Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.6 CR FL проблем с дюзи (може би)


iturtev

Recommended Posts

Здравейте,

От известно време колата има (или поне така мисля аз) някакъв проблем. Понякога като за я запаля се усеща едно притрисане, съпътствано с игра на оборотите, но това е в рамките на максимум секунди (дори и по-малко). Не е винаги, но като се случи така, при потегляне също има едно колебание и ако не подам повече газ - колата гасне. По-голямото ми притесние обаче е, че всички дюзи дават отклонение, за жалост не си записах точно колко, но при последното закачане бяха нещо като –0.8 до -1 на 1 и втора дюза и +0.8 до 1.2 на трета и четвърта.

Сега малко предистория:

Началото на годината ми се скапа четвърта дюза, оказа се електрониката. Сложих нова дюза, преди няколко месеца започнаха да се появяват симптомите, които описах. Ходих в 4 различни сервиза и навсякъде ми казват, че 4 дюза е за сменя и няма други проблеми по колата (изрично ги накарах навсякъде да проверят и за други проблеми като обясних, че дюзата е на няма и 2-3000км). След поредния сервиз се предадох и смених дюзата, е и проблемите си останаха същите, корекциите за същите (уж).

На практика колата не пуши, не губи мощност, върви си много добре, не тресе и всичко изглежда е наред, но не съм убеден, че е така, а и много ме дразнят такива неща и държа колата да ми е в перфектно състояние, обаче не остава май добри майстори, при които не съм ходил и се чудя какво да правя.

Нормални ли са тези отклонения (според мен - не) и какво още мога да направя, за да открия проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, че карам само с добавка ProTect за комън рейл и DPF и колата се кара много малко - предимно 10-15км градско на ден и от време на време по разходки (не повече от 10 000км на година).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като са сменяли дюза правили ли са адаптация после? Задължително е да се направи, дори и 4 чисто нови да сложиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като са сменяли дюза правили ли са адаптация после? Задължително е да се направи, дори и 4 чисто нови да сложиш.

 

Първият път (началото на година) сменях дюза в Еуратек ГО, не съм питал, но си мисля, че би трябвало да са направили. Сега я сменях на друго място, но само я смениха, със сигурност друго не са правили, защото бях там докато я сменят. Момчето каза, че по принцип трябвало да се правят някакви настройки на компютъра за да се опознае, но после се обади по телефона на негов човек и той му каза, че ако няма грешки, не било необходимо нищо друго да се прави.

 

При първа възможност ще я закарам да го направят. А възможно ли е просто това да е причината ?

Редактирано от iturtev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това претрисане при студен старт. Понякога има и изключения и не го прави но е рядко. При загрял мотор не се усещат, но забелязвам колебания в моментния разход. Бях пуснал тема във форума и имаше предположения за въздух в системата.

На диагностика всичко изглежда наред. От ЕТ ми предложиха да сменят и 4-те дюзи ако искам, но бяха сигурни дали ще се оправи, а и 5000 лв за пробата няма как да дам. Ще видим сега зимата дали ще се влошат нещата.

Ето едно клипче от миналата зима да сравниш дали е същият проблем:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен го има това претрисане при студен старт. Понякога има и изключения и не го прави но е рядко. При загрял мотор не се усещат, но забелязвам колебания в моментния разход. Бях пуснал тема във форума и имаше предположения за въздух в системата.

На диагностика всичко изглежда наред. От ЕТ ми предложиха да сменят и 4-те дюзи ако искам, но бяха сигурни дали ще се оправи, а и 5000 лв за пробата няма как да дам. Ще видим сега зимата дали ще се влошат нещата.

Ето едно клипче от миналата зима да сравниш дали е същият проблем:

И при мен е подобно, само че оборотите се клатят в много по-малки граници (800-1000) и за секунда се успокояват. Ще се опитам да направя клипче утре и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се сега да направя клипче. Пробвах няколко пъти, но не се получи както друг път. Въпреки това го записах, защото все пак ми се струва, че се усеща неравномерна работа на двигателя:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sqD8qogwXiM

 

https://www.youtube.com/watch?v=Bpa6DPJh1H4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега лятото и при мен играят едва забележимо оборотите. Другия път като правиш клипче, спри радиото, за да се чуят по-добре всякакви звуци от мотора. Ще направя и аз клипче тия дни, че откакто застудя започнаха да се чуват малко по-странни звуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В някои форуми чета (например Тойота), че нормалната корекция е +-3, но на мен това ми се струва адски много и повече от +-0.3-4 според мен не е нормално. А за моите +-1 да не говорим. Чудя се вече къде да отида и какво да им кажа да гледат. Очевидно не са дюзи или поне така изглежда. При последната смняна закачих свалената дюза на стенд и излезе всичко в нормите - всички стойности бяха зелени, а корекцията на новата се запази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин ми го направи същият номер, но докато извадя телефона да снимам и вече беше приключило. Интересното е, че не ми го направи на студен двигател, когато тръгвах от вкъщи, а когато оставих малкия на ясла и тръгвах от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно клипче от тази сутрин:

