Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фелиция 1.3 40kW загуба на мощност


jco.0l

Recommended Posts

Здравейте!
Обръщам се към вас с следният проблем.Карам Шкода Фелиция 1.3 40kW моторът е чешки с верига.След като подмених някой консумативи (верига, свещи, масло, палец, бубина) и колата загуби мощност. Нито на газ върви нито на бензин. Мерих атмосверите на цилиндрите и ми дава по 10 на всеки. Колата е зацепена правилно, защото пали и работи добре, но в високите обороти не върви, Преди на гас правех 150-160 без пробле, а сега 130 с клизма и се покчи разхода 13/100  ... Моля ако някой се е сблъсквал с този проблем да ми пише! 
Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 (верига, свещи, масло, палец, бубина) 

От тея 5, май само първото може да окаже такова драстично влияние върху разхода и вървежа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ... и от свещи , и от грешен аванс и от менте бобина , за палците да не говорим (там какви ментета съм виждал дето не изкарват и 2 км.).

Та по въпроса с частите от моите наблюдения - най-добре се държи тоз мотор със свещи Шампион RC12YC , палци до сега съм си вземал само Бош от Пасат моноинжекцион (ако не ме лъже паметта) ... сменях ги не за друго , а защото ги трошах при всяко сваляне , защото в книгата пише , че се лепяло с някакъв Локтаит , което в последствие се оказа някакъв каноколит , но аз продължавам да ги лепя с поксипол . Аванса - 10 +/- 2 градуса се държи най-добре , а бобина съм сменял веднъж за проба и се оказа , че с трафа от моноинжекцион  (бобина без комутатор) върви много прилично заради 15 -те киловолта срещу 9 на обикновенната бонина.

На края , но не на последно място въпроса има ли някаква друга симптоматика (гърмежи , трудно палене и т.н.) , колата гледана ли е на стенд , тествана ли е за херметичност на всмукателния колектор и  на края това изведнъж ли се получи след ремонта или постепенно , защото ми се случвало от паднала вата на задно гърне колата да не може да вдигне 60 км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем като теб, не съм сменял горните консумативи , а проблем с палец не съм имал никога на Шкода. Попринцип става от Ауди 80 Б4

 

Кажи на колко нита я зацепи? После Гената на извади от етос- а да видим дали си я зацепил правилно. Имам бегли спомени че в книгата за Шкода 120 бяха объркали чертежа (веригите са еднакви) може да има подобна обърквация и в книгата за фаворит.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всичко до Фобия е 12 оси ... не ми требва етос за това :tongue_1:

Мисля , че има значение на първи или на четвърти цилиндър се зацепва , щот старите майстори май зацепваха на четвърти и после няма центровка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това беше объркването, някой я зацепваха на 12 звена, а то е на 12 оси, което са 11 звена. Пък и да е направена правилно, понякога като я превъртиш цял оборот се оказва че се е "наместила" грешно

25.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих реголаж на клапаните и не няма никакъв успех дали може да е от зацепката как мога да проверя дали е правилно направена, вече съм много скиптично настоен от майсторите, всеки ми казва че има шпонка и няма как да се обърка но незнам моля ви помогнете ми ... Много си харесвам колата но сега с тая загуба на мощност се замислям да я продам, а не искам ... моля ПОМОГНЕТЕ !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ... и от свещи , и от грешен аванс и от менте бобина , за палците да не говорим (там какви ментета съм виждал дето не изкарват и 2 км.).

Та по въпроса с частите от моите наблюдения - най-добре се държи тоз мотор със свещи Шампион RC12YC , палци до сега съм си вземал само Бош от Пасат моноинжекцион (ако не ме лъже паметта) ... сменях ги не за друго , а защото ги трошах при всяко сваляне , защото в книгата пише , че се лепяло с някакъв Локтаит , което в последствие се оказа някакъв каноколит , но аз продължавам да ги лепя с поксипол . Аванса - 10 +/- 2 градуса се държи най-добре , а бобина съм сменял веднъж за проба и се оказа , че с трафа от моноинжекцион  (бобина без комутатор) върви много прилично заради 15 -те киловолта срещу 9 на обикновенната бонина.

На края , но не на последно място въпроса има ли някаква друга симптоматика (гърмежи , трудно палене и т.н.) , колата гледана ли е на стенд , тествана ли е за херметичност на всмукателния колектор и  на края това изведнъж ли се получи след ремонта или постепенно , защото ми се случвало от паднала вата на задно гърне колата да не може да вдигне 60 км/ч.

