Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Шум при отпуснат съединител SDI


felicialx

Recommended Posts

Колеги привет. Загатнах за проблема с шума в една друга тема, но получих два противоречиви отговора и реших да отворя тема.

 

Колата е Ф1 SDI 2006 на 89000 км и преди около 3000 км се появи шум като причегъртване или леко потропване на нулева и при ниски обороти. Като натисна съединителя шума изчезва и се чува само работата на двигателя.

Шума не е много силен, даже понягога като чели почти липсва. Скоростите работят нормално и при висока скорост няма никакви доловими шумове или виене.

До момента не е сменявано нищо освен маслото в кутията. Всичко останало е оригинално.

 

Въпроса ми е, от какво е този шум и опасен ли е?

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме извини колегата че пиша в неговата тема но да не отварям нова.Да споделя и аз от скоро имам същата Fabia SDi и при мен има само шум на свободна на място и пуснат съединител,когато натисна съединителя шумът изчезва.Има масло проверил съм скоростите се включват добре няма други проблеми само този шум.Имам съмнения че е лагера на първичния вал на скоростната кутия, но нека по запознати да кажат дали е така и може ли да се кара така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги привет. Загатнах за проблема с шума в една друга тема, но получих два противоречиви отговора и реших да отворя тема.

 

Единия отговор го знам, другия какъв е?

 

по принцип лагерите вият или свирят. Вие сами трябва да разграничавате шумовете. Няма от компа кой да чуе шума.

Когато блокира аксиалния лагер на съединителя се чува свирене. При натиснат педал! Защото тогава той сработва и се завърта.

Смяната му е спешно наложителна. В противен случай чупи притискателния диск. Когато се чува виене при пуснат педал е от скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия отговор го знам, другия какъв е?

 

да, сега видях, че има отговор в другата тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Вие сами трябва да разграничавате шумовете. Няма от компа кой да чуе шума.

 

Ами при мен си е точно шумене без други звуци от рода на шшшшшшшшшшшш..... ако правилно ме разбирате

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това шшшшшшшшшш, си е лагер на първичния вал според мен. Имал съм такъв проблем с друга кола и там го смених въпреки, че освен дразнешто шумолене друго няма какво да стане.

 

При мен сега има и леко причаткване освен шуштенето и за това питам. Виене няма никога. Дори и при 160 км/ч всичко е тихо. Само на място се усеща шума, когато натисна съединителя всичко изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 120L, сега видях отговора в другата тема. :)

Този отговор вече е доста добре обяснен! Благодаря. До колкото аз знам и виждам обаче, реглаж на съединетеля няма за жалост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Колеги!И моите съмнения бяха за лагер на първичния вал на скоростната кутия,както споменах по горе.Ще карам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 120L, сега видях отговора в другата тема. :)

Този отговор вече е доста добре обяснен! Благодаря. До колкото аз знам и виждам обаче, реглаж на съединетеля няма за жалост.

 

Моля, за нищо.

С износването на феродовия диск ламелите на диафрагмата на притискателя се доближават до аксиалния лагер. Щом няма регулиране, като започне да боксува, сменяш феродовия диск и дрънченето ще изчезне. Би трябвало да се губи и на място, ако вдигнеш оборотите малко с газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно се губи. Но нали и двигателя е от шумничките и вече не се разбира какво става. :)

 

Поздрави!

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем,но при мен го знам от какво е,защото скоро ровичках там,но не го оправих.Моята е 1.4 бензин. Като е на празен ход има едно леко притракване,като от тракащи клапани,като натисна съединителят изчезва. Проблемът при мен е в това,че на долната помпа има един пластмасов накрайник,който контактува с вилката.Пластмасовият накрайник се е износил и металната част на помпата контактува с  вилката и притраква.

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Проблемът при мен е в това,че на долната помпа има един пластмасов накрайник,който контактува с вилката.Пластмасовият накрайник се е износил и металната част на помпата контактува с  вилката и притраква.

 

 

Помпата е една и е горе на педала. Долната помпа се нарича работен цилиндър. И там ли има вече пластмаси!

