Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скандалът с емисиите на VWG


Коко

Recommended Posts

  • Отговори 305
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    34

  • stefan l

    25

  • mirizlivpor

    25

  • shaft

    15

Най-много писали в темата

не съм съгласен с тази статия, защото ... това, което показва картинката е напълно различно от това, което се опитват да внушат в текста :)

ако разпределението в момента е такова, това е защото в западна европа се карат нови дизели, а в източна избушляци на по 20+ години.

напълно съм ок да ни залеят "стари" и "мръсни" евтини евро 5 и 6 дизели, с които да се подменим автопарка от 20+ евро 0 дизели. Тогава и при нас ще стане зелено като при немците сега :)

 

а като свършат дизелите на запад, лека полека ще свършат и при нас :)

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност снимката на картата в статията е изключително заблуждаваща, защото аз току що влязох и се оказа че в момента всичко на север е червено, а надолу е зелено, вкл. България.

Относно дюзите - да, след ъпдейта правят повече впръсквания, защото така е по-екологично, но естествено и амортизацията е по-голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук министрите могат да вземат рушвети, но не и мерки.

И как мотивират хората?

ЕВРО6 - данък 600 кинта

Избушен дизел на 15 години - данък 30 кинта

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук министрите могат да вземат рушвети, но не и мерки.

 

И как мотивират хората?

 

ЕВРО6 - данък 600 кинта

 

Избушен дизел на 15 години - данък 30 кинта

 

 

Аз съм на мнение, че държавата няма абсолютно никакво влияние върху покупката на автомобил. Покупката на автомобил е изцяло мотивирана от купувача и желанието да купува по-нов автомобил е налично винаги. Не е нужно да се променя данъчната политика. Всеки, който купува автомобил взима колкото може по-нов и хубав. Това е все едно държавата да ме стимулира да си купя по-нов телефон. Ами то си е заложено в природата на повечето хора. Да, има единици, които търсят по-старо, но лачено, но те са единици и не влияят на климата като цяло.

Единственото, което би постигнала държавата е да събира повече пари от по-бедни хора.

Регулацията трябва да бъде само и единствено върху производителите. Щом дизелът е мръсен, преминава се плавно на алтернативни горива. Всичко останало е без ефект и това може да се види навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля. Освен всичко друго, не е нужно да им вдигат данъка. Просто да направят прегледа в ГТП - смислен. И 50% от автомобилите автоматически ще отпаднат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че държавата няма абсолютно никакво влияние върху покупката на автомобил. Покупката на автомобил е изцяло мотивирана от купувача и желанието да купува по-нов автомобил е налично винаги. Не е нужно да се променя данъчната политика. Всеки, който купува автомобил взима колкото може по-нов и хубав. Това е все едно държавата да ме стимулира да си купя по-нов телефон. Ами то си е заложено в природата на повечето хора. Да, има единици, които търсят по-старо, но лачено, но те са единици и не влияят на климата като цяло.

Единственото, което би постигнала държавата е да събира повече пари от по-бедни хора.

Регулацията трябва да бъде само и единствено върху производителите. Щом дизелът е мръсен, преминава се плавно на алтернативни горива. Всичко останало е без ефект и това може да се види навсякъде.

До някъде съм съгласен с написаното, колега. Само че не и с това, че за по-нов автомобил данъка трябва да е по-висок (и то много) от колкото този на морално остарял (меко казано) автомобил. Все пак това не е имуществен данък. Според мен пътния данък би трябвало да се определя по това колко едно возило цапа; колко използва; колко руши пътната инфраструктура. С какво един нов автомобил използва повече от споменатите ресурси от колкото един много стар?

По повод на това да не се събират повече пари от по-бедните - ако някой не може да поддържа нормален автомобил - ами да не си купува. Защото държавата по този начин стимулира до една или друга степен закупуването и "поддръжката" на стар автомобил. Тук говоря за родната ни картинка, а не по принцип.

Съгласен съм и с Цецо, че просто ГТП-тата трябва да се извършват реално, а не проформа. Това до голяма степен ще намали броя на непригодните превозни средства, шарещи по родните ни пътища.

 

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с прегледите е ясно и съм напълно съгласен.
Но и данъците спрямо еконормите оказват голямо влияние.
В София всяко семейство има поне по 2 коли.
80% от автопарка не покрива никакви екологични норми.
Би трябвало електромобилите да са без, а ЕВРО6 с най-нисък данък.
Но тук всичко е сбъркано. Търговците на атомобили втора ръка имат силно лоби.
Плащат си на когото трябва и нищо не се променя.
Не може да има чист въздух и всички да са щастливи.
Трябва да се промени мисленето на хората.
А това става с ясни и прости правила.

