Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Активиране на Бордови Компютър - Октавия 2 Фейслифт Класик.


shaft

Recommended Posts

Здравейте,
 
Иска ми се да напиша относително кратко ръководство, за активиране на бордовия компютър при Октавия 2 Фейслифт - за тези които нямат ще е полезно да знаят, че има такава възможност на достъпна цена.
 
Преди да правите каквото и да било - направете си един лог файл на колата, както сканирате за грешки, за да имате всички кодинги, адреси и т.н. на всеки един модул. Както си се прави диагностика, направете си един файл за всеки случай, да си го имате.
 
Уверете се кой/какъв "Steering Wheel Control Module" имате - вижте списъка тук. Трябва Ви най-малко "Midline" модул според описанието тук:

Lowline: No additional Options/Features   / не поддържа нито темпомат, нито мултифункционален волан, нито бордови компютър /
Midline: Cruise Control, Board Computer  / поддържа бордови компютър и темпомат /
Highline: Cruise Control, Board Computer, Multi-Function Steering Wheel / поддържа всичко /

От горното личи, че Lowline модул не Ви върши никаква работа, и ако имате такъв, то трябва да го смените задължително (по-долу ще опиша как става).
 
 
Първото нещо, което трябва да съобразите, ако сменяте модула е типа на пръстенът за еърбега - така нареченият "Slip Ring" /намира се зад волана и еърбега се включва в него/:

Slip Rings
Type 1: 1K0-959-653 and 1K0-959-653-A
Type 2: 1K0-959-653-C and 1K0-959-653-D

В общия случай при Октавия 2 Фейслифт са "Type 2", но за всеки случай се проверява и това, ако се налага смяна на модула, тоест, ако имате пръстен с лентов кабел /Slip Ring/ с номерче от тип 2 по-горе, значи имате "Type 2"...
 
Започвам със смяната на лостчето за чистачките - при ниските нива на оборудване лостчето за чистачките е обикновено и липсват бутоните за бордови компютър.
 
За целта се сваля еърбегът, воланът, откача се контролният модул под волана, сваля се пръстенът на еърбега с лентовия кабел и се сменя лостчето.
 
ПРЕДИ ВСИЧКО НАЙ-ДОБРЕ Е ДА ОТКАЧИТЕ АКУМУЛАТОРА!!! ПРОСТО ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ, ЗА ДА НЯМА ИЗНЕНАДИ В ПРАКТИКАТА!!!
 
И КАКТО ПИШАТ ПО ВСИЧКИ "РЪКОВОДСТВА" ЗА "НАПРАВИ САМ" - НОСИТЕ СИ ПЪЛНАТА ОТГОВОРНОСТ ЗА ТОВА, КОЕТО ПРАВИТЕ ИЛИ ХОРАТА, КОИТО ПИПАТ ПО КОЛАТА ВИ!!!
 
За моята кола използвах лостче за чистачките с номер 1K0 953 519 J (1K0953519J) - това лостче има и за задна чистачка, а аз нямам поставена такава - това не е никакъв проблем.
 
Монтажът:
1. Издърпвате волана максимално напред и го сваляте максимално до долу, за да се отвори място между него и таблото. Завъртате го на 90 градуса (няма значение първо дали е наляво или надясно). Откъм таблото се виждат отворите за сваляне на еърбега - от едната страна на волана отворът изглежда ето така:
20150905_170014.jpg
 
Пъхате отвертка отгоре и се натиска надолу скобата, която държи еърбега от ухото на волана.
 
Ето още една схема:
4199-airbag-removing1.jpg
 
 
След като освободите от едната страна възглавницата, завъртете воланът на другата страна и откопчайте противоположната страна. След което откачете буксата на възглавницата и я оставете на подходящо място, където няма да се надрасна, нагоре със задния й край и надолу с емблемата.
 
2. Свалете волана. Необходимо е да имате инструмент M12:
3140.jpg
 
На волана има белег, както и на кормилната конзола също. Направете си снимка или ги запомнете как са - за да не Ви стои воланът на една страна след това и да се налага да разглобявате пак (моят стои на една страна, когато е точно на заводския белег /така е от чисто нова/, затова съм го върнал един шлиц обратно /перфектно прав е така/, вместо да направя реглаж на предницата...):
20150905_170919.jpg
 
3. Махнете волана. Откопчайте горната кора над кормилната конзола (бутнете нагоре и след това навътре към таблото - на щипки е):
 
ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ ЗАВЪРТИТЕ ЛЕНТОВИЯТ КАБЕЛ НА ЕЪРБЕГА /прозрачното от следващата снимка - това е така нареченият Slip Ring/!!! ДА СИ ОСТАНЕ КАКТО Е!!!
 
