Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Неравномерен ход на газ, необходимост от нови свещи може би?


fuse

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Вчера на колата ми (Skoda Octavia, 2001, 1.8T (150Hp) Combi) ми монтираха LPG Tech 324 с активна OBD връзка, редуктор Shark, дюзи Dragon, сонда BRC. Обаче на газ колата глъхне и има вибрации не само по двигателя, но и по аспухната система. Тактовете на двигателя са неравномерни, оборотите много леко играят. Като я подкарам на газ се усещат вибрации по целия автомобил, двигателя е като спънат и тресе като на 3 цилиндъра, вървежът е много неравномерен, като че ли има едно много леко придърпване и накъсване. Разбира се започна да набива и грешки с "Прекъсване на запалването на цилиндър 1", лампичката (на мотора) светва постоянно на таблото или премигва и остава да свети след това. Майсторът за първи път го слага този компютър. Той работи от скоро с вносителя на LPG от Казанлък и май само 214 е слагал версията. Грешките, които изтривам и пак се набиват след кратко каране из града са:

 

2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 -
16685 - Cylinder 1
P0301 - 35-00 - Misfire Detected

 

Газаджията спомена, че ще трябва първо да си сменя свещите, преди да прави настройки, но определено изглеждаше много несигурен и не знаеше каква е причината. :nea: Иначе на този мотор и друг път уж е монтирвал ГИ.

А иначе вървежът на бензин е чудесен, колата е като стрела и не набива никакви грешки свързани с запалването на цилиндрите.

 

И сега въпросите ми:

1. Прав ли е газаджията или просто започва "от далече" по най-лесното съпротивление за него, като ме кара да сменям свещи. След това може да се оравдае с бобините, кабелите и т.н.? :fool:

2. Приемам, че ще сменя свещите (колата е нов внос и свещите въобще не съм ги гледа, понеже на бензин няма абсолютно никакви проблеми), какви да избера - ясно е, че каквото излезе по каталог по магазините, но все пак?

 

За свещи ми предлагат еднополюсни на Bosch Iridium специални за ГАЗ (20лв/бр.) и обикновените Bosch (17лв/бр).

NGK ми го предлагат на цена от 28лв/бр. Denso са около 21лв/бр. За други марки нямам информация.

 

Другото което е, еднополюсни или двуполюсни е по-дорбе да са свещите след като ще карам на ГАЗ?

 

Благодаря предварително на отзовалите се! :doubleup:

Редактирано от fuse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газ аз знам че иридиевите са най- добри. Те винаги са еднополюсни.

Описаните от теб проблеми са като за бобина. Може тази от първи да се премести на друг цилиндър и да се провери дали там показва грешка. Така ако е само една за смяна ще се хване коя е. Мисля, че можеха да се купуват по отделно тези бобини. Но наистина първо се проверяват свещите. Иначе да на бензин проблемите не се усещат, обаче газта е с много претенции. И при мен на бензин нямаше проблеми, за карах 300 пробни километра преди да сложа газ. След това изкочи първа ламбда за смяна, след това кабели на свещи и сега мотора пее. Кефа е голям след монтирането на нови части. 

 

Поздрави.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е нов внос бих погледнал първо свещите.

Не се знае кога изобщо са сменяни.

Заложи на NGK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика но се случва, при мен беше същото. NGK PFR6Q са свещите но тези които взех аз от Тех-ко приключиха курса на 11000 км. Сега съм с FR7KPP33+ на Bosch почти 10000 км. и още държат. По каталог не излиза нищо друго освен PFR6Q и тези които давам на Bosch са конвертирани от мен спрямо NGK - то +някои допълнителни фактори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като профилактика може да смениш свещите , проблемът съм почти сигурен , че ще остане. От газаджии знам , че тези инжекциони , които си говорят по can с ECU-то са много капризни и трудно се настройват.

Да вземат да и измерят газовете и да видят достатъчно ли е горивото , размера на дюзите дали е достатъчен , дебита и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще ги сменям свещите и газаджията ще се занимава с нея, той и софтуера на LPG май не познава .... Нещо съмнително ми спомена, че бил разположил рейката малко по-далече (видях е, че си е отгоре, както си е нормално) т.е. маркучите били малко по-дълги?! :nea:  Понеже за да не реже декоративния капак отгоре съответно и за да легне добре ги е разположил така! Смотолеви ми, че можело това да влияе на тактовете на двигателя на празен ход. :doubledown: Да се чуди човек дали да ходи въобще на майстор/лекар/зъболекар.  :eusa_think: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в дължината на маркучите от рейката до колектора може да влияе на работа, но чак пък да прекъсва не знам. Ако са прекалено дълги, това ще доведе до забавена реакцияна мотора. Но това са неща които се преправят лесно в последствие. По-важно е мотора да заработи на газ като хората. Този софтуер погледна ли го? Интерфейса на български ли е? Иначе  успех, дано да я оправи, ако не търси някой друг майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, погледнах го, софтуерът му е на български. Разговарях и с вносителите на LPG Tech от Казанлък, ще му помогнат по телефона с напътствия ако започне да си гризе ноктите газаджията. :threaten:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, голяма глупост. Оказа се, че декоративният капак притискал единия маркуч на 1-ви цилиндър и от там набиваше грешката за misfire, съответно вървежът беше неравномерен. Газаджията ми се оправдаваше, че много умувал къде да я сложи рейката за да остане под капака, но явно не го е доизмислил да му се ненавиди ... Сега болта/нита на капака, намиращ се отзад странично на капачката за маслото съм го оставил свободен, не знам дали има по-добро решение за момента ... Иначе маркуча за първи цилиндър е прибран към втория с свинска опашка за да не се мести и притиска случайно.

