Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За рекета със зимните гуми.


Jelio54

Recommended Posts

Абе хора, вие нали не си мислите, че някой съвестен депутат е предложил този закон, защото е много загрижен за безопасността на хората през зимата? Според вас как се предлагат и приемат такива закони? Дали пък случайно не се лобира за нечии интереси? Не се палете толкова, каквото, такова! Ще продължаваме да сме недоволни и да си избираме едни и същи, а гласът ни ще се чува само във форумите!

Пепи, това с мотора нямам как да стане, защото при обжалване, ще отпадне веднага! Другото, което се сещам е - щом ти забраняват да караш мотора 5-6 месеца, тогава да ти намалят данъка, гражданска и др. данъци на половина! 

Друго нещо! Как уважаемият г-н полицай ще определя дали съм със зимни гуми? Какви ще са критериите записани в закона с които той да установи това? Ще гледа дали има М+S на гумата? Повечето летни имат такива щампи!

Всички от нас, които искат да са сигурни, слагат зимните си гуми, закона е за онези другите псевдо тарикати, дето карат коли мноооого над възможностите си и гумите за тях са само едни - втора ръка! Абе важно е да караш S-класа, нищо че се разпада!

Разбира се има хора, които не могат да си позволят гуми, ами няма да картат колите си през зимата и ще ползват транспорта. Защо да страдат съвестните хора и да бъдат блъскани от несъвестни водачи? След това сервизи, разправии, оставаш без кола известно време??? Защо? А той ще плати и ще му се размине? Защо? Блъсне ли ме някой с летни гуми, директно бой! 

Не давайте примери как става в белите страни на запад! Ако ние бяхме нормална страна, нямаше да се налага да ги пишем тези неща. Предполагам знаете, че ако през зимата направите ПТП с летни гуми, застрахователя, няма да ви изплати нищо! Пък се сърдите, че ще ви пишат акт или ще ви спрират колата от вдижение?

 

Венци, никоя лятна гума, без значение какъв грайфер има, не може да се кара на сняг! Нещата не са само до грайфер, а до смесите в качука. Едно време, онези гуми на Ладите и Москвичите, нямат нищо общо със съвременните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 222
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Бойко Борисов

    20

  • PRR

    19

  • Jelio54

    13

  • Цецо75

    11

Най-много писали в темата

Мадже, аз знам, че няма как да стане. Просто давам пример. Също така ми е безкрайно ясно, че тоя закон не се прави заради хората, а с цел да се напълни нечий джоб. И също така безкрайно ми е ясно, че такъв закон повече ще навреди отколкото да помогне. И точно затова мрънкам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всичко друго е наред и само гумите са проблем.Като нямам пари за нови гуми дали ще съм с летни или със зимни 6-та употреба е все тая.

Редактирано от Passi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко! След като приемат закона за летни/зимни гуми, очаквайте и закон за старите гуми! Като сложат лимит да караме с гуми не по-стари от 5 години, ще секне бизнесът с внос на втора ръка и ще започнеме да изнасяме....  :sorry:  Ще ни задължават, старите гуми да се предават на опрделени места и всичко ще е точно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен дори тоя закон няма да го прекарат. Но има време, ще видим кое ще надделее - здравия разум или корпоративния интерес и популизма ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна няма сняг,най много 1 седмица да се събере със сняг за годината.На едната кола имам зимни гуми.Другата си я карам през почивните дни из града,когато е хубаво времето.Защо трябва да и слагам зимни гуми???? Като има сняг си карам Фабията.Октавията излиза,че няма да мога да я карам половин година.Тъпо е!

Да го направят да ме глобят ако ме спрат в сняг и съм с летни гуми-ДА.Ама да ме задължават да си купувам,при положение че няма сняг във Варна и не си карам колата в сняг....да го духат.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова започнах темата. Аз съм от Пловдив и тук сняг пада веднъж в годината , поседява няколко часа и си отива . Обикновено когато вали , вали дъжд . Не съм убеден че зимните гуми спират добре в дъжд . Така че предпочитам аз да си реша кога и дали да си сложа зимните гуми . И още смятам че трябва много да се мисли преди да се произведе един лош закон . И тъй като той ще е доста противоречив , по-добре е да го няма . Както е в повечето страни . Та ние се правим на по-големи католици от папата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................Обикновено когато вали , вали дъжд . Не съм убеден че зимните гуми спират добре в дъжд . ........................... . И още смятам че трябва много да се мисли преди да се произведе един лош закон . И тъй като той ще е доста противоречив , по-добре е да го няма . ..........................

