Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За рекета със зимните гуми.


Jelio54

Recommended Posts

Ето един тест за зимни срещу летни на 10 градуса температура и мокро:

 

 

Бях скептичен на изказването за по-дълъг спирачен път на PRR, но тестът го доказва определено.

Вероятно се дължи в този случай на липсата на канали за изваждане на водата.

В този случай гума като Nokian WR A3, вероятно би се държала по-добре.

 

Относно сцепление на пътя при завои от теста се вижда, че зимната гума е по-добра.

Което при тези градуси го забелязвам и при моя автомобил, много по-малко traction control при яко газ,

въпреки че зимните гуми са ми 16" vs 17" летните (повече контактна площ).

Ако всички хора се съобразяваха кога трябва да карат със зимни гуми, нужда от закон нямаше да има,
но това не е така. Все пак сме свидетели всяка година като завали сняг (любими са ми тези лумпени дето не могат, да излязат от

паркинга пред блока, та искат да ги бутат за да тръгне да кара и по пътищата ..).

Затова закон е нужен.

Както е и за алкохола.
Има хора дето на 1 промил ще карат по-добре от други трезви, но това не променя изискването нали ;) ?

 

Редактирано от ruark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 222
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Бойко Борисов

    20

  • PRR

    19

  • Jelio54

    13

  • Цецо75

    11

Най-много писали в темата

От както се помня слагам зимните гуми (никога по-стари от 3 години) по Димитровден. Летните се монтират началото на Април. Имам две коли, като едната се кара само в София. С нея се процедира по същият начин. За мен законът е ОК. Аз така или иначе и преди да го направят със закон, спазвам датите.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщост в цялата ситуация има нещо много изкривено - побългарено по-точно. Ганьо си купува кола за Х пари и после гумите са скъпи. Да не говорим, че го карат да купува и зимни! За съжаление или радост(за мен поне) живеем в климатичен пояс с 4 сезона, така че смяната на гуми е нещо задължително. Аз не искам някой да убие мен или семейството ми защото кара с галоши, стари зимни или просто не е сменил гумите си. 3 метра спирачен път могат да спасят живот.

Съжалявам, ако съм засегнал някой с поста си. Надявам се няма такива, които да се оприличат в този форум. Трябва закон и той да се спазва. За съжаление ние сме царе в оплакването и в това, как да излъжем системата.

Извинявам се още веднъж, но просто изразявам моето мнение!

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Затова закон е нужен.

Както е и за алкохола.

Има хора дето на 1 промил ще карат по-добре от други трезви, но това не променя изискването нали ;) ?

 

 

:PDT_Armataz_07:

 

От личен опит от сумати години мога да споделя, че при температури около и под 7 градуса, на СУХО, зимните гуми спират и завиват по-добре. И естествено трябва да се прави разлика между температура на въздуха и температура на пътната настилка, защото при нощна температура под нулата, през деня настилката се загрява по-бавно от въздуха :eusa_think: А обяснението е изключително просто -  летните гуми не са направени за такива температури.

 

Не виждам производителите на гуми какво печелят от смяната летни-зимни. Един комплект  гуми си го карам пак същите километри, но повече години.

 

Още нещо - при положение, че в Германия си имат механизъм за разпознаване кои гуми са летни и кои зимни, айде ние да не откриваме топлата вода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Passi, викаш на мокро при 1 градус лятната гума е по-добра? А при един градус шанса да завали сняг изчислявал ли си го? Или винаги има време да се отскочи до гунаджийницата и да ги смениш, ако евентуалнно завали сняг. Съжалявам, ама с гумите в багажника ли карате?

Относно километрите и комплектите-по 30хил на година навъртам. Смятай ги в комплекти. Гуми карам 3 сезона, независимо от грайфера. Единственият контакт м/у колата и пътя са гумите. Safety first!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма зимна гума която да спира по добре от лятна независимо каква е температурата.

И как стигна до тоя гениален извод, ако смея да запитам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До този извод стигнах доверявайки се на опита си от доста изминати километри при всякакви условия, а не слушайки глупостите на нямащите теми за разискване журналисти. Имам предвид на суха настилка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че темата се изчерпа!

