Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на нова Октавия - моля за съвет за лизинг!


valterb1983

Recommended Posts

Явно няма такива от порядъка на 30% и това да ти послужи за първоначална вноска за следващ автомобил...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма такива от порядъка на 30% и това да ти послужи за първоначална вноска за следващ автомобил...

 

Това не го разбрах какво значи... Остатъчната стойност ти трябва да им я платиш на тях... Как може да ти послужи нещо, което не си дал никога в цената на един автомобил на лизинг, като първоначална вноска за нов автомобил?

 

Плащаш всичко от-до - казваш им, че искаш да ти я изкупят/продаваш си я сам, или още повреме на лизинга може и да може да ти я изкупят някак (не го знам това) - и парите за твоята дори не ги виждаш, ами почваш нов лизинг за нова кола - и така отначало с всичко.

 

Супер неизгодно отвсякъде :) Плащаш много висока премия за застраховките, плащаш такси, плащаш скъпо обслужване, за да имаш някаква гаранция... и други. Да не говорим, че никога нямаш собствена кола, ами караш "чужда", защото докато е на лизинг не можеш да правиш нищо с нея - само с молби и 300 зора за каквото и да било - караш с пълномощно и т.н. :) Въобще не коментирам, че цената, която ще ти дадат за лизинговата, обслужвана при тях кола и т.н. - изобщо няма да отговаря на пазарната цена, а ще е доста по-ниска... :)

 

При събралите се сумички, таксички и т.н. за лизинг за 5 години - можеш съвсем спокойно почти да събереш сумата за една нова кола от среден клас.

 

Поздрави

 

ПП: Изгодното при лизинга е, когато решиш тази кола да я караш дълго време и не искаш да се товариш с голяма сума /или ги нямаш парите (в моя случай беше така)/ - тогава си заслужава - купуваш, караш, знаеш кое-къде-какво е правено и т.н...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би, не се изразих напълно правилно.

Имах предвид, че ако има остатъчна стойност 10000лв., им връщаш колата, не я придобиваш, а тая сума служи за новата.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако остатъчната е 10, а пазарната е 15 сигурно ще ти я вземат, но се съмнявам ти да я дадеш. Рядко се среща лизинг, при който остатъчната стойност да е по-ниска от пазарната. Обикновено е обратното и винаги си на загуба към този определен момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Ако остатъчната е 10, а пазарната е 15 сигурно ще ти я вземат, но се съмнявам ти да я дадеш. Рядко се среща лизинг, при който остатъчната стойност да е по-ниска от пазарната. Обикновено е обратното и винаги си на загуба към този определен момент.

Ако остатъчната стойност е достатъчно ниска (5-10%) е напълно възможно пазарната стойност да е по-висока от нея. Друг е въпросът, че ако искаш да вземаш друга кола на лизинг и да оставиш старата, в ЕТ (или където и да е другаде) ще ти направят оценка на колата и няма да гледат пазарната цена и може да те прецакат с 2-3 бона (пак ще е по-висока от остатъчната, но няма да е пазарната).

Сега по-въпроса за остатъчната стойност. Тя много се използва за уловка на клиенти. Има оферти за лизинг дори с по 40-50% остатъчна стойност (напр. Lexus), което си е чиста минавка за клиента, обаче го зарибяват с ниска месечна стойност, защото 40-50% от колата му (т.е. главницата) всъщност остава неплатена. По този начин накрая клиента ще има да плаща една голяма сума, за да придобие собственост върху колата (може да му я разсрочат за 1-2 години, но месечната вноска ще е голяма). Ако пък не иска да придобива колата, а да вземе нова или просто да не я придобие, пак ще трябва да плати първоначална вноска плюс разликата между сервизната оценка и остатъчната стойност на старата кола или само разликата, зависи кой вариант избере.

И накрая най-голямата прецаквация - през периода на лизинга клиентът плаща лихва върху остатъчната стойност, защото тя му е главница, която той не погасява, и колкото е по-голяма, толкова по-зле за него. Затова - максимум 5-10% остатъчна стойност.

Друго, на което може да се обърне внимание, е дали върху лихвата се начислява ДДС (това има значение за физическите лица; фирмите ще си го възстановят). По принцип лизингодателят може да избере режим дали да начислява ДДС или не върху финансовите си услуги. До преди няколко години имаше такива, които не начисляваха ДДС върху лихвите, сега не знам. Ако намерите такъв лизингодател, просто месечната вноска ще ви е по-ниска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте,

 

Ориентирала съм се към покупа на Октавия 3 на лизинг и ми изникнаха няколко въпроса. 

Вече ходих веднъж до ЕТ и ми дадоха примерна оферта, за един от моделите, които харесах, но в последствие малко се преориентирах и сега предстои да поискам нова оферта. 

Въпросът, който ми изниква е следният: Вероятно те ще ми дадат оферта, която включва цена и условия на лизинга. Ако искам да проверя/кандидатствам в друга лизингова компания, тази оферта ще ми свърши ли работа или ще ми е нехободима оферта за цена на колата, ако се купува кеш?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.