Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с индикация за масло


johnnie213

Recommended Posts

Вчера точно като стигнах до Казанлък, както си карам с 60-70 км/ч ми светна червената индикация за масло съпроводено с няколко (мисля 3 бр.) звукови сигнала. Веднага спрях, изчаках 5 минути и проверих нивото на маслото. Беше по средата на защрихованата област на щеката. Долях докато стигна над щрихованата зона. Запалих и стигнах без проблеми до крайната точка, която беше на няколко километра. Днес като дадох на контакт след като изгаснаха всички лампи примигна 5 пъти знака за масло само, че в жълт цвят. И от тогава все така присветва след включване на контакт. Прибрах се в София без никакви проблеми, следих непрекъснато нивото на маслото и температурата на двигателя. Нивото си е постоянно и температурата си седеше на 90 градуса. Минах по подбалканския път (200 км), по който има доста стръмни участъци. Има си мощност колата и си върви както винаги - не откривам промяна. Като се прибрах погледнах книжката и в нея пише, че тези премигвания когато колата е на контакт означават, че има проблем с датчика за маслото. Или аз поне това разбрах.

 

 

The warning light  flashes yellow* (engine oil level sensor faulty)
A fault on the engine oil level sensor is indicated additionally by an audible signal and
the warning light coming on several times after the ignition has been switched on.

 

 

Иначе маслото е на 9400 км (винаги го сменям на 10000). Вече четири смени ползвам Motul 8100 X-cess 5w40 и до този момент не съм имал проблеми. Никога на ми е светвала индикацията.

 

Някой имал ли е подобен проблем и как се е справил с него?

 

Ако е проблема с датчика - трудно ли се сменя и къде се намира? Сензора за нивото и налягането един и същ ли е или са два отделни?

 

Ще мога да я закарам на сервиз чак другата събота и се чудя дали да я карам тук из София на кратки разстояния, че ми трябва.

 

Интересното е, че когато тръгвах вчера на път ми се развали релето за мигачите. За късмет още бях в София и звъннах в ЕТ - оказа се че имат налична една бройка (бутон за аварийни с реле) в Надежда и спасиха положението - струваше 56,72 лв и успях съвсем лесно да го сменя. Явно съм в гадна серия. :sorry:

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

притеснителна е червената според мен смени маслото може от него да е проблема вчера беше доста топло възможно е маслото да е загубило свойствата си и да няма налягане на къси разстояния в по-хладно време нямаше да го усетиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това си помислих, че може да съм оцелил гадно масло и вече си е време за смяна. Сетих се обаче, че вчера след като си взех от ЕТ релето за мигачите минах през един легнал полицай с малко по-гоголяма скорост и ми закачи металния щит (в една друга тема бях писал преди няколко месеца, че си смених кората с метален щит). Чудя се дали това не се е отразили по някакъв начин на датчика, например да се е разкачила буксата или да съм го счупил нещо ако се е огънал щита. Хубаво е поне, че за сега не откривам загуба на масло. Иначе при включване на контакт преди да запаля, след теста на всички индикации картинката с масльонката светва точно пет пъти без звукова сигнализация и изгасва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да е от маслото.

"минах през един легнал полицай с малко по-голяма скорост и ми закачи металния щит".

Свали щита и огледай пораженията,ако има такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сега след като разбрах къде се намира този датчик и го видях на снимка това и ще направя. Ще си сменя и маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес забелязах още нещо. Когато дадох на контакт сутринта - минаха чековете и жълтата масленица не светна. След като минах известно разстояние и двигателят беше загрял, го изключих и отново дадох на контакт. Жълтата масленица светна пак пет пъти след чека. Оставих колата няколко часа да истине двигателя и при първоначално даване на контакт всичко си е наред - жълтата масленица не свети, след като загря двигателя пак започна да свети по пет пъти като дам на контакт. Излиза, че индикацията свети само при загрял двигател. Иначе в движение нямам никакви предупредителни индикации или сигнали.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго интересно, което открих из форумите за Skoda и VW е че същият проблем се получава ако не работи ключето за отчитане на затворен/отворен капак на двигателя. Доколкото разбрах след като се получи някакъв сигнал за нередност с маслото от датчика, компютъра проверява дали е бил отворен капака на двигателя (т.е. един вид дали е проверено нивото на маслото от водача или в сервиз) и очаква да получи сигнал от ключето на капака за да спре предупредителната индикация. Наистина имам такова ключе в заключващия механизъм на капака. Вчера нямах много време и само го разгледах набързо. Днес ще го откача от клемата и ще видя дали работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих ключето и се оказа, че работи. При отворен капак на двигателя дадох на контакт и мигането на жълтия символ за масло не се появи. Пробвах след това и при затворен капак - пак не се появи. Явно има някаква връзка. Сега ще покарам така да видя дали пак ще се появи.

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после си намерих удобен повод и се сдобих с кабел за диагностика. През VCDS видях следните логове:

 

Address 01: Engine       Labels: 038-906-012-AGR.LBL

Controller: 038 906 012 CL

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 3316

Coding: 00002

Shop #: WSC 31480

VCID: 5CCB1773DF33

 

1 Fault Found: 18062 -  Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 -  -

Readiness: N/A

 

 

 

Address 17: Instruments       Labels: 1U0-920-xxx-17.LBL

Controller: 1U0 920 810 F

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05

Coding: 03122

Shop #: WSC 63240

VCID: 301393C3E33B

 

1 Fault Found: 00562 -  Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

29-00 -  Short to Ground

 

Явно кабелите към сензора за нивото на маслото някъде окъсяват. Изчиствам лога и веднага се появява. Ще разбера чак в четвъртък, когато имам час за смяна на масло дали не се е протъркал някой кабел при закачането на легналия полицай за което писах по-горе.

 

Не мога да разбера обаче каква е първата грешка 18062 -  Please check DTC Memory of Instrument Cluster и има ли общо със сензора за ниво и температура на маслото?

Редактирано от johnnie213
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

slambozi, благодаря за линка. Иначе хубавото е, че маслото ми е на 9500 км и му е време за смяна - записал съм си час в Трансексперт, но имаше свободен час чак за 01.10.2015. Явно си е проблемен този датчик както разбрах и от други форуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът вече е отсранен. Датчикът е сменен с нов HELLA и в момента всичко е ОК. При диагностиката в сервиза старият датчик отчиташе 148 градуса температура на маслото, а новия 18. Евгени от Трансексперт каза, че са прегледали окабеляването и всичко е ОК. Явно му е дошло времето за смяна. Старият си беше оригиналния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът вече е отсранен. Датчикът е сменен с нов HELLA и в момента всичко е ОК. При диагностиката в сервиза старият датчик отчиташе 148 градуса температура на маслото, а новия 18. Евгени от Трансексперт каза, че са прегледали окабеляването и всичко е ОК. Явно му е дошло времето за смяна. Старият си беше оригиналния.

Колега, ще споделиш ли колко струва новият датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният, който беше на колата е с номер 1J0907660B и е HELLA. В ЕТ за оригинален със същия номер ми дадоха цена 163.00 лв и 10 дена доставка. HELLA, който не е брандиран с емблемите на VW (какъвто ми монтираха) е с двайсетина лв по-евтин. Иначе има разни китайски за по 30-40 лв, но аз с такива не рискувам. Гледам по възможност да си монтирам оригинални части или такива от същия производител, който прави и оригиналните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Имали октавия 1 датчик за темп. На маслото(в едно с този за нивото ли е? ) и ако има как може да се види тя само с диагностика.или може както при по старите vw да се влиза в сервизно меню на малките дисплейчета в таблото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.