Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За рекета със зимните гуми.


Jelio54

Recommended Posts

Ей сега видях как едно момче се подписваше върху нещо на капака на патрулка на ул. "Хенри Ибсен", точно с/у "Парадайз" МОЛ. Беше със служебна баничарка и гуми излилени до края. Хвана ме светофара и го загледах. За какво са го спрели не знам, но на много възлови места в София е пълно с полиция.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 222
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Бойко Борисов

    20

  • PRR

    19

  • Jelio54

    13

  • Цецо75

    11

Най-много писали в темата

Когато една гума е предназначена за зимни условия има символ контур на планина със снежинка в нея. По не знам коя си директива и покрива не знам какви си минимални изисквания, а нямам време и да ровя из нета. M+S mud + snow никога не е било достатъчно условие.

Точно така. Истинските зимни гуми са правени да се карат само в ЗИМНИ условия. Това дето го дъвчете тук не са зимни гуми :) Затова и няма как да запишат зимни гуми в закона. Спете спокойно.

 

Едит: Сега се сетих, че аз имам опит с истинска зимна гума. Gislaved но модела не е eurofrost който е популярен у нас, а northfrost. В сняг рие като котка. Обаче тазо гума на сухо е направо опасна. Толкова е голям грайфера и толкова мека смеската, че с 120 км/ч колата почва да не дозавива и е направо страшно на магистрала, суче все едно гумата ще се извади от джантата. Който иска да пробва истинска зимна гума и бързо ще разбере какво имам предвид.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка гума имаща символ снежинка в планина е зимна гума. Това което ти говориш е наличието на каучук в гумата, което определя в какъв температурен диапазон гумата има оптимални показатели спрямо сцепление и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз съм твърдо за смятаното от много хора необмислено законче за задължителни зимни гуми и то от точно определена дата. Нека не се лъжем но ние сме дивашко племе. Не ни ли сложи някой устена на врата, никой не спазва предписанията. Аз лично си смених гумите на 31.10, но колегите ми шофьори не мислят да го направят скоро това, даже бяха изненадани че съм си купил чисто нови 4ри гуми. Смятам че купуването на стари зимни гуми на 5-6-10 години за 15-20 лв бройката е престъпление към останалите участници в движението. Не забравяйте че сутрин качвате вашите деца в колите си и ги карате на детска градина, на училище или отивате на почивка. Не мисля че колкото и "голям" шофьор да си ще може да се справиш с сняг, лед или мокра настилка при ниски температури. И може и да обидя някои от колегите в форума, но не смятам че са по умни от няколко стотин инжинера които участват в създаването на гумите и изказват такива самоуверени речи. Крайно време е сами да се настроим на спазваме правилата, а не някой да ни задължава с закони и ние да се оплакваме и да плачем.

P.S. След като сме си позволили да си купим коли (въпреки че на някой хора колите са още на банката) може да си позволим и да си купуваме зимни гуми (въпреки че и те може да са на банката). А който няма възможност да го прави, да ползва алтернативен начин за придвижване и да не създава опасност на пътя.

P.S. Извинявам се отново ако съм засегнал някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си гледа през неговата призма и се оплаква както му е удобно! Нека има закон, явно трябва. На мен винаги са ми били интересни онези хора, дето чакат най-последния момент да сложат зимните гуми, щото щели много да ги изтъркат по 5 км на ден, а после на пролет слагат летните чак Май-Юни месец, щото нямат време....... смях! 

 

Ето още няколко интересни теста:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Едит: Сега се сетих, че аз имам опит с истинска зимна гума. Gislaved но модела не е eurofrost който е популярен у нас, а northfrost. В сняг рие като котка. Обаче тазо гума на сухо е направо опасна. Толкова е голям грайфера и толкова мека смеската, че с 120 км/ч колата почва да не дозавива и е направо страшно на магистрала, суче все едно гумата ще се извади от джантата. Който иска да пробва истинска зимна гума и бързо ще разбере какво имам предвид.

 

За това и моделът Nordfrost се предлага само в най-северните страни. Ние нямаме чак толкова тежки зимни условия, нито пък толкова дълга зима с много ниски температури.

