Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скандалът с емисиите на VWG


Коко

Recommended Posts

Да ама не.

 

Към колегата с проблема - маслото мирише ли на нафта?

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 305
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    34

  • stefan l

    25

  • mirizlivpor

    25

  • shaft

    15

Най-много писали в темата

Да ама не.

Към колегата с проблема - маслото мирише ли на нафта?

Да,мирише. Картерът се пълни с нафта.

След акцията и разходът скочи драстично. До тук голям - за ЕТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pepino може да ти помогне, определено. Много доволен ще останеш!!!

 

http://pepino-racing.com

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната ф-ма сигурно ще отстрани проблемът. А официалният вносител, какво да го правя? Те нанесаха щети на безупречен автомобил...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така им е казано да направят (не виждам тяхната вина в случая) - тези, които трябва да съдиш са VW, Шкода и т.н. :) Еуратек просто изпълняват каквото им е наредено от завода, за да си вземат парите. Те не са никакви специалисти и капацитети, за да ти дават съвети, различни от предписаните от завода, камо ли да променят готов софтуер (дори да е некачествен). Имал си право да откажеш, не е насила било - можело е да кажеш, че не искаш да се ъпдейтва нищо, така си си доволен от колата и т.н... Гаранцията не отпада.  :) Всички разчитат на това, че хората не са информирани и действат.

 

До момента, след ъпдейта на софтуера, колата си работи коректно (пали и върви), вероятно дори не бълва по-малко вредни емисии, но някакви неща не ти харесват (разход, регенерации и тн), защото знаеш, че не е редно така да работи... Всеки си е измил ръцете и всичко е "точно" до тук. ;)

 

Ако аз бях на твое място - отивам да ми се оправи колата и си я карам спокойно. Но аз гледам да се информирам и не бързам, защото знам, че всяко ново нещо става все по-зле от старото, за жалост ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм последния човек, който ще защитава ЕТ. Както и съм потърпевш от дизелгейт ъпдейт.

 

Но тук нещо не е наред. Имам предвид, че колкото и крив да е този ъпдейт, такова количество нафта да влезне в маслото е меко казано странно. Много коли има с ъпдейтнат софтуер, ама никой не ми се е оплакал от подобно чудо. Но с уточнението, че нямам непосредствени набюдения върху 1.6TDI. На мойта (2.0) сменям маслото по-честичко, ама не съм забелязал никакъв мирис на нафта да има. Нито такива драстични скокове на нивото.

 

Дано да се оправи само с софтуерна намеса.

 

Относно намесата на Пепино - лошото на тези ъпдейти е, че след това мапването е като кръпка. Реално мапера работи по бинарните карти, той не вижда алгоритъма. За тези дето са наясно с материята - мапера работи върху компилирания код. А голямото мазало е на ниво сорс. Затова и мапера не може само с редакция на бинарните файлове да изчисти докрай лайната забъркани от VAG. Естествено мапера може да забрани тотално и DPF и регенерациите и EGR-a. Ама аз лично не се кефя особенно на такова решение...

 

Активно проучвам въпроса дали не може да се върне стария фирмуер и после да се мапва. За мен това е правилния вариант, въпроса е дали може да се направи Даунгрейд по легален начин. Изключвам "помощ" от официалния вносител разбира се. Те така или иначе виждат на сървъра само последния ъпдейт и няма какво да направят - на тях им е спуснато отгоре, да пробутат колкото се може повече ъпдейти, пък който се прецакал - да се оправя...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепино може да върне стария софтуер. Така не е нужно да търси и корихира чужди грешки.

По отношение на дизелгейта - избор няма. Щом кола със стар софтуер се появи, се налива нов. На запад даже е задължително. Тук, всички знаем за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм последния човек, който ще защитава ЕТ. Както и съм потърпевш от дизелгейт ъпдейт.

 

Но тук нещо не е наред. Имам предвид, че колкото и крив да е този ъпдейт, такова количество нафта да влезне в маслото е меко казано странно. Много коли има с ъпдейтнат софтуер, ама никой не ми се е оплакал от подобно чудо. Но с уточнението, че нямам непосредствени набюдения върху 1.6TDI. На мойта (2.0) сменям маслото по-честичко, ама не съм забелязал никакъв мирис на нафта да има. Нито такива драстични скокове на нивото.

 

Дано да се оправи само с софтуерна намеса.

