Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Демпферна шайба - тунинг


tosh_kolev

Recommended Posts

Здравейте, попаднах на информация за нов тип демпферна шайба с подобрено поглъщане на вибрации "Fluidampr". Понеже карам с едномасов маховик, веднага привлече вниманието ми..

Ако някой е ползвал подобна шайба, нека сподели мнение.

 

http://www.uspmotorsports.com/Engine/Pulleys/Fluidampr-Engine-Damper-2.0TSI.html

 

Fluidampr Engine Амортисьор 2.0TSI

 

Ето и автоматичен превод:

 

The Fluidampr заменя вашия манивела ролка за контрол на хармоници през всички RPM диапазони на вашия двигател. Точността, обработени и балансирано вътрешно инерцията пръстен вътре в прецизно обработени и балансирано жилища постоянно срязване чрез силикона, докато двигателят се върти, тунинг на хармонична честота честотни ленти, които двигателят ви се произвеждат в реално време. Гумени (еластомерни) амортисьори са настроени само за конкретна тясна честотна лента на хармоници и те не могат да настройват нагоре или надолу до това, което вашия двигател произвежда. Те също се износва и трябва да бъде възстановен или повторно настроен често. Нашите Fluidampr продукти, никога не се износват или трябва да бъде отново на линия, тъй като те са постоянно балансиране на двигателя до макс ефективност посредством вътрешната инерция пръстен. Fluidampr също помага да се успокои бърборене, свързана с двойни дискови съединители.

 

Предимства на Fluidampr

 

- Намалено вибрациите на двигателя. Няма повече маховици, манивела праговите джанти, или времето предавки падане на коляновия вал. Това е неизбежно, когато обороти покрай 8000rpm без демпфер на двигателя.

 

- Намалено "Clutch / Gear Box Chatter", която се причинява от олекотени единични масови маховици.

 

- Намаляване на оборота капки при превключване в конкурентна среда.

 

- Печалбите на 9-20whp и 10-25ft / кг. въртящ момент в зависимост от текущата си настройка.

 

- Монтажен по-ефективен и надежден двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би вече си чел това, но е интересна информация и за колегите:

 

 

 

My name is Ivan and I work for Fluidampr and will be more than happy to answer any questions you may have about dampers and torsional vibrations (harmonics).

CNSTMAN is correct. The damper controls torsional vibration and does not balance the engine. The only time a damper plays a role in balancing is on externally balanced engines and there is a counterweight added to the damper and/or flywheel when there is not enough room inside the engine. Again, the damper controlls vibration, the counterweight helps balance. Therefore, on internally balanced engines the job of the damper is to reduce torsional vibration from twisting the crankshaft ahead of its natural rotation and backlashing dangerous vibrations back into vital engine components.

What differs a Fluidampr from elastomeric (rubber) is that Fluidampr uses a viscous type design allowing the damper to continually self tune in real time to the exact bandwidth of harmonics vs. a predetermined bandwidth found with elastomeric dampers. What some do not realize is that OEM's design rubber dampers at the worst harmonic bandwidth and not for a broad range across all RPM's. Therefore when performance upgrades are made the natural frequancy of harmonics can change and often overworks the stock unit causing the rubber to heat up and eventually crack, separate, and eventually fail.

And for the record... many more domestic engines are internally balanced than externally balanced and all using a damper.

The reason OEM's use elastomeric designs on dampers is from a cost standpoint. We are now seeing high end cars switching to viscous designs such as Lamborghini GallardoAudi R8Ford GT40, etc. 

I hope this helps with a better understanding of torsional vibration and the role of a damper. Again, please feel free to ask any questions.

 

 

А тук има и сравнение с друг тип балансираща шайба :

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2601028

 

Лично аз, оставам с убеждението, че тази шайба се монтира на коляновия вал, от страната на ангренажния ремък. А въпросната шайба е с канали като за пистов ремък, което прави монтажът й доста въпросителен?!? Или снимката е примерна, нямам идея. Със сигурност ще е интересно да се извлече повече информация за този метод на балансиране, тъй като е нещо ново за мен, а вероятно и за повечето колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=94020

 

В този форум открих малко мнения от първа ръка..

Общото мнение е че ефекта от Fluidampr балансьор , отговаря на рекламното описание.

- по-хармонично развъртане на оборотите

- значително намаляване на вибрациите от мотора и шума от маховика

- леко увеличена мощност

- повишаване безопасността за двигателя

 

На графиката е показано увеличаване на мощността с около 15к.с., при К04 турбо сетъп

D5D44B83-4A53-4EF5-9AC9-BF657DE7181B_zps

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.