Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Да се запиша и в този раздел :)


hamsia

Recommended Posts

Здравейте,

от доста време имах идея да се сдобия с една Octavia, лашкайки се между някой и други марки, в крайна сметка заложих на сигурното .

Заложих на Scout 2.0 4x4 (140 коня) BMM мотор - колата е излязла от завода 10.2007 - така, че предполагам  се води 2-ка  - извинете ме за невежеството ако не съм прав.

Не съм наясно с нивото на оборудване, твърдят че имало зачатъци на някво ниво над средното, защото имало незнам си какви седлаки ( звучеше като абракадабра). В смисъл - на старта знам - комфорт, на тази не съм наясно.

 

Дотук всичко е добре и съм очарвоан и в същото време удовлетворен от автомобила, каквото съм очаквал като държание, комфорт и поведение - за момента го усещам.

Същото важи и за покупката, така че удовлетворението към момента е х2 .

В същото време възникват и доста въпроси - къде от притеснение , къде от незнание.

Към момента съм много далеч от някаква реална оценка на поведение и качества на автомобила, тъй като все още го сравнявам с добрата Fabia, което предполагам е смешно, но такива са реалностите - тов амие за момента базата за сравнение .

 

И така, след много четене и малко каране имам доста въпроси, които ще се опитам да формулирам във времето , но за момента ще наблегна на най важните, с оглед  първоначлното обслужване, поддръжка и дребни грижи - поне аз така си мисля .

 

1. Защо по дяволите не казват, че педала е на пода :)

     Доста време ми отне да разбера защо по дяволите на всяко кръстовище и светофар стартирам като за последно :)

     В този ред на мисли - как е  правилно да се оперира с този педал - долната част на крака да е максимално близо до основата на педала - логически и практически поне аз така най-добре успявам да контролирам подаването?

 

2. След дълго четене доколкото разбрах мотора BMM  не е проблемен от гледна точка на статистически по-несполучливите предни версии  -така ли е или пак нищо не съм разбрал. Същотото се отнася и за маслената помпа - доколкото разбрах не е със прословутия шестограмен балансиращ вал, а е с верига?

 

3. Имам страшно много документи от предишния собственик, които още не съм "разкодирал" :)

Сега наясно съм със спекулации и номера, които се правят с техническото състояние и документацията свързана с това ( поне така си мисля).

Интересува ме имам ли някакъв шанс да проверя информацията записана в книжката - примерно в Еуратек?

Като се справя със френския ( незнам защо книжката е на френски) ще кажа какво е смянано по книжка.

С беглите ми познания виждам:

 - 146к - смяна на свещи, ремъци, филтри  - каквото и да зна1и - като отдолу е досписвано  - OF, LF, RLF, Bv FL

 - 154 - има някаква лепенка на BOSCH  - last change ot timing belt - предполагм че това е агренажен ремък - но не съм 100% сигурен

165к - сменено всико като за 90к  малсо, ( нещо за QG1 пише) , ролки ремъци и пак OF, LF, RLF, OEC  - О - тата са с кавички ( умлаут).

Това е последното което имам - колата е на 181к в момента и от няколко източника освен официалния, на които имам доверие твърдят, че за момента агренаж не трябва.

Но все пак - най-малкото ще бъде прегледан.

Но ако приемем, че тази история е вярна и се потвърди и ремъка видимо е ок - какво да обслужа - освен стандартното  - масло, филтри - все пак не съм имал вземане даване с 4х4 и такъв тип автомобил.

Видимо автомобила на външен и вътрешен вид е поддържан от човек педант - чист салон и свж ( не изкуственно постигнат) , предаден със всичко налично, като документация, аксесоари ( нови и налични), болтове, капачки за болтове, допълнителен коплект зимни гуми със джанти , ключове (2 броя със плочката ).

Разбира се има забележки, но за мен лично са поносими и поправими във времето.

 

 

4. Имам изгоряла крушка на мигач в лявото огледало - не можах да разбера, нкой пробал ли е LED там и ако да - какви да се пробват или директно да се търсят - така или иначе ще трябва да го сменя.

Същото важи и за другата светлина дето свети пред вратата - незнам по нашенски как се превежда - какъв тп е там крушката.

 

Извинявам се ако въпросите ми звучат лаишки, но за първи път се сблъсквам с такъв автомобил и доста неща са ми неясни и трудни за асимилиране, а ми се иска да му оттдам нужното  внимание :)

 

 

Това е за момент, имам страшно много въпроси, но тези ми се струват най-належащи към момента.

Другите по-нататък и след като попрочета и ръководството и други източници .

 

Поздрави

Редактирано от hamsia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка. Може да се пуснеш тема със снимки в съответния раздел.

 

ÖF - маслен филтър

LF - въздушен филтър

RLF - може би е филтър на купето, но не съм сигурен

 

за другите не мога да кажа.

За педала на газта няма универсално правило. Всеки го натиска както му е удобно.

Има тема какво се обслужва на 4х4 коли. Прочети я, има какво да научиш :).

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/44885-%D0%BE%D0%B1%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BB%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81-o2-2007/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bv FL - Bremse fluid (Спирачна течност)?

Сега като се загледах с внимателно с подсказката си е баш Br -  така че най-вероятно е спирачна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 маслената помпа - доколкото разбрах не е със прословутия шестограмен балансиращ вал, а е с верига?

Всичките 2.0 тди мотори, които се монтират на Шкода, са без балансиращи валове и нямат проблем с маслена помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.