 

През зимния сезон проблемът не е само в снега и градското шофиране. Проблем са отрицателните температури, киша, заледявания, навявания на сняг, необработените пътища, състоянието на настилката - особено по високопланинските проходи. Има цял транспортен отрасъл - там при тежките камиони и бусовете, при автобусите всичко трябва да е на професионално ниво, а не като при леките МПС като нашите. И България не е само София, Варна, Пловдив и Бургас - сещате се как е през зимата в Смолян, Русе, Силистра, Добрич, Плевен и т.н. да не ги изброявам.

 

Правилото за закона е по-добре лош, но да има закон, отколкото никакъв закон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ама реално проблем с високопланинските пътища няма. Проблема, доколкото го има изобщо, е в задръстванията в градовете. Малко са тия които биха тръгнали по високопланински пътища, при отрицателни температури и снеговалеж с летни гуми. И да, тези трябва да се глобят и колите им да се спрат от движение. Но не виждам никакъв смисъл заради шепа малоумници, да го отнасям аз! 

 

Що се отнася до закона - един лош закон не само, че е добре да го няма, а дори е опасен! Представи си безумицата на 15ти март, при температура от 20 градуса (2014та е било 18 градуса) да пердаша със зимните гуми! Каква е ползата? Ще спра ли по-добре? НЕ, напротив ще се пързалям още 5-6 метра. Ще завия ли по-добре? НЕ, най-вероятно ще изпусна завоя. Има ли вероятност за лед? Хм... надали, 18 градуса не се вдигат за един ден ;) Накратко - не само няма полза, но и се създават не малки предпоставки за ПТП.

 

Та, моля, без лоши закони ... ако може ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Отдавна декември месец не е точно зимен, а типично есенен. 

 

Дали си спомняте,че  на 25.10.2014 имаше сняг,и то не малко?

В София,Враца,Монтана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си спомням как ядох шкембе в Самоков на 9ти януари 2015та ... с мотора ;) И сняг нямаше. Дори се качих до пистите на Боровец. И пак нямаше сняг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли да ни задължат през летния сезон да сменяме зимните гуми с летни ........?

:crazy:  

Добър въпрос!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стана грубо. Значи закона да стане като стария за фаровете - от 1 ноември до 1 март задължително зимни гуми. В останалата част от годината задължително летни. Как ще ги сменяме - не е работа на законодателя да мисли за несъществени подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам ви дъжд . В Пловдив през зимата вали предимно дъжд . Как се спира с тези гуми в дъжда . Вие мерите всичко със софийския аршин . Ако се получи аквапланинг с тези гуми (а той наистина се получава) и се бухна някъде , кой ще е виновен ? Разбира се несъобразената скорост .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата се превърна в поредното доказателство, че на Българина, никой не може да му угоди !!!

Вярно, че сме малка държава, с уникална природа и климат, които са коренно различни в отделни региони, но няма как, тепърва да станем федерация като Швейцария, та да си пишем регионални закони.

И слава на Белобрадия /или на Рогатия/, че не може - хаосът щеше да е още по-голям.

Законът - лош или добър, е за всички, не е за управляващите, не е за нас юристите, а за нас - гражданите на тази държава. А най-вече, е за да се спазва.

Крайно време е, да се дисциплинираме - като не можем сами, друг трябва да го направи - в случая, това е Държавата.

С мислене, като че ли всеки трети българин е пряк потомък на Андрешко, как все друг ни е виновен, как знаем и можем повече от всички /ама само на думи/, с доводи от типа "от десет кладенеца вода" само да докажем че сме прави и да не свършим нещо полезно, и куп други национално характерни черти - да не изброявам, няма да заживеем по-добре.

В страните от ЕС, има толкова много и толкова рестриктивни закони, че нашите са като правилник за вътрешния ред в детска градина, ама западняците не мрънкат, а ги спазват!

Време е, и ние да започнем, а не само да даваме акъл.

