Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за Octavia 1.6 FSI


thunder81

Recommended Posts

Здравейте! Нов съм във форума и се надявам, че съм отворил тема на правилното място. Хвърлил съм око на една Октавия 2006 г., 1.6 FSI 102 к.с. Интересува ме дали въпросния двигател е надежден, има ли някакви отличителни недостатъци или всичко е стандартно като другите двигатели? Също така ако някой има наблюдение относно окачване и като цяло за 2006 г. модела дали си заслужава може да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

по-добре си вземи с по-голям двигател. 1,6 е малък за това купе. Ако искаш да е бензин 1,8 тси е супер. Ако караш нормално ти дава и хубав разход. Ако искаш да изпревариш, нямаш никакви грижи. Като обслужване не е скъп, аз съм сменял за 110 хил само масло, филтри, пистов ремък и свещи, които е хубаво на 20-30 хил да сменяш, но не са скъпи. Двигателя ти е с ангренажна верига, което го прави малко по-шумен, но пък е по-надежден така. Недостатък на този двигател е ако искаш да слагаш газ-не става, няколко колеги бяха пробвали и само проблеми. 2.0 тси не ти препоръчвам защото гори много и не е толкова пъргав като 1,8. Относно окачване на октавията, аз съм сменил един път амортисьорите и 2-3 тампона, които също не бяха скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1.8тси има с дефект във веригата до 2012та, а относно вървежа смятам, че колегата има предвид 1.4тси като по-бавна. 2.0тси е по-мощен от 1.8тси.

Относно избора на 1.6 фси , за мен е слаб мотор за това купе. Иначе е здрав и лаком. О2ката е здрава кола, не е скъпа за поддръжка. 2.0 фси, ако избора е за атмосферен бензин или 1.4тси, 1.8тси, но след яснота с веригата, че смяната е хилядарка.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 102 коня не е фси, а мпи. Фси е 115 коня ако не се лъжа. Та за кой двигател питаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

по-добре си вземи с по-голям двигател. 1,6 е малък за това купе. Ако искаш да е бензин 1,8 тси е супер. Ако караш нормално ти дава и хубав разход. Ако искаш да изпревариш, нямаш никакви грижи. Като обслужване не е скъп, аз съм сменял за 110 хил само масло, филтри, пистов ремък и свещи, които е хубаво на 20-30 хил да сменяш, но не са скъпи. Двигателя ти е с ангренажна верига, което го прави малко по-шумен, но пък е по-надежден така. Недостатък на този двигател е ако искаш да слагаш газ-не става, няколко колеги бяха пробвали и само проблеми. 2.0 тси не ти препоръчвам защото гори много и не е толкова пъргав като 1,8. Относно окачване на октавията, аз съм сменил един път амортисьорите и 2-3 тампона, които също не бяха скъпи.

Извинявам се за грешката , имах предвид 2.0 фси-атмосферката, не 2.0 тси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 102 коня не е фси, а мпи. Фси е 115 коня ако не се лъжа. Та за кой двигател питаш?

 Точно така, колега !

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фси-тата не може да се газифицират, ако за това искаш атмосферен бензин. Цапат всм. клапани и колектори, ако са на много км и са карани с гаден бензин. Иначе стандартните болести на колата са компресор на климатика, скърцащи уплътнения на стъклата, като от задните може и да се чува свистене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите на всички! Относно двигатела не знаех, че 1.6 е 115 коня, мислех, че е 102. Не смятам да го газифицирам, защото съм предубеден относно ГУ. Колегата @b3lq7a спомена, че този мотор е лаком. Колко ще е лаком, за мен примерно 10-12 градско не е лакомия тъй като съм карал Субару на бензин, а на Субару разхода хич не е малък. Така, че не ми се вярва да гори повече от Субару. Ако някой има наблюдения относно разхода на този мотор нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съседът ми има 01ца 2010 с този мотор 102к.с. - не FSI, a MPI. Кара я на газ(гориво) и води тефтер с разходи. Градско е около 11/100 извън града 8/100(Йетито ми гори толкова, но бензин, а е 160кс и 4х4 и не карам леко). Улегнал водач е с 40г стаж и кара много много леко. Карал съм му я и ми е много мудна, пробвай я преди да я взимаш, слаб мотор за това купе според мен... Иначе мотора е много здрав и надежден. Слагат го от голф 3ка до о2ка и носи на газифициране. Като цяло 02ката е много надежден автомобил, няма отявлени проблеми, преценката за мощност в крайна сметка е личен избор или нужда! Успех.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах каква е колата последно дето си харесал 1,6 или 2,0. Аз знам че 2.0 фси без турбо е с ангренажен ремък и верига между валовете и там няма драми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат познава продавача на Шкодата и ми каза, че била 1.6. Колата съм я гледал засега само външно и отзад на капака на багажника си пише FSI. Може и моя човек да е в грешка, пък и аз не съм разпитвал продавача все още. Иначе не съм от тези дето им тежи десния крак въпреки, че съм едър мъж. Общо взето карам бабешката извън града рядко над 110, а в града общо взето спазвам ограниченията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 1,6 MPI 102 к.с. Да, не е особено гъвкав от 80 до 100 км/ч, което не е особено голям проблем за мен - в нормалното ежедневие си е достатъчно пъргав градско и извънградско. Карам втори такъв двигател и нямам проблеми, здрав е и непретенциозен. Лично аз нямам доверие на турбо и впръсквания под високо налягане. Моят съвет е да не заглеждаш 1,6 FSI 115 к.с.  

