Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скандалът с емисиите на VWG


Коко

Recommended Posts

Доколкото прочетох - касае се за милиони автомобили VW и Audi.

Шкода не се споменава - предполагам, защото тази марка най-вероятно няма особен износ за САЩ. 

Обаче, предвид общите двигатели и технологии - да очакваме ли скандалът да се прехвърли и в Шкода-дворчето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 305
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    34

  • stefan l

    25

  • mirizlivpor

    25

  • shaft

    15

Най-много писали в темата

В официалната информация от САЩ се казва, че няма засегнати Шкоди. Но вероятно в Европа ще почнат да задават въпроси и за други марки от групата:

 

Currently, US authorities claim the scandal affects over 482,000 diesel passenger cars sold in the States between 2008 and 2015, with the affected models including the VW Golf, Jetta, Beetle, and Passat as well as the Audi A3. Each car that violates the US Clean Air Act faces a fine equivalent to £24,000 - meaning VW could face have to pay £12 billion in US fines alone.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето - безкрайно странно ми е, че чак сега лъсва това.

 

Съмнявам се Шкода да не са засегнати... Двигателят е един и същ, нали?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AE 189 са моторите - shaft постна таблици с моделите в темата за ежедневни приказки - с този код на двг - 1.6 и 2.0 CR до 2013г.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста лошо за ВАГ групата. Това е прекалено удобно за конкуренцията да резместят пазарите. Но както са казали "каквото сам си направиш, друг не може да ти го направи..." Въпреки, че не харесвам дизела, 2.0 тди ми допада като двигател който не трака като трактор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че това е провокация срещу ВАГ групата. Знае се че марката Лексус (т.е. тойота) се продава доста в САЩ и тойота е на първа позиция по глобална продажба на автомобили. Миналата година обаче, цифрите на продажбите на ВАГ групата бяха много близки с продажните цифри на тойота.

Мисля че това е ход от страна на другите марки за да се промени равновесието на автомобилния пазар.

Къде им е бил акъла от 6 години насам че не са се сетили да контролират емисиите на автомобилте които внасят, и чак сега става сензация и Волксваген губи 20% стойността на акциите в Американската Борса.

Хич няма да се учудя ако след месеци, американското правителство обяви че са направили грешка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лицемерно според мен от страна на американците, първо да си погледнат техните къминс и дурамакс дизели какъв разход и какви емисии дават, и тогава да гледат ваг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни погледах BBC и коментарите са, че надали VW са единствените които са "заобиколили" правилата. Реално се споменаваш, че в щатите продажбите на VW са под 5%, но там са ги хванали. Имайки предвид сериозните изисквания в САЩ (най-вече Калифорния) се очаква, че и другите производители ще се издънят. Меркел (малко след дъжд качулка, ама карай) иска изменение на методиката за измерване на изгорелите газове. Пък да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оправям всички проблемни мотори и ги вкарвам в нормални количества на отделените вредни емисии.

Не се притеснявайте за екологията. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оправям всички проблемни мотори и ги вкарвам в нормални количества на отделените вредни емисии.

Не се притеснявайте за екологията. :P

 

Сега да не отидеш да ги оправяш в USA? Тук ще стоиш! :tongue_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оправям всички проблемни мотори и ги вкарвам в нормални количества на отделените вредни емисии.

Не се притеснявайте за екологията. :P

 

Можеш ли да обясниш като за мен (лаик в гориво смесването), какъв е проблема с тия азотни окиси и що са толкова пъти над нормите, пък БМВ-тата били ОК (уж).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последния линк от поста на колегата rapidhus е обяснено доста подробно, ако може да се вярва на тези писания. Но най-интересното е как завършва статията “Those who bought a diesel model will never return to gasoline.”  Йес бейби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да става въпрос за разчистване на сметки между предишно и настоящо ръководство:

 

 

Игра на тронове или за "дизеловия скандал" с Volkswagen
 
Публикувана: 23 Септември, 2015 08:53 Обновена: 23 Септември, 2015 10:53
 
49c9c679b0ddff0f4148a16b0443f376_big.jpg

След като преди два дни, на 21 септември, Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи заради умишлено занижаване на вредните емисии от автомобилите си, скандалът продължи да се разраства и в Европа. Първоначално с проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено крие истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.