Лятна гума на -5℃, има сцепление като на пластмасов пул за табла, и е мнооого по лош вариант, от зимна гума на +15℃, а времето последните години, се променя доста динамично.

На 7 Януари, било "ъмнайсе" ℃ - мен пък ме е валял снаг на 3 Май, е и....?1?

Ама смяната била 30-40 лева, ами в София, за 17" плюс баланс, стига и двойно... - цигари за няколко дена.

Колко ли струва човешкият живот ?1?

Ама това, ама онова - примери, обяснения, оправдания, разсъждения, а резултат - нулев.

Щом за толкова години, без да ни го налага законодателят, не се научихме да си ползваме главите по предназначение, сега ще търпим.

Всяка година, през зимата е една и съща картинка - на стръмните улици в населените места, по пътищата на страната, навсякъде - мислители и разбирачи, с летни гуми или ползвани целогодишно зимни /опечени през лятото/, с гуми на незнайно колко сезона/години с нулев потенциал и прочие...

Все пак, най-важният фактор, е човекът зад волана, останалото - приказки за маса и компания.

Подкрепям с две ръце, два крака и т.н., евентуалните промени!

 

П.С. Винаги, сам съм преценявал, кога да сменя гумите, но времето никога не ме е "изненадвало"...

П.С.2. За мен, промените в закона също не са най-добрите, но са належащи.

П.С.3. Моля за извинение, всеки който се почувства засегнат от написаното по-горе.

Нищо лично!

Темата е необхватна - все пак, сме Хомосапиенс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да не се съглася с тебе, Боре! Макар наистина да е, както си казал, всеобхватна темата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предното ми мнение беше на майтап, ама това вече няма да е такова.

..............

И аз винаги сам съм си преценявал кога да си сменя гумите. Според повечето хора около мен слагам рано и махам късно зимните гуми. Обаче времето ме е изненадвало - със сигурност се сещам за два пъти, като единия беше на първи май сняг на Юндола, другият път пак наваля сняг края на април на Рожен. Ама това са екстремни работи, след няколко часа всичко се стопи.

Ясно е, че хората, дали си последните пари за 15 годишен Мерцедес или БМВ нямат, или пък не искат да дават пари за зимни гуми. Това обаче не означава, че като навали сняг на 28.12 аз трябва да стоя зад тях на бул. Свети Наум и да гледам как ускоряват до 40 на място. На 2 януари 2008 пътувах 10 часа от Карнобат до Пловдив, защото почти всички главни пътища бяха затворени заради камиони и леки коли, които бяха с летни гуми и се бяха нахвърляли по дерета, банкети и напреки на пътя.

В Пловдив почти не пада сняг. В Смолян е хубаво да си със зимни гуми от началото на октомври до края на април.

Нама точен критерий как да се определи със сигурност кои гуми са летни и кои зимни.

Поводи "За" и "Против" задължителното каране със зимни гуми достатъчно.

Аз лично съм ЗА закон за задължително ползване на зимни гуми. Обаче съм твърдо ПРОТИВ тези твърди дати и по-тежки санкции, от колкото за алкохол между 0,5 и 1,2 промила. Не знам как е най-правилно да се формулират условията, при които трябва да си задължително със зимни гуми. Не съм юрист (въпреки подтикванията на няколко приятели от тази гилдия), не разбирам и достатъчно от автомобилни гуми и автомобили за тази цел. За съжаление съм сигурен, че както обикновено нашите власти ще се изхвърлят и ще "оправят всичко" и ще "намалят катастрофите с 68%" с една прибързана промяна в закона, която после ще допоправят с години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се направи задълбочен анализ и да се стигне до определен период, в който е задължително да се кара със зимни гуми. Могат да се видят средни температури, могат да се видят статистики за катастрофи, може да се почерпи опит от други страни с подобен климат. Могат да се съберат експерти за мнение относно свойствата на гумите, и т.н. Варианти има, стига да има желание. Между другото би било много добра идея да се въведат сезонни номера даващи право да караш само в определен период, но и да плащаш застраховка и данък пропорционално. Такава възможност съществува в Германия. Така поне няма да се плаща когато човек не иска да ползва дадено МПС. Относно санкциите - дали са високи за зимните гуми или са ниски за алкохола ...? В крайна сметка ако спазвате правилата няма причина да се вълнувате пряко от размера на санкциите. Само високите глоби могат да имат възспиращ ефект. За жалост това ще даде и повече "сила" в ръцете на катаджиите при диалози от типа "Ся ко ша прайм?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен друго ми е странно. Аз отзад съм с зимни гуми от 2003 Vredstein Snowtrack. Има ли зимни гуми ? Има ! Записано ли е в закона колко трябва да са? И с какво техническо средство органа, ще установи техническите характеристики на гума. Кат е орган който установява административно нарушение, въз основа на показанията на техническо средство. Те не са технически лица...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Лятна гума на -5℃, има сцепление като на пластмасов пул за табла, и е мнооого по лош вариант, от зимна гума на +15℃, а времето последните години, се променя доста динамично.