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се въведе срок за годност на гумите , за мен ще е спорно с 5-10год зимна или с 2-3год лятна гума ще е по-добре да си. Отделно в градовете ако се чисти и посипва пясък и тн не трябва да имаш нужда от зимни гуми! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко зими с чисто нови летни гуми си издрапах по един заледен участък, където 2-3 коли си седяха на място, та даже и назад се връщаха, докато буксуват с 30-40 км/ч. Много са спорни нещата с тия гуми ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, не е въпроса коя гума какво може , аз съм със всички крайници ЗА да се кара с адекватни за сезона гуми, не 12 годишни. Всички сме карали достатъчно години и със стари и със нови гуми , мен първата ми катастрофа е заради гуми Видинки, иронията е, че на тях пише VIDIN SPORT :) и знаем коя гума какво може. Самия аз в деня в който от 40км/ч, незнам, найстина не можах да повярвам как успях да спра зад едно BMW X1 на 2мм благодарих на господ и същия ден отидох да си купя гуми.

 

Тъпото е че ме задължават, когато още не е необходимо и нямам пари за тея гуми, пък и глобата е шапка пари!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че темата почна да се изопачава. Тръгна в посока "Коя гума е по-добре за зимата - лятна или зимна".

За лятото-летни, за зимата -....зимни. :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може през зимата да минеш хиляди километри по чисти и дори сухи и когато пътя ти мине през някоя усойка с коловоз от утъпкан сняг или лед и те свари бос- колата тръгне не където я караш, а където тя сама реши - те тогава разбираш защо изобщо ги има зимните гуми. Но не си ли минал през това- леко по-важно ти се струва че не би да са задължителни. Дано не се случва да научиш кон боб яде ли от инцидент с такава причина. Щото тогава може нещата да струват по-скъпо от едни ламарини, изобщо коли или каквото и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде почнахме с теориите. Ами аз пък се притеснявам, че се е случвало септември да вали сняг. И, понеже се е случило 2 пъти за последните 25 години, предлагам да задължим всички със зимни гуми от 1ви септември поне до 15ти април (сняг е валял и на 10ти април, нали?) ... или дай направо до края на април да го сложим. Така 7 месеца в годината със зимни и 5 месеца с летни - да не ни изненада зимата ;)

 

А пък идеята/тезата това да тръгнеш на дълъг път зимата с летни гуми е ... абе без коментар ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като всяка зима има закъсали включително и по градовете след падане на няколко снежинки, дори да не натрупа и дежурното обяснение е че вали сняг и не се чисти и по закон няма изискване за зимни гуми.....каквото повикало, такова се обадило. Колкото и да съм против твърдите дати, четейки темата някак си се съгласявам, че е правилно. По същата логика и пиян на мотика, защо да не седнеш зад волана и да преместиш колата няколко метра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че не могат законово да дефинират понятието "зимна гума". Затова се дефинира и просто дълбочината на грайфера. Ако някой си мисли, че може да го облече в работещ закон, нека се пробва. Няма да стане.

 

Абе те не могат да се оправят с къде по-елементарни неща в законите - като например афтър маркет ксенони, свалени катализатори и т.н. Ще гонели за зимни гуми. Ще гонят дедовия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато една гума е предназначена за зимни условия има символ контур на планина със снежинка в нея. По не знам коя си директива и покрива не знам какви си минимални изисквания, а нямам време и да ровя из нета. M+S mud + snow никога не е било достатъчно условие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че не могат законово да дефинират понятието "зимна гума". Затова се дефинира и просто дълбочината на грайфера. Ако някой си мисли, че може да го облече в работещ закон, нека се пробва. Няма да стане.

 

Абе те не могат да се оправят с къде по-елементарни неща в законите - като например афтър маркет ксенони, свалени катализатори и т.н. Ще гонели за зимни гуми. Ще гонят дедовия.

 

Те това ще го вземат на готово от законодателството на ЕС.

Проблемът в България винаги е бил в механизмите за контрол върху приложението на закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво тогава вдигате пушеци, аз едва ли не се крием от куките като партизанин и се страхувам. Напишете в заглавието, че е предложение.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.