Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgariatraxxas

Проблем с климатроник и дистанционото


HellHound

Recommended Posts

Здравейте,

 

От известно време имам следните проблеми (не намерих подобни теми):

 

1. От както съм закупил колата през месец Май (Octavia 2 1Z3 1.9 TDI 105 коня) дистанционното на колата ми отключва колата когато съм единствено и само близо до нея. Сменях батерията на дистанционото два пъти но няма никакъв резултат. Редовно заставайки зад багажника (съвсем близо до него) и натискайки копчето за отваряне на багажника не хваща сигнала на дистанционото. Попитах човек, който се занимава с авто-аларми и той ми каза, че трябва да се удължи антената на централното или там както се нарича, но за съжаление не успя да намери антената на колата.

 

 

2. Другият ми проблем се появи скоро и е свързан с климатроника. Пускайки климатроника започва да се чува едно свирене, (бучене и т.н.) което на всичкото отгоре си променя звука. Така работейки климатроника след известно време започва да се получава лека вибрация във волана. Ходих при хора, които се занимават с климатроници и те ми казаха, че проблема не е в компресора нито във вентилатора за въздух в купето, нито в перките на радиаторите. Казаха ми, че проблемът вероятно е в някоя ролка, маховик или нещо такова (да за съжаление маховика ми е за смяна, но не вярвам това да е проблема). На друго място ми казаха, че напълвайки климатроника с фреон проблемът можел да изчезне. Какво е вашето мнение?  

Редактирано от HellHound
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По 2 въпрос: Когато пуснеш климатроника без да запалваш двигателя, бученето чува ли се пак?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа по втория въпрос - чуваш  външния вентилатор на радиаторите. Вибрацията във волана също е от него когато е на по-висока скорост. При мен също е така откакто съм си купил колата. Много малко хора го забелязват това нещо - Бравос на теб за острия слух и осезания !!!  :)

А вибрацията се получава т.к. вентилатора е закрепен "на твърдо " към купето без тампони. Такова е техническото решение в случая с нашите автомобили.  На "по-марковите" коли вентилатора , дори радиаторите са с меко окачване ( през тампони) и тогава не се разбира кога се върти вентилатора.

Не се притеснявай - нормално е за 1Z3 - както му викаш...

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега не съм имал такива вибрации на моята О2. От 2008 е 1,9, 105hp. Довечера ще погледна по-подробно дали се виждат някакви тампони и въобще вижда ли се нещо. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По 2 въпрос: Когато пуснеш климатроника без да запалваш двигателя, бученето чува ли се пак?

 

Не не го чувам.

 

 

И аз да кажа по втория въпрос - чуваш  външния вентилатор на радиаторите. Вибрацията във волана също е от него когато е на по-висока скорост. При мен също е така откакто съм си купил колата. Много малко хора го забелязват това нещо - Бравос на теб за острия слух и осезания !!!   :)

А вибрацията се получава т.к. вентилатора е закрепен "на твърдо " към купето без тампони. Такова е техническото решение в случая с нашите автомобили.  На "по-марковите" коли вентилатора , дори радиаторите са с меко окачване ( през тампони) и тогава не се разбира кога се върти вентилатора.

Не се притеснявай - нормално е за 1Z3 - както му викаш...

 

Поздрави!

 

Прочетох поста ти (благодаря за поздравленията :) ) и реших да пробвам теорията ти. Тръгнах си от работа карах кратко време (шума го имаше но не беше силен) и паркирах колата за около час и малко. Качвайки се отново в колата пуснах климатика започнах да чувам въпросния шум и дигнах капака за да проверя дали перките на радиатора въртят. Перките не въртяха а шума се чуваше в купето.

 

Направих кратък запис с телефона. Позицията от която е записан шума е близо до предното стъкло. Просто там го записвам най-ясно.

На записа се чуват две неща. Първото е шум като от вентилатор който не ме интересува. Вторият шум е проблемният. Може би прилича на резонансен шум.... или е такъв.

 

https://drive.google.com/file/d/0B4CnJpynGGa3bHRza3VWRnh5ZE0/view?usp=sharing

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По 2-ри въпрос: Възможно е перката за вкарване на въздух в купето (т.нар. blower)  да е замърсена - от там да се е разбалансирала/разбила и да опира някъде.

 

По 1-ви въпрос: За отваряне на багажника,трябва да натиснеш бутона (за багажник) и да го задържиш 1-2-3 сек. Иначе може да погледнеш антената за централното ( представлява един кабел,който евентуално може да удължиш).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички,

С радост искам да споделя, че след профилактика на климатичната система (източване на стария фреон, вакумиране и пълнене наново с фреон и масло за компресора) резонансния шум липсва или е почти недоловим. От колата ми източиха 175 грама фреон и ми добавиха осен него още 350 грама за да станат 525. Сега ще покарам и се надявам, че няма да ми се появи проблема отново.

 

По 1-ви въпрос: За отваряне на багажника,трябва да натиснеш бутона (за багажник) и да го задържиш 1-2-3 сек. Иначе може да погледнеш антената за централното ( представлява един кабел,който евентуално може да удължиш).

 

Колега много ще съм ти благодарен ако ми кажеш къде се намира този кабел. И аз него търся.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удължаването на антената не само че няма да подобри приемането, а даже може и да го влоши.

Дължината е съобразена с дължината на вълната на носещата честота.

По-скоро трябва да се провери самата антена дали не е прекъсната или подгъната неестествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както Чавдар отбеляза, антена не се скъсява или удължава. Подобно действие със сигурност ще влоши обхвата. Ако нямаш ваг ком, намеря някой с такъв, закачете го за колата и проверете дали имаш настройка за разстояние, от което да лови приемника. Аз имам такава опция, при активирането на която работата с дистанционното става само близо до колата. А за багажника - не става само с натискане на копчето. Трябва да го задържиш за секунда/две, тогава ще се отключи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам кабел и я вързах към VCDS версия 14.10. Поразрових се из нета и разбрах, че трябва да отида в модул 46 Central Conv. и там отидох на Coding от там натиснах на Long Coding Helper. Намерих настройката Remote Control Range Limitation. За съжаление нямаше поставена отметка. Реших да сложа отметка и да го запазя, за да изпробвам какво ще стане. За съжаление когато запазих настройката и се върнах обратно в Long Coding Helper забелязах, че направената от мен настройка въобще не се е запазила. Прочетох, че затова може кабела да е виновен. Май ще трябва да търся кабела(антената) да го видя в какво състояние e :(. Надявах се проблема да е софтуерен ама на ядец!!!

 

Относно проблема с климатроника от вчера до днеска покарах към 70 километра и забелязах, че шума го има но е много по различен и доста по тих и вече нямам тези вибрации във Волана. За сега мисля така да го оставя пък докъдето изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.