Според специалистите от EPA германците са използвали специален софтуер, за да бъдат скрити реалните вредни емисии по време на екологичните тестове. Американците твърдят, че колите на VW надхвърлят разрешената норма с цели 40 пъти. Ако бъде окончателно доказано, това означава, че немският концерн нарушава две от точките на Закона за чистота на въздуха, което от своя страна ще доведе до глоба от $37 500 за всеки един продаден автомобил с въпросния двигател. Така санкцията може да достигне до колосалните $18 млрд.

c280d0a424eac87abf36b911081cd892.jpg

Мартин Винтеркорн

На този етап под обвинението попадат 482 000 автомобила от моделите Jetta, Beetle, Golf, Passat и Audi A3. Грандиозният скандал веднага даде негативно отражение и на позициите на Volkswagen на световния пазар. По данни на Bloomberg акциите на автомобилния производител падат рязко с 22% само за ден, като спадът продължи до 38%, което се равнява на загуби от 25 млрд евро. Шефът на концерна Мартин Винтеркорн веднага поднесе своите извинения на клиентите и на обществото и заяви, че VW ще вземе всички мерки, за да компенсира ощетените, но въпреки това вече усилено се говори за неговата оставка.

По информация на Der Tagesspiegel отстраняването на Винтеркорн от длъжност може да стане още в петък, 25 септември и ако това се случи, неговото място ще бъде заето от шефа на Porsche Матиас Мюлер. От пресслужбата на Volkswagen опровергаха веднага информацията на Der Tagesspiegel, като казаха, че спекулациите с оставката на Винтеркорн заради "дизеловия скандал" са пълни глупости. Днес, 23 септември обаче, съветът на директорите на VW ще проведе извънредно съвещание, а за петък, 25 септември, е насрочено още едно събрание, на което преди скандала се очакваше пълномощията на Винтеркорн да бъдат продължени до 2018 година.

c2b7bc78424c5ce433d174d36121bcc6.jpg

Матиас Мюлер

От VW вече са одобрили разход от 6.5 млрд евро за сервизна акция, която да оправи проблема и да върне доверието на клиентите. По първоначални данни в сервизите по цял свят трябва да бъдат върнати 11 милиона автомобила. Това обаче съвсем не потуши страстите и вчера, 22 септември, министърът на финансите на Франция Мишел Сапен призова да започне общоевропейско разследване не само на Volkswagen, а и на всички останали автомобилни концерни, работещи в региона. Ще припомним, че "дизеловият скандал" се случва само пет месеца след безпрецедентния преврат във Volkswagen.

В края на април тази година всемогъщият председател на съвета на директорите Фердинанд Пиех подаде оставка. Той ръководи компанията без прекъсване в продължение на почти четвърт век, но стана жертва на преврат. 78-годишният австриец се опитваше да свали Мартин Винтернорн от поста главен изпълнителен директор на Volkswagen и да постави на негово място своето протеже Матиас Мюлер. Дали пък това не е свързано с връщането на властта в ръцете на Пиех и какво ще се случи с т.нар. "дизелов скандал", предстои да разберем, а екипът ни ще продължи да следи темата в развитие.

 

Източник: http://fakti.bg/avto/156805-igra-na-tronove-ili-za-dizelovia-skandal-s-volkswagen

 

 

 

Шефът на VW подаде оставка
 
Публикувана: 23 Септември, 2015 19:00
 
ccdd2faa808fa82827cc3d95a674dfe5_big.jpg
 

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн подаде оставка. Това става два дни след разкритието на американските надзорни органи, че VW умишлено манипулира данните за вредните емисии от автомобилите си.

Слухове за оставката на Винтеркорн се появиха още вчера, но от пресслужбата на Volkswagen ги отрекоха. Сега обаче това е факт, а информацията за подадената оставка на Мартин Винтеркорн излезе от BBC.

Бившият вече шеф заявява, че е шокиран от последните събития около т.нар. "дизелов скандал" и се оттегля, защото компанията се нуждае от ново начало. Винтеркорн не смята, че е направил нещо нередно и е действал единствено в интерес на компанията.

"Процесът на изясняване и изчистване на името на компанията трябва да продължи, защото това е единственият начин отново да бъде спечелено доверието", добавя още Мартин Винтеркорн.

