Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Romano с OBD или без OBD


XIKS

Recommended Posts

Здравейте, карам Октавия 2 2007г. 1.6 MPI 102ph

Ще слагам ГИ и съм се спрял на romano antonio имам следната дилема... За този двигател има ли смисъл от OBD или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята уредба както ти казах е Томасето и нямам OBD. Майстора който ми я слага каза, че според него няма смисъл да има защото за този двигател било излишно и не ми сложи. Вече 10 хил.км минах и проблеми не съм имал с настройкте. Наскоро ми я закачаха профилактично на компа и всичко беше ок. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не се съмнявам че ще работи добре без обд ако е направена както трябва... Просто ако е с обд и е по добре си заслужава... А и това със светенето на чека незнам дали без обд няма да имам проблем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти отговоря дали е по добре защото нямам база за сравнение. Иначе при мен нищо не свети и не е светвало до момента

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Из някакъв сайт за газови уредби:

"Предимствата на OBD функцията са: газовият компютър е директно комуникиращ с бензиновия компютър през OBD порта на автомобила, като се осъществява постоянна адаптация към работата на двигателя. Това осигурява оптимална настройка на горивната смес, нисък разход, оптимална мощност, избягване записа на грешки в бензиновия компютър и широк набор от допълнителни опции."

 

Ако се чудиш дали твоят двигател има OBD, вероятно има щом е след 2001. Линк - How do I know whether my car is OBD-II compliant?

Според това което са ми обяснявали на мен, с адаптацията по OBD работата на двигателя на газ, се доближава най-много до тази на бензин. Пък има и функция да се изключва. Тоест тази с OBD може да работи като тази без OBD. При моята е така, вероятно и Romano са го заложили, но не съм сигурен!

Колко е разликата в цената м/у двата вида Газови?

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално всички ГИ си комуникират с ЕКУ -то на колата с тази разлика , че моделите , които наричате "с OBD" имат динамична таблица и се самоадаптират , докато другите са статични и се коригират само ръчно. И в двата модела водеща роля има ЕКУ -то на колата , а "компютъра на ГИ" (както се нарича най-често) е един драйвърен модул за връзка между газовите дюзи и електрическата система на колата. За мен лично самоадаптиращите се системи са нож с две остриета - нито можеш да ги адаптираш коректно , нито можеш да разчиташ на някакъв нормален разход и нормално поведение (правят си каквото си знаят) и за това аз лично предпочитам ГИ , на който мога да му задам твърди параметри и ако нещо не ми хареса да ги променя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300лв колега

Тази сума е такава една хем да я прежалиш и платиш, хем да я спестиш и да не я платиш.

 

 

Реално всички ГИ си комуникират с ЕКУ -то на колата с тази разлика , че моделите , които наричате "с OBD" имат динамична таблица и се самоадаптират ,....

Старата таратайка беше без самоадаптация и си вървеше нямаше ядове, разхода беше приблизителен с този на бензин, но "мапването" си беше задача изпитание за прецизността на шофьора. Колкото по-прецизен, толкова по-добре става! Минава се през различните режими на работа на двигателя, за да се постигне добра настройка. И ако нещо не ми харесваше и като нямах кабел, отивам на диагностика и пак се почват настройки.

Сега Шкодата е на самоадаптация и почти не усещам разлика в мощността, спрямо вървежа на бензин. Като нещо не ми харесва в работата на мотора, обръщам на бензин, виждам, че толкова си може, после връщам на газ и си казвам той ще се самонастрои и толкоз.

 

Която и да избере колегата, мисля няма да сбърка.  Хайде поздрави и само 'газ' :moto:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на The Best Forman.Лично аз я мъча моята вече 20000 км та и отгоре без OBD и също нямам проблеми.Както той ви сподели "нож с 2 остриета" си е OBD-то.При евентуален проблем било то в запалителната система или някой компонент от ГИ ще се умножи дерта.При всичко обаче работещо коректно OBD корекциите в реално време ще направят така че двигателя да се чувства прекрасно при всички режими на работа.За момента системите с OBD които със сигурност не стават са Fobos и AGIS.Другите с които съм се сблъсквал работят.Изреждам някои от тях: LPG Tech, A.E.B. (и производните), STAG.Интересно ми е защо разликата при гореспомнатата система в цената е 300 лв.?При LPG Tech разликата дали ще е със или без OBD е 50 лв.Факт е че ако OBD-то създава проблеми може да се изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.aeb.it/

Това е сайта на официалния производител.Romano, GreenGas,KING, EMER, Alex и много други използващи МР48 са еднакви.Дори и софтуера им е еднакъв.Т.е. всички от изброените си поръчват електрониката от А.Е.В. и си я брандират.За мен не е важна електрониката а изпарителя и инжекторите.Общо взето и Prins да и сложиш ако използваш инжектори тип "Rail" - все тая.Накратко: В 500 кила мед ако изсипеш 1 кило л@йн@ - ще получиш 501 кила л@йн@.