Извинявам се за дублирането.. Изведнъж след ремонта стана това невървене гърнетата са нови аз съм само с 1 средно , да колата започна трудно да плаи, отвреме на време гърми..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега е времето да върнеш профилактично старите свещи, палец и бобина, защото е най - лесно. После отиди да ти презацепят верига, ама при друг майстор . Пиши какво става в процеса , да видим.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Презацепиха я бягала е с 1 зъб (13 Оси не 12) сега е супер благодарение на снимката от по горния пост, за което благодаря много .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M**ма му стара, значи и при мен това е проблема а аз вече цяла година гледам датчици и к'во ли не ?! Кофтито е че се сваля целия мотор :( Кажи на теб колко ти струваше ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв мотор маха се картера развива се тампона на водната помпа леко се надига и излиза.. За пари 20 лева ми взеха но ми го прави приятел. Това с свалянето на мотора си го избии от главата. (Картера ср маха, защото цетката е фаната за корпуса на веригата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих зацепката, но сега има друг проблем в ниските обороти колата работи добре но от 1.5к оборота до 3 като и подам по рязко газ започва да прекъсва, някакви идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-често се получава от неподходящи свещи ... премерете я на газанализатор и ако в диапазона 1500 - 2000 об/мин дава бедна смес (не добро изгаряне) смени свещите ... получавало ми се е така с NGK и BERU.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охх аз съм сега с беру ...

Редактирано от jco.0l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си Шампион RC12YC (към 3.50 е бройката) и много вероятно скоро да не се сетиш за свещи (ако нямат някой фабричен дефект) , но първо и измерете газовете за да е сигурно ... може да иска и корекция на сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадих свещите и са черни мисля за взема бош, такива ми предлагат 6 лв бр. Също от както регулирах клапаните почна да раб като шевна машина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлапаните ти тракат защото си ги регулирал при грешно зацепена верига. Реглажа се прави на студен двигател, аз лично се водя от положението на палеца на делкото. Интересува те страница 34 в дясно написаното за колебливото положение на клапаните. Аз лично включвам колата на 5та скорост и дърпам напред (В случайте , когато двигателя е на правилното място , и движи правилните колела, се бута напред ). На теория трябва по -време на реглажа мотора да се върти само по часовниковата стрелка за да се обере луфта във веригата и реглажа да е точен . Ако се наложи да я забуташ назад , трябва да минеш положението за реглаж и да го нацелиш докато я дърпаш

Дадените стойности са за чугунена глава за Шкода 120. Ти искаш стойности всмукателен/изпускателен - 0.20мм/0.20мм

 

Внимавай къде ти е 1ви цилиндър. На 120ката май беше на 180 градуса и картинката да не те подведе!

15.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених свещите и сега всичко е наред остано само на ново да регулирам клапаните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните по-добре да са хлабави , инак изгарят ако са пренатегнати ... има вероятност всмукателните да са с алуминиеви пръти и тогва луфта е 0.25.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И остана нещо последно парното ми спря да работи на никоя степен не иска.. Някъкви идеи и как се разглабя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето се сваля от към двигателя. Черна кутия под прозореца, разделена е на горна и долна част. Първо отщипваш горната част, защипана е с около 8 щипки включително и от задната страна. Като я отщипеш махаш горния капак и ще видиш моторчето. Там при него е и реостата мисля. Моторчето го свали и много хубаво смажи втулките му за да тръгне леко и да не се разбиват. Аз го правех първо с течна газ и после с тънко масло. Провери си бушоните защото е странно да изчезнат всички степени едновременнно. Обикновенно остава най-бързата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето се сваля от към двигателя. Черна кутия под прозореца, разделена е на горна и долна част. Първо отщипваш горната част, защипана е с около 8 щипки включително и от задната страна. Като я отщипеш махаш горния капак и ще видиш моторчето. Там при него е и реостата мисля. Моторчето го свали и много хубаво смажи втулките му за да тръгне леко и да не се разбиват. Аз го правех първо с течна газ и после с тънко масло. Провери си бушоните защото е странно да изчезнат всички степени едновременнно. Обикновенно остава най-бързата

Благодаря ти много за изчерпателния отговор, а къде да търся бушона на парното тъй като не мога да разчета таблото .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега нормално е и при мен преди месец отказа напълно, а преди това духаше едвам едвам без значение на колко е пуснато. Сваля се вентилатора и смазваш втулките. Приятно се изненадох тази кола какво парно има :))) миналата зима се измъчих..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона на парното вече не мога да кажа кой е защото нямам фелиция вече и нямам упътване за нея. :)

А иначе както е казал колегата парното е много силно ако е изправно моторчето. Аз го смазвах през една година и беше в отлична форма. Просто е с месингови втулки а не с лагери и ако не се смазва се скапва. Моторчето е SIEMENS и е много скъпо за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.