 

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох едно доста странно интервю с един бг министър по тази тема, не знам дали тези приказки му бяха просто бла-бла или вярно ги мисли, но и в двата случая показват незаинтересованост или слаба компетенция по въпроса. А без пллитическо желание промяна няма да има.

Разбира се че държавата може и трябва да контролира процеса, както се прави навсякъде по Европа (дори Румъния).  

 

Относно ГТП, до 2-3 месеца ще почнат да лепят шарени стикери според реалните измервания на газ анализатора, а не според официалния ЕВРО стандарт.

Този стикер ще се сменя на всеки преглед и според него в един момент ще ограничават достъпа до градовете ... уж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, доколкото разбрах от хора, притежаващи пунктове за ГТП - ще започне съвсем скоро наистина измерването на газовете и подаването на данни към...не помня къде казаха. Но ще са свързани, както в момента са свързани с НАП и не им позволява системата да пускат коли, които нямат платен данък. Говоря за читавите пунктове. Със сигурност ще останат някои, които по страна традиция - ще правят услуга на потребителя, преебавайки общините, въздуха, който дишаме ние и децата (за да “диша” колата по-лесно и да върви на пушка) и т.н. Та, уж ще се контролира по-стегнато и колите без катализатори, филтри и прочее ще са засегнати. Дали ще стане...

А за стикерите, мисля че идеята е да се ограничи достъпа на най-замърсяващите автомобили в централните части на градовете, но в дните с повишено замърсяване! А не изобщо да ги спрат, както се заканват у чужбинско - с рестрикции за дизелите.

Четох и за някакви нови стикери за ГТП с чип, в който щяло да има пълната информация за даден автомобил. За чий хОй е т’ва - не знам. Явно да се усвоят едни пари, както обикновенно. Щото не виждам причина за чипове с инфо (които могат да се манипулират естествено) ако ГТП-тата са свързани с община, КАТ, НАП и т.н. И само по регистрационния номер ще се вижда всичко.

Уж ще се вкарват тея неща за обсъждане - да видим, какво ще измъдрят тиквите, пълни със семе в парламента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак това не е имуществен данък. Според мен пътния данък би трябвало да се определя по това колко едно возило цапа...

 

Всъщност не си прав. Данък МПС си е чиста проба имуществен данък. Облага се точно на база собственост и неговата стойност, така както и данъците за имот например.

 

Дали това е правилно или неправилно е съвсем друга тема. Но това си е филосовията на данък МПС във България - да обложи по-богатия, а не по-мръсния.

 

Апропо в Западна Европа си се карат доста коли на по 10+ години. Едва ли и там данъците за стари коли са чутовни, щом хората ги карат. Но явно ги държат в някакви прилично техническо състояние, чрез смислени ГТП проверки. Затова и казах, че пътя не е чрез данъци, а чрез технически контрол.

 

Защото ще ме извинявате, ама една дърта Жигула на пропан бутан е мнооооого по-екологична от Шкода Октавия с Евро 5-6 и свален DPF!

 

А всъщност специално решението за София е елементарно, ама се искат топки! Всичко де що е общинска/държавна земя - само платено паркиране. Ама няма това ми е пред къщи, онова ми е пред блока. Всички под ножа. Таксата се определя на база търсене - ако местата за паркиране не достигат - вдигай таксата! И як бой за всичко дето е спряло извън обозначените за целта места. И така много бързо ще се отрегулира количеството автомобили и замърсяването ще намалее чуствително.

 

Велко, измерването на газовете въобще не толкова проста работа. Първо, че различните Евро норми предполагат различни гранични стойности, както и различни методологии на мерене. Те тия по ГТП-тата въобще идея си нямат колко са сложни нещата чисто нормативно. Не е просто да бучнеш сондата и да светне - червено или зелено. Отделно, че тия по ГТП-тата нямат техническа компетенция да проверят какви конструктивни изменения са правени по колата - чипвана ли е, блокиран ли е EGR-a, изтърбушен ли е DPF-a...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми т’ва дето казаха, че ще подават данни. Кой ще ги гледа и ще се решава, колко и дали замърсява - не знам. Хората казаха - ще го отнесат старите бензинови автомобили най-вече, защото ще се мерят некви си замърсявания. А при дизелите ще се гледа “димност”, което не било много ограничаващо.

А за “конструктивните изменения” изпбщо не е ставало дума. То ако и т’ва почне да се гледа - ясно е, че персонал/техника ще трябва да се обучава/сменява.

