Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов, добре познат стар Rapid oт София


ustavri

Recommended Posts

Та дойде време да пусна тема за моя Рапид, или бившия Рапид на lorddigital - този от Овча Купел. Не знам дали е спасение или реставрация, но на пръв поглед занемареното му състояние, не е чак толкова зле. Части ще се събират бавно, малко по малко, реставрацията ще се направи не се знае за колко време, няма да пускам чести ъпдейти, защото и няма да се работи често по колата. В момента съм стигнал до пълно разглабяне, освен стъклата и предния мост, заедно със задните носачи.

За едната година в света на задномоторките научих много, но има и неща който не знам и ще се радвам хората от форума да ми помагат. Ако някой има части, от който да иска да се оттърве да пише и звъни, но при условие че те са в ПЕЕРФЕКТНО състояние или ЧИСТО НОВИ. Ще го оттърва от тях.

Колата е с 135-6 двигател, по-вещите от клуба, който знаят проекта му, може да ми кажат какво е правено по него или за някъкви части са ползвани.

Търся уплатнения за РАПИД или някой който знае да се продават нови в чехия, също може да казва.

Също така някой майстор който да прави кутии, защото искам да се направи ревизия на моята и да се подменят части и лагери ако има нужда.

Редактирано от ustavri
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и успех!

Също така някой майстор който да прави кутии, защото искам да се направи ревизия на моята и да се подменят части и лагери ако има нужда.

Едно нещо, което работи, не се пипа! /отнася се и за кутията/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвид седенето на колата, предполагам Жоро знаеш за кой става на въпрос и това че не е каран и местен от 2008 година на сокола(когато последно е купувана винетка и е правена застраховка) смятам че след пълна реставрация не би следвало да се остави кутията само непреглеждана и на първото каране нещо да се случи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От стоене нищо й няма на кутията. Провери нивото на маслото и това е. Може и да го смениш.

Ако има някакъв проблем в нея, ще го усетиш, като я подкараш. Но, той при всички случаи е от преди, а не от стоенето. Така ще знаеш точно какво иска, дали лагери или нещо друго. кутиите по принцип са здрави и не дават дефекти.

п.п. на здрава кутия не виждам какво ще ревизираш. Само ще си дадеш паричките, а и майстора не се знае какъв е. Ще я отвори, ще види, че има зъбни колела вътре и ще я затвори. Не я пипай!

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та дойде време да пусна тема за моя Рапид, или бившия Рапид на lorddigital - този от Овча Купел. Не знам дали е спасение или реставрация, но на пръв поглед занемареното му състояние, не е чак толкова зле. Части ще се събират бавно, малко по малко, реставрацията ще се направи не се знае за колко време, няма да пускам чести ъпдейти, защото и няма да се работи често по колата. В момента съм стигнал до пълно разглабяне, освен стъклата и предния мост, заедно със задните носачи.

За едната година в света на задномоторките научих много, но има и неща който не знам и ще се радвам хората от форума да ми помагат. Ако някой има части, от който да иска да се оттърве да пише и звъни, но при условие че те са в ПЕЕРФЕКТНО състояние или ЧИСТО НОВИ. Ще го оттърва от тях.

Колата е с 135-6 двигател, по-вещите от клуба, който знаят проекта му, може да ми кажат какво е правено по него или за някъкви части са ползвани.

Търся уплатнения за РАПИД или някой който знае да се продават нови в чехия, също може да казва.

Също така някой майстор който да прави кутии, защото искам да се направи ревизия на моята и да се подменят части и лагери ако има нужда.\\

 

 

 

 

Здравей Колега,

 

Не се познаваме но по това което виждал вярвам че рапида е попаднал във добри ръце. Не знам колко знаеш за колата (колко ти е казал Оги) ,но радкото при този Рапид е ,че си е червен по рождение и почти не е каран зими. Дефакто е купен от сестрата на един професор във Химическия от някаква скандинавска държава (имаше сервизна книжка) през средата на 90-те ,като той го паркира до орлов мост и практически почти не го кара поне 5 години. После след като го удрят тоз професора го продава на момче от форума ,той го е карал точно една зима и после прави реставрация и боядисване. След това е при Оги доста години без да се кара много ,следва още едно (второ) изкърване и боядисване през 2005-2006.

 

 

Няма да се съглася със колегите за трансмисиата ,там точно даде фира последния път когато го карах. От повече от 1 милион километра и много сериозно количество автомобили и бусове дето сам карал никога не са ме оставяли на пътя ,но какво ли не правих не можах да включва на никаква скорост и то при условие че сам имал подобен проблем на 105-цата преди много години но на Рапида във трансмисията вътре има некакви пласмасови неща дето са беха разпаднали. Отделно от трансмисията капеше масло ,та като минимум ревизиа ,смяна на всички пласмаси и най-вече семеринги. Като я свалиш предполагам ще ти направи впечатление че тампона на които се окача откъм прединцата е във сравнително добро състояние ,точно защото колата е на много малко реални километри.