В отделно изявление на надзорния съвет на VW се казва, че наследникът на Винтеркорн ще бъде обявен на среща на борда на директорите в петък, 25 септември. От него става ясно също, че следващите дни се очакват още сътресения вследствие на вътрешното разследване, което провежда VW. Твърденията са, че всички замесени в случая ще понесат последствия.

 

Източник: http://fakti.bg/avto/156883-shefat-na-vw-podade-ostavka

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е дали собствениците на автомобили с въпросния двигател в България ще предприемат правни действия срещу VWG, както се очаква да се случи в щатите, а вероятно и в други страни. Интересни са също и реакциите относно случката: в щатите се чувстват измамени и притеснени заради повишените вредни емисии, в Германия се чувстват предадени и унижени, в България ми се струва, че все още няма някаква особена реакция. Колеги споделиха, че заблуждаващият софтуер е писан от Бош, което добавя още едно срамно петно върху немската индустрия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е игра. Дали заради преразпределение на пазара или заради друго, няма значение. Защото ако американците се чувстваха измамени и най-вече притеснени за екологията, до сега да бяха закрили повече от половината си собствени автомобилни производители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е интересно дали VW ще си променят ценовата политика и дали ще видим сериозни отстъпки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно да вдигнат акциза на дизела,и таксите на дизеловите коли! Иначе голям кеф.Стоиш и гледаш, как една компания, клати цял свят. :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам, за да се отработват по-малко азотни окиси, трябва да се понижи температурата на горене, което става, чрез връщане на отработени газове за доизгаряне чрез EGR-а, но това се отразява негативно на мощността и разхода на гориво. Въпросният device, явно намалява действието на EGR-а или нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това има логика.

 

А кво става с DPF-а и катализатора тогава? Не се ли запушват прекалено бързо още по време на гаранцията? :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами запушват се. Те са си консуматив. Не случайно в БГ след това ги ампутират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение с писаното преди от мен, значи, за да не се задръстват филтъра за твърди частици и катализатора, е нужно колата да работи на всеки няколко минути на богата смес, за да може да изгори азотните окиси, които се събират в катализатора и саждите във филтъра. Та, и точно това е била главната причина за лъжливия софтуер, за да гори колата по-малко, иначе ако работи все на богата смес да изгаря вредните частици и окиси, икономията от дизела изчезва.

 

П.П. Чета от различни източници и не мога да съм 100% сигурен, че информацията е точна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще има отстъпки, най-много някой да намаже нещо втора ръка от разярен собственик :) Евентуално след като се отстрани тази шмекерия и лъснат истинските показатели на този двигател да спаднат цените заради по-ниска мощност или по-високи емисии примерно. И това може би няма да е навсякъде, защото в много държави данъкът не е обвързан директно с емисиите. И да е, по-вероятно е да е със СО2. Според мен е много шум за нищо, но ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

САЩ подхващат и 3.0-литровите дизели на VW
 
Публикувана: 24 Септември, 2015 10:13
 
34a24498fcbf3b89b6ea11c8b5143906_big.jpg
 

Щатската Агенция за защита на околната среда (EPA) започва тестове на 3.0-литровите турбодизелови двигатели на Volkswagen след избухването на скандала с манипулациите на показанията за вредни емисии на 2.0-литровите волфсбургски мотори, съобщава в Twitter Дейвид Шепардсън от The Detroit News. Журналистът цитира свой информатор от агенцията.

 

В САЩ трилитровите TDI се монтират на Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Q7 и още няколко модела на Audi. От EPA подозират, че немците може да са инсталирали лъжливия софтуер, заради който ги грози гигантската глоба от $18 млрд., и на тези двигатели.

 

На 18 септември EPA обвини германския концерн в манипулация на данните за изпусканите от 2.0-литровите TDI вредни емисии с помощта на специален софтуер, който включва системата за пречистване на токсичните газове на пълна мощност при проверка. От Агенцията обявиха, че по време на тестовете вредните вещества са съответствали на нормите, но в ежедневната си работа същите мотори изпускали от 10 до 40 пъти повече азотен окис от позволеното.

 

Източник: http://fakti.bg/avto/156927-sasht-podhvashtat-i-30-litrovite-dizeli-na-vw

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.