Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Днес си купих нов акумулатор, че старият вчера след около час човъркане по колата отказа да даде достатъчно ток, за да запали.

По препоръка на продавача сложих 75Ah. Марката е българска Green Energy. Ще видим колко ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.01.2022 г. at 17:17, winrg написа:

Днес си купих нов акумулатор, че старият вчера след около час човъркане по колата отказа да даде достатъчно ток, за да запали.

По препоръка на продавача сложих 75Ah. Марката е българска Green Energy. Ще видим колко ще изкара.

" Прогнозата" ми се сбъдна .Дано новия изкара поне гаранцията си. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Аз моя Варта АГМ оригиналния го смених  на 6.5години. Сложих Ханкук 70Ач, АГМ, неможа да изкара и 2 години горкия въпреки че гаранцията му е 4г, ще ходя да им го връшам, но понеже карам на ден по макс 7км до работата и обратно, магазина, пощата човека от магазина дето го взех каза, че няма да ми зачете гаранцията (покрай короната така се случи да не карам хич даже)

Сега купих марка GS Yuasa, АГМ 70Ач, пак този стил на каране, сигурно пак ще батише до две години...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен довод от страна на магазинера ?

Аз последните години (преди 2016) вземах само турски евтинджоси и си караха доволно без значение какъв е дневния пробег. Фабията ми стана на 7 години от дата на производство и акумулатора (оригиналния) взе да дава признаци на умора , а съм я карал и по километър дневно. Сега я карам рядко и може би за това започна да издъхва .. ще видим новата Варта , която ме чака в сервиза колко ще изкара .. ако е по-малко от 5 години , тежко му на "магазинера" ?

Инак за привържениците на марките - казвал ми е тираджия , че има продукция за България и всички останали и като се насложи и висенето на премиум марките по рафтовете и става така , че не изкарват и гаранцията си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.01.2023 г. at 22:40, mag_kiril написа:

Аз моя Варта АГМ оригиналния го смених  на 6.5години. Сложих Ханкук 70Ач, АГМ, неможа да изкара и 2 години горкия въпреки че гаранцията му е 4г, ще ходя да им го връшам, но понеже карам на ден по макс 7км до работата и обратно, магазина, пощата човека от магазина дето го взех каза, че няма да ми зачете гаранцията (покрай короната така се случи да не карам хич даже)

Сега купих марка GS Yuasa, АГМ 70Ач, пак този стил на каране, сигурно пак ще батише до две години...

 

 

Ха дано добре да издържи новия ти акумулатор. Yuasa съм го чувал за премиум. :) Акумулатор Ханкук?! Те да си правят гумите....

AGM акумулаторите са 3 пъти по устойчиви от нормалните (EFB). Но при твоя стил на каране, през зимните периоди поне на месец ако имаш условия зареждай акумулатора със зарядно. Аз моята колата я карам малко и виждам полза от зареждане, просто се усеща от работата на двигателя и цялата система, палене, дори и смяна на скорост на автоматика. (Varta AGM Silver 68ah)

 

 

На 19.01.2023 г. at 19:07, The Best Forman написа:

Интересен довод от страна на магазинера ?

Аз последните години (преди 2016) вземах само турски евтинджоси и си караха доволно без значение какъв е дневния пробег. Фабията ми стана на 7 години от дата на производство и акумулатора (оригиналния) взе да дава признаци на умора , а съм я карал и по километър дневно. Сега я карам рядко и може би за това започна да издъхва .. ще видим новата Варта , която ме чака в сервиза колко ще изкара .. ако е по-малко от 5 години , тежко му на "магазинера" ?

Инак за привържениците на марките - казвал ми е тираджия , че има продукция за България и всички останали и като се насложи и висенето на премиум марките по рафтовете и става така , че не изкарват и гаранцията си.

Турските акумулатори са на късмет. Но периодичния пробега е важен. А пък оригиналните дето идват заедно с колата са доста по устойчиви, спрямо купешките.

Да, за висенето по рафтовете е истина. За повече от 6 месеца, акумулатор влиза в режим "deep discharge" и почва да набира оксидация по енергийните плочки.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.01.2023 г. at 21:40, mag_kiril написа:

Аз моя Варта АГМ оригиналния го смених  на 6.5години. Сложих Ханкук 70Ач, АГМ, неможа да изкара и 2 години горкия въпреки че гаранцията му е 4г, ще ходя да им го връшам, но понеже карам на ден по макс 7км до работата и обратно, магазина, пощата човека от магазина дето го взех каза, че няма да ми зачете гаранцията (покрай короната така се случи да не карам хич даже)

Гаранцията покрива фабричен дефект, а не разреден от недозареждане акумулатор. При чести паления, малко навъртяни километри и продължителен престой на автомобила, акумулатора винаги следва да се дозарежда със зарядно устройство. Е, алтернативния вариант е купуване на нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволих си да копирам гаранционните условия на първия онлайн магазин излязал в гугъл ЦЪК и никъде не пише къс пробег или дълъг престой .. щом е изправна инсталацията на автомобила и генератора - говори на ръката!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, The Best Forman написа:

Позволих си да копирам гаранционните условия на първия онлайн магазин излязал в гугъл ЦЪК и никъде не пише къс пробег или дълъг престой .. щом е изправна инсталацията на автомобила и генератора - говори на ръката!

Дали? Гена, прочете ли изобщо изброените възможни причини за отказ от гаранция? То това важи и за Ицето, който ти е "одобрил" мнението. Не е необходимо да пише "къс пробег" или "дълъг престой". Хората са го написали по далеч по-разбираем начин:

-------

Гаранцията е невалидна при:

11. Стартерната батерия е разредена:

• Плътността на електролита е под 1.24 г/см.3

• Напрежението е под 12.4 V в покой

-------

Както написах и по-горе - в повечето случаи, без значение за какво изделие, продукт и т.н. става въпрос, гаранцията покрива фабрични дефекти. Не мога да се съглася, че производител, дистрибутор или търговец могат да бъдат виновни, че потребителя по един или друг начин е допуснал акумулатора да се разреди. Разреден акумулатор не е фабричен дефект.

 

Та, ако искаш, сега ти говори на моята ръка. Talk to the hand :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вече като купувам батерия ще карам "магазинера" да мери гъстота и плътност на електролита , да документира нивото и да мери батерията с товарна вилка , защото така е коректно .. всичко друго е спекула (теглене на локуми) от страна на заинтересованите да "няма" гаранционни дефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втеляваш се, Гена :P

Няма нