Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съвет за покупка на Octavia 1 комби.


lev4ek

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Нов съм в форума и предварително се извинявам, че пускам поредната тема за Skoda Octavia 1, за която има доста изписано.

Търси си такъв автомобил комби с двигател 1.8Т (по възможност без 4х4,че няма къде да го ползвам), но такива като гледам по обявите са доста малко и почти всички са внос от Швейцария.

За сега съм се спрял тези:

http://www.cars.bg/c1334663

 

http://www.cars.bg/c54375

 

и тези с 4х4:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11434398568016229&slink=av05cy

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11434121774879504&slink=av05cy

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11442590181779104&slink=av05cy

 

Кои са харктерните неща, които трябва да се гледат при оглед на този модел. И с колко повече се повишава разхода като автомобила е 4х4.

Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От горните 2 обяви (без 4х4) сивичката изглежда по-свежа, но забялязах, че няма така желания от много хора темпомат (авто пилот). Тъмно синята е с кожа което е по-лесно за подръжка, има темпомата, но пък се забялязва липсата на ESP.

4x4 вдига разхода средно 1-1,5 литра (по каталожни данни), но пак си зависи от начина на шофиране. Но освен по-високия разгод, 4х4-то си има допълнителни разходи като обслужване, смяна на гумите само с комплект 4 (не става само 2 предни и 2 задни след 2-3-6 месеца), гумено каре на кардана, и разни други части които са си пари.

Наистина 4х4 не е необходимо на всеки, както и 150 коня не са нужни всеки му. Но всеки трябва да си реши за какво му трябва колата и какво иска от нея.

Поздрави и успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.cars.bg/c54375

Тази кола седи повече от 2 години в продажба, така че не си заслужава да си губиш времето с нея. Ако е добра, да беше заминала отдавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а тези защо я изключваш

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11443167872081447&slink=av293b

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за комнтарите.

 

Колега тази е в Плевен и малко ми е непознато и далече.

 

Обмислям да огледам софийски автокъщи. 

Бихте ли също така ми препоръчали сервиз за преглед в София.

Редактирано от lev4ek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://swiss.cars.bg/c1093638

Виж и това. Колата е на паркинг Овча купел -1 и наистина изглежда идеално.

Тази не е лоша, но бюджета не ми го позволява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш за последната от първите които си дал мога да попитам, познавам момчето и майстора, който му прави колите. Даже миналата седмица беше докарал и ВРС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз съм от Плевен и мога да мина и да я погледна плевенската ако искаш и ако решиш да дойдеш до тук ще ти дам кординати и мога да те заведа не ми е проблем пък и имам приятели със сервизи които могат да я поогледат да и направят диагностика и пр.И руго гледай точно кой двигател 1.8т е има няколко поколения един от добрите варианти е ARX или AUM това са номерата на двигателите

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам познат с О1 4х4 и той е много, много доволен от колата си. Купена е втора употреба, самият той я е карал доста, при това и по лоши пътища, но или е случил на пазен екземпляр, или тези модели са много здрави, защото поне откъм окачване и силово предаване не е имал никакви грижи.
Аз моята кола я купих с виещи предни лагери и нещо, което видях впоследствие - крив заден мост. Няколко души ми казаха, че последното не е чак толкова странно, били склонни при силно претоварване или някакви други издевателства да не поемат екстра натоварване, но на 4х4 задният мост със сигурност е доста по-корав. Та с една дума - ако имаш възможност, измери си сходимостта в сервиз. Аз моята кола я пробвах на прав участък - вървеше по конец, но прегледа после показа друго... 
От боядисвани елементи не се плаши и не си прави изводи, по-скоро я вдигни на един подемник и разгледай има ли кърпежи или допълнително (или липсващо) антикорозионно покритие. Другото нещо, за което ще ти трябва много късмет е турбото. Колегите с такъв мотор ще ти кажат при какви обороти се усеща турбината, но при всички случаи тя се чува достатъчно добре и при леко подаване на газ.
Е, не забравяй и, че купуваш над 10-годишна кола, не се втелясвай много - ако ти хареса на пръв поглед, ако след като си покарал всичко ти се струва наред, скачай смело в преговори. За мен лично е много важно колата да има поне два ключа. Ако колата пък е хубава, но е с един ключ - не се притеснявай, това също е често срещано, не значи задължително, че нещо се опитват да те работят, но провери добре колко струва един ключ и колко струва да го обучиш.
И още нещо, което трябва да направиш задължително - разгледай всички коли, които си набелязал, като започнеш от най-евтината, после виж синята, черната и за десерт си остави най-скъпата - тази за 5990. Плевенската също изглежда добре...
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Средното 4х4 - черното на 5500.Изглежда много свежо.Годината е 2003-та, мотора на 90% ще е AUM, ако не вие диф-а на 5 бона си и скочил.Аз бих взел тази.На живо обаче нещата са други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш за последната от първите които си дал мога да попитам, познавам момчето и майстора, който му прави колите. Даже миналата седмица беше докарал и ВРС.

