Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2 с норвежки мoшеници. Моля за съвет! Check Engine и AirBag лампите


gera4ko

Recommended Posts

Здравейте,

имам нужда от помощ. 

Намирам се в Норвегия и искам да закупя една шкода октавия 2, както можете да я видите по-долу в линка.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63752227&searchclickthrough=true

 

Продавача ми казва, че и светят Check Engine и AirBag лампите на таблото и това се е появило преди повече от година, когато колата е останала без акумулатор.

След като закачили акумулатора и светнали.

 

Аз сам по себе си не разбирам много от автомобили, но шкодата много ми харесва, освен това чух добри неща за 1.9 дизеловия мотор.

 

Моля ви да ме посъветвате как да постъпя.

Възможно ли е да е така?

съответно по-нататък ще си купя диагностика и ще изтрия грешките, ако е от там!

 

Ужасно се притеснявам, предвид цената на майсторите тук.

 

Очаквам отговорите ви, защото Неделя 06.09.2015 трябва по уговорка с него да ходя да я купувам.

 

Поздрави,

Ангел Пенев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, толкова ли е трудно, да се намери сервиз -без значение дали е на Шкода, Ауди, Фолксваген или Сеат, или друг, но с необходимата техника и софтуер, в който да поискаш една елементарна диагностика?!?

Иначе, просто "скачаш в дълбокото", а не знаеш, какво те очаква - рисково е, макар и да е "набила" елементарна грешка, без никакво значение...

В тази ситуация, никой няма да ти каже "Взимай или не"....

Принципно, това което търговецът ти е казал, е напълно възможно - безобидна/и грешка/и, но една година да не ги изчисти - няма логика, все пак, цели бърза продажба и печалба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Check engine не ми е известно да светва след откачане на акумулатор... Тия норвежки мОшеници май се опитват да те пуснат по пързалката

Редактирано от iavkata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето скромно мнение - без диагностика в сервиз ( както те съветва и 

Боре) си е голям риск. Ако е само грешка за чистене ще е добре, но ако се окаже друго - радостта от покупката може бързо да се изпари ( както и доста финикийски знаци от портфейлчето/сметката ти :nea: ). Успех с избора! :plate_rulez: 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление няма къде да я тествам и то бързо.

Освен това една диагностика тук започва от 500-600лв. и не знам къде може да стигне.

Благодаря за съветите, но ми се иска някое по-компетентно мнение по въпроса, от човек, който има опит.

NB>Моля за извинение за бързината при писане и допуснатата правописна грешка в думата мУшенници. Оценявам полУжително забележката :-))))

 

Моля ако има някой с опит да сподели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ето ти линк за тема с подобен проблем:

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/39454-октавия-1-tour-свети-ламичка-airbag-off/

П.С. Чети от третото мнение - там пише за проблем с "check engine", макар да става въпрос за Октавия  1.  :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не се обидиш, ама звучи като поредната "българска работа", или ако предпочиташ - "на лов, без пушка"...

Няма кой да ти отговори, колкото и да е компетентен, защо ти свети "чека", освен ако не е мнооого добър в гледане на кафе, боб и прочие...

А относно "невероятно високата" цена от 500-600 лева - колко ще загубиш, ако не ги дадеш, и се окаже, че автомобила е с проблем за няколко хиляди ?!?

Номера с "таковането" на Дявола във въздуха, никой не го е успял...

Извинявай, но звучиш като човек /типичния нашенец в чужбина/, който се опитва да е "на далавера" от всичко... Е, не става!

Плати си 300-400 евро и си спести 2-3 хиляди.

Тук, врачки няма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление няма къде да я тествам и то бързо.

Освен това една диагностика тук започва от 500-600лв. и не знам къде може да стигне.

...

Моля ако има някой с опит да сподели!

