Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ръб на спирачни дискове


Recommended Posts

Здравейте, колеги

 

На задните дискове имам ръб от най-външната част на диска и накладките са ми вече, за смяна. Днес минах през сервиза на К Величков, където принципно пристъргват криви дискове и момчето ми обясни, че няма смисъл от нов диск защото ръбът е в най-външната част където накладката не контактува с диска и си личало, че има доста живот в дисковете, дори и 2 смени на накладки можели да изкарат.

За пристъргване не ставали и каза да си сменям накладките само и да си карам.

Да кажа, че нямам никакви индикации за проблем от дисковете.

На мен ми се строри логично това което казва, а и все пак с това се занимава и кой съм аз да не му вярвам, но ми се иска да чуя и вашето мнение по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амчи то всички дискове получават ръб след известен пробег на мястото където накладките не контактуват. Както задните, така и предните. Въпросът е по-скоро колко дебелина на работната  повърхност на диска е останала . 

 

+1 за мнението  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има ръб, значи са се износили и са за смяна. Ръб няма как да се получи по средата на диска ;).

Можеш да измериш сегашната дебелина на диска. Ако е с 2 мм по-тънък от нов, значи е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дебелината на работната повърхност е в норми при смяна на накладки трябва да се вземат ръбовете на накладките, които попадат върху ръбовете на дисковете- да им се направи по една фаска 1-2 мм. В противен случай много трудно се пасват върху старите дискове и прекалено дълъг пробег спирачките са неефективни. Освен това ако не се направи това- накладките застават както им е по-лесно, обикновено се кривят и затормозяват и работата на апарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчето от сервиза каза имаш достатъно дискове да изтъркаш 1-2 чифта накладки. Май ще купя само накладки и като ходя за смяна на място да преценят дали трябва и дисковете да се сменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, слагай накладки само без да се занимаваш с дисковете. Ръбът дори да е малко по-навътре все пак е РЪБ, няма площ , ще притрие малко накладките изотвън и ще се припаснат за нула време...Всички дискове над 20 хил.км имат ръб. Да няма да сменяме дискове или да шлайфаме всеки път.

А най-добре иди в ЕТ да ти ги сменят с икономичния пакет към 80 лв  и да ти дадат гаранция . Аз така бих направил !!!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има ръб, значи са се износили и са за смяна. Ръб няма как да се получи по средата на диска ;).

Можеш да измериш сегашната дебелина на диска. Ако е с 2 мм по-тънък от нов, значи е за смяна.

 

Не прочетох никъде , че РЪБЪТ е по средата . По-скоро се твърди, че е в най-външната част !!!   :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръбът няма къде другаде да се появи ;). Дискът се трие и износва там където има контакт с накладките. В най-външната част контактът е най-малък, съответно и износването.

Производителят дава каква е минималната дебелина на диска. Обикновено е около 2 мм по-малко от нов и това не е случайно. Аз лично не бих сложил нови накладки на такъв диск без значение какво ми казва майсторът. Така "на око" да прецени, че тия дискове ще изкарат още 2 комплекта накладки е меко казано несериозно. Отделно, че има накладки и накладки. Едните свършват за 20к км, другите могат и 50к да изкарат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискът се трие и износва там където има контакт с накладките. В най-външната част контактът е най-малък, съответно и износването... Производителят дава каква е минималната дебелина на диска. Обикновено е около 2 мм по-малко от нов и това не е случайно. 

Бъркаш, в най-външната част накладките нямат никакъв контакт... То затова се образува (по-скоро остава) ръб ;)

Може ли да дадеш линк към инфо от производител или сканиран документ с предписание? Което, обаче, да се отнася за масов диск, не такъв за Ферари, Порше и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва нормално да се получи ръб от външната страна на диска, където реално накладката не контактува с диска  :sorry: или иначе казано, и аз съм съгласен с мнението на Димон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност колегата winrg е прав както всички други колеги, но просто играта на думи при първо прочитане дава погрешно впечатление. При "второ" прочитане се разбира, че казва същото , а именно : - " във външната част триенето е най-малко и точно там на границата се образува ръбЪт ..., но не съм съгласен с другото му заключение , че... " Щом има ръб, значи са се износили и са за смяна."  Няма диск без ръб , освен при първоначално монтиране .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма диск без ръб , освен при първоначално монтиране .

 

Моите на 79 000км оригиналните нямаха никакъв ръб никъде :) Обаче пукнаха "ребро" /вентилацията/ и кривнаха... Ръб нямаха моите дискове. Имаха 1мм още живот, но ако не бяха криви, щяха да си карат още.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, майна, единствената възможност да си нямал ръб на дисковете е да си имал дискове 43 номер , а да си карал с накладки 44-ти .  :))  Т.е. накладките  да са били по-големи от дисковете и да са ги припокривали така щото всичко да се е изшмиргилило що годе равномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, майна, единствената възможност да си нямал ръб на дисковете е да си имал дискове 43 номер , а да си карал с накладки 44-ти .  :))  Т.е. накладките  да са били по-големи от дисковете и да са ги припокривали така щото всичко да се е изшмиргилило що годе равномерно.