 

Забиваш на колата един изпарител КМЕ, едни инжектори Barracuda или Hana и заспиваш, дали ще използваш най-евтината или най-скъпата електроника със или без обд ще работи.OBD-то ти е в плюс като то може и да се изключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги.Имам Шкодилак Октавия 1.6 с ГИ Фобос OBD поставян е в Богров.Карам го от 1 г. и съм доволен.Разхода на газ ми е 7.5/100 смесено.Като измерването съм го правил по сигурния метод,пълна бутилка 100км. пробег и пак пълнене на бутилката.Мен това ме устройва перфектно и съм доволен от това с което разполагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прогаз бяха добре "нахранени" за работата си в субару форума! Няколко човека се оплакаха от монтажа и последващите разправии с тях! Относно с ОБД или не - с ОБД! Самоадаптацията е много хубава особенно при разлика в качеството на газта в БГ... Иначе съм сигурен, че и механичните газови уредби имат привърженици във форума, може някой и за такава да ти каже, че е по-добре...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Забиваш на колата един изпарител КМЕ, едни инжектори Barracuda или Hana и заспиваш, дали ще използваш най-евтината или най-скъпата електроника със или без обд ще работи.OBD-то ти е в плюс като то може и да се изключи.

Можеш ли да ме насочиш към читав сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Самоадаптацията е много хубава особенно при разлика в качеството на газта в БГ...

Искаш да кажеш , че както съм свикнал да лети с газта от Петрол няма усетя тоталния невървеж с газта от ОМВ ... и после другото колко време е нужно за самоадатация , какво се случва с разхода и на края колко време е нужно да се върне към стария режим , когато върнеш старата газ ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш , че както съм свикнал да лети с газта от Петрол няма усетя тоталния невървеж с газта от ОМВ ... и после другото колко време е нужно за самоадатация , какво се случва с разхода и на края колко време е нужно да се върне към стария режим , когато върнеш старата газ ?

Точно така, при протокол за комуникация ISO 9141-2 fast ще се адаптира на всеки 5 секунди, при CAN на всяка.Разбира се ако е зададено да прави адаптация, на колко време и до какви стойности.ОБД-то при ГИ не е само "да го има".

 

Прогаз бяха добре "нахранени" за работата си в субару форума! Няколко човека се оплакаха от монтажа и последващите разправии с тях! Относно с ОБД или не - с ОБД! Самоадаптацията е много хубава особенно при разлика в качеството на газта в БГ... Иначе съм сигурен, че и механичните газови уредби имат привърженици във форума, може някой и за такава да ти каже, че е по-добре...

Какво имаш предвид с механични газови уредби?

 

Забиваш на колата един изпарител КМЕ, едни инжектори Barracuda или Hana и заспиваш, дали ще използваш най-евтината или най-скъпата електроника със или без обд ще работи.OBD-то ти е в плюс като то може и да се изключи.

Можеш ли да ме насочиш към читав сервиз.

От къде си?В София има доста места на който работят добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Знам че темата е доста стара, но искам да попитам нещо свързано с нея.

 

При инсталация на ГИ с ОБД и съответно връзването му и активирането му, понеже много майстори дори не стигат и до връзването му, възможно ли е последващо четене на данни с диагностична програма през същата тази ОБД букса?

 

Възможно ли е две устройства да бъдат вързани и активни към едно ОБД??

 

Ако отговора е не, то тогава какви са опциите в последствие колата да се прочита било то чрез оригиналес софтуер или разни elm-ове?

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Когато системата е по CAN шина (използват се пин 6 и 14) може да се свърже едновременно и диагностика и газова без проблем.Когато системата е по стар протокол (ISO, KWP и т.н). K-линия (използва се или само пин 7) тя позволява само едно устройство да бъде свързано.

 

Накратко при CAN - ДА иначе НЕ.

 

Опция за спиране на OBD комуникацията на газовата уредба има при всички системи точно за да може да се прави диагностика.На различните системи се спира и пуска по различен начин.При системи по  CAN е излишно да се спира.

Редактирано от Skoda20VT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.