Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за покупка на бензинов автоматик


romborak

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Дойде време за смяна на автомобила и започнах да се ровя по форуми, да събирам информация и отзиви за да избера новото си возило. От доста време чета и чувам много положителни отзиви за Шкода (качество, здравина, надеждност и сравнително евтина поддръжка) – та реших и аз да си потърся такава.

 

През последните 9 години и 140 000 км. управлявах Audi A4, Avant, 1.9 tdi, 110к.с., автоматик, 1997г. и като цяло съм доволен, но вече е почти „абитуриентка” и ми се иска нещо по-ново. За жалост, средства за чисто нов автомобил нямам, а с моя бюджет съм за нещо 8-9 годишно. Много се влюбих в автоматика и сега изобщо не искам и да чуя за „ръчка”. Моят автомат е от старите и мудни 4-скоростни (някъде бях чел, че е японски и се оказа много здрав), но в Софийските задръствания е направо незаменим. Разходът ми в града е около 8л./100км., а извън е 6л./100км., което, въпреки че е приемливо, би могло да се намали почти наполовина ако си взема бензинов двигател и поставя газова уредба.

 

Изчетох доста за проблемите на FSI и TFSI двигателите с газовите уредби и не знам каква кола да търся. Попрочетох това-онова и за автоматите (най-вече за DSG-тата, които се монтират на VAG групата), но и там не успях да открия напълно изчерпателна и еднозначна информация за това кой е надежден (което до някъде е нормално – различни хора с различни мнения).

 

Моля за съвет при избора на Шкода. Не бързам с покупката и предпочитам да знам какво да търся, а когато се появи, тогава да купувам.

Критериите ми, подредени по важност, са:

 

  1. Бензинов двигател – подходящ за газова уредба;
  2. Автоматична скоростна кутия – надеждна (не държа толкова на динамиката);
  3. Нисък или среден клас (нямам изисквания дали да е комби, хечбек или седан);
  4. Бюджет:  8000-9000лв. (е, ако излезе нещо наистина мнооого добро, то още 1-2k няма да ме „съборят”)

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей

От бензиновите Октавии 2 май само с двигател 1.6 мпи 102 коня стават за газифициране. Проблема е ,че рядко се срещат читави коли с този мотор за продажба, а още по рядко са и автоматик. При Фабия може да има и други опции, но не съм запознат.

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако фабия-модел 2007г. те устройва(има и комби верси) ,  има автоматик-6 скорости с бензинов двигател 1.6 105 конски сили. Води се MPI. Успешно се газифицира, моята е такава но е с ,,ръчка''.От 2,5 години карам на газ и не съм имал проблеми досега. Аналози при ,,братята'' сеат и VW  са ибиза и поло(не съм сигурен при поло дали няма и 1,4 -автоматик). Единствено по-рядко се срещат обяви за такава комбинация двигател и ск.кутия. Доколкото знам кутията е надеждна. Мисля че имаше колега с такава, ако види темата може да ти отговори.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако фабия-модел 2007г. те устройва(има и комби верси) ,  има автоматик-6 скорости с бензинов двигател 1.6 105 конски сили. Води се MPI. Успешно се газифицира, моята е такава но е с ,,ръчка''.От 2,5 години карам на газ и не съм имал проблеми досега. Аналози при ,,братята'' сеат и VW  са ибиза и поло(не съм сигурен при поло дали няма и 1,4 -автоматик). Единствено по-рядко се срещат обяви за такава комбинация двигател и ск.кутия. Доколкото знам кутията е надеждна. Мисля че имаше колега с такава, ако види темата може да ти отговори.Поздрави

 

Благодаря!

 

Товали имаш предвид?

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11438108633412517&slink=b30dq9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1.9 тди на 1.6 мпи, газифицирано - приготви се, колега, за много сериозна разлика във вървежа.

Под 10-12/100 на граЦко, на газ, автоматик - едва ли...Най-вероятно 14... :eusa_think:

Редактирано от stefan l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1.9 тди на 1.6 мпи, газифицирано - приготви се, колега, за много сериозна разлика във вървежа.

Под 10-12/100 на граЦко, на газ, автоматик - едва ли...Най-вероятно 14... :eusa_think:

 

Е стига де ... чак 14 на сто?