...

Боре, да сравним Съби със зимни и Мица с летните? Ако кажеш още утре! Да видим дали на -1 или -2 летните са толкова зле ;) Защото това е поредния маркетингов трик да се продават повече гуми. Митичните 7 градуса. Веднага се сещам за максимата "една лъжа повторена 1000 пъти става истина"! Почти всеки ден пробвам сцеплението на летните гуми при отрицателни температури и твърдя, че летните ми гуми се държат значително по-добре от зимните. А причината е, че всяка лятна гума има значително по-голяма контактна площ с асфалта от аналогична зимна. А сцеплението е функция на контактната площ. Гадна физика, какво да я правиш. 

 

И, Боре, ти, като юрист, ми кажи, като имам две коли задължен ли съм да ги преобувам и двете или мога да си позволя при температури далеч над митичните 7 градуса да карам с колата с летните гуми? И, смятайки да разходя утре двуколесното, в голямо нарушение ли ще съм? 

 

И, ще го напиша за пореден път, абсолютно съм за зимните гуми при зимни условия! 10 градуса температура и сухо време няма общо със зимните условия. Зимната гума ще е тотален провал при такива условия. И, питам аз, кой ще е виновен, ако ударя човек защото не са ми стигнали 2 метра спирачен път? Точно толкова колкото е разликата в сприрането между лятната и зимната гума при 10 градуса температура и скорост от 50км/h? Ще ме унивини ли закона или ще гриза дървото заради недомислицата? Заради това, че се опитваме да прокараме поредния безумен закон! По същия начин по който отменихме действащото БДС относно горивата и въведохме европейското ... и нафтата ни почна да замръзва! Това ли ще ни е законотворчеството? Копиране без мисъл, без съобразяване с особеностите на региона в който живеем? А какво да кажат хората живеещи в Сандански? Трябва ли и те да слагат зимни гуми заради единствения ден в година (ако изобщо е и цял ;)) в който ще видят сняг който да се задържи по улиците? 

 

И кой точно ще купи зимни гуми за градския транспорт? Някой от вас да е видял автобус в София или друг голям град със зимни гуми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва колегата Mirizlivpor , трябва да се направи задълбочен анализ , да се види опита на страни с подобен на нашият климат за да се постигне един добър и наистина практичен закон . Мисля че датата първи ноември е абсурдна , нали не става въпрос за отоплителен сезон а за зимни гуми . Във Финландия срока е от първи декември до края на февруари . А , забравих че ние сме по-големи католици от папата .

Забравих да кажа на Боре че климата и правото са различни неща .

Редактирано от Jelio54
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми топло студено ще слагаме то на полицаите с тия камери им стана скучно и се чудят каква работа да им намерят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че при отрицателни температури,лятната гума държи по-зле от зимна е, както каза Пепи,ИЗМАМА.

Зимната гума е по добра от лятната САМО НА СНЯГ.

При всички други условия-дъжд,студ,лятната гума е много по добра.

НА ЛЕД И ДВЕТЕ СА ЕДНАКВО БЕЗСИЛНИ.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Винаги, сам съм преценявал, кога да сменя гумите, но времето никога не ме е "изненадвало"...

П.С.2. За мен, промените в закона също не са най-добрите, но са належащи.

 

+1

 

И кой точно ще купи зимни гуми за градския транспорт? 

 

За автобуси и камиони има гуми с шар за преден и заден мост.

Говоря за такива,които се движат по републиканската пътна мрежа.

Не за кариерни самосвали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.