 

 

Другия и проблем винаги е бил разкрачването ,над 3 градуса страничен наклон от дясно и над 2 от ляво. Сашо на бригалница и "смени" тампоните от заде и имаше някакво много малко подобрение ,но явно проблема си е че железата са криви и требе да се оправят както е описано във темата тук. Иначе със толкова статичен страничен наклон беше сериозно стабилна във завойте ако човек я кара във стила на старо Порше т.с. знаейки че всеко пускане на газта във завоя е забранено  :))

 

 

Иначе мотора е купен от Миро (Хашек на този форум) ,той е третия чоек дето си взе рапид във тогавашния шкода форум и неговия сребристия Рапид си дойде  със този мотор . Не е свалян от Фаворит ,а е купен като резервна част със дредата на 90-те. Когато се пазарихме за мотора ми каза че колектора е от рапид 135 ма немаше кой да пратя да го вземе освен Келеша (TST)  и той не е забелязал че 10-те градуса на карбуратора е правено със някакви самоделни подложки. Според мен там имаше вакумен теч и резултата е че колата беднееше ,най-добре 135 колектор някога струваха 150-на лева и ги имаше. Валовете също не е ясно какви са ,трябваше да са 136 ,обаче пак варненската групичка всичко си въртеше щото тогава имаха 3 рапида и не е ясно какво са сложили. Дистрибутора между другото е чисто нов ,струваше колкото половината мотор застояла стока някаква със подменена пружини.

 

 

Съединителя като го взех беше преправен да работи със 120-ков ,всичко е разбирасе смено както си требе със  Sach. Спирачките също са Sachs ,като сам го карал на Калояново  после ме питаха как може да спира толкова зверски  :) 

 

 

Имам между другото два dellorto карбуратора предвидени за таз Рапидка със колектор за 130 мотора,мога да ти дам ма не знам кога ще мога да ги изровя и ще ги задвижа кам Оги. Колекторите може да се преправят за сегашния мотор.

 

 

Пожелавам ти усшех със реставряцията и винаги ако имаш некакви въпроси пиши тука. Имам доста спомени със колата все пак и направих 3 морета и 2 обиколко на страната със минимални проблеми. Е разбирасе и други емоции като на това видео  :) https://youtu.be/jHeHZTpRfrY

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Имам между другото два dellorto карбуратора предвидени за таз Рапидка със колектор за 130 мотора,мога да ти дам ма не знам кога ще мога да ги изровя и ще ги задвижа кам Оги. Колекторите може да се преправят за сегашния мотор.

Сашо, май нещо се бъркаш или си забравил просто, че 130 Рапида е с 5 канална чугунена глава, а не 8-канална като на 135/136, така че слагането на двойка хоризонтални карбове е леко безсмислено там. 8-канални чугунки имат само ралиджийките 130РС и 120С, които са с двойни вебери. Имало е англисйка тунинг фирма /не се сещам сега марката/, която навремето е монтирала единичен хоризонтален Вебер на Рапид 130 с извит над главата колектор /ще ти пратя линка, ако ти е интересно/, чехите също и сега предлагат афтър маркет подобни колектори, ама струват цифра, за доставката да не говорим... по-добър вариант е да се сложи някой по-сериозен вертикален Вебер с механично отваряне на клапите, има такива подходащи по размер и стават даже без преправяне на всмукателя или нови плочки, само задвижването на газта се напасва.

Иначе и аз се радвам, че спасихме твоя бивш Рапид и попадна при това с мое съдействие отново при ентусиаст. Пожелавам му да не го напуска мерака, както мен не ме е пускал тоя вирус вече 15 г. :)

Редактирано от Krankenstein
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма да се съглася със колегите за трансмисиата ,там точно даде фира последния път когато го карах......

 

Естествено, че няма да се съгласиш, щото й знаеш състоянието. Можеше да напишеш, трябва да се смени това и това по скоростите.

Кутията и да я отвориш само с гледане нищо не се установява. Трябва да знаеш симптомите. А те се разбират след като се подкара колата.

Все пак, това е полезна информация за новия собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карбураторите и колектора ми представляват интерес, това са части който не се намират лесно. Двигателя има много добра компресия, онзи ден го раздвижвах.