Не сме разисквали много по темата, просто бях 2 дни нон стоп и между приказките по работа, засегнахме и тея неща. Те също още не са наясно с т’ва, какво ги чака и тях. Факт е, че не пуснаха нито един автомобил без платен данък!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А всъщност специално решението за София е елементарно, ама се искат топки! Всичко де що е общинска/държавна земя - само платено паркиране. Ама няма това ми е пред къщи, онова ми е пред блока. Всички под ножа. Таксата се определя на база търсене - ако местата за паркиране не достигат - вдигай таксата! И як бой за всичко дето е спряло извън обозначените за целта места. И така много бързо ще се отрегулира количеството автомобили и замърсяването ще намалее чуствително.

 

Това е решението!

Цяла София - зелена зона.

И билетчето, обратно на 1 лев, защото в момента излиза по-изгодно да си с кола.

Ако сменяш 4 превоза (2 сутрин / 2 вечер) отиваш на 7 кинта ---------> двама - 14 кинта.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако общината си събираше глобите, само от такива за неправилно паркиране може да субсидира градския транспорт да е безплатен сигурно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук министрите могат да вземат рушвети, но не и мерки.

 

И как мотивират хората?

 

ЕВРО6 - данък 600 кинта

 

Избушен дизел на 15 години - данък 30 кинта

 

 

 

И си прав и не си. Прав си по принцип, a дефакто много над половината от по-новите автомобили са N1ци на юридически лица, съответно данъка им е "два и пеесе".

 

 

И аз така мисля. Освен всичко друго, не е нужно да им вдигат данъка. Просто да направят прегледа в ГТП - смислен. И 50% от автомобилите автоматически ще отпаднат.

 

+1 и дано да се случи някога си.

 

Това е решението!

Цяла София - зелена зона.

И билетчето, обратно на 1 лев, защото в момента излиза по-изгодно да си с кола.

Ако сменяш 4 превоза (2 сутрин / 2 вечер) отиваш на 7 кинта ---------> двама - 14 кинта.

 

 

+1 и за това. Коментирали сме го и с други колеги по темите. В целия град паркирането трябва да е платено, естествено не навсякъде 2 лв. на час, но все пак платено. Ще се решат ДЕСЕТКИ проблеми.

 

Ако общината си събираше глобите, само от такива за неправилно паркиране може да субсидира градския транспорт да е безплатен сигурно.

 

Не може да си ги събира поради две причини:

1. Няма реална организация за целта

2. Глобите им са незаконни, тъй като нарушенията се установяват от едни кръжащи с папки и кочани мацки. А в закона пише, че по ЗДвП може да контролира само и единствено КАТ.

 

 

Градския транспорт в София е достатъчно добър, за да могат МНОГО от хората да разкарат колите. Те не го правят, защото са глезанчовци. Аз за съжаление не мога да си позволя да го ползвам. Иначе щях да бъда много щастлив. Няма чистене зимата, няма да я чакам да се охлажда лятото, няма да мисля къде да спра, няма да се нервирам, че някой ми е одрал колата и прочие и прочие...

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе баш зимата ползването на ГТ си е премеждие. Метрото е добре, там две мнения няма. Автобусите вече всичките са топли, тролеите също. Трамваи - фризери все още има, ама....

 

Проблема е подхода към спирката. Масово тротоарите не се чистят. Масово шофери циврят като има 1 см сняг върху платното. Обаче през това време пешеходците газят в 10см мокра киша или плъзгат върху кристален лед. Да сте чули пешеходец да се оплаче? Траят си и газят. Съответното бюджета на общината е 99% за почистване на пътищата и ако изчисти някоя и друга спирка и това е....

 

Като не са изчистени тротоарите, хората ходят по улицата. Шоферите пък ги псуват злобно седейки вътре на топло и сухо... Нищо, че същите тия шофери по правило паркират върху същите тротоари, та хорицата и лятото пак ходят по улицата...

 

Друг голям кеф е да пресичаш улица в кишата. Обикновенно точно до тротоара се събира прилично дълбока локва с гнусна субстанция, за която ти трябва рибарски ботуши да излезнеш сух. Съответно трябва бързо да я прелетиш, ако не искаш бързащите коли да те оплискат до ушите.

 

Та зимата пеша си е премеждие. Аз го правя и съм ОК, ама как да го прави една майка с количка... или баба с бастун?

