Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси за Октавия1


ArmyDoc

Recommended Posts

Здравейте дами и господа,

както писах в раздела, където се представяме - от днес съм собственик на нова, за мен, Шкода Октавия 1. 
До тук добре, но имам няколко въпроса - на първо място е питането ми за парктроника. Имам сензори в задната броня, теглич, който както прочетох тук не е проблем, но при паркиране - ни вопъл, ни стон от парктроника. За малко днес докато я паркирах се чу едно кратко изписукване, но това беше. На лоста за мигачи имам "P" символа, но никакви бутони. Дали е възможно да е прекъснат, дали въобще го има, дали в сервиза ще ми кажат какво се случва с това чудо?

Второто - докато се возих днес по паветата вътре тракаше ужасно. Пак тук прочетох, че това е нормално, но все пак. Не звучи като тракане на пластмаси, на ламарини, а все едно стъклата в корите играят хоро. Какво може да се направи по въпроса, защото е леко дискомфортно. 

Третото ми питане е свързано с това, дали има сайт, от който да мога да разгледам части, които са от интериора на колата. Конкретно ме интересува копче за електронните огледала, затвор за парното (онова с решетките) на пасажера и това е май.

Последно - задният ми десен прозорец не се вдига или сваля. Моторчето работи, защото при натискане на бутона от фобьорската конзола се чува, но нищо повече. Дали е възможно да е от повдигачи или някакви държачи на самото стъкло? 
Благодаря ви предварително за мненията. 
С уважение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 101
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Trezeguet

    25

  • niki

    13

  • ArmyDoc

    11

  • setfan

    8

Най-много писали в темата

...

На лоста за мигачи имам "P" символа, но никакви бутони.

...

Мога да ти помогна само по тази точка - това "Р" на лоста за мигачите означава, че ако натиснеш лоста на мигачите примерно на ляво, като извадиш ключа от запалването ще светят левите габарити.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парктроника, ако е оригинален, се изключва автоматично само ако има кабел от ремакето в буксата. Можеш да го пробваш, като дадеш на контакт без да палиш, включваш на задна и се приближаваш към сензорите. Трябва да чуваш скъсяващ се интервал на звуците, докато звукът стане непрекъснат. Ф1 и О1 са сходни, при включване на задна има една късо изписукване, ако е наред и по-дълго ако има някакъв проблем.

По 3ти въпрос http://www.partsbase.org/skoda/eu/, като номерата може да ги проверяваш в сайта на Еуратек, там излизат с цени и дали са налични или трябва да ги поръчаш и чакаш. Не взимат пари за доставка, освен капаро ако поръчаш част която не е на склад. Другото е по моргите.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластмасовият водач на задния прозорец ти е счупен. Това е слабо място на Октавия 1. Недей да въртиш моторчето, защото ще намачкаш въжетата. Ако са здрави въжетата пластмасовият държач е 5 лв. Има разлика ляв-десен. Целият механизъм при намачкани въжета е около 70 лв. Прозорецът ти подпрян отвътре с дъска или нещо друго. Ще го видиш като свалиш кората. Предполагам, че тракането от вратите е от разхлабени болтове на държача на стъклото. Поне при мен беше така. Сваляш кората, натягаш и си готов. Има подробна тема във форума за смяна на пластмасовите водачи. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала момци, ще пробвам ваще съвети.

Задният електрически прозорец, копчето не свети. Иначе - благодаря Ви за коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парктроника ако не е оригинален (пък и оригинален да е) се задейства от машинката за заден ход ... бутни задна и включи на контакт и погледни дали светят светлините и ако не светят , а крушките са здрави - една нова машинка и всичко ще тръгне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парктроника ако не е оригинален (пък и оригинален да е) се задейства от машинката за заден ход ... бутни задна и включи на контакт и погледни дали светят светлините и ако не светят , а крушките са здрави - една нова машинка и всичко ще тръгне.

Точно забелязах, че като дам на задна и отзад настава мрак и освен стоповете нищо не свети. Значи ще да е това. За пореден път - благодаря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги, имам следното питане - търся си филтърна кутия за въздушен филтър за моята шкода - 2.0 бензин 116 коня, 4 цилиндъра, нормална бройка клапани. Намерих това http://www.megaparts.bg/product/filturna-kutiya-za-skoda-octavia-hechbek-18-125-ks-1998-g и се чудя дали ще стане на мойта кола. Приемам и предложения за това от къде може да си взема такава, която да стане на моя автомобил. 
Също така търся и кори за около и под двигателя, ако можете да ми помогнете ще съм ви благодарен.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вид изглежда почти същата, но няма изхода за вторичната помпа. Колега, твоята кола има ли вторична помпа или липсва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсва, има един ужасяващо сложен спортен филтър, който е вързас с тонове свински опашки. Има ли комплекти, които да се продават за подобно на моето возило, говорим за вторични, първични, всякакви неща, които да се сложат и от там насетне да се семня само филтъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен от кола донор, втора употреба. Търси в интернет за 2.0 двигател. Монтира се на доста модели коли. Ето как изглежда оригинално :

maxresdefault.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кача довечера снимки от моята кола да видиш точно как е свързана помпата. Ако е добре изолирана при тебе и не ти се занимава с нея, тази кутия от 1.8 може да ти свърши работа ако захващането е еднакво с оригиналната! Нека и някой друг да даде мнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се разтърся да видя кво ще изскочи в нета. Че се оказва сериозна драма намирането на подобна част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен вторичната помпа не я търси, ако всичко е затапено, би трябвало и софтуерно да е елиминирана. Ако искаш да я върнеш обратно, мисля, че ще намериш лесно такава. Ето кутия, като за начало. До колкото виждам е без изхода за помпата(някои двигатели май-нямата такава помпа): http://www.megaparts.bg/product/filturna-kutiya-za-volkswagen-golf-4-kombi-20-115-ks-avtomatik-2000-g