 

То е ясно, че не очаквам кой знае каква динамика и вървеж, но тя и моята скоростна кутия си беше мудничка. Карал съм същата като моята, но ръчка и си е доста по-динамично, няма го кик-оф ефекта.

 

Само че една проста сметка показва следното:

 

8л./100км. дизел х 2.06лв. = 16.48лв.

12л./100км. газ х 0.89лв. = 10.68лв.

 

Аз минавам около 1500 км на месец. Това означава че ще ми излиза 87.00лв. по-евтино на месец.

 

Зради това съм се насочил на там.

А и си мисля, че Шкода е по-евтина за поддръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Товали имаш предвид?

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11438108633412517&slink=b30dq9

 Да за тази фабия става въпрос. Поне по техн.х-ки не отстъпва на аудито като вървене, за газифицирането -аз не усещам разлика бензин -газ. Разхода да го направиш 14 трябва да го караш само на газ спирачка или в задръстване(не съм карал автоматика , по моята съдя но и дават 1литър градско разлика).  Естествено се качваш на кола по-нисък клас , нищо че е по-нова . Ако имаш някакви въпроси , питай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука трябва просто да се изкаже, някой който е карал кола с точно такава комбинация(мотор, скоростна кутия, тегло на автомобила), защото аз лично на разход по характеристика не вярвам - просто е прекалено относително.

 

Разхода на гориво ще зависи основно от:

1. състояние на мотора

2. състояние на авт. скоростна кутия

3. маршрут / задръствания / градско-извънградско

4. стил на шофиране

 

Има го варианта да излезе по-евтино на колегата ако мине на газ, но има и вариант да си продаде колата на която знае и кътните зъби и да се нахендри на по-нова, по-проблемна, по-тегава за каране и по-съпа за обслужване, с по-малък разход в лв за 100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да за тази фабия става въпрос. Поне по техн.х-ки не отстъпва на аудито като вървене, за газифицирането -аз не усещам разлика бензин -газ. Разхода да го направиш 14 трябва да го караш само на газ спирачка или в задръстване(не съм карал автоматика , по моята съдя но и дават 1литър градско разлика).  Естествено се качваш на кола по-нисък клас , нищо че е по-нова . Ако имаш някакви въпроси , питай

 

Сега видях тази:

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11444984232631832&slink=b3j344

 

Не пише дали е FSI. Иначе е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

ФСИ трябва да е понеже пише 116 к.с.

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично никога не бих слезнал от дизела и да се кача на кола с газ!Разбира се това си е мое мнение и всеки си решава сам!

Колега много добре си сметнал разликата в горивата,само че си забравил времето и километрите когато колата ти е студена и ще върви на бензин.Повярвай ми сметките ти не са въобще верни и особено зимата бъди сигурен ,че на газ е по-скъпо да се кара отколкото на дизел!Отделно една година ще избиваш газовата за да започнеш да спестяваш от гориво.Самата система има поддръжка която не е безплатна,отделно неудобството да мъкнеш бутилка в багажника и не на последно място сигурността - напоследък попадам на доста изгорели автомобили в следствие на неизправни газови уредби!

Ако ще взимаш заместник на Аудито и си се насочил към Шкода по-надолу от Октавия не слизай защото ще имаш чувството ,че си направил "даунгрейд" и си слезнал от кон на магаре!ДСГ-то е добра кутия няма да сбъркаш с нея разхода е много малко по-висок от ръчната ,но удобството и удоволствието от шофирането ще ти помогнат  да я пренебрегнеш!Задължително като ходиш на оглед вземи с теб специалист за да ти спести неприятности по ремонти след това!Успех и дано попаднеш на читав автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично никога не бих слезнал от дизела и да се кача на кола с газ!Разбира се това си е мое мнение и всеки си решава сам!

Колега много добре си сметнал разликата в горивата,само че си забравил времето и километрите когато колата ти е студена и ще върви на бензин.Повярвай ми сметките ти не са въобще верни и особено зимата бъди сигурен ,че на газ е по-скъпо да се кара отколкото на дизел!Отделно една година ще избиваш газовата за да започнеш да спестяваш от гориво.Самата система има поддръжка която не е безплатна,отделно неудобството да мъкнеш бутилка в багажника и не на последно място сигурността - напоследък попадам на доста изгорели автомобили в следствие на неизправни газови уредби!