Резултатът е, че колата върви вече доста по-добре, гладко и сравнително плавно. Не набива грешки. На газ на празен хода много финно/леко помърдва стрелката на обортомера. На Бензин е по-стабилна стрелката. Също така при изфорсирване около 1300-1500 оборота и има едно леко доловимо запиране/прескачане което се усеща и след това е плавно. Не знам дали това последното е нормално, при бензин не е така разбира се.

Иначе свещите ги смених ..., макар че можеше и по-нататъка, но какво да правиш ... да го приемем за профилактика ...

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Стрелката на оборотите би следвало да се нормализира след като се адаптира компа на ГИ. Покарай 500 - 1000 км, да се разработи рейката и да се адаптира, след това да се види каква крива е направил компа и ако остава проблема с прекъсването в ниските ще му търиш решението.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я щракни една снимка да видим къде и как е станал проблем с рейката.Multiple missfire ще дойде от бедна смес, казвам го от опит.

 

Stefan, няма такива филми за напасване на мембрани,рейки и т.н. с каране.Отделно колегате е с Tech 324 който е с активна ОБД връзка.Със сигурност не е по CAN.Това е без значение, Tech 324 може и без събиране на карти и изчисляване на корекция.

 

Всички компютри за ГИ минавата "Калибрация", "Автокалибрация" или там който производител както си го е измислил.При преминаването на калибрация и след събирането на някакви карти, компютъра събира инфо при какво налягане се е събирала картата.Ако налягането падне или се вдигне, компютъра респективно ще намали или увеличи времето за впръскване така че дори и след "напасването" на мембраните пак ще си работи по въщия начин.Относно рейката: ако се напасне -> по хубаво я изхвърли да не вземе да се самонапасва всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Skoda20VT нещо не си ме разбрал, пък и аз съм го написал граматически неточно за добро утро.

Рейката си има период на разработване когато е чисто нова, през който период мотора не реагира добре (бързо).  Това може да се усети най-вече от опитен шофьор и то се усеща на атмосферен двигател тъй като там претрнциите към мотора са големи. Колегат кара турбо кола и да не я мисли тази рейка.

Адаптирането се отнася само за компютъра. За съжаление Tech 324 и CAN нищо не ми говори.

 

 

П.П. за газовото време знам че компа си го регулира. И аз съм адаптация по OBD и ми качваше времето и на 5000 оборота достигаше максимално газово време и ми забиваше много тъпо колата. След това разпробиване на дюзи от 2.2 н 2.5 мм, после пак забиване и майстора предположи дебитомера, но след няколко дена си изкочи грешката за ламбда сонда. Това е моя кратък опит с Шкодата на газ за 7 месеца, като между всико това и врътнах едни 17 000 км на газ. Поне 5--6 пъти ходих на диагноста на ГИ-то като последните пъти аз карам, майстора до мен гледа на екрана какво се случва. 

Аз не работя в сервиз за газови уредби, или в какъвто и да е авто сервиз. Аз само карам на газ. Майсторите са други, но и те са хора и те правят грешки понякога. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега setfan, Рейка се нарича онова общото тенеке което държи заедно отделните инжектори и не се разработва.

На таз обща рейка могат да стоят 2,3 или 4 броя инжектори.Инжектори са: Keihin, Hana, Barracuda, BRC, MED, Matrix. Валтекоподобните (Valtek,Rail, MimGas, Feroni, Atiker и т.н. еднакво изглеждащи) са "клапанчета за газ" а не инжектори и те може да се разработват но истинския инжектор работи еднакво от първия до последния си цикъл.

 

Tech 324 е модел компютър на производителя LPG Tech който в момента предлага един от най-добрите алгоритми за настройка.

CAN - controler area network или с прости думи казано: протокол за комуникация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Ето и две снимки на рейката. Дори и така прибран маркуча към втория, отново се притиска от капака, ако завия и 4-тия нит/болт.

NyzbCNA.jpg

 

tjR8h4s.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.