 

https://youtu.be/k02t-2pn9mY

Точно същото става и при мен, а понякога и като на колегата по-горе - с повече клатене на оборотите. Това в комбинация с корекциите на дюзите ми говори за някакъв проблем с колата (в никакъв случай не съм компетентен технически по колите), но защо майсторите не намират нищо и какво да предприема? За момента е ок колата и не ми създава проблеми, но искам ако има проблем - той да бъде решен на време, за да не си блъскам колата после, ако това доведе до нещо по-сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то "по-сериозното" е да изпуска дюзата и да стопи буталото. Ама си мисля, че трябва видимо да пропушва повече в такъв случай. А и дюзите са ти отоносително еднакви в показанията, смяната на дюзата не е променила нищо... което май трябва да те отдалечава от проблем с дюзите. Не съм наясно с комъните, просто разсъждавам на глас.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то "по-сериозното" е да изпуска дюзата и да стопи буталото. Ама си мисля, че трябва видимо да пропушва повече в такъв случай. А и дюзите са ти отоносително еднакви в показанията, смяната на дюзата не е променила нищо... което май трябва да те отдалечава от проблем с дюзите. Не съм наясно с комъните, просто разсъждавам на глас.

 

Точно така мисля и аз, но понеже не съм компетентен и се доверявам на мастойрите и всички без изключение ми казаха да си сменя 4 дюза и ще се оправи. За това я и смених и сега си имам една чисто нова резервна, а другото си е същото. Поизчетох каквото намерих в нета и оставам с впечатлението, че възможни причина за симптомите са проблеми в клапаните, буталата и вала, ако разбира се съм разбрал правилно. Но не смея да отида в сервиза и да кажа, че се съмнявам за тези неща, защото не знам с какво ще изляза от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се филмирай излишно, защото може да дадеш куп пари за излишни ремонти.

Препоръчвам периодично да следиш и сравняваш отклоненията на дюзите, да следиш разхода /в т.ч. моментния разход по борд/ и ако има промяна към по-зле, тогава да реагираш.

 

При мен преди 4 години един майстор ми говореше за сваляне на главата, вал, повдигачи и т.н. Беше си филм.

Купих си кабел, следя си параметрите и едната дюза ми е на -0,8, но положението не се влошава по никакъв начин.

Няма дюзи, които всичките да са на 0, то затова производителят е дал допуск от +/- 2,8.

 

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се филмирай излишно, защото може да дадеш куп пари за излишни ремонти.

Препоръчвам периодично да следиш и сравняваш отклоненията на дюзите, да следиш разхода /в т.ч. моментния разход по борд/ и ако има промяна към по-зле, тогава да реагираш.

 

При мен преди 4 години един майстор ми говореше за сваляне на главата, вал, повдигачи и т.н. Беше си филм.

Купих си кабел, следя си параметрите и едната дюза ми е на -0,8, но положението не се влошава по никакъв начин.

Няма дюзи, които всичките да са на 0, то затова производителят е дал допуск от +/- 2,8.

 

:hello:

Това и аз си го мислех, даже рових вчера за кабели. Първото неясно обаче беше какъв точно кабел трябва да си купя, защото единият майстор имаше VAG COM, но явно е стар или не знам и аз и менюто за живите данни беше заключено. Другото, което видях са едни китайчета, които работят по bluetooth, което за мен ще е най-удобно, защото няма да разнасям лаптопи, а ще си ползвам телефона. Но са ми малко съмнителни и не знам до колко ще работят. Та някой, ако ползвал ще се радвам да сподели впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия по блутут не стават. Отиваш в 66тия склад и си взимаш последната версия на VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде гледате отклоненията на дюзите? Преди бях пуснал тема, че бутона, от който се избират каналите във VCDS е неактивен, но никой не даде решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 канал

При мен опцията за избиране на канали е неактивна, както споменах и в предишния пост :). Имам един доооста дълъг списък с различни функции и от там мога да си избирам. Ще порчазцъкам довечера да видим дали ще излезе нещо интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ъпдейтна темата. Вчера докато карах малкия на ясла и видях в огледалото за обратно вижда, че колато пропуши - сивкав пушек (светло сив, не беше черен), може би за не повече от минута. Докато спра и вече беше спрял. Също така ми направи впечатление, че започна слабо да претриса и на място оборотите ми бяха 1000, а разхода 1.2 без включен климатик. Взех един ПроТек и му сипах ударна доза - тъкмо бях тръгнал да зареждам, но сложих добавката на малко по-малко от половин резервоар, за да стане по-концентрирана и да прочисти хубаво. Днес всичко е ок, поне за момента - работи си нормално, не пуши, не тресе, но нямам кабел да я закача, а не ми се ходи по сервизи за едната проверка, че то записвай часове и чудо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с високите обороти не е ли регенерация на дпф?

И аз така мисля, още повече, че като спрях после до работа и се включи перката да побучи малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

От известно време колата има (или поне така мисля аз) някакъв проблем. Понякога като за я запаля се усеща едно притрисане, съпътствано с игра на оборотите, но това е в рамките на максимум секунди (дори и по-малко). Не е винаги, но като се случи така, при потегляне също има едно колебание и ако не подам повече газ - колата гасне. По-голямото ми притесние обаче е, че всички дюзи дават отклонение, за жалост не си записах точно колко, но при последното закачане бяха нещо като –0.8 до -1 на 1 и втора дюза и +0.8 до 1.2 на трета и четвърта.

Отклонението на дюзите на топъл или на студен мотор ги мериха? При мен на студен отклоненията са доста по-големи отколкото на топъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.