 

Относно намесата на Пепино - лошото на тези ъпдейти е, че след това мапването е като кръпка. Реално мапера работи по бинарните карти, той не вижда алгоритъма. За тези дето са наясно с материята - мапера работи върху компилирания код. А голямото мазало е на ниво сорс. Затова и мапера не може само с редакция на бинарните файлове да изчисти докрай лайната забъркани от VAG. Естествено мапера може да забрани тотално и DPF и регенерациите и EGR-a. Ама аз лично не се кефя особенно на такова решение...

 

Активно проучвам въпроса дали не може да се върне стария фирмуер и после да се мапва. За мен това е правилния вариант, въпроса е дали може да се направи Даунгрейд по легален начин. Изключвам "помощ" от официалния вносител разбира се. Те така или иначе виждат на сървъра само последния ъпдейт и няма какво да направят - на тях им е спуснато отгоре, да пробутат колкото се може повече ъпдейти, пък който се прецакал - да се оправя...

 

Един познат, който кара служебна 1.6-ца, след ъпдейт почна да се "хвали", че се пълни с нафта в картера :)

Приятел, с който разхождаме кучетата, ми се похвали преди 3 дни, че на брат му 2-ка дизел Октавия почнала да се пълни с нафта също след ъпдейта.

Отделно ми разказа (той кара 5-годишна Опел Зафира), че е махнал DPF-a на 130 000км, защото почнала да се пълни с нафта в картера...

 

Има си ги случаите - не знам кое е водещото това при едни да се случва при други - не, но най-тиражираното е "започва регенерация, водачът не усеща 'тая работа' или не разбира, че не трябва да гаси, и си гаси двигателя" - след това имаш нафтичка в маслото, съвсем реално и напълно логично е... :)

 

ПП: Ако изобщо успееш да намериш сорс кода, преди да е компилиран за ECU-то - прати ми го моля ти се, искам да го разгледам. Това ще е нещо безценно. :) 

 

 

Пепино може да върне стария софтуер. Така не е нужно да търси и корихира чужди грешки.

По отношение на дизелгейта - избор няма. Щом кола със стар софтуер се появи, се налива нов. На запад даже е задължително. Тук, всички знаем за какво става въпрос.

 

По принцип заявяваш, когато даваш колата, че не искаш да се пипа софтуера и знаеш, че е стария - ама щом ходиш при официален вносител и ако забравиш веднъж да им кажеш - става "духосупене", да :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде по предните страници мисля, че някой беше пуснал статия, че в Германия ще прекратяват регистрацията на коли без новия софтуер.

Не е ясно дали само документално ще проверяват дали колата е с нов софтуер или ще я закачат да четат версията.

Аз лично мисля да мина първо през Пепино да ми източи оригиналния софтуер, после ще мина през ЕТ да ми налеят техния нов.

Ще покарам 1-2 седмици да видим как ще се държи колата и ако не ми харесва отивам пак при Пепино да ми върне оригиналния + неговите модификации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепино може да върне стария софтуер. Така не е нужно да търси и корихира чужди грешки.

По отношение на дизелгейта - избор няма. Щом кола със стар софтуер се появи, се налива нов. На запад даже е задължително. Тук, всички знаем за какво става въпрос.

 

1. Пепи не може да върне стария софтуер. Това по информация от есента, скоро не сме го дискутирали. Ако може - да казва, аз ще съм първия на опашката :) Ако си минал преди това през него да го свалиш - да. Ама иначе - не.

Иначе според това, до което съм достигнал като информация, мисията все пак е възможна, но все още ми липсват някой ключови компонента (като информация) за да се навия да пробвам сам да свърша тази работа.

 

2. На запад ъпдейта също не е задължителен. Даже и в Германия оказва се, можеш да откажеш. Причината да не е задължителен е проста - VAG не могат надлежно да докажат, че ъпдейта не влошава параметрите на колата и не я чупи по-бързо. Поради това, ако е задължителен рискуват много насрещни искове. В момента и там положението е като при нас - ако мине. Периодично се пишат разни статии и ала-бала. Аз поне незнам познат в Германия да са го задължили законово да го направи. А знам такива, които си карат колите без ъпдейт. Ама истината е, че ако се разбере, че ъпдейта не помага, а вреди - току виж като в щатите им се наложи да изкупуват цели коли обратно. Затова си мисля, че нещата ще останат както са - ние ви дадохме ъпдейт - чисти сме.