НО има едно голямо такова - купето е в доста лошо състояние, правено с много кит и доста самоделно.... Това което се откри пред мен е запушени дупки с нитове, няква неръждавейка с 3мм кит и други подобни. Все пак ще се направи, решено е. Lord_digital Ако има все пак и други части за рапида, можеш направо да казваш, за да се ползват в този ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, дай някоя снимка, за да се види откъде се започва, все пак! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все забравям да снимам... Преди малко под единия "оригинален" червен цвят имаше 2 мм кит, а под този пласт имаше още един червен с между 3-5 мм кит. Под втория пласт имаше странна за мен субстанция, а под нея имаше ръжда в промишлени количества. Колата явно е понесла удар от дясната страна от вратата до стопа. Пораженията са големи, а поправката е плачевна. Може да се наложи да се търси цял калник от Чехия. Повече снимки утре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все забравям да снимам... Преди малко под единия "оригинален" червен цвят имаше 2 мм кит, а под този пласт имаше още един червен с между 3-5 мм кит. Под втория пласт имаше странна за мен субстанция, а под нея имаше ръжда в промишлени количества. Колата явно е понесла удар от дясната страна от вратата до стопа. Пораженията са големи, а поправката е плачевна. Може да се наложи да се търси цял калник от Чехия. Повече снимки утре

Тва е ударът докато е стояла паркирана до Орлов Мост некои го беше направил на манерка. Схемата беше ,че чичката го оправял а после следващия собсвеник (Светлин) го доУправял и така не се е разбрало кой какво е усрал... дано не се налага чак от Чехия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, май нещо се бъркаш или си забравил просто, че 130 Рапида е с 5 канална чугунена глава, а не 8-канална като на 135/136, така че слагането на двойка хоризонтални карбове е леко безсмислено там. 8-канални чугунки имат само ралиджийките 130РС и 120С, които са с двойни вебери. Имало е англисйка тунинг фирма /не се сещам сега марката/, която навремето е монтирала единичен хоризонтален Вебер на Рапид 130 с извит над главата колектор /ще ти пратя линка, ако ти е интересно/, чехите също и сега предлагат афтър маркет подобни колектори, ама струват цифра, за доставката да не говорим... по-добър вариант е да се сложи някой по-сериозен вертикален Вебер с механично отваряне на клапите, има такива подходащи по размер и стават даже без преправяне на всмукателя или нови плочки, само задвижването на газта се напасва.

Иначе и аз се радвам, че спасихме твоя бивш Рапид и попадна при това с мое съдействие отново при ентусиаст. Пожелавам му да не го напуска мерака, както мен не ме е пускал тоя вирус вече 15 г. :)

Да така е ,идеята на карбураторите на 130-вата глава се губи до някаква степен откъм респонсе ,но замисъла беше там че тъкмо бех пратил първото дайно за БГ и имах безброй дайно часове да ги джетна тез карбуратори ,специално тез dellorto наистина имат джетинг дето е описано точно как става и ми беше интересно:) Иначе колектора може да се преправи от мърдж на разделен за 135/136 тиквите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен найстина има как да се преправи колектора и има и кой да го направи. Иначе за поръчки от чехия вече е много трудно, защото според мен цяла страница едва ли ще се намери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади , ако мислиш , че от 120-ка може да ти свърши някаква работа мога да се напъна да изровя един заден калник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше , знам че са различни , но ако може да се изреже кривото и да се напасне ... аз така съм присаждал на Формана от Фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможни неща, като се почне нямат нищо общо. Двете коли са идентични на дължина, следователно от едната може да се присади всичко на другата - реже се калник заварява се, реже се задна врата, допълва се калника на рапида, реже се праг, напасва се. Само врати и прозорци са различни.

Иначе Гена щи кажа за калника, защото имам и нещо друго в предвид. Като стигна до там ще реша. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма невъзможни неща, като се почне нямат нищо общо. Двете коли са идентични на дължина, следователно от едната може да се присади всичко на другата - реже се калник заварява се, реже се задна врата, допълва се калника на рапида, реже се праг, напасва се. Само врати и прозорци са различни.

Иначе Гена щи кажа за калника, защото имам и нещо друго в предвид. Като стигна до там ще реша. ;)

Не става ли раздувка да се сложи направо от Порше GT CUP или поне 130РС  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Става кита от Шкода 160 МТХ - виждал съм такива чешки репликарски проекти в нета, но не знам дали и откъде могат да се набавят калъпите, не съм ги виждал в отделна продажба както китовете за 130РС, ЛР и Фелиция кит кар. Иначе много бих се израдвал на такъв проект, както писах и на колегата с Гардето... пък един ден ако му омръзне с радост бих го купил, за да си попълня колекцията ;) Все пак по-разумен финансово вариант е да се оправи оригиналния каклник - за добър тенекеджия няма нищо невъзможно, даже имам един предвид - като стигнеш дотам се обади да те изпратя. В долната част на калника няма нищо сложно - веждата пасва 1:1 със 120 ковата, а прагът от 105/120 също може да се насади в долната част - вече е правено при мен успешно: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/40754-%D0%BE%D1%89%D0%B5-%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD-%D1%80%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D0%B4-%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D0%B8/page-5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.