Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно ESP и ASR


skoda 120L

Recommended Posts

Здравейте, колеги от известно време се чудя относно системите  ESP,TCS и ASR на някой места дават че са различни места на друго място бях видял че щом колата има ABS и ASR значи има и ESP. И щом в колите си имаме копче за спиране на ASR означава ли че нямаме ESP, или просто е направено да не може то да бъде спряно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трите са функция на ABS-а, но ESP означава, че имаш и ASR и ABS, но обратно не е в сила. Щом пише ASR на копчето, нямаш ESP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трите са функция на ABS-а, но ESP означава, че имаш и ASR и ABS, но обратно не е в сила. Щом пише ASR на копчето, нямаш ESP.

 

Моето разбиране е следното:

 

АBS - при спиране и блокиране на някое колело се намалява спирачното усилие към съответното колело

 

ASR (traction control) - при забуксуване на двигателните колела се намаля подаваната мощност от двигателя. Ако буксува само едно задвижващо колело може да се задейства спирачния апарат на съответното колело (електронен блокаж на диференциала)

 

ESP - електронен контрол на стабилността. Освен горните две системи в колата има и сензори за положение на волана, както и  акселерометър и жироскоп за измерване на ускоренията и реален ъгъл на завъртане. Когато системата засече загуба на сцеплението с пътя и приплъзване се опитва да го коригира. Ако примерно си завъртял волана надясно, а пък колата продължава да върви напарво, или пък задницата загуби сцепление в завой и колата тръгне да се завърта повече от необходимото. Корекцията става като се намали подаваната мощност от двигателя и чрез индивидуално задействане на спирачните апарати на четирите колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABSа не намалява спирачното усилие. Самата конструкция е, че има специален клапан, който при натискане над определено положение прекъсва връзката спирачен педал /главен спирачен цилиндър <=> съответно колело/ или кръг (при четири/двуканален ABS) и ако има блокиране на колело сработва помпата на ABSa  като отваря допълнителен обем за спирачната течност и после пак я връща в системата. Така блокирало колело се освобождава за кратко и пак блокира, все едно ефект на кола без ABS, че помпате спирачките. Има доста клипове в тубата, че така от обяснения не става съвсем ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги, някой монтирал ли е допълнително ESP ?

Въобще възможно ли е и в какъв порядък би била цената ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти АБС блок с функция esp и датчици за надлъжно и напречно ускорение. Това при положение че вече имаш абс разбира се.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, niki.

Да, Октавията е с ABS и ASR.

Този ABS блок и въпросноте датчици само от ET ли мога да ги поръчвам или ако им изнамеря номерата може и да не са оригинални ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с 2ра ръка, заместители не знам да има, в ЕТ ще е дебело! Пусни една тема, ако ще го правиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави! ESP-то задейства спирачките и без да си натиснал педала на спирачката при по-остро влизане в завой. Едно е да смениш датчик, друго е да монтираш, като не си имал. Дали ще си спокоен, че няма да се задействат и да се извъртиш насред завой?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно, не е някаква ракетна наука. Във фолксваген форума един пич е успял да подкара ESP на голф 3, като е сложил моторно управление EDC 15.

Ако сложиш датчиците на предвидените за тях места в колата и окабелиш ПРАВИЛНО не виждам каква е драмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ракетна наука, но по-рязко въздействие вместо да помогне, може да завърти колата.  Голф 3 няма ESP. Това че е сложил правилните датчици и системата работи, съвсем не означава, че при по-висока скорост ако фабрична система с тези датчици ще удържи колата, монтирана на друг автомобил ще се държи по същия начин. То и ABS имаш, но не сработва при всяко натискане на спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супербът ми имаше проблем с абс блока (имаше и esp). Нов струваше към 3000. Втора ръка без гаранция се продаваше от 300-1000. Общо взето той върши цялата работа. За октавия е предвидено да има ESP, така че би могло да се навърже и да работи. Най-добре е да се свали цялата система от една кола + настройките й.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да едитвам... доколкото помня esp датчици по колелата няма. Блока взима инфо и изчислява всичко през абс датчиците. После пак през тях въздейства на колата. Има обаче един датчик,който следи ъгъла на волана и още един за ускорение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невъзможни неща няма. Въпросът е дали си струва да се захваща човек? Аз лично не съм много очарован от работата на ESP-то. Ще видим тази зима с нови зимни гуми дали ще реагира по-адекватно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм виждал направена а3 99та на с3 с много интервенции + халдекс 3 и ЕСП, но ползваше с3ка за донор... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки коментарите започнах сериозно да се замислям...