Ако ще взимаш заместник на Аудито и си се насочил към Шкода по-надолу от Октавия не слизай защото ще имаш чувството ,че си направил "даунгрейд" и си слезнал от кон на магаре!ДСГ-то е добра кутия няма да сбъркаш с нея разхода е много малко по-висок от ръчната ,но удобството и удоволствието от шофирането ще ти помогнат  да я пренебрегнеш!Задължително като ходиш на оглед вземи с теб специалист за да ти спести неприятности по ремонти след това!Успех и дано попаднеш на читав автомобил!

 

 

Колега пристрастен си към нафтата и затова така говориш. И при дизела си има доста болежки които аз мога да изтъкна като причина, че не карам дизел - турбо и дюзи(консумативи за една камара пари) които често се предават и още други неща покрай тях които струват в пъти повече от целия мой двигател. А и много се съмнявам, че можеш да докараш разход 5-5,5 на 100 градско и 3,5-4 на сто извънградско на дизел за да достигнеш цената на която аз карам на газ. Останалите две причини за мястото съм си взел комби и не усещам че имам и бутилка в багажника, а относно това,че гърмят е само и единствено от немърливост на ползвателя, а не от самите газови уредби(газовата бутилка е в пъти по защитена от резервояра на бензин например). Единствения минус е , че с моя мотор наистина се усеща разлика в динамиката но аз не съм състезател и не се оплаквам от това. 

 
Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тази тема ще се превърне дизел с/у газ :)  Безспорно дизела е най-безопазен от трите горива - газ, бензин, дизел. Понеже темата е за безинов автоматик, бих препоръчал модел на друга марка, но щом е избрана Шкода, и се търси икономия, нека да е 1,6. Ето тук има тема за разхода на газ: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/35820-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D0%B7/?hl=%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%B0%D0%B7

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?fueltype=2&constyear_s=2005&power_s=115&power_e=116&gearing=2&exactmodel=fsi&powerunit=2

ФСИто дава подобен разход и почти същата динамика, както цитираното Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега edisonov ако автора на темата не беше споделил ,че до момента е карал дизел нямаше в никакъв случай да му натрапвам да си взима дизел след като е написал ,че се ориентирал към бензинов двигател!Не искам да стават спорове и кавги кое е по-добро гориво дизела или пропан-бутана,написах горния пост с цел да предупредя колегата поне да се замисли дали няма вероятност да направи грешка с избора си и да остане разочарован с не  евтината покупка която се готви да направи!

За разхода пак казвам не го смятате правилно не видях някой да казва колко му е разхода И НА БЕНЗИН в тези 100 км особено в градски условия зимата!

За доводите на колегата по-горе не искам да коментирам,няма как човек карал турбо дизелов мотор от Ваг групата от ТДИ нагоре камо ли помпа-дюза да твърди ,че атмосферен бензинов мотор и то малолитражка със мощност 105 коня /големия данък даже:)/ едва ли не е едно и също !Няма да споменавам за вървеж,динамика и възможност за модификации всеки който кара дизел го прави именно заради това !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега edisonov ако автора на темата не беше споделил ,че до момента е карал дизел нямаше в никакъв случай да му натрапвам да си взима дизел след като е написал ,че се ориентирал към бензинов двигател!Не искам да стават спорове и кавги кое е по-добро гориво дизела или пропан-бутана,написах горния пост с цел да предупредя колегата поне да се замисли дали няма вероятност да направи грешка с избора си и да остане разочарован с не  евтината покупка която се готви да направи!

За разхода пак казвам не го смятате правилно не видях някой да казва колко му е разхода И НА БЕНЗИН в тези 100 км особено в градски условия зимата!