Виж човек, не е възможно да ти се даде еднозначен отговор и най-вече от разстояние, че даже искаш и компетентно мнение... Например, мен ме боли едното коляно - знаеш ли кое, знаеш ли защо? Това е същото. Тук никой не е виждал колата наживо, не е виждал нейна диагностика, как е карана, какво е правено и т.н. Когато искаш да купуваш нещо такова и нищо не разбираш от коли, а си типичен “карач“, без да се обиждаш, или ходиш в сервиз и си плащаш попската /явно там е така/, или търсиш приятел-разбирач да гледа с теб, или не бързаш, а проучваш сам нещата и се подготвяш за срещите с евентуални МОШЕНИЦИ (няма и двойно н)...

 

Компетентно мнение: Светене на лампата “чек енджин“ се отнася за всичко в двигателния отсек и най-вече за проблем с някой компонент на двигателя, тоест има сензори които казват грешни неща или не казват нищо на компютъра. В общия случай предават грешни стойности и компютърът си казва “тука нещо не е добре - извън програмираните ми граници ми идват данните от дадения сензор“ и светва лампата, за да “говори“ с теб-шофьорът. Една година няма как да кара така...освен ако не е подгревна свещ или друго помощно, но не задължително за нормалната работа на двигателя - той не мрънка за незадължителните работи, а само при диагностика се виждат... От откачане на акумулатор не светва тая лампа и то година да свети...!!! Добре са те хванали...

 

Изобщо никой не може да ти каже нищо ей така. Казах ти, кажи ми защо ме боли коляното и кое е то... :) има си софтуер за диагностика, проверява се, а може да се окаже, че лампата ти е най- малкият проблем и да е била смляна колата, да тече масло от турбина, скорости, двигател, съединителят да тропа и други - все “хубави“ неща...

 

Не се купува кола на картинка и по цена, за да можеш да я караш после, като поискаш...

 

Лампата е прекалено обща, за да ти каже някой какво й е или какво да гледаш - двигателя гледай, то си ти казва...

 

Поздрави

 

ПП:еърбег лампата може да свети, ако са махали седалката на шофьора, жабката, или е била смляна..., но е давано на контакт, без да са закачени еърбеците... Кой точно е дал проблем - диагностика му е майката... Защото ако е този на седалката на шофьора или другата - окей, куплунга прави проблеми чат-пат от много местене на седалката, от старост и т.н. Може да са гърмели и те, разбира се. Ако са другите - лошо - отваряли са се или просто този на жабката е свалян и е карана така колата... Всичко опира не до компетентно мнение, а до способностите на врачка, без да правиш диагностика. Компетентен съвет: направи диагностика и виж дали е твоята кола... Така не купувай кола, че се почва “шкодите са едни скапани боклуци...“, а пък те са скапани, да, но от некадърници...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука един боб имам... Ще го метна и ще ви кажа резултата. Макар че повече вяра имам на кристалната топка, ама пусто мътен е образа...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре,

а ти ми звучиш като многознайкото от село "Разстрелци".

Не се мъча нито да таковам това във въздуха, нито онова където и да е.

Превръщаш темата в говорилня и се правиш на професор, а и като не си врачка си мълчи.

 

ПРОСТО ПОПИТАХ КАТО ЧОВЕК ДАЛИ НЯКОЙ ИМА ОПИТ - Е ЯВНО ТИ НЯМАШ!

 

Все пак ти благодаря от сърце за многословието и отделеното време.

Очевидно заучените реплики в изразните ти средства като:

"българска работа"

"на лов, без пушка"

"таковането" на Дявола във въздуха

мнооого добър в гледане на кафе, боб и прочие...

от други теми в които си се изказал мъдро:

/както казва Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече" 

София пак е с едни гърди напред...", както се пееше в една песен на Ъпсурт...

и други...

Подсказват силно изразена липса на образование и часове по литература. Освен това ясно изразените ти комплеси просто лъщят върху цялата ти същност.

