Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем и пак проблем.


Емил Ефтимов

Recommended Posts

Колеги преди време имах проблем с шкодака, висок моментен и среден разход. Компа даваше грешка 16554, за който никъде няма инфо, но е свързан с ламда сондата. Преди два дена смених свещите, които са нереално скъпи за фабията и си позволих да сменя и проклетата ламда сонда. И о каква изненада: 2о км след сервиза отново грешка 16554. Някой сблъсквал ли се е с това и как е излязал от положение, защото ми се струва че излизането от порочния кръг с наливането на грешни пари е смяната на "курника". Колата е 1.4 мпи 2001г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е изтърбушен катализатора много вероятно и старата ламбда сонда да работи , защото компа не отчита разлика в показанията на двете сонди ... това се коригира с втулка , която да отдалечи сондата от потока газове и да покаже разлика (става въпрос за долната ламбда сонда след катализатора)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво дават по каталог за възможна причина за тази грешка:

 

16554
Bank 1, fuel metering system Malfunction

–  Test fuel pressure regulator and holding pressure

–  Testing injection valves

–  Test fuel delivery unit → 2.0/85 Engine, 

–  Inspect exhaust system for leaks → 2.0/85 kW Engine,

–  Inspect secondary air system for leaks → 2.0/85 kW Engine, 

–  Inspect vacuum lines for leaks –  Inspect intake system for leaks

 

Трите от тези са за моя мотор, значи за теб остават само първите 2 и последното. Тоест:

- тест на регулатора за горивното налягане

- тест на горивните инжектори

- проверка за нередности по вакуумната система (това според мен е най-вероятно)

 

Ето от фолксвафен:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=5&t=136172&start=0

 

 И аз сменях ламбда (Бош за 200 лева), ама не помня каква беше грешката. защото си вярвам на майстора. При мене пък тъпото беше, че не светна никаква лампа на таблото. Усещам, че май са ми манипулирали таблото от автокъщата :angry:

 

КЪСМЕТ!!!

Редактирано от The Best Forman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви вакуми при 1.4 атмосферен мотор ???

 

Закачи си колата на ВАГ ком и гледай на Engine , Measuring Blocks функции 32 и 33 , показват Лонг и Шорт трим-а. Лонг трим-а показва в дългосрочен план какви са нивата на кислород в изгорелите газове. Шорт трим-а поприхцип винаги варира +- някакви стойности и се мени постоянно, да кажем + 3% - 4% и т.н Идеята е ЕКУ-то да балансира съотношението гориво въздух. Реално за колата когато работи нормално , Лонг трима би трябвало да е в идеалния свят на 0.0%, но никога не е така, а малко над или малко под 0-та. Ако лонг трим-а ти е много под нулата , значи сместа ти е богата , а ако е много над 0-та значи сместа ти е бедна.

 

Ако си махнал катализатора направи това което ти казва The Best Forman. Дюзите , може да бъдат почистени с ултразвук и тестване на не едно място в София , цената на услугата е около 15 лева на дюза.

 

Каква точно грешка и има ли такава на ВАГ КОМ-а ?

Редактирано от roodnb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви вакуми при 1.4 атмосферен мотор ???

 

При работа на мотора се създава вакуум във всмукателния колектор. Тънки маркучета помагат за регулиране на горивната смес. Това занам аз. Не казвам, че е там проблема, но поне се проверяват лесно за 2 мин, тъйкато са 1 или 2 маркучета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.