За доводите на колегата по-горе не искам да коментирам,няма как човек карал турбо дизелов мотор от Ваг групата от ТДИ нагоре камо ли помпа-дюза да твърди ,че атмосферен бензинов мотор и то малолитражка със мощност 105 коня /големия данък даже:)/ едва ли не е едно и също !Няма да споменавам за вървеж,динамика и възможност за модификации всеки който кара дизел го прави именно заради

Напълно съм съгласен за динамиката и вървенето на ТДИ спрямо атмосферен малолитражен бензинов мотор и на колегата няма сигурно да му хареса разликата макар че със стария автоматик дето е карал не се знае. Аз бих карал дизел само ако мога да си позволя да си го купя нов с гаранция иначе не а за сега не мога. Относно разхода на бензин давам не повече от 20 лв на месец при пробег около 1500 км на месец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

За разхода пак казвам не го смятате правилно не видях някой да казва колко му е разхода И НА БЕНЗИН в тези 100 км особено в градски условия зимата!

.....

0,95л/100км среден разход засечен за изминати 16000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За доводите на колегата по-горе не искам да коментирам

 

Ама си коментирал и тъй като аз съм "колегата по-горе".......ПравИ разлика между МПИ и ФСИ. 

Автомата на ФСИ е с доста по-добър КПД. 

http://www.carexpert.ru/compare.php?view=FromSearch&modid%5B%5D=audi4-1994w19&modid%5B%5D=skodo-2004h16&

От линка се вижда, че има лека разлика в мощност, пъргавина и макс. скорост в полза на ФСИ. При автоматите е по-чувствителна, поради гореспоменатата разлика в КПДто.

Разбира се аз бих препоръчал 2.0 тди, но там цената на читавите екземпляри е по-висока, а и колегата се е ориентирал към бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах в предвид теб и твоя пост ,съгласен съм с написаното от теб!Иначе разлика правя между моторите с първа буква Т и всички останали,що се отнася за малолитражки.За VR-a не говоря там нещата отиват в сектата ама това е тема на един друг разговор,който не е за тази тема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко в страни от темата: 2.0 FSI що за мотор е? Има ли нещо куцо, освен липсата на турбо, че хората го избягват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тази тема ще се превърне дизел с/у газ :)  Безспорно дизела е най-безопазен от трите горива - газ, бензин, дизел. Понеже темата е за безинов автоматик, бих препоръчал модел на друга марка, но щом е избрана Шкода, и се търси икономия, нека да е 1,6. Ето тук има тема за разхода на газ: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/35820-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D0%B7/?hl=%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%B0%D0%B7

 

Колега, аз не съм се спрял 100% на Шкода. Просто през последните години си изградих добро мнение за тази марка и заради това реших да видя дали мога и аз да си намеря нещо за мен.

Ти коя за коя друга марка и модел бензин/газ с автомат говориш?

 

Напоследък доста четох, а и доста обяхи гледах и ми се струва, че за моя бюджет и останалите изисквания (които, признавам, не са най-често срещаните), като че ли Мазда 6 2.0 от 2004-2006 е също удачен избор - висок клас, двигателят е подходящ за газификация, 141 коня са повече от достатъчно, автоматите им четох, че са здрави, но май че чак след 2005 са с 5 скорости. Единствено ме притеснява, че гниели повечко и май че поддръжката и резервните части са по скъпички.

 

VW Golf 5 1.6 с DSG също като че ли е удачен избор, но такива се срещат много рядко. А и би ми отивал, все пак това е автомобил емблема за моя град :)

 

Надявам се да не засегна някого, че във форума на Шкода искам мнение за автомбили от други марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акорд имах в предвид, даже имат мотор 2.4 190 к.с. който се газифициеа без проблем. 2.0 мотор също е добър, с приличен разход, като автоматиците преобладават. За мотора само знам, че е с верига и има скъпо обслужване ако се разтропа веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега romborak,карам вече почти 300 000 км Октавия 1.6 МПИ, 102 к.с., автоматик с шест скорости(не DSG), на газ.Ако те интересуват подробности ми пиши на лични,ще ти обясня всичко.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега инвизибъл, сподели пред всички, защо са тези лични? Разход, поддръжка, каквото се сетиш 

 

Според мен 1.6МПИ автомат на газ, ще гори повече пари от колкото 1.9 дизел автоматик. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един голям плюс за шкода, вътрешното пространство е перфектно организирано, просто не съм срещал друга кола с толкова много място от вътре, в класа  си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.