Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

калибриране на клапите на климатроника на октавия 2 2007


shmik

Recommended Posts

Някой знае ли как се прави калибриране на клапите на климатроника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно така:

 

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това защо се прави? На някакъв интервал ли? Или след някаква интервенция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с VCDS-a съм го правил на моята, защото от прахоляка се затлачва клапата и почва да пука и да побучава чат-пат... и като правя диагностика ми излиза:

9477489 - Motor for Air Distribution Flap
   B109D 71 [008] - Actuator stuck
 

Правя калибрацията/тестове и се оправя за доста време... след време пак. Това е, защото се използва на една и съща позиция, не се върти и т.н. Например, слагаш да духа само на лице, само на прозорец и така си го държиш... затлачва се. Трябва да се мести. Понякога при мен се оправя като въртя врътката наляво-надясно - тоест карам го в две посоки да се врътка и се изчиства някак... раздвижва се.

 

Това нещо вече 50 000км е така.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, значи след като моя го държа само на "auto" няма нужда от това.

Не не, ауто няма нищо общо, мисля. Позицията на която си го сложил по-скоро има значение. Дали е на прозореца или на краката, или в лицето и т.н. Там са клапите.

 

Например, ако е на ауто и е на прозорец винаги, ако поискаш да пуснеш на краката да духа, може да се е затлачило и да не се премести да духа на краката... Тоест това е позицията на която е сложен да вее, не авто режима, защото той динамично поддържа температурата и други неща, но ти му указваш къде да ти вее. По подразбиране е на прозореца отпред. Това е.

 

Голяма рядкост е това, споко. Ползвай си го както си го ползваш. Настройката не чупи нищо, дори да я пуснеш :) просто върти мотора от край до край и обратно. Като обучаването за автоматичното вдигане на прозорците след сваляне на акумулатора е, за да знае къде е началото и къде краят.

 

Така го разбирам от четенето в нета. На практика съм виждал само кутийката на актуатора отвън. Принципът на действие е това...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауто си е ауто - той решава къде и колко да духа в зависимост от зададената температура и тази в колата. Ако е топло, а е пуснат на охлаждане, духа високо горе. Ако е студено и е пуснат на топлене духа в краката. Тоест клапите се движат, а не стоят закитенчени с едно положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа! Ясно! Значи - да. В такъв случай би трябвало на всички да си работи коректно, но... абе просто тест - калибриране. Не вреди, според мен. Докато при мен е на врътки - където я оставя, там си седи и ако не я въртя ръчно - запълва се с боклук... филтрите са ми чисти, но вътре в духалките е пълна с прах... предполагам, че се събира от краката/стелките и т.н. :) Та така...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицето е прав, и аз като го сложа на Auto то си духа където реши, защото веднага ти изгасва твоите позиции където си ги задал за духане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.