Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Информация Шкода Октавиа 2.0 4x4 SWISS


mapata

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Това е моят първи пост тук тъй като утре и аз ще бъда част от притежателите на този прекрасен автомобил.Моля за малко повече информация относно Шкода Октавиа 2.0 4x4 SWISS и по точно модел Swiss Hockey.Kак ви се струва поддръжката на такъв автомобил. Колата е 115 КОНЯ 2004г.Какво мислите за този двигател .Като я взема ще пратя и снимки. Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Моите впечатления са от двигателя,моят автомобил е само на предно.

Мотора се справя отлично,на извънградско съм го свалял на 5.8/100км по борд,178км,65км/ч средна скорост.

Двигателя е с код AQY,има 170Нм въртящ момент от 2400об/мин до 4000об/мин.Може да се кара в стил "първа"-"трета"-"пета".

Обслужването на този двигател е лесно и евтино.

Има още един друг двигател,не помня кода,той е с въртящ момент на 3200об/мин.

 

Длъжен съм да те предупредя-Тези двигатели,2.0/115кс,които монтира ВАГ в Октавиа,Голф,Бора,нямат нищо общо с добрия стар 2.0/115кс от ерата на Голф 3.

Имат склонност да похапват масло,повече от колкото е здравословно.

Моят стигна 5л за 15000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих същата 2001 г. Моделът Swiss Hockey нищо не ми говори. Предполагам е нещо швейцарско, търговско означение, но като техника си е 2.0 8v 4x4115 k.c. Моята я купих от края на Февруари т.г. и от тогава смених доста неща. Но я карам доста, градско и извънградско. Среден разход на газ- 10-10,5 л/100 км.

Двигателя е простичък, но капризен. Аз  смених доста неща, които си бяха ОК, когато оглеждах колата, но такъв ми бил късмета. Ето как изглежда списъка:

- компл. ангренажен ремък+водна помпа

- обслужване на 4х4

- ремонт кормилна рейка

- 1-ва ламбда сонда

- свещи

- термостат

- кабели на свещи

- датчик за темп. на антифриз

- задни дискове и накладки

- заден датчик ABS

- бобина компресор на климатик

- лагер предно ляво колело

- задно гърне

 

Средно 100 лв. на месец съм дал за части. След всяко поставяне на нова част колата става по-добра :)

 

Като цяло двигателя е добър като мощност, поне за мен е достатъчен, при натоварена кола с хора и багаж и климатик, е много муден, но който иска да се състезава, винаги може да седне на нещо с 2 колела ;) Скоростната кутия е къса и ускорява добре, но 5-тата е късичка за мен 140 км/ч е на 4000 оборота. 4х4 си работи добре поне при мен, за зимата е много добро. Окачването прилично здраво! Возията е добра според моите критерии, подгряването на седалките е супер екстра, ако нямаш гараж. За газифициране е добър мотор, зимата загрява доста бързо.

И за накрая лошото: двигателя тенденциозо харчи масло. При мене е литър на 3000 км. Аз лично изчетох един куп менния и теми в американски, английски и български форуми и останах с впечатлението, че бенз. мотори правени през онези години 1.4; 1.6; 2.0 всичкике харчат масло :eusa_think:

Мерил съм компресия, добра е (14 бара) и на 4-те цилиндъра, но май ще сменям сегменти съвсем скоро :)

Оглеждай добре колата преди да я вземеш и това е. По възможност диагностика и преглед в сервиз, ако пък не късмет и здраве да е!

Поздрави

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Аз също карам Швейцарски Елеганс 4х4 с 2.0 115кс, който похапва масалце (4л. На 10000км), но колата си ме радва вече близо 30000км. Няма какво да се плашиш от поддръжката- всяка кола я има, а при тази не излиза много солено.

Успех...

Ще чакаме да споделиш впечатления

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи масловки са тези мотори. Мойта е същата. Гори ми 3 литра на 10 000 км. Маслото е 10w40 на Репсол. Сега ще сложа 5w40 да видя как е. Иначе е страхотен мотор, обаче над 140 км/ч си иска шеста скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора радва, съединителя също :)

В Америка има толкова много продадени Jetta с този двигател, че една фирма даже е направила супер чарджър кит за този мотор ;)

2500 $ + чип = 135 к.с. на колелата

 

0107tur_05zoom%2Bvolkswagen_gti%2Bengine

 

http://www.neuspeed.com/491095-neuspeed-20l-8v-supercharger-kit.html#popUp[products]/0/

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Маслото е 10w40 на Репсол. Сега ще сложа 5w40 да видя как е.

Ще ти харчи повече.

 

 Иначе е страхотен мотор, обаче над 140 км/ч си иска шеста скорост.

Вкарват ми едни мисли за кутия от 90-коньово ТДИ,на 120км/ч щяла да бъде малко под 3000 об/мин.

Цялата работа била plug&play.

Виждал съм кутии по 300лв

А на този мотор разхода си се качва над 3000 об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много голям разход на масло е това 3-4 л. на 10к км. Вярно, че си похапват, но чак пък толкова мисля, че не е нормално.  Моята харчи около 1 -1,5 л на 10к. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кутията от 90 коня тди 3000 оборота на 5та са 145 км/ч., обаче бензинката ще позагуби динамика с такива скорости.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с 5W40 в началото, разхода на масло беше двоен и отгоре. Тънко масло може в началото за проба ако е запазен мотора и не го похапва продължаваш с тънко, а ако харчи тогава е ясно.

Що се отнася до скоростната кутия и на мен ми липсва 6-та, но пък иначе късата скорост на кутия придава добра динамика на този нетурбо мотор и особено 1ва и 2ра са много добре разчетени за по-лош път

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кутията от 90 коня тди 3000 оборота на 5та са 145 км/ч., обаче бензинката ще позагуби динамика с такива скорости.