 

Шафте - сорс кода е абсурд да го достигнеш. А и няма какво да видиш вътре - там материята си е чист ембедед. Без да познаваш идеално хардуера, сорса не ти върши никаква работа.

 

Идеята е, че ъпдейтите на Шкода са общо взето общо достъпни за простосмъртни (което е странно, ама е факт). Неприятното е, че в даден момент на сървъра има само последния за дадена хардуерна модификация и в момента там се мъдри въпросния лош ъпдейт. За мойта кола например е така. За щастие обаче в тъмните среди обикаля база данни с архиви от предишните ъпдейти появили се на сървъра :)

 

После ти трябва ODIS... И има няколко неизвестни, като как да го накараш да приеме по-стара версия на фирмуера от текущата, контролни суми, калибрационни данни, адаптации и т.н. И риска да брикнеш ЕКУ-то. Не е просто, а и може да се окаже невъзможно.

 

Колега winrg, би ли посочил един смислен довод да направиш тая щуротия? Да си видял поне едно мнение изтъкващо позитиви на новия фирмуер? Сигурен съм, че като поговориш с Пепи и той ще ти каже същото.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепино може да върне стария софтуер. Така не е нужно да търси и корихира чужди грешки.

По отношение на дизелгейта - избор няма. Щом кола със стар софтуер се появи, се налива нов. На запад даже е задължително. Тук, всички знаем за какво става въпрос.

Ивчо, не съм много сигурен, че може да се върне стария софтуер. От къде да го вземе, за да го върне? Това не е нов софтуер, правен от него, че преди да напише новия да е записал стария. Не е Windows, че да имаш "Roll back to the last known good configuration" или пък ... А бе разбра ме.

В ЕТ никого не принуждават да му направят въпросната промяна (която при 1,6 включва и някаква пласматария на тръбата за входящия въздух), друг е въпроса как представят необходимостта от нея. Аз просто попитах приемчика "...., ти на твоята кола би ли го направил?" и отговора беше "НЕ!".

 

Едит: Той Цецо ме изпреварил.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо трябва да спрат всички дизели с Евро 0, 1, 2, 3, 4... чак тогава иде ред на тия с 5- :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май нещата са сериозни при доста хора.

Сблъсък с некомпетентен вносител, нанасящ не злонамерено щети на лично имущество.

Тъпо ми е, че съм "прецакан грозно".

Равносметка:

-за 40000км. разход + 1,5-2л./100км.

-сменен EGR

-сменини дюзи (2 от 4)

-висене в сервиза 20дни сумарно

И всичко това в опит за "оправяне на прецаканото"

Резултат 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, не съм много сигурен, че може да се върне стария софтуер. От къде да го вземе, за да го върне? Това не е нов софтуер, правен от него, че преди да напише новия да е записал стария. 

Всеки софтуер може да се модифицира. Без да имаш на разположение оригинала. Той на Пепи не му и трябва :)

 

Май нещата са сериозни при доста хора.

Сблъсък с некомпетентен вносител, нанасящ не злонамерено щети на лично имущество.

Тъпо ми е, че съм "прецакан грозно".

Каквото каже концерна майка, това правят вносители и дистрибутори, без значение за коя държава иде реч. Най-вероятно се иска и някаква отчетност за колите, на които е налят новия софтуер. Така че Еуратек не би следвало да се винят за некадърността на VW групата и измамата им с емисиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки софтуер може да се модифицира. Без да имаш на разположение оригинала. Той на Пепи не му и трябва :)

 

...

Ма я туй го знаем бре! Той Пепи не поправя грешки, а пише нов софтуер. Ама отговарям на поста на Ивчо.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие майтапите ли се? Или наистина не правите разлика между писане на софтуер и манипулация на бинарни данни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, то писането на софтуер е едно, какво променят от VAG е друго. Реално софтуера има модул, който засича измерванията и сменя "картата" за подаване на гориво. От тук нататък има два стъпки:

1) Премахва се часта засичаща евентуалните измервания

2) Картата с данните за режим "измерване" става стандартна

 

Докато първата стъпка е по-скоро пожелателна, втората е задължителна. С нея двигателя винаги се държи като за измерване, т.е. спазвайки еко нормите, но пък проблемен. Ако просто се запишат старите карти най-вероятно двигателят ще почне да се държи както преди. 