 

Въобще цялата политика на Столична община е насочена в услуга на автомобилите и неглижира хората. Карането на кола е безумно евтино. Толерира се паркиране - кой къде му кефне - основно по тротоари и градинки. Повечето от инфраструктурата не е с идея да се НАМАЛИ трафика, а да се ОБЛЕКЧИ трафика. Което пък автоматично води до още повече трафик. Уж щяха да затварят центъра за коли, като бил мръсен въздуха. После се отказа, удариха го на молба - моля ви не карайте... това е като да се молиш на телевизора...

 

На Запад узряха, че истината е в качествен масов транспорт и ограничване на ползването на лични автомобили. Тука сме още някъде 80те години, там по това време колата е била най-скъпоценната придобивка.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвал съм го и преди. Никой политик в България няма гащи да "пипне" колата на българина. Справка защо - вдигането на винетката от преди няколко години.

За това и нещата, които пишеш са така, защото масовият гласоподавател е в автомобил.

Колите, горивата, тока/парното и до някъде цигари и алкохол са тема табу в тоя "бизнес". Колкото по-малко се говори и "пипа" там, толкова по-добре за власт имащите, без значение от цвета им.

 

Според мен пътния данък трябва да е ставка в горивата. Буквално плащаш точно колкото гориш/цапаш и използваш пътищата. Аз лично смятам, че това е много добра система, без да съм екаперт в областта де...

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, с какво да блесне неграмотната мутра?
Ауди А8 на 500 000 км за него (върнат километраж - на 147 000  :)  :)  )

Мерцедес двувратка на 455 000 км за дамата с хилаурона (върнат километраж - на 122 000  :) )
Това си е манталитет.

Оспамих темата за емисиите - извинявам се.  

Но все пак е свързано със замърсяването.
 

sauber

Публикувано Днес, 19:15
"Според мен пътния данък трябва да е ставка в горивата. Буквално плащаш точно колкото гориш/цапаш и използваш пътищата. Аз лично смятам, че това е много добра система, без да съм екаперт в областта де..."


А с това съм съгласен, но трябва да има отделен фонд. А в България бюджетът е единен. От много места влиза, харчи се само за каквото се плащат рушвети.


 

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юнаци, юнаци, изказвате се като от голямото добро утро и предлагате решения, които биха облагодетелствали само вас. Но ме мързи да споря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде съм съгласен с написаното, колега. Само че не и с това, че за по-нов автомобил данъка трябва да е по-висок (и то много) от колкото този на морално остарял (меко казано) автомобил. Все пак това не е имуществен данък. Според мен пътния данък би трябвало да се определя по това колко едно возило цапа; колко използва; колко руши пътната инфраструктура. С какво един нов автомобил използва повече от споменатите ресурси от колкото един много стар?

По повод на това да не се събират повече пари от по-бедните - ако някой не може да поддържа нормален автомобил - ами да не си купува. Защото държавата по този начин стимулира до една или друга степен закупуването и "поддръжката" на стар автомобил. Тук говоря за родната ни картинка, а не по принцип.

Съгласен съм и с Цецо, че просто ГТП-тата трябва да се извършват реално, а не проформа. Това до голяма степен ще намали броя на непригодните превозни средства, шарещи по родните ни пътища.

 

Поздрави

Костаки - с риск, да не ти хареса това, което ще кажа, ноооо - Грешиш !!!

Първо - всички данъци са "имуществени" !

Те се начисляват, върху правото на собственост, върху определена вещ.

Тоест, притежаваш определена вещ - дължиш данък за нея.

"Пътен данък", нямаше и преди, няма и сега.

Данъкът се наричаше "Данък - правоползване на МПС", сега е "Данък върху превозните средства".

За всички услуги, се дължи ТАКСА !

Предоставянето за ползване на Път, е услуга и за нея се дължи такса /винетка, "ТОЛ-такса", магистрална и прочие/.

Сравнителен пример - данък върху недвижимите имоти и такса "смет". Притежание /собственост, имущество/ и услуга /сметоизвозване, рециклиране, депониране, на отпадъци/.

Кумулативно, двете суми представляват Общо дължимото от собственика на имота.

Подобни, е и при ПС-ва. Но е разделено на няколко компоненти - мощност, обем, години и процентно число. Предвидени са и облекчения.

Не казвам, че принципът е правилен /коректен, смислен и прочие/ - напротив.

Няма логика, 30 /тридесет/ годишен автомобил, който не е регистриран като "исторически" /за чужбина - "класически" или "ретро"/, който е опасен за собственика, за водача, за пътниците и за всички участници в движението, да е с данък 15-20 лева.

