Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Покупка на Oктавия 1, 1.8Т, евентуално 4х4


radolin

Recommended Posts

Здравейте,

 

оглеждам се за покупка на нова стара кола, за предпочитане комби. Критериите ми са да има някакъв комфорт за междуградски пътувания, и да е сравнително надеждна и естествено ако може експлоатационните разходи да са по-ниски. Като екстри за безопасност и удобство на които държа са ESP и автопилот. Също да е достатъчно мощна, така че като е включен климатика да може по-спокойно да изпревариш някой камион.

 

Един от вариантите на които съм се спрял е Октавия с 1.8Т двигателя, на който до колкото виждам е подходящо да се сложи газ. Не, че държа 100% на това, но гледам има екземпляри 4х4, което за зимата изглежда полезна екстра.

 

От гледане на обяви две отговарящи на моите критерии са тази - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11431955450348043&slink=alvj5gи общо взето почти същата има и предлагана от Еуратек на малко по-висока цена - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11441634211605428&slink=alvj5g

 

Как ви се струват тези двата екземпляра? Приемам всякакви съвети и препоръки. Има ли някакви специфични проблеми за които да се внимава. Още по-добре можете ли да ми препоръчате доверен сервиз или човек в София при който да се закара колата за преглед, или ако има възможност да дойде на място да я огледа - естествено, срещу съответното заплащане от моя страна.

 

Загледах се и тук в обявата на колегата за Октавията vRS, за която поне е ясно, че е в добро състояние и не е 'котка в чувал'. Нещото което ме притеснява за нея е, че е още по-ниска от стандартната, а даже и при нея има опкалвания и спукани картери (това до колкото видях е предимство за 4х4 варианта, която е малко вдигната). Аз и в момента с моята опирам по някои легнали полицаи, не знам хората със спортни ниски окачвания как карат. Другото е, макар да може на някой да му е смешно - многото коне. Има го момента с по-високия данък, но той не е основния. Аз до сега съм карал все 75-90кс коли. и 180 ми се вижда прекалено много, за мен 150 ще е като Формула 1 :). Също тази кола се предполага, че и баща ми ще я ползва от време на време, който е щастлив пенсионер от няколко години, не го знам с такава 'бегачка' как ще се адаптира. Той има доста голям опит с Шкода, но под формата на 100S :).

 

Благодаря предварително за мненията и може би скоро ще съм истински член на клуба,

Радо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш дизелите 74 КВт, демек 100 кс? Гарантирам ти, че няма да отстъпят по динамика на бензин 150 турбо. Например тази е с много екстри http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11441714599130614&slink=am0d8t

 

Карам такава и е много добра. Разбира се, ще има и разходи - стара кола си е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш дизелите 74 КВт, демек 100 кс? Гарантирам ти, че няма да отстъпят по динамика на бензин 150 турбо.

Не съм убеден в написаното от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш дизелите 74 КВт, демек 100 кс? Гарантирам ти, че няма да отстъпят по динамика на бензин 150 турбо. Например тази е с много екстри http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11441714599130614&slink=am0d8t

 

Карам такава и е много добра. Разбира се, ще има и разходи - стара кола си е.

Никога!Аз ти гарантирам че 1.8Т ще го разбие тоз умрел дизел във всеки диапазон!Не само на вървеж, динамика а и на разходи за гориво (визирам газова уредба).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се оглеждал за дизели, защото не познавам какви модификации на двигателите има, кой колко е надежден и т.н До момента все бензинови коли съм карал, с газ. За този 1.8Т гледам са общо взето добри отзивите, а и се мотира в Ауди и Фолксваген също.

 

Относно 4х4 системата, звучи като много добра екстра, но има ли и някакви недостатъци (изключваме малко по-голям разход)? В смисъл има ли симисъл да гледам за коли без 4х4? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С колите втора употреба винаги е на късмет.Ако колата която ще гледаш е добре, допада ти и не чуваш странни звуци като я караш - купуваш.Дали ще е 1.8Т или TDI е въпрос на вкус.Лично в моето меню дизела не присъства но това е моето лично мнение.Доста съм прочел за това кои 1.8Т мотори се монтират в Октавия 1 и мога да ти кажа кой какво има, да си направиш преценка дали ако нещо се скапе ще ти е по силите да го смениш и така.

 

Обобщено 1.8Т вземеш ли за да можеш да го караш трябва да слагаш газова уредба, ако вземеш TDI ще ти гори като пари същото като 1.8Т на газ.

 

Относно бензиновите 1.8Т мотори:

AGU - най-първия, здрав с малка турбина, не толкова обаче икономичен

ARZ - същата турбина но с електронен дросел

ARX - от определена година с по голямо турбо, с електронен дросел и променливо газоразпределение - съответно и разхода надолу

AUM - на 100% с гоУемото турбо, електронен дросел и променливо газоразпределение - съответно най-оптимизиран разход

Като сетъп AUQ (vRS) и AUM са еднакви, някой твърдят че разликата е само в софтуера.С Pepino говорихме по този въпрос и се оказа че файла на AUM e 512kb а на AUQ е 1MB.