20150905_171024.jpg
 
4. Долната кора се държи на 3 винтчета /сваляме ги/ - две се виждат на снимката, а третото е отдолу под кората, до дръжката за регулиране на волана отляво - има вдлъбнато място, където е винтчето (всички 3 са за торксове Т15).
 
5. Трябва да свалим "Slip Ring"-a на еърбега, за да свалим лостчето на чистачките. За целта сваляме първо Steering Wheel Модула, който се намира под кормилната конзола (има фиксиращо винтче - пак торкс, но Т8 - на снимката винтчето е свалено вече):
20150906_131219.jpg
 
Винтчето държи модулът да не мърда нагоре-надолу, но самият модул се държи на две пластмасови щипки. Едната се намира точно зад винтчето, а другата е отзад на модула. Трябва Ви мното тънка /часовникарска/ отвертка, дълга игла, или бургия фи 2.5мм /максимално/, или нещо друго метално, защото щипката е стегната и с кламер не става /пробвах го/:
20150906_131224.jpg
 
Ето нагледна схема /ТОВА Е НАПЪЛНО ДОСТАТЪЧНО, АКО НЕ СМЕНЯТЕ МОДУЛА - НЕ ГО ОТКАЧАЙТЕ ОТ ЗАДНАТА СТРАНА/:
octavia-mk2-7271.png
 
АКО ЩЕ СМЕНЯТЕ МОДУЛА, ТРЯБВА ДА ГО ОТКАЧИТЕ НАПЪЛНО, В ПРОТИВЕН СЛУЧАЙ ПРЕСКОЧЕТЕ ТАЗИ СТЪПКА:
Отзад на модула /става с напипване покрай голямата захранваща букса - натиска се щипката с пръст и модулът пада надолу/:
octavia-mk2-7272.png
Откопчават се двете букси - черната и жълтата. Тук е написано всичко и на английски език.
 
/Тук нямам снимки, за жалост, затова е само текст/
Продължете със свалянето на централния пръстен - Slip Ring-а - просто се издърпва напред - внимавайте да не го завъртите, не че е прекалено лесно, но внимавайте все пак!
Изважда се лостчето с издърпване, държи се на щипка, но се плъзга и с малко по-силно дръпване излиза.
 
Слага се новото лостче на негово място и се връща всичко обратно. Тоест слага се пръстена на еърбега, слага се модулът /просто се щраква и се слага фиксиращото винтче Т8/, слага се долната пластмаса, фиксира се с винтчетата първо горе, след това отдолу, поставя се горната пластмаса на кормилната конзола, слага се воланът, затяга се фиксиращият болт, слага се еърбегът с малко по-силен натиск и се закача акумулаторът.
 
Това е всичко по монтажът. Работата е за около 30 минути /може и за 10-15 минути да се направи/, когато веднъж сте го разглабяли, иначе може и над 1 час да отиде, ако сте по-внимателни.
 
Преминаваме към кодирането с VCDS /VAG-COM/:
Влиза се в Select -> 17 Instruments -> Coding - 07 -> Long Coding.
remove%20seatbelt%20warning.png.jpg
 
Трябва да се избере "Multi-Function-Display active/installed".
При мен кодингът на табло 1Z0 920 803 D е: 110B00 /повечето хора в нета използват 110100 - този кодинг спира "мрънкането" за непоставен колан/.
 
Ако сменяте модулът с друг, тогава е хубаво да проверите кодирането и на "16 - Steering Wheel" модула:
При мен кодингът на модул 1K0 953 549 CQ е: 0000004 /нямам темпомат, нямам задна чистачка (просто така работи, без да набива грешка)/
 
Ето и няколко снимки на придобивката:
20150907_130003.jpg

20150907_130013.jpg

20150907_130024.jpg

20150907_130033.jpg
 
В тази тема има още писания.
 
Готово - радвате се на придобивката, която имате заложена в колите си!
 
Ако има някакви въпроси - пишете, ще се опитам да отговоря! Успех :)
 
Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Венци! Супер си се справил. :doubleup:

Темата е много полезна и подробна.

 

Мерси, Пепи! Ако някой, като мен, открива топлата вода, да си знае, че това нещо може да го има в колата си :) 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее изкефих се втори път!!! Сложил си и жабката на централната конзола, болерото... супер е! Вече е истинска машина! И твоята дръжи 0.7л/час студена - после пада сигурно най-много до 0.5л/час, като моята... щом покараш - да кажеш! ;)

 

Айде да ти е честито, бат' Веско!!! Живи и здрави и да джиткаме яко сега! Браво, Калояне - добре, че ни светна!!! ЕВАЛА!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загря и при мен падна на 0,5 l/h.Другата седмица ще разбера дали дава верен разход.Предполагам че ще е точно,ама ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загря и при мен падна на 0,5 l/h.Другата седмица ще разбера дали дава верен разход.Предполагам че ще е точно,ама ще видим.