Няма логика, твоят Сюпърб, само защото е комби и багажникът му е с 40 литра повече от на моя, да е регистриран като товарен "N 1" с годишен данък 6-8 лева, а моят да е регистриран като пътнически с годишен данък 580 лева, а до преди 2 години - 831 лева !!!

Нищо, че и двата са с двузонов климатроник и с подгряване на задните седалки.

И с висок клас озвучаване.

И с фабрични щори на вратите и задното стъкло.

И с ...

Абе, няма логика.

Ама е факт !!!

Държавата ТРЯБВА да стимулира покупката на нови, до колкото е възможно "екологични" и най-вече Безопастни, МПС. Това е практика в половината "нормален" свят.

Абе, темата е безкрайна и подхваната за пореден път !

Решение:

- Инвестиции /реални, не с по 10 под-изпълнителя/ в пътна мрежа;

- Инвестиции в градски транспорт /важи горното условие/;

- Инвестиции в реално и правилно провеждане на ГТП /не за липса на данък, а за липса или неизправност на части или съвкупност от такива/;

- Инвестиции в обучението и контрола, при придобиване на СУМПС;

- Инвестиции в обучението, морала и заплащането на контролните "Органи";

- Инвестиции, в събираемостта на наложените финансови санкции на водачите;

- И т.н., и т.н., и т.н. !

Още мнооого други.

Ама, няма кой, пък и на всички нас, за повечето неща, сегашното дередже, е по-добре /изгодно, удобно и желано/.

Амин !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, с част от написаното от тебе съм съгласен. Но, кой автомобил е по-сигурен - Волво 740 или Хюндай i30? И сигурен за кого? А написаното за инвестициите повече приляга за някоя утопия. Живеем в България, тук всичко е корупция. Без революция, кръв и л...на нищо няма да се промени.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе момци, в България колко автомобилни завода има? Покупката на нова Шкода и от Мототехника преди и сега от вносителя е свързано с изтичане на валутен ресурс. Затова всичко е направено за стимулиране на колите втора ръка. Защото всеки похарчен лев, за нещо което не правим, стимулира чешката, немската и кой знае коя друга икономика, но не и българската! Да купуваме нови коли, ОК, ама трябва офсетни инвестиции, защото с всяка закупена кола с работното място на Иржи или Ханс във ВАГ има от 3 до 10 работни места за съпътстващи дейности, ама с тази покупка един не малък ресурс е заличен и бай Иван с още няколко хващат пътя. И като не могат да си намерят работа тук, отиват там. И докато това не се промени, ще е по-изгодна колата втора ръка откъм данъци. 

А за самите стандарти, в момента в който започнете силов тунинг от Евро 6 слизате надолу, като махнете катализатора даже и никой Евро стандарт не покривате.

@ Мордо. Най-сигурна е новата кола. С всяка изминала година на пътя една кола се амортизира от непрекъснато усукване на каросерията, корозията и т.н. Та по въпросът ти, Хюндая. И понеже със сигурност няма да повярваш, има клип от тестове на fifth gear, голямо солидно старо Волво и нова малитражка, коя е по-сигурна.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, няма кой, пък и на всички нас, за повечето неща, сегашното дередже, е по-добре /изгодно, удобно и желано/.

Амин !!!

 

Ето това е разковничето на неслучването на смислени неща в БГ! Тука е така и това не е проблем на управници, а на народопсихология.

 

 

Абе момци, в България колко автомобилни завода има? 

 

Ето това също е много вярно. Държавата няма никаква икономическа изгода да насърчава покупка на нови и скъпи коли внос. Затова и не го прави, поне не и доброволно. За другото трябва обществен натиск, но очевадно за българина правото да си кара евтино таралясника е по-важно е от здравето на семейството му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намаляването на фините прахове частици зависи от съответна община колко често си мие улиците, самото качествено строителство на улици (в смисъл не всеки дъжд да връща калта насред улицата) и дори строителството на улици въобще. Ще се учудиш, ако не знаеш, колко много не асфалтирани улици  има. Доскоро дори и в Манастирски ливади беше страшно. Развитие на градския транспорт, в смисъл че е абсурд от Бъкстон до Младост да се пътува по час, че и отгоре. И чак тогава може да се говори за замърсяване с CO2 и NOx.

BTW нашите качествени горива също оказват катастрофално въздействие върху катализатори и дпф. Скоро очаквам и SCR да се включи към дългия списък.

 

А относно евтиното каране, N1 и М1, един и същи марка и модел, еднакви моторизации и екстри, едната дължи данък примерно 500 лв, другата 5 лв. Разликата е евентуалната липса на едно место в колата и то в смисъл, че така е написано в талона. За какви ниски данъци си говорим?

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.