 

Нямат ръб бе майна, бе - утре ще ти ги снимам да видиш, ако ръждата не ги е убила вече, че цяла година седят в гаража - трябва да ги хвърля, ама нали пазя всичко за "ако потрябва".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

При мен на една служебна кола бяха пукнали ребро при смяна на накладки и така ми я дадоха обратно с новите накладки (няма да казвам кой е официалния сервиз).учудих се как може да пуснат така кола да се движи и естествено, не стъпих повече.

А по темата то на всеки диск си пише minimum thickness .

Поздрави

Редактирано от Andro73
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, сега като си гледам снимките, намерих на старите дискове една снимка - изглежда ми, че има нещо минимално (долу, където блести - предполагам, че е ръбче - утре ще ги снимам качествено, за да се види наистина):

 

20141014_081744.jpg

 

Това са ми оригиналните дискове на 79 000км, като първо са карани с оригиналните накладки 55 000км, след това карах с АТЕ накладки и при едно яко спиране от 90км/ч до 0 за няколко метра (много зор бра тогава), а може и заради разни локви през лятото - спукано ребро имаше единия и при всякакви скорости се усещаше вибрирането... с и без натисната спирачка, а при ниски скорости си спираше на тласъци.

 

Сега съм с АТЕ дискове и Текстар накладки - свирят накладките, направо е ужас, но пък дисковете (и накладките, разбира се) са на 17 000км и изглеждат така (снимка от вчера):

20151005_123018.jpg

 

 

Поздрави

 

ПП: Това са 280мм дискове.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това дето блести е точно ръбЪТ :) На Мица съм сменял два пъти дискове. Оригиналните изкараха 100500км. След това ръбчето стана към 2мм от страна и реших, че им е време. Втория път смених на 162000км. АТЕ-то се износи в края до степен да изчезнат "нарезите". И отново имах ръбче към 2мм от страна. Реално и преди двете смени можех да карам поне още една смяна на накладки, но от спирачки не пестя ... след това излиза доста по-скъпо ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но от спирачки не пестя ...

Друго според мен няма какво да се обсъжда тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркаш, в най-външната част накладките нямат никакъв контакт... То затова се образува (по-скоро остава) ръб ;)

Може ли да дадеш линк към инфо от производител или сканиран документ с предписание? Което, обаче, да се отнася за масов диск, не такъв за Ферари, Порше и т.н.

Ето няколко линка:

http://www.dn-bg.com/bg/car-parts/products/show/cat-10132.html?manufacturer=30

http://store.emk-33.com/category/306/spirachni-diskove.html

http://www.elinexltd.eu/category/74/spirachni-diskove-i-barabani-.html

 

Навсякъде пише първоначалната дебелина, както и минималната такава. Под минималната дебелина вече не се гарантира нормалната работа на диска.

Не е казано, че като дебелината на диска падне под минимума непременно ще се изкриви, счупи или нещо такова. Има предостатъчно такива случаи и с нови дискове.

Това са препоръки на производителите. От там вече всеки си преценява дали ще се съобразява с препоръките или не.

 

То е както и с маслото. Производителят препоръчва маслото да се сменя на 30к км, но много хора не са съгласни и го сменят на много по-малко. Има и други, които карат по 50к км с едно масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра дискусия се заформи :), само да кажа за програмата 4+ не ми я похвали момчето от магазина на ЕТ, каза взимай си от другите, по-добри са и така мисля да направя - 90лв са накладките. Ръбът е във външния край на диска, ще направя някоя снимка. Ще се сменя масло в Трансексперт и това ще мине през тях. Така, че и от там очаквам мнение и ако трябва ще взема и 2 задни диска и става - 200лв още, не е кой знае какъв проблем то е ясно. Факт е, че не трябва да се песто от спирачки, но ако е не необходимо да се сменят, 200лв са си един приятен уикенд на хотелче :).

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едни някакви /неособено маркови/ дискове едната кола навъртя около 140 х.км. и ръбовете им са пренебрежимо незначителни. Подобни на снимката. 3-4 комплекта накладки са се изтрили в тях. Ако някой се интересува от подборности- на ЛС за да избегнем рекламите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръбът няма особен смисъл да се коментира, защото не може да се използва за критерий за състоянието на диска.

Може да има ръб, може и да няма изобщо при силно износване (корозията си върши бързо работата).

Важна е дебелината на диска и това е всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но дебелината на износения диск е равна на дебелината на новия, от която са извадени дебелините на двата му ръба. Така, че дълбочините на ръбовете до голяма степен могат да служат като критерий за износване, дори измерване. Щото не знам да ли си хващал шублер, но един диск с дълбоки ръбове трудно може да дъбе измерен ако не прилагаш гимнастики или ползуваш микрометър, който е с дълбоко рамо. Просто човката на шублера опира в ръбовете и контактните му повърхнини остават във въздуха, а измерването неточно. Освен ако с флекс не са изпилени човките на шублера отвътре така, че да може ръбовете да попадат в тях за да не пречат на измерването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.