Вече 4 страници се повтарят едни и същи неща. Лятната гума може да спира по-добре на сух асфалт, но колко често ви се налага да скачате с 2-та крака на спирачката и да спирате до 0 км/ч, за избегнете сблъсък? Както се видя от едно клипче по-напред, лятната гума е по-добра от зимната на мокър асфалт (+10 градуса!) само на спиране. В останалите категории изоставаше доста.

 

Ето какво се случва когато температурите паднат под заветните 7 градуса:

 

 

 

Относно фиксираните дати предлагани в закона може да се спори до безкрай. Помня една година, че преди началото на учебната година (15 септември) на Витоша имаше достатъчно сняг за каране на ски/сноуборд. Имало е и години, в които дори януари няма никакъв сняг и е сухо и необичайно топло.

 

Относно въпроса как се различават летните от зимните гуми (възможни са леки вариации на символа):

  440271_44573.jpg

 

Ето и една интересна графика:

 

wintertires.gif

 

Тези магически 7 градуса едва ли са избрани случайно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера карах и символа се изтри това не е символ по БДС и не може да влезе в закона. Ти сам казваш че се различава (варира) тоест не е сертифициран знак!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се изтрие символът. Той е част от борда на гумата, нито е лепен, нито е отпечатван. Възприет е в цяла Европа, част от индустриален стандарт, така че лесно ще се вкара и в бг законодателство. Няма вариации на символа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се изтрие ако Пешо или Гошо мине вечерта и ми го изтрие с шкурката. Тогава гумата зимна ли е или е лятна ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В държави като Франция и Германия има преиод от годината в които зимните гуми са задължителни.При нас това отдавна трябваше да стане..........който няма кинти за гуми има рейсове има влаци,не е задължително да рискува живота на останалите участници в движението.

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............... има рейсове има влаци...........

 

 

Бойко, започни да правиш и ЖП транспорт, а не само магистрали.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В държави като Франция и Германия има преиод от годината в които зимните гуми са задължителни.При нас това отдавна трябваше да стане..........който няма кинти за гуми има рейсове има влаци,не е задължително да рискува живота на останалите участници в движението.

Би ли дал линка към закона в Германия? А още по-интересно ще ми е, ако дадеш и такъв за Франция. Че се сещам разни местенца в тази държавица дето виждат сняг веднъж на няколко години ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера карах и символа се изтри това не е символ по БДС и не може да влезе в закона. Ти сам казваш че се различава (варира) тоест не е сертифициран знак!

Знакът е един. Разликите при различните производители са козметични само и могат да се пренебрегнат.

20141118-pictograms.jpg

 

Ето обяснение какво означават обозначенията M+S и планината със снежинка:

http://www.continental-tyres.co.uk/car/technology/tyre-knowledge/marking-laws/markings-article

 

За неразбиращите английски ще кажа накратко:

M+S означава, че гумата се представя по-добре на кал и сняг от обикновена лятна гума.

Алпийският знак по-горе гарантира, че гумата отговаря на изискванията на ЕС, САЩ, Канада и някои други страни за зимни гуми. Гумите с такова означение трябва да са минали съответните тестове за представяне в зимни условия, докато за гумите M+S няма такова изискване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още един колега, на който колата му се държи много добре с летни гуми, но поне му е увряла главата (link):

 

Днес и аз се разписах, за първи път в живота ми успях да завъртя и почти да изпусна колата. Рецептата: кола към 200 коня, летни гуми на 5г, към 4 градуса температура, обратен завои, идващ трамвай, предоверяване на 4х4 и неизживяно детство като гледам. Ягуарът няма ESP, Traction control и подобни, рядка екстра е при 4х4 моделите. Досега си карах сравнително спокойно и пустите гуми се държаха добре общо взето. Зимните гуми където имам не са първа младост и май ще взема направо нови, че нещо ми дойдоха в повече емоциите.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личeн извод до момента - явно тук всички сме достатъчно разсъдливи и всички единодушно сме ЗА зимни гуми при зимни условия и то не на 5г., карани 50к километри в Германия преди това. Дано можем да го набием в главите на максимален брой хора около нас, не се сещам за по добър начин от набиване ако до сега не е осъзнато :). Този горния цитат е без коментар, че да не се обиди собственика на 200те коня 4x4.

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Elmo и тук говорим за хора, които са грамотни и поне средно интелигентни.