Редактирано от Vladichh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Аз карам 1.6 FSI комби 2008 вече една година и имам близо 40 000 км с нея. Взех я на 140 000. Нямам никакви забележки, само съм сменял свещи и масло. Водя си точна история на зарежданията и разхода за мен е перфектен - общия разход, влязло в резервоара към изминати километри е 6.0. Аз живея в Младост и излизам лесно от София на изток, така че имам много малко градско. Отделно съм много икономичен шофьор, не натискам излишно и гледам да спазвам ограниченията. Бордкомпютъра е точен. Извънградския разход с 95 е 5.4, а с 98 4.8-9. Това със скорост до 100 (реалната е 95 по GPS). Климатикът вдига разхода с под 0.5. Градското е много относително, но според мен ще ти хареса. Това лято в задръстванията по цариградско разхода ми не се вдигна толкова много. Като цяло този двигател е мислен като икономичен при ниски обороти до към 2500. Има пиезовпръскване с разпрашаване на горивото (Fuel Stratified Injection - FSI). При по-високи обороти си е обикновена инжекция. Ако имаш въпроси съм насреща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Аз се отказах от тази Октавия, която щях да купувам. Оказа се, че е вкарана от Англия и волана е обръщан. Това не знам, защо обаче ме отказа от покупката на точно тази Шкода. Отделно допринесе факта, че при тест-драйва волана имаше малък свободен ход при завиване на ляво. Може би майстора нещо не е доизкусурил както трябва. Иначе разхода не ме притеснява какъв ще е във Варна където живея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Късно виждам темата и явно вече е изчерпана. Обаче не се сдържах да напиша мнение, тъй като карам такава кола вече 160к км и са ми много смешни доста от мненията. Абе колеги, как така давате "компетентно" мнение за кола, която повечето от вас не са виждали никога, камо ли карали. В България за хубаво или лошо Октавиите с този мотор са единици, но за сметка на това всеки е спец как е "много слаб и много гори" и любимото ми "ШУМЕН Е!!!!".

Как го измисли това? По презумпция понеже е е малък следва, че се форсира, следва, че е шумен... Да, ама НЕ. Аз пък мога да ти кажа, че по-тих двигател на Октавяия просто НЯМА. На празен ход двигателя не се чува изобщо, все още ми се случва да въртя ключа на запален двигател. Шум няма, вибрация няма. Чува се съвсем леко прецъкване, подобно на часовник, което е от впръскването, доколкото знам. При по-високи скорости нивото на шума също остава изключително ниско дори при прословутата лоша шумоизолация на О2. Не си падам по меренето на ... двигателите, иначе щях да предложа на "запознатите" да запалим FSI и TDI и да измерим децибелите и за по-сигурно да викнем Димон за съдия. Смехотворни глупости говорите. 

 

Относно разхода (фарове, клима, нормална тежест в колата, без опити за влизане в Гинес) - в София при нормални задръствания - 10, при по-лек трафик - 8. На магистрала - 8  с каране 130-150. При скорост 120 - 6.6-6.8. При всички пътувания извън България (до Германия, Австрия, Хърватия и др.), при културно каране според ограниченията не съм минавал никога 7 среден разход (6.6-7 най-често). Говоря за реални цифри с бензин 98/100. Щото има много хора, дето се спуснат по някое нанадолнище и щракнат борда за форума.

 

Мощност - нормална мощност като за атмосферен двигател. Не си фантазирам като много други хора и не казвам, че е най-хубавия понеже аз карам такъв. Има много по-хубави, като 1.8 TSI например. Но двигателя не е "слаб". Върви си нормално, без да има това ритане на турбо моторите. По-слаб от 1.9 TDI не е. Може да тръгне по-бавно, но при едно набиране до 100-140 например горе-долу е еднакво. С големия дизел или с 1.8 не може да става сравнение! Изпреварва се нормално при извънградски условия. Мощност липсва само на 5-та при ниските обороти. На 3-4та си набира прилично след 3к оборота. Другия мит е, че се сменят често предавки. Поради директното впръскване колата върви на всякаква предавка при всякаква скорост. Може да няма макс мощност, но може да се кара мързеливо и е идиотоустойчива. В града определено смяната на предавки е по-малко от един дизел.

 

Поддръжка - по двигателя не съм имал никакви проблеми. А ангренажна верига е. Компресора на климатика наистина гърми, но това не няма общо с двигателя, а с колата като цяло. Препоръчват да се кара с 98. Цапа клапани и колектори, както колегата е казал. Аз досега не съм имал проблем, или поне не знам да имам. Върви си нормално без да съм вземал по-специални мерки, освен 98 бензин и навременно обслужване. За газ не съм се интересувал. Знам, че е възможно, но системата е по-скъпа и работи постоянно и на бензин и на газ. Може и да стане, но трябва по-голяма инвестиция и определено компетентен техник. Много хора знаят, че когато излезе О2 Ауто Булд правиха от техните тестове за издържливост именно с 1.6 FSI и на 100 000 км го разглобиха и беше на едно от първите места с минимален брой дефекти.

 

Това се сещам за момента. Ако някой го интересува нещо по-специално да ми пише. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.