 

По-горе пиша за "картата", но дефакто те са доста. Като освен карти за подаване на горивото има и ограничителни карти и т.н. и т.н. 

 

Остава въпроса дали новият софтуер (ако наистина го презаписват, т.е. изпълняват точка 1) запазва формата и мястото на картите. Ако да не смятам, че е проблем на тунерите да върнат "нормалното" поведение на колата. А, ако не са съвместими, е въпрос на време да се направят подходящите карти с които колата да стане "нормална". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех така. Но явно не е толкова просто. Доста изчетох тия дни по въпроса и въпреки това ми е трудно да се ориентирам.

 

Пак казвам нека да е ясно - не казвам, че през мап техники не може да се подобри състоянието. Вероятно може.

 

Това което е ясно е че единия от основните елементи, който се заиграват е егр-а. До скоро доктрината при дизелите беше по малко парникови газове. Това се постига с по-високо кпд. То пък се постига с по висока температура на горене. По добро изгаряне, носи и по малко сажди. Всичко прекрасно, но при високотемпературно горене се отделят повече окиси. Където са настъпили мотиката от ВАГ. Как са го оправили - с егр-а. Карайки колата да яде собствените си лайна (обяснение на мапер) температурата на горене пада. По малко окиси. Целта е постигната. Оттам обаче по високия разход, намалената динамика в ниските и зачестилите регенерации.

 

Някой неща могат да се пооправят маперски. Например кога и колко да е отворен егр-а. Но проблема с регенерациите не толкова лесен. Алгоритмите за това колко и кога не са просто карти. Може да се блокират съвсем. Но това не е решение. А и пипайки ЕГР, кой знае какво друго може да породи това като ефект. Въобще едно е това, което вижда програмиста в светлото, а какво ще напипа мапера в тъмното... Може и да е съвсем изненадващо като ефект.

 

Не знам дали се изказвам правилно, но на времето имаше едно програмче в изгрева на персоналния компютър. Локсмит. Ползването му беше аналогично на мапването. Можеше да се направят какви ли не чудеса, но не всичко. Просто манипулираш данни... Когато незнаеш какво е намислил програмиста... Малко е лотарийна работа.

 

Затова за мен правилния подход е даугрейд към заводския и после ремап върху позната територия. Ако е възможно разбира се да се върне назад :(

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една група в фейса - the volkswagen diesel customer forum- emissions scandal.

Нещо страшно е навън с този софтуер. По цялата Европа.Хич и не си помисляйте да слагате нов софтуер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Аз също потвърждавам, че Пепино не може да махне новия софтуер, ако можеше, веднага отивам, само да драсне нещо тук.

По принцип има вече хора в UK, които слагат стара версия, но в BG не съм виждал още.

Последната достоверна информация, която четох, е че и дюзите се натоварват с повече впръскване. А на някои модели дори им сменят тампоните на двигателите, заради увеличените вибрации от това. (както е и при мен, без да са сменяли тампоните).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В щатите вече има заведено ново колективно дело на хора с нов софтуер заради по-висок разход, по-слаба мощност или в много малък процент от случаите - развален мотор. В момента ми убягва въпросната статия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Великобртания също. Искът е от 40 000 човека. Оплакваията са подобни .. завишен разход понижена мощност и др проблеми по двг.

https://m.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/otnovo-sydiat-volkswagen-6080901?page=__id__&comments=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Великобртания също. Искът е от 40 000 човека. Оплакваията са подобни .. завишен разход понижена мощност и др проблеми по двг.

https://m.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/otnovo-sydiat-volkswagen-6080901?page=__id__&comments=1

Това имах предвид и аз - заблудил съм се, че пак става дума за щатите. Това е и статията, която четох - https://uk.news.yahoo.com/law-firm-set-lead-fight-123853547.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой спомена дюзи, не знам дали има общо със софтуера, но на моята кола:

- 01.17 се прави подмяна на софтуера

- 12.17 се подменят 4-те дюзи

 

връщането на софтуера не е толкова проста работа. Във ФВ форума, единствените, които твърдят, че могат да го правят са DAS AUTO service. Пишат, че не променят новия sw, a взимат официалния софтуер отпреди ъпгрейда за конктерната кола направо oт ВАГ и поставят него. Как точно го правят не знам...

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.