 

А това дали аз съм пореднияТ българин в чужбина, който иска да е на далавера от всичко, уви не е така. Използвам и двете си висши образования по предназначение и си изкарвам хляба в среда, където такива като теб не виреят.

 

Дано (както каза и ти) да не се обидиш от написаното!

 

Поздрави,

Далавераджията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука един боб имам... Ще го метна и ще ви кажа резултата. Макар че повече вяра имам на кристалната топка, ама пусто мътен е образа...

Ми ползвай олд спайс бе, Цецо, бе!!! Ставаш много як, виждаш всичко, че сега без очилата ти е мътно... И най-важното - на кон си!!!

 

Поздрави

 

ПП: айде стига глупости вече! Най-важното е, че Герачко го лъжат... и твърде вероятно е, ако вземе колата на доверие, да има след това “това, това, и малко от онова“, да поремонтира...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Shaft!

 

Вече ми се изясни, че това не е често срещан проблем, но въпреки това ще се радвам, ако още някой ме нахрани с карти Таро, например.

 

Поздрави,

Карача

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм на ясно с дизела и Октавия 2, но като прегледах обявата ето моите впечатления:

1. Видяха ми се странно молко километри (150 000) за кола на почти 10 години. Не е невъзможно, но все пак...

2. Колата има теглич, не е ясно какво е теглено - съединителя може да е за смяна или задите пружини, амортисьори...

3. Копчета на шофьорската врата са много изтъркани.

4. Лампите за грешка и АБС, не би следвало да светят след паднал акумулатор. Има проблем. Такава кола не се купува без диагностика, защото после може да ти излезе солено.

 

Ако много ти харесва колата, купи си диагностика и отивай с лаптопа. Прочиташ грешката, търсиш в гугъл какво означава, спазаряваш се да ти направи отбив от цената, ако не, здраве да е.

Коли много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоян,

не се паля. Просто ми омръзна от сърце, всички форуми в България да приличат на говорилня, която няма нищо общо с първоначалната тема.

Погледни как е в чуждоезичните форуми, поне аз мога да чета на Английски, Немски, Норвежки и Руски.

Всеки пита и АКО НЯКОЙ ЗНАЕ КОНКРЕТНО НЕЩО по темата отговаря. Така правя и аз в темите, в които съм специалист, с цел да помогна.

А в нашите форуми, чудеса от думи, както и в твоят изказ, "С какво ви облъчват там".

Ta да ти отговоря на въпроса, нали за конкретиката идеше реч. 

Въздуха и чистотата в Норвегия са на ниво, което е завидно. Останалите радио, магнитни и други вълни и лъчения вярвам, че се контролират от съответните власти на ниво.

 

Поздрави,

Необлъчения 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение към setfan.

1. Съдейки по шофьорската седалка тази кола не може да е на 150 000. Волана всички знаем не е показател, така е и с копчетата на стъклата - износват се за по-малко от 100 000. Но във фирмата имаме О2 2007 г. на 220 000 км и седалката няма протрито и скъсано, а шофьора е над 100 кила човек.

2. Теглич не само има, но е и използван доста, като го гледам. Казвам го само, защото съм виждал стари коли с неизползвани теглили, но този не е така. А това, че е ползван не е толкова фатално според мен, но наистина скапва по-бързо съединителя.

3. Под предния капак е кочина. Тя цялата кола отвътре е много тъжна гледка, все едно последните няколко месеца е карана до смърт. Но кората на двигателя е много оцапана с масло. Не вярвам така да са я освинили в някой сервиз, доливано е, а 1.9 не е известен като маслояд.