Оглеждай ги много добре тия кутии, защото тази първата която ти си качил се вижда как е счупено едното ухо с болта, който държи двете части. Иначе до колкото се вижда по снимките и от 1.8 кутията изглежда същата.

 

Ето снимки от моя мотор:

20151103_213012.jpg

Захващането е с 2 болчета и 1 тампон. От кутията до предната част на бронята има една Г-образна тръба, която довежда въздуха до кутията. Това го имаш нали?

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефан, адски много ти благодаря. Ще взема тая кутия. Дълбока признателност за помощтта!!!
Дам, г-образната тръба я имам и стърчи грозно, невързана за нищо. А за вторичната помпа - не знам как да видя дали го имам това. По-лошото е, че нямам идея за какво служи това чудо, ама струва бая сребърници. Може ли да ми обясниш какво да търся, за да разбера за тая вторина помпа дали я имам или не? 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука във форума имаше тема за тези помпи, като цяло работа им е да подобрят работа на катализатора още при студен двигател. След като затопли двигателя, помпата спира. Тя за това и работи само 90 секунди при палене на студен двигател. Поставя се от екологични съображения. Ако имаш катализатор, тогава има полза от нея. Аз 2 месеца след като купих колата, разбрах, че катализатора го няма - разпаднал се с годините и излетял през ауспуха.

Предполагам с диагностика може да се разбере дали е имало такова нещо. Или по годината и кода на двигателя - трите букви. Моя е AZH...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е с вторична помоа и тов г образния маркуч влиза в нея. Тука в мегапартс няма май такава, а оригинална искар 220 сребърника. Търсенето продължава... Ако имте идеи - отворен съм за предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги колега, в раздел 'рециркулационна помпа' така са ги кръстили : http://www.megaparts.bg/product/filturna-kutiya-za-audi-a3-2-vr-16-102-ks-2004-g

Значи тази кутия която ти изпратих, няма да стане. На капака трябва да има втора малка тръбичка за свързване на помпата...

Освен във VW форума да следиш някой ако продава такава кола на части. VW са по-масови и има доста с бензинови коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вече ще знам какво да търся. Мерси, setfan. Ще се оглеждам и за кутия. Вчера ги гледах, но имаха извод от другата страна, а маркуча не стига до там по никой начин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги, мисля, че си разреших въпроса с филтърната кутия, да живее чужбинския интернет, но се колебая между няколко и искам вашето мнение, коя е най-подходяща, със запазени елементи и т.н. 
Всичките си имат изходи за вторична помпа.
Вариантите: http://www.ebay.co.uk/itm/VWw-GOLF-SKODA-OCTAVIA-AIR-FILTER-BOX-HOUSING-PN-1J0129620-/121794466194?hash=item1c5b841192:g:1WEAAOSwsB9V~~su
 

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Golf-4-Skoda-Octavia-Audi-A3-TT-1-8T-20V-Air-filter-box-complete-8L0133837B-/271974682615?hash=item3f52f44ff7:g:HBgAAOSwMmBV4yiu
 

Та да, това са двата варианта, единият е доста гол, няма датчици няма нищо, другият имапо-пълен комплект по себе си, но не мисля, че е болка за умиране. Но оставям на вас, ветерани, да си кажете мнението.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,понеже не намерих подходяща тема реших да попитам по-компетентните тук!

Направих 15000км (1.8Т) и трябваше да сменя маслото.Досега карах с Мобил 1 (5w40) Двигателят е на 202000км по уж потвърдена информация е на реални толкова.

Един приятел много ми похвали маслото Royal Purple като ми предложи да сложа от него!Вариантите бяха 5w40 или 10w40 и двете пълна синтетика.

Колегата има джип(2.7 tdi) на същите км и сложил 10w40.

Аз го послушах и си купих също 10w40!Въпросът ми е сбъркал ли съм и мога ли да прецакам турбото. 

Благодаря предварително за отговорите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателят ти е в добро състояние и искаш да ти служи още дълго време,  няма причина да се отказваш от 5w40

То е по-доброто от двете.

Редактирано от TDI_fen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателят ти е в добро състояние и искаш да ти служи още дълго време,  няма причина да се отказваш от 5w40

То е по-доброто от двете.

Разбрах и благодаря.Само не разбрах,мога ли да му навредя или просто на следваща смяна се връщам на 5/40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се счупи от един път (от един път не се става...), но при следваща смяна слагай 5в40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено за зимата, този вискозитет изобщо не е подходящ за мотора и турбината му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.