Мерси колега. Бих се радвал за информация за тази колица, но първо търся да не е с 4х4, че ме плашат с поддръжката му.

 

колега аз съм от Плевен и мога да мина и да я погледна плевенската ако искаш и ако решиш да дойдеш до тук ще ти дам кординати и мога да те заведа не ми е проблем пък и имам приятели със сервизи които могат да я поогледат да и направят диагностика и пр.И руго гледай точно кой двигател 1.8т е има няколко поколения един от добрите варианти е ARX или AUM това са номерата на двигателите

Колега, ако имаш възможност би ли погледнал тази от снощи е качена обявата, но пък няма EPS, темпомат и подгряване на седалките, а пък е 2005г.

http://www.cars.bg/c1367208

 

Благодаря на всички за препоръките и съдействието за момента.

Ако пък не намеря без 4х4 ще се взима с тази екстра любимата ми от дете колица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След прилежен оглед и тестово каране (да се ослушваш за странни шумове) няма проблеми да вземеш 4х4.

Има обслужване на 30 000 км с това масло:

G052175A1 МАСЛО HALDEX 1U 42.8 лв.

Обслужване на 60 000 км с филтър:

2D525558A ФИЛТЪР ДИФЕРЕНЦИАЛ З.МОСТ 1U 70.94 лв.

Другите работи са на късмет :)

Беше коментирано в други теми, че 4х4 е по-повдигната от без 4х4, и според мен е малко по-устойчива в завоите поради наличието на тежест отзад - халдекса, заден диф, полуоски. Съответно задното окачване е по-различно от без 4х4.

Аз съм за 4х4 то - за зимата си е супер. За дълбока кал не помага особено, там си трябва лебедка.

На драго сърце и аз предлагам да се видим някоя вечер и да се повозим в София с окти 4х4, макар моята да не блести с особена визия :)

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 4-ка няма да сбъркаш ;) стига да има къде да я ползваш де. Ако е само заради зимата може да се замислиш дали има смисъл да обслужваш нещо което влиза в употреба няколко пъти в годината.

Иначе и аз съм с 4х4 и съм много доволен. Мачка много добре на всякакви терени. Е не можеш да го сравняваш с джип с блокажи, но много помага в ситуации където предното предаване няма никакъв шанс.

За стабилността колегата по горе го е написал.

Заслужава си определено стига да имаш нужда от такъв тип сув автомобил :)

Иначе най-лесния тест за 4ка е да я вкараш в трошляк или трева и някой да гледа като потегляш с повече газ дали превъртат задните колелета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем ще ида и ще я поогедам.Но горката е гола като връбец поне ESP да имаше ще си заслужаваше много практична и добра екстра си е.Какво като е 2005г.това нищо не означава спец.при Октавия1 фейслифт това купе се произвежда до 2006г.дори мисля че има серия до 2007г.това в никакъв случай не е гаранция,че ще е по запазена или по малко карана, а пък екстериора и интериора са едно към едно.Гледаш коя е По запазена двигателя да е ARX или AUM разбира се цената да те устройва и скачаш независимо коя година е дали ще е 2001 или 2006 само заради едната година да давш толкова пари а тя горката да няма някоя и друга екстра не си заслужава.Но относно тази щом държиш ще отида да я погледна.Всъщност и аз съм за 4х4 не е страшно обслужването абсолютно същото е като при обикновенната само имаш един филтър и едно масо на HALDEX което се сменя на 60хил км.и не баснословно скъпо,но пък екстрата си няма равна един път да ти се наложи но ще знаеш ,че я имаш.Колата е доста по стабилна а за зимата в непочистените градове и улички просто ще прескачаш другите които са с предно.Това колега си е само мое лично мнение ти си решаваш.Имай и напредид че разхода е малко по висок отколкото на обикновенната с около 1л. 1.5л нагоре пък и ако ти е по тежко крачето може и до 2л.та и малко нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем ще ида и ще я поогедам.Но горката е гола като връбец поне ESP да имаше ще си заслужаваше много практична и добра екстра си е.Какво като е 2005г.това нищо не означава спец.при Октавия1 фейслифт това купе се произвежда до 2006г.дори мисля че има серия до 2007г.това в никакъв случай не е гаранция,че ще е по запазена или по малко карана, а пък екстериора и интериора са едно към едно.Гледаш коя е По запазена двигателя да е ARX или AUM разбира се цената да те устройва и скачаш независимо коя година е дали ще е 2001 или 2006 само заради едната година да давш толкова пари а тя горката да няма някоя и друга екстра не си заслужава.Но относно тази щом държиш ще отида да я погледна.Всъщност и аз съм за 4х4 не е страшно обслужването абсолютно същото е като при обикновенната само имаш един филтър и едно масо на HALDEX което се сменя на 60хил км.и не баснословно скъпо,но пък екстрата си няма равна един път да ти се наложи но ще знаеш ,че я имаш.Колата е доста по стабилна а за зимата в непочистените градове и улички просто ще прескачаш другите които са с предно.Това колега си е само мое лично мнение ти си решаваш.Имай и напредид че разхода е малко по висок отколкото на обикновенната с около 1л. 1.5л нагоре пък и ако ти е по тежко крачето може и до 2л.та и малко нагоре.