Това е разказ по картинка, за двете светещи лампи никой без диагностика не може да гадае. На мен ми е падал акумулатора, но след това нищо не ми е останало да свети по таблото. Имаше няколко грешки на диагностика, които се изчистиха и край.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така в Норвегия не е като в България да можеш от ОЛХ да си купиш ВАГ ком за 60 - 120 лева и да си го инсталираш на лаптопа и да си джиткаш пред гаража с него диагностика :D :D :D  

 

Личното ми мнение е да пропуснеш тази кола..... освен ако не е на супер далавера спрямо българските  аналози в мобилето тук...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата изглежда като на реални километри от собственик, който не и се вживява особенно. Вижте и оборудването, това е кола купена да се движи от точка А до точка Б и толкова.

 

Това е един странен парадокс, италианците например не се вживяват технически, но като купе си подържат колите. Като си търсих кола в Германия съм виждал такива кочини, все едно животни отглеждат вътре. Явно по на север много хора не слагат тия неща присърце... Да мие мотора пък съвсем. Апропо, аз бих се радвал мотора да е така при птодажба, перфектно се виждат евентуални течове.

 

Относно проблема - само диагностика може да го локализира, да се купува колата на сляпо е глупаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си решил, че това е твоята кола и предвид цената за диагностика, която казваш, че ти искат, мога да ти помогна и да ти изпратя кабел. Така ще можеш да прочетеш всички грешки и както те посъветваха по-горе - с помощта на гугъл или нашия форум да разбереш за какво иде реч. Ако колата не става и така или иначе си се ориентирал към VAG, кабела пак ще ти влезе в употреба. В случай, че това те устройва като вариант, пусни ми едно лично да се разберем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си решил, че това е твоята кола и предвид цената за диагностика, която казваш, че ти искат, мога да ти помогна и да ти изпратя кабел. Така ще можеш да прочетеш всички грешки и както те посъветваха по-горе - с помощта на гугъл или нашия форум да разбереш за какво иде реч. Ако колата не става и така или иначе си се ориентирал към VAG, кабела пак ще ти влезе в употреба. В случай, че това те устройва като вариант, пусни ми едно лично да се разберем.

 

И това ако не е приятелски настроен форум,здраве му кажи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос - ако можеш да си купиш диагностика и сам да си изчистиш грешките, а и след като си решил, че искаш Шкода - защо не купиш диагностика ПРЕДИ да я закупиш - тази, или някоя друга?

 

Аз ако продавам кола и мога сравнително евтино да отстраня аларми за два от най-скъпите проблема в една кола - бих ги отстранил преди да я предложа за продажба, вместо да разказвам врели-некипели как една година карам на жълти лампи защото ме мързи. 

 

П.С. Опитът ми с джамбази показва, че там нещата винаги се оказват по-лошите. 

Здравейте,

имам нужда от помощ. 

Намирам се в Норвегия и искам да закупя една шкода октавия 2, както можете да я видите по-долу в линка.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63752227&searchclickthrough=true

 

Продавача ми казва, че и светят Check Engine и AirBag лампите на таблото и това се е появило преди повече от година, когато колата е останала без акумулатор.

След като закачили акумулатора и светнали.

 

Аз сам по себе си не разбирам много от автомобили, но шкодата много ми харесва, освен това чух добри неща за 1.9 дизеловия мотор.

 

Моля ви да ме посъветвате как да постъпя.

Възможно ли е да е така?

съответно по-нататък ще си купя диагностика и ще изтрия грешките, ако е от там!

 

Ужасно се притеснявам, предвид цената на майсторите тук.

 

Очаквам отговорите ви, защото Неделя 06.09.2015 трябва по уговорка с него да ходя да я купувам.

 

Поздрави,

Ангел Пенев

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!!!

Само уважения за долното!

 

Ако си решил, че това е твоята кола и предвид цената за диагностика, която казваш, че ти искат, мога да ти помогна и да ти изпратя кабел. Така ще можеш да прочетеш всички грешки и както те посъветваха по-горе - с помощта на гугъл или нашия форум да разбереш за какво иде реч. Ако колата не става и така или иначе си се ориентирал към VAG, кабела пак ще ти влезе в употреба. В случай, че това те устройва като вариант, пусни ми едно лично да се разберем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.