Ако е така,и е проверено от теб на 100% се отказвам на момента.

Има един фен,майстор много добър и компетентен,експериментира в момента със неговата кутия.Слага по-дълга "пета",сега е на тема "6 степенна кутия",следя му проекта,та ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да кажа, че така е при дизела. Беше така и на тройката тди, така е и на октавията. Тдито все пак е с 210 нм при 1800 оборота, а бензинката 170 нм при 2400 нм и ще има отслабване в динамиката. Лошото при вас е че двигателя явно гори масло основно при високите обороти на извънградско. Ако може да се смени петата така че да паднат оборотите с 500-600 все ще е келепир. Защо не питаш Пешката от Елхово от фв форума за идея? Той е царя на реденето на кутии.

ПП Оборотите са тествани от мен хиляди пъти. Става дума за километраж, с гпс не съм засичал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с 5W40 в началото, разхода на масло беше двоен и отгоре.

 

Колко ти харчеше от 5w40? Слушам разни мнения на майстори, че ако мина от 10w40 на 5w40 може и да намалее харченето. Тези мотори били с по-тесни маслени магистрали и по-дебелото масло не преминавало изцяло и т.н. Май написах някакви глупости, ама ме поправете ако е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Лошото при вас е че двигателя явно гори масло основно при високите обороти на извънградско. 

 

Защо не питаш Пешката от Елхово от фв форума за идея? Той е царя на реденето на кутии.

 

1.Интересното е,че точно във високите харча при мен е малък.

Лятото през отпуската,Враца-Созопол-Враца,по АМ Тракия,130-140км/ч.Прибирам се,вадя тубата и изненада,долях 0.5л,вместо обичайното количество от 1л.

2.Точно с него мислех да се консултирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колко ти харчеше от 5w40?

 

Кръгло 1л. На 1000 (да се чете хиляда) км

Рейсол елит

 

Това сега май е съвпадение някакво. И аз карам с Репсол елит и си го хапва доста. Интересното е че 10w40 го водят пълна синтетика. Ще сменям марката на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първа смяна ми наляха Castrol Magnatec 5w40 - гори го, на втора смяна 10w40 пак Castrol + смяна на гумички на клапаните - пак намалява. Има ефект от гумичките ама не е това което искам. Сега наближава трета смяна и 5w40 съм му приготвил + сегменти , пък да видим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ти струваше смяната на гумичките, ако не е тайна. На мен ми искат 150 лв. Незнам дали е добра цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Колко ти струваше смяната на гумичките, ако не е тайна. На мен ми искат 150 лв. Незнам дали е добра цената."

 

Мисля около 80-100 лв беше само за труд. Това без сваляне на главата, но пък се сваля ангренажа, вала и т.н. Самите гумички са евтини, пък и нали са само 8, но с тях смених и  2 гарнитури. Тази на капака на клапаните и на всмукателния колектор между двете му части. Всъщност самата смяна е интересна, но бях много зает и нямаше как да остана да гледам. Сметката беше над 200 лв със смяната на маслото и всички филтри... При мен това упражнение не сработи, има ефект но не е задоволителен.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,каращи 2.0/115кс.

Изчетох една камара теми за този двигател още преди да го купя.Знаех,че е склонен да харчи масло.

Карах 60000 км с разход от 5л за 15000 км.По-добре не стана,а по-зле.Интересното е,че не пушеше изобщо.

Трудно палене,зацапани свещи,усещаше се,че колата не върви.

И се реших.

Отворихме мотора,вътре грозна гледка, втори и трети цилиндър яко смрад.Клапаните от нагар не могат да уплътнят.

Блока беше перфектен,никакъв ръб,хонинга си беше наред.И още нещо за блока,той си е изработен от чист чугун.Grey Iron steel,или Серого чугуна.

Има едни легенди,че блока е алуминиев,е няма такова нещо.

Главата е ясна,контролен шлайф,гумички и напасване на клапани,общо 65лв.

Сегменти,Гьотце,те са най-големия разход.По каталог излизат за Голф 3 ГТИ.

Биелни лагери.Всички гарнитури.Болтовете на главата не смених.Нови свещи,всички филтри,които има по колата.Семеринг на разпределителен вал.Нов ангренаж и

масло.

Общо съм платил 302лв,със сериозна отстъпка.

За работа съм платил 200лв.Тази цена е само за мен.Като от тези 200лв,50лв бяха за труда по смяната на ремъка.

 

Общо ремонта на прословутия маслар 2.0/115кс излезе 565лв,аз бях подготвен за около 600лв.

Колата вече е на 7000км след ремонта.

На 3000км смених маслото,с второто ще карам 7000км.

За тези 7000км колата е изхарчила не повече от 200мл масло.

Маслото е Опел 10В40.

Мисля да пробвам следващия път Витол,пак 10В40.

 

Така че,със смяна на гумички не става работата.

Главата и картера долу и се бърка дълбоко.

Колата си ми харесва,затова направих този разход.

 

След тази процедура,траяла 3 дни,колата се отпуши и тръгна много добре.

Просто се усеща как тръгва със сила още от 1500 оборота.Разхода и той намаля,но не мога да кажа точно с колко.

В момента с кеф я карам,вдигам пръчката и се радвам на гледката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нз. като обобщение мога да кажа, че има нещо в тази кола което си ми харесва. Предлагаха ми бартер за Е-класа 2.5 тд 5 цилиндров 150 коня. Е отказах :) без да се замисля! Двигателя го карам малко като дизел. За градско возене сменям на 2000 оборота.  На 60 км/ч слагам 5-та.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.