Както и да е. На повечето коли там си е чисто желязо и точно от там се регулира хода. Освен това м/у това желязо и вилката трябва да има свободен ход. Демек-луфт. На теб като се е износил този пластмасов накрайник, значи разстоянието е нарушено. Не усещаш ли така някаква промяна в хода на педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала е перфектен. Няма проблем. Усеща се идеално хода както трябва и обръщането на огледалото в края на хода. Помпата е чисто пластмасова и цилиндъра също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8350653x.jpg

Ето това е помпата при мен.Тялото е пластмасово,но буталото под маншона е метално около 6 мм,завършващо с ябълка. Има една пружина,която се държи от този накрайник,който е пластмасов и контактува с вилката. При мен се е пробил и вече,с вилката контактува ябълката на буталото и от там притраква. Не съм го оправил ,защото немога да измисля с какво да го заменя или какво да подложа,а нова помпа не ми се взема. Няма промяна в хода, защото луфта се обира. И при износване на съединителя също,както и при спирачките,когато се износят накладките,не се усеща промяна в ходът на буталото.  До скоро имах проблем с невъзможност да се обезвъздуши и пропадане на педала,но след смяна на гумичките на горната помпа(главният цилиндър),се оправи и сега педалът е перфектен.

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата за 1.9 2006г е напълно пластмасова. Дори и оста й е пластмасова. До колкото аз я огледах е неразглобяема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,може. Просто споделих при мен от какво е.  Спирам да цапам темата,като намериш проблема,сподели от какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8350653x.jpg

Ето това е помпата при мен.....

....И при износване на съединителя също,както и при спирачките,когато се износят накладките,не се усеща промяна в ходът на буталото....

 

Мерси за разясненията. Сега разбрах, че вече имало и пластмасови помпи.

 

Само, че принципа на хидравличния съединител не е като на спирачките. При съединителя/за разлика от спирачките/ винаги натискаш педала до долу и се използва пълния ход на Главния цилиндър и работния цилиндър. Хода се променя в зависимост от разстоянието м/у това бутало с ябълката и вилката. Точно при нормалните автомобили там е реглажа. Т.е. променяш дължината на това бутало.

След като при теб липсват някои елементи, значи образно казано, буталото се е скъсило. На практика означава, че съединителя ще отделя по долу. Губи се от хода на вилката. Хода на буталата на Главния и работния цилиндри не се променя.

Но щом казваш, че няма промяна, сигурно е така. Или не се усеща, защото е някаква нищожна липсващата част. А това защо не се регулира, аз не знам. Нещо ново ще да е.

п.п. При 120 си е метален прът с резба и няма никакви пластмаси, които да обират шумове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Темата е стара и забравена, но да кажа все пак, че след смяна на маслото в кутията всичко вече е нормално. Интересното е, че шума не изчезна веднага след смяната, а след известно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара и забравена, но да кажа все пак, че след смяна на маслото в кутията всичко вече е нормално. Интересното е, че шума не изчезна веднага след смяната, а след известно време.

Да не отварям нова тема - SDI 1,9 включването на пета скорост става само така.Изключвам четвърта,отпускам съединителя,натискам съединителя и включвам пета.По нормалния начин почти никога не иска да включи.Съединителя е сменян в Италия малко преди да я купя ( Юли 2016г.).Масло в скоростната има (лично проверих).В един сервиз ми казаха,че с някаква добавка към маслото може би щял да се оправи проблема.Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Да не отварям нова тема - SDI 1,9 включването на пета скорост става само така.Изключвам четвърта,отпускам съединителя,натискам съединителя и включвам пета.По нормалния начин почти никога не иска да включи.Съединителя е сменян в Италия малко преди да я купя ( Юли 2016г.).Масло в скоростната има (лично проверих).В един сервиз ми казаха,че с някаква добавка към маслото може би щял да се оправи проблема.Някакви идеи?

 

 

не е от съединителя. Синхронизатор на 5та скорост. Силно се съмнявам да се оправи с добавка.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема - SDI 1,9 включването на пета скорост става само така.Изключвам четвърта,отпускам съединителя,натискам съединителя и включвам пета.

Това се казва двойно амбриране и така се сменя скорост без синхронизатор,вероятно и при теб е това.Пробвай с друго масло или добавка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако съединителя е изправен и не е от него, пробвай с добавка. Нищо не губиш. Маслото трябва да е пълна синтетика.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съединителя е изправен и не е от него, пробвай с добавка. Нищо не губиш. Маслото трябва да е пълна синтетика.

motul-motylgear-75w90-240x240.jpg

Свалях пробката,маслото е съвсем жълтеникаво,като току-що сипано.

Нямам идея какво е сипвано като марка и вид.

Като това на снимката се опитах да долея,но прелива,явно е пълна скоростната кутия.

Ще пробвам някой път да сипя добавка.Благодаря за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си маслото в шкода има на VW масла за скорости с различен вискозитет. като го сменяш вземи малко по гъсто. Аз поне така се оправих преди две години със синхронизатора на втора скорост.

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.