Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

DPF филтър О3 1.6 TDI - честа регенарация


Lachezar

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

от известно време (1-2 месеца) ми се включва доста често регенерацията на DPF-a. Интересното е, че лампата за задръстен филтър не ми е светвала от няколко месеца (поне 3-4) но пък се чудя нормално ли е след само 2-3 дни градско каране (след като съм карал извънградско, или съм въртял на 3-та по околовръстното, за да продухам филтъра) да се включва регенерацията?

Колкото до шофирането ми - може да се каже, че е някъде около 50/50 градско/извънградско, като от март месец нататък карам поне 2 пъти месечно извънградско и настъпвам колата до 160-170 км/час. Даже последния уикенд умишлено карах около 250 километра на една (до две) предавки по-ниско от оптималната за съответната скорост (например с 90-95 ккм/ч на 3-та, сьъс 130 на 4-та) и подържах оборотите на 3000-3500.

Освен това от около месец и половина слагам и добавка в горивото (ето това). Към момента колата е на 16  месеца и 26 000 км, ако е от значение.

 

Дали можете да дадете някакъв съвет за профилактика на DPF извън стандартните (от книжката, както и почистване в ЕТ) - например изпитана добавка, или някакви трикове при каране градско/извънградско? Или просто на тези изминати километри е нормално да се почисти филтъра в сервиз?

 

Надявам се въпросите ми да не са прекалено лаишки, или отговорени вече в друга тема.

 

Поздрави.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ползваш добавка за дизел, виж дали пише че става за коли с DPF! 

Виж това. http://www.wynns.eu/category/professional/professional-diesel/

Редактирано от Стоян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми прави впечатление, че последните 2-3 месеца много често ми се включва регенерация на DPF. Отдавам го на качеството на горивото (нямам конкретни предпочитания към верига бензиностанции и зареждам където сваря на по-големите вериги).

Между другото, Лъчо, в книжката не пише ли при прочистване на DPF да се кара при по-високи обороти, но предавката да не е по-ниска от 4-та?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То предавката няма голямо отношение, важното е мотора да е в обороти. Просто на 2-ра и 3-та ще е много досадно. :)

 

Иначе аз бих сменил за известно време бензиностанцията и бих спрял въобще добавката. Ако няма видима разлика - значи просто това е положението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчо, а добавката на всяко зареждане ли я слагаш? Защото съм забелязал, че ако пропусна резервоар и после сложа добавка (аз ползвам Castrol TDA) след 20-30 километра градско и влиза в регенерация. При мен обаче лампата за задръстен филтър никога не е светвала, при положение че до това лято градското ми беше 70% от пробега. Но аз и в града си я ръчкам редовно до над 3500 оборота.

 

Също като Цецо бих спрял добавката, защото "от известно време (1-2 месеца) ми се включва доста често регенерацията на DPF-a" 

и

 "Освен това от около месец и половина слагам и добавка в горивото"

ми се виждат като пряка връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбираш под честа регенерация? На колко време/км?

 

На мен на 12-14 дни ми се включва ако я карам само и единствено градско. Лампата до сега не ми е светвала (пробега ми е 32 000км), ако при теб светва, въпреки, че караш и извънградско е притеснително.

 

Друг въпрос - градското ти колко км в е посока и двигателят успява ли всеки път да влезе в работна температура? Къде зареждаш също е важно.

 

Аз зареждам само на OMV, обикновен дизел, без добавки. Доста четох за добавките и се отказах да слагам - с DPF-a май не се понасят много.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката не пише ли, че за регенерация е нужно температурата на антифриза да е над определени градуси (70-75 по спомен) и да се движиш между 2000 и 2500 оборота на 4-а или 5-а предавка.

Как точно разбирате, че се включва регенерацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката не пише ли, че за регенерация е нужно температурата на антифриза да е над определени градуси (70-75 по спомен) и да се движиш между 2000 и 2500 оборота на 4-а или 5-а предавка.

Как точно разбирате, че се включва регенерацията?

 Относно регенерацията - при мен оборотите се вдигат до 1000 и се включва вентилатора. Това на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това са симптомите, да. Като вентилатора остава да работи още известно време и когато спреш двигателя. Освен това се наблюдава и минимално завишаване на моментния разход (показва нещо от порядъка на 0.8-0.9 l/h). При мен забелязвам също, че ауспуха бълва доста жега, чак припуква.