Относно халдекса ще чуеш различни мнения, ако има за какво да използваш 4х4 - купуваш си 4х4, ако няма да го използваш и в 99% от случаите ще караш по асфалт, магистрала - не ти трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз се включвам в защита на газ/бензин двигателите. Аз съм 4х4 фен и само заради тази екстра си купих шкодата. И понеже един приятел който кара Субару-та ме запали, трябва да кажа, че екстрата си я бива! На сняг колата е много по стабилна, дава ти предимство при рязко тръгване на дъжд, павета, баири и други наклони и трудни леви завои. Въпреки, че колата е 4х4, то е автоматично и ако подаваш рязко газ по завоите, колата недозавива. Тоест предното си е основното задвижване...

Поздрави и успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Взех колата от първия линк. Ходих да гледам и тази в Еуратек (на която междувременно и намалиха цената), но тя имаше повече забележки. За сега се прибрах без проблем от София до Кърджали, като разхода е 8-8.5 л/100км бензин. Благодаря на всички за съветите. Имам разни въпросчета, но ще питам по-нататък, като се оправя с документацията и покарам още малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, супер изглежда Октавията! Има правилият мАтор, важните екстри, че и няколко направо глезотии, браво! Желая ти безаварийни километри и дано няма неприятни изненади :flag_skoda:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честито колега да си я караш със здраве и безаварийно

нямаше ли лек коментар на цената и малко пазарлък от твоя страна

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за изброра! Честита придобивка, да си я стегнеш бързо и много да те слуша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за добрите пожелания! Пазарлък имаше съвсем лек, колкото да си покрия разходите по застраховки, транзитни номера и т.н.

 

Октавията в Еуратек при запалване не връща веднага бендикса на стартера и хърка. Отделно има някакво скърцане/свирене при работа на двигателя. Не съм сигурен дали се появи след като пуснах климатика или преди това. Също ми се стори, че имаше макар и съвсем малки следи от масло под колата и после в протокола за преглед пишеше, че има проблем с някакъв маркуч. Не съм се качвал да я карам, само тествах на място, защото колата няма валидна застраховка. Иначе обявената цена беше намалена на 6000 с подарък 4 зимни гуми, но имайки предвид проблемите пак е доста висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм сигурен :). Гледах в някакъв онлайн VIN декодер, който намерих с Гугъл и го дава ARX. Със сигурност е с електронен дросел, защото не се вижда жило. Каква е точно разликата между двата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами AUM е с по голямо турбо което го прави мелко по оптимален откъм вървене но разхода е същия макар,че не е кой знае от какво голямо занчение е зависи кой как го вижда.Би трябвало отсктрани на двигателя над ангренежа да има една лепенка там пише или моята има и етикет на задната врата до оранжавия механизам на вратата

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ARX е 1 към 1 с AUM.Турбината е K03s, инжекторите са големи, разликата в кода на мотора идва от това че АUM се слага на тези които са с предно, а ARX на 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега как е новият автомобил .сподели нещо имаш ли притеснения относно нещо или всичко си е наред.тества ли вече на дълъг път.как е разхода.

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти mammut,

 

има разни кусури колата естествено, за сега за щастие дребни. Примерно не работи датчика за отворена врата на шофьорската и ако забравя фаровете няма сигнализация. Нещо радиото не е много чувствително, май не работи и подгряването на седалките. Не съм имал много време да се занимавам с колата тази седмица, чак вчера я регистрирах в КАТ. Там естествено си загубих половин ден, нямам думи просто. Другата седмица ще ходя да сменя маслата на Халдекса и да и направят малко по-обстоен преглед, за сега съм сменил само масло на двигателя и филтри.

Иначе при по-висока скорост към 130 на магистралата чувам един съвсем лек шум като на лагер, който не знам дали идва от кардана или задния диференциал и дали е нормален. Също ми е скъсано уплътнението на шофьорската врата и от там при тази скорост фучи, та може би ще оправя първо него да видя как ще се промени шума.

 

Иначе разхода на бензип при нормално каране извънградско по  бордови компютър е около 8/100, което за мен е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега влез в темата която съм започнал ПО-ТРУДНО ПАЛЕНЕ ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ 18Т.Ипрегледай последните постове писани от мен и колегите относно този шум който и аз имам някакъв такъв след 120/130 всеедно е гума лагер едно дъднене или буботене незнам как точно да го определя.И го чух пътувайки по Хемус но като че ли на различните настилки ту се чува ту изчезва.Ако имаш време прегледай и моите писаници и сподели според теб дали е горе долу същото.

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.