 

Мда, понеже на старите е 0.4л/час :) И аз още не мога да кажа, дали смята верно... Нямам време да хвана и да направя един хубав тест. Навъртях 80км общо и ми дава 7.1л/100км само градско /не ми е толкова реалното по колонка - по-малко е/. Ще видим :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за ентусиазма :plate_skoda:. Много добра работа.

Знам, че сме с различни мотори, но все пак да питам. Сутрин като запалите на студен мотор, моментният разход веднага ли застава на 0,7-0,8л/ч?

При мен като запаля показва 0,7-0,8 за около 1-2 сек, след това започва да се покачва до към 1,2-1,3 л/ч в рамките на 3-4 сек. След това започва бавно и постепенно да сваля надолу.

Това е с изключен климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в гараж и винаги е с 3-4 градуса повече зимата или по-малко през лятото вътре. При запалване ми застава на 0.7 на около 950 оборота и така стои, а като поработи малко - около минутка, пада до 0.5 на 850 оборота. Оборотите ги гледам с VCDS.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, евала за подробното описание, човече! :eusa_clap: Тази тема мисля, че ще е от полза за много собственици на Škoda. Честито на новопридобилите тази глезотия. ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, евала за подробното описание, човече! :eusa_clap: Тази тема мисля, че ще е от полза за много собственици на Škoda. Честито на новопридобилите тази глезотия. ;)

 

Поздрави

 

Благодаря! :) Никъде не открих нищо такова описано... а трябва да имаме полезни неща във форума! Задължително е! :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята като я запаля,веднага отива на 0.7 л/ч,но бързо пада на 0.5 л/ч че още е топло.Повече не ми е показала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале Венци какво е това описание  :hi: Евала, нека и други колеги да си го направят и да се радват като теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На изхода на Бургас заредих до горе и занулих данните на компютъра,и в началото на Варна......

036034007.jpg

Имаше малко градско във Варна,и като влязох в Бургас...

036034008.jpg

На връщане карах на климатик.Направи ми впечатление че стрелката на горивото започна да пада чак след 180-190км.Едва ли е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е доста нормално това със стрелката - споко :) Даже при мен и след 200км е падала, нормално е :) Компютърът си прави сметката, за да знае колко да върне моторчето - споко, точно е ;)

 

Иначе, я дай и средната скорост, което е най-интересното :P Аз още не съм зареждал и не съм я карал на дълъг път - само градско за момента... Обаче градското ми го дава над 8-ца в момента, което е безумно много - няма шанс, просто :) Всичко е на базата на 130км (толкова съм минал от поставянето).

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е безумно, от момента когато си сложил борда движението в София не е в летния си режим. На мен от две седмици рязко ми скочи разхода поне с кило. А борда винаги ми е показвал по-малко от реалното на градско, като чета тук и на повечето колеги е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, борда не лъже, отклонението е пренебрежимо малко. Поне при мен. Зареди до горе, до първо изключване на пистолета. Мини 100+ километра. На същата колонка зареди пак до първо изключване и засечи. София пак се напълни, моя разход, подобно на niki също е нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хи хи, много ми се струва 8 и нещо... Но, наистина, все още “играе“ и този на памет 2 - зависи къде и как я карам...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера от Студентски град до Овча купел (през града) ми даде разход 9 с включен климатик и доооста висене в задръствания. За същия маршрут, но по околовръстното, разходът се движи около 6-6,5.

Напълно нормален ми се вижда този разход предвид трафика в момента.

 

Памет 1 се нулира автоматично 2 часа след гасене на мотора. Памет 2 се нулира автоматично след 100 часа каране или определен брой километри (мисля, че бяха 5 или 10к), което настъпи първо.

Като гледаш разхода, виж и средната скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Ако имаш Maxidot ще изпише коя е за няколко секунди. След това остава да свети само индикацията за изгоряла крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне, само с Максидот - както казва winrg :) На нашите се променя само там, където е външната температура - просто подменя данните и показва разхода и т.н. на компютъра - иначе при максидот-а е доста различно - там има такива благини, както и меню се появява. Демек с ново табло от по-висок клас може и да стане - не знам обаче какво още се сменяше покрай таблото, но не си заслужаваше преди време :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.