Все си мислех че няма да е толкова сложно, пък и толкова скъпо (1000 лв за блок на старо без гаранция ми звучи прекалено много).

Датчик за ъгъла на завиване би следвало да има монтиран на волана (или се използва друг).

Стария и новия блок на ABS-а би следвало да са еднакви (интерфейс и габарити).

Ново окабеляване би следвало да трябва само за датчика ускорения.

Не би следвало да има и голяма разлика в "настройките" на системата особено ако се свали от друга октавия.

(Тя в крайна сметка не е ли динамична/адаптивна?)

 

По повод работата на ситемата - онзи ден се завъртях влизайки в завой (скоростта не беше толкова висока, но се оказа че има частично заледяване).

Тогава се зачетох повече за системата и се замислих дали не може да се монтира допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки коментарите започнах сериозно да се замислям...

Все си мислех че няма да е толкова сложно, пък и толкова скъпо (1000 лв за блок на старо без гаранция ми звучи прекалено много).

Датчик за ъгъла на завиване би следвало да има монтиран на волана (или се използва друг).

Стария и новия блок на ABS-а би следвало да са еднакви (интерфейс и габарити).

Ново окабеляване би следвало да трябва само за датчика ускорения.

Не би следвало да има и голяма разлика в "настройките" на системата особено ако се свали от друга октавия.

(Тя в крайна сметка не е ли динамична/адаптивна?)

 

По повод работата на ситемата - онзи ден се завъртях влизайки в завой (скоростта не беше толкова висока, но се оказа че има частично заледяване).

Тогава се зачетох повече за системата и се замислих дали не може да се монтира допълнително.

Няма система , която да прескача законите на физиката. И с ЕСП и без на лед на 4те колела е едно и почти същото! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 'богат' опит с и без ЕСП, и за себе си съм твърдо убеден, че тази система работи и повече кола без нея не поглеждам. Разбира се от един момент нататък всичко е подчинено на физиката, но с нея този момент го изместваш леко, повечето пъти точно колкото е необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йетито ми е първа с ЕСП и не ме радва, спира фъна, точно когато не трябва :) Занапред ще пробвам да го махна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета колегата какво е направил с Голф 3:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=428327

се чудя дал инаистина има разлика в управляващите блокове.

Започвам да ли мисля че модулите са еднакви и се различават само по SW или по настройки на SW-а.
 

Колеги този модул къде се намира в автомобила, да видя какъв му е номера ?

И откъде мога да намеря някаква документация за ESP-то за Октавия ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като отвориш предния капак, в ляво ти е казанчето на антифриза. Под него леко вдясно и около педя и малко под предния прозорец трябва да е помпата. Монтирана е малко навътре и номера май не се вижда. Снимки от гугъл също би следвало да го покажат. Достоверна информация за системата и компонентите с номера и тн трябва да има в специализирани софтуери като ЕТКА и тн. Някой с такава програма може да ти помогне с инфото. Пича с голфа е направил цялостно вграждане. При теб би трябвало да е доста по-лесно. Ти все пак asr поне имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колеги, 

Явно няма да ми стигнат знанията и уменията да опитам да си монтирам ESP вместо ASR-а.

Някой дали може да препроръча сервиз/майстор който би могъл да го извърши ?

 

(ЕТ категорично отказаха, без някакво разумно за мен обяснение защо е невъзможно.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.