Лампата за задръстен DPF ще светне когато не се вземат навременни мерки и системно се прекъсва регенерацията (това от личен опит го разбрах). Добре е когато се включи регенерация да се покара малко (20-30 минути обикновено е достатъчно) извънградско (по-удобно е да се поддържат обороти по-продължително време) с по-високи обороти на двигателя (в диапазона 2000-2500). Ако няма такава възможност, то поне да се изчака да приключи регенерацията (дори и на място) преди да се спре двигателя.

 

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи правилно съм се ориентирал кога се включва. При мен оборотите се вдигат на 1000, но разхода пада на 0,2 л/ч (поне според компютъра).

Чудех се защо понякога вентилаторът се включва след като загася двигателя без да е супер жега или да съм ръчкал яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи правилно съм се ориентирал кога се включва. При мен оборотите се вдигат на 1000, но разхода пада на 0,2 л/ч (поне според компютъра).

Чудех се защо понякога вентилаторът се включва след като загася двигателя без да е супер жега или да съм ръчкал яко.

 

И при мен е същото, Васко, само че никой не искаше да ми повярва, че разходът се снижава до 0.1-0.2 л/ч.! Усещаш ли претрисане в такива моменти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми прави впечатление, че последните 2-3 месеца много често ми се включва регенерация на DPF. Отдавам го на качеството на горивото (нямам конкретни предпочитания към верига бензиностанции и зареждам където сваря на по-големите вериги).

Между другото, Лъчо, в книжката не пише ли при прочистване на DPF да се кара при по-високи обороти, но предавката да не е по-ниска от 4-та?

 

Поздрави

 

Като чета коментарите тук, Коста, а и новините напоследък, може би причината е в качеството на горивото в последните седмици - сигурно бензиностанциите и рафинерията са прецакали и без това скапаното ни гориво още повече, за да могат да избият свалянето на цените, което нареди Шефа... Иначе в книжката пише, че трябва да е на 3-та или по-висока предавка, над 1700 оборота, за да се прочисти ДПФ-а (ако не ме лъже паметта - ще проверя по-късно днес и ще се коригирам, ако бъркам)

Лъчо, а добавката на всяко зареждане ли я слагаш? Защото съм забелязал, че ако пропусна резервоар и после сложа добавка (аз ползвам Castrol TDA) след 20-30 километра градско и влиза в регенерация. При мен обаче лампата за задръстен филтър никога не е светвала, при положение че до това лято градското ми беше 70% от пробега. Но аз и в града си я ръчкам редовно до над 3500 оборота.

 

Също като Цецо бих спрял добавката, защото "от известно време (1-2 месеца) ми се включва доста често регенерацията на DPF-a"

и

 "Освен това от около месец и половина слагам и добавка в горивото"

ми се виждат като пряка връзка.

На всяко зареждане, Ице (аз слагам фактически от последните 2-3 резервоара). Иначе така, както съм го формулирал, изглежда  наистина като пряка връзка, но по принцип аз взех добавката след като започнаха честите регенерации, с идеята, че ако подобря горивото и прочистя дпф-а на извънградско (както направих споментите 250 км) ще намалее честотата на регенерациите :nea: Е не стана - затова отворих и тема тук - да обменим мнения...

 

 

 

На мен на 12-14 дни ми се включва ако я карам само и единствено градско. Лампата до сега не ми е светвала (пробега ми е 32 000км), ако при теб светва, въпреки, че караш и извънградско е притеснително.

 

Друг въпрос - градското ти колко км в е посока и двигателят успява ли всеки път да влезе в работна температура? Къде зареждаш също е важно.

 

Аз зареждам само на OMV, обикновен дизел, без добавки. Доста четох за добавките и се отказах да слагам - с DPF-a май не се понасят много.

 Напоследък регенарациите са през 4-5 дни. Лампата не ми е светвала от зимата, когато карах няколко месеца само градско. От тогава прави само регенерации. Обичайното ми градско е 6-7 км на ден в посока в работни дни - едвам успява да загрее мотора :blush: Но като цяло доста често навъртам и по 60-80 км на едно каране из Сф. Сумарно правя 500-800 км градско шофиране месечно. Напоследък зареждам само на Круиз и не съм усетил някаква разлика спрямо другите бензинстанции, а и доста колеги в друга тема споделиха положителни мнения за тази верига...

 

Иначе като гледам мненията май ще изчакам профилактика на DPF-a в ЕТ, защото така и така сле 3-4 000 км правя 30 000 км и ще влизам в бокса за консумативи, пък дотогава ще продухвам филтъра на извънградско и оковръстното - 

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тези 6-7 км в посока бъркат работата. При мен са 15 в посока, част от тях и околовръстно. Има една декларация, която ме накараха да подпиша като приемах колата - че съм запознат как се експлоатира автомобил с ДПФ.

 

Гадни дизели, мен ме е яд, че си взех печка - като някои огняри сме - събираме саждите в една кутийка и мислим как да ги изгорим. Можеше просто да си взема 1.2ТСИ с 4 бона надолу или пък 1.4ТСИ за същите пари. Няма DPF-и, няма смрад и т.н:) Не го мислиш дали я караш на къси разстояния и т.н. Разхода бил повече - голяма работа, на фона на финансовите загуби и разходи по застраховки по една нова кола разликата от 70-80 лева не месец за гориво е нещо нищожно...

 

На идващите поколения печки става още по-забавно - освен цялата каскада EGR, DPF и катализатор добавят и Ad Blue в картинката.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 Напоследък регенарациите са през 4-5 дни. Лампата не ми е светвала от зимата, когато карах няколко месеца само градско. От тогава прави само регенерации. Обичайното ми градско е 6-7 км на ден в посока в работни дни - едвам успява да загрее мотора :blush: Но като цяло доста често навъртам и по 60-80 км на едно каране из Сф. Сумарно правя 500-800 км градско шофиране месечно. Напоследък зареждам само на Круиз и не съм усетил някаква разлика спрямо другите бензинстанции, а и доста колеги в друга тема споделиха положителни мнения за тази верига...

 

Иначе като гледам мненията май ще изчакам профилактика на DPF-a в ЕТ, защото така и така сле 3-4 000 км правя 30 000 км и ще влизам в бокса за консумативи, пък дотогава ще продухвам филтъра на извънградско и оковръстното - 

 

На твоя място не бих очаквал чудеса от ЕТ, за справка тема за Yeti

на твое място бих пробвал някоя друга бензиностанция.

Карам по 2-3 км в посока и филтъра ми се регенерира веднъж месечно, а не е като да не я настъпвам, като зареждам на една бензиностанция, на една и съща колонка и ползвам добавка Xnemum.

 

 

 

Гадни дизели, мен ме е яд, че си взех печка - като някои огняри сме - събираме саждите в една кутийка и мислим как да ги изгорим. Можеше просто да си взема 1.2ТСИ с 4 бона надолу или пък 1.4ТСИ за същите пари. Няма DPF-и, няма смрад и т.н :) Не го мислиш дали я караш на къси разстояния и т.н. Разхода бил повече - голяма работа, на фона на финансовите загуби и разходи по застраховки по една нова кола разликата от 70-80 лева не месец за гориво е нещо нищожно...

 

На идващите поколения печки става още по-забавно - освен цялата каскада EGR, DPF и катализатор добавят и Ad Blue в картинката.....

Това е причината поради, която се отказвам от дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото, Васко, само че никой не искаше да ми повярва, че разходът се снижава до 0.1-0.2 л/ч.! Усещаш ли претрисане в такива моменти?

 

Усещам притрисане като свърши регенерацията и оборотите се върнат на 750. Още не ми се е случвало регенерацията да се включи докато съм на място и не мога да кажа дали има при започване. Иначе по време на регенерация моторът работи доста по-равномерно и в купето не се усещат никакви вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема не е в бензиностанцията, а в краткия пробег. Аз зареждам от 20 000 км. само на Круиз и нямам проблеми. Карам 1.6 с ДСГ. Всеки ден правя около 60 км. градско (30 сутрин и 30 вечер), но при мен са по Околовръстното от Княжево до Младост, след това пак Околовръстното, бул. Бъгария, до центъра и вечерта обратно. По околовръстното карам с около сто и регенерацията я усещам сигурно един път месечно, на някой светофар. Установих, че включа ли на режим "спорт" и се заиграя със газта след два - три светофара оборотите падат, а ако не паднат следва околовръстното в повечето случаи и там нещата си идват на мястото.Винаги карам с BARDAHL BDC.Освен това редовно през уикендите карам извънградско поне стотина километра.

Поздрави.

Редактирано от ivanstoyanovvvv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато по често чуя да ми работи регенерацията сменям бензиностанцията.

Карам мойта от две години и е на 12000 км, все още не ми е светнала лампата за ДПФ, а около двадесетина пъти ми е заработила регенерацията.

А за добавките съм категорично против. Не мога да обясни с никакви научни коментари че са вредни, но имам спомени от двама много близки приятели които имаха проблеми с компресия и работата на двигателя след използване на добавки за гориво. (с 2012 Опел Инсигниа и 2008 Пасат)

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.