Колега благодаря за съвета предварително. Щом казваш, че годината не е толкова от значение тогава не се разкарвай да я разглеждаш. Просто незнаех, че ESP екстрата е от значение на този автомобил.

И отново мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е чак пъс от значение например много по нови и съвремени коли я нямат но си е много хубаво да я има стабилноста си е съвсем съвсем друга независимо какава е колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

просто конкретно за тази ,за ТЕЗИ ПАРИ без екстри за мен лично не си заслужава нищо че е 2005

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази плевенскат не ми се вижда толкова гола, а и не изглежда яко пудрена за разлика от другите. Автопилот ако държиш ще си сложиш за до 150 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Първо искам специално да изразя благодарности :doubleup:  към колегата setfan, който в сряда ми показа и ме повози на неговата Octavia. Заредих се с огромно настроение и желание за огледи. Днес с един приятел след обстойностна разходка по автокъщите из кв.Горубляне нищо не ни грабна окото дори и TDI, с изключение на само на тази http://www.cars.bg/c1334663 , която бе наистина изрядна, но доста поръждясъла милчката  :( . След това отчаяно си тръгнах   :cray:  и му казвам на моя човек дай да видим тази http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11436244353356627&slink=axfz7o, така и така ни е по път. Останах много впечатлен от пъргавината на мотора 1.9 TDI PD 131 к.с. . Спазарихме се с човека и я взех. Няма търпение идната седмица да я регистрирам и обслужа. Вече мога с право да се нарека горд собственик на Skoda Octavia 1.

Благодаря за съвети на всички колеги, които писаха по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега да ти е чистита и безаварийно да си я караш .Изглежда доста добре.Винаги съм харедвал двуцветния салон много е джиджано.

На тази сивата която първо си я гледал дай някаква по точна информация,и най вече къде точно е изгнила и толкова ли е много.Еин приятел търси октавия горе долу на тези пари и да е 1.8т не знам защо но твърдо държи да е стози двигател.И дали има място за пазарлък за нея как мислиш.Дали си заслужава да се гледа.

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега да ти е чистита и безаварийно да си я караш .Изглежда доста добре.Винаги съм харедвал двуцветния салон много е джиджано.

На тази сивата която първо си я гледал дай някаква по точна информация,и най вече къде точно е изгнила и толкова ли е много.Еин приятел търси октавия горе долу на тези пари и да е 1.8т не знам защо но твърдо държи да е стози двигател.И дали има място за пазарлък за нея как мислиш.Дали си заслужава да се гледа.

Мерси колега. Така тази колица има обявена цена на место 5500лв., а пък в интернет 5100лв. Със сигурност, ако ѝ правите обстойно преглеждане и залягате отдолу като моя приятел да я гледате ще ви свали доста от цената горе долу едни 600-750 лв. Другото, което няма радио. Това, което пиша отностно за ръждата може да има технически грешки в обясненията ми (не разбирам от МПС). Като отворих капака  пръчката беше ръждясала и единия тампон на двигателя , предните и задните подкалници са тръгнали доста(леко са се опитвали да замаскирват). Бяха сменяни тапите на предните подкалници. Гредите също са тръгнали. Имаше нещо правено (боядисвано) по детайла, който се намира над предна лява гума. Като отворихме шофьорската врата в нисшата се видяха остатъци от хартиено тиксо. Това е, което ни направи впечатление.

Редактирано от lev4ek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много детайли са ви грабнали окото така че правилно сте се отказали.Това което си взел да ти служи вярно и в сервиз да влиза само за консумативи!Честито!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.