Представи си манталитета и мисленето, на тия хора дето не можеха да си попълнят правилно бюлетините сега на последните избори. 

И те коли карат ... Затова закон и това е, на самосъзнание масово не може да се разчита. 

Редактирано от ruark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бойко, започни да правиш и ЖП транспорт, а не само магистрали.... ;)

 

 

 

Миналата пролет се возих във влак на цената от 10лв от Плевен до София.Пътуването беше приятно релаксиращо и упспях да се насладя на уникалните гледки на нашите планини :)  Ако бях тръгнал с кола до София щях да се изнерва само и щеше при всички положения да е по скъпо.А и когато бъдат готови магистралите,ще се въведат така наречените ,,тол такси,, бецален дига са бариерката и караш.Них бецален минаваш по второкласен път през селата.

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли дал линка към закона в Германия? А още по-интересно ще ми е, ако дадеш и такъв за Франция. Че се сещам разни местенца в тази държавица дето виждат сняг веднъж на няколко години ;)

 

 

 

 

Значи давам линк от холанския бонд на консумента,на който има карта която са отбелязани държавите в които са задължителни,не са задължителни и са задължителни само при поставен такъв знак.Държавите оцветени в зелено не са задължително,в оранжево са задължителни само на места където е поставен знак,с червено са задължителни.Ако обърнете внимание на всички наши съседни страни без гърция са задължителни,само ние сме последната дупка на сиренето.http://www.consumentenbond.nl/autobanden/extra/winterbanden-verplicht/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бойко, не е лошо да проверяваш информацията преди да я резпространяваш като достоверна! Ето малко информация относно закона в Германия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още информация каква е ситуацията със закони и зимни гуми в Европа: 

 

http://www.blackcircles.com/tyres/winter-tyres/laws-and-legislation

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, Бойко Борисов... хайде моля ви се без политиканстване и спам в форума. Не обръщайте темата в посока политика и тъпи спорове, ей ся ще се пръкнат и останалите политически тролове с политическите си коментарчета и ще стане ужаст. Уважете желанието ми и не ме занимавайте с политики !!!

 

Смея да кажа, че прекалено дълго време съм пътувал по рейсове, тролей и трамвай и докато имам 2 ръце 2 крака и работа, аз от колата си няма да сляза ! Аз обичам да шофирам, не да се возя във влак, трамвай, тролей. Това е транспорт за безработни гнусен , безплатен и смръдлив.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки,който е пътувал в Германия знае какви стръмни магистрали има и че там няма ограничение.Доста неразумно би било там зимата да караш с летни джапанки,информацията е проверена не от сайтове на които всеки сам може да постне каквото си поиска а от честите ми пътувания там.Но не ми се спори.На колежката maxprm бих отговорил че проблемна на българина е че хем иска да ходи с колата си и до нужника хем няма нужните среддства да я подържа.Проблема не е в едни 500лв за 4 нови зимни гуми които могат да карат 4 сезона,а проблема е че сме бедни.А бедните хора на запад се движат именно с градския транспорт или колелета.Защото там ако не си платиш данъка на колата за една година ще ти я конфискуват.Ако не си платиш глоба,след няколко напомняние в писмен вид,направо идват у вас измъкват те с парцалите и те вкарват зад решетките.Когато стане и при нас така,коли ще карат само тези които могат действително да си го позволят,а не мрънкачи които нямат пари за гуми,които са и най-честите нарушители на пътя, и най-нередовни плащачи,но пък с най-високи изисквания към държавата.

Редактирано от Бойко Борисов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бойко, стига демагогия! В Германия закона те задължава да караш със зимни гуми само при зимни условия, т.е. наличието на сняг/лед! Прочети какво пише в линковете, а не гледай само картинките. През останалото време ако имаш летни гуми си карай с летните. И има причина да е така написан закона, а не малоумното от дата Х до дата У ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR факт, но е и факт че в "Германия живеят германци..." ;)

 

За локалния манталитет X - Y дати  + снежинка на гумата е решението (оптимално ще е и DOT да искат не по-стар от 5 години)

 

Щото иначе ще има:

 

- Ма то мислех, че няма да вали.

- Пред нас сняг/лед нямаше.  

- На това снег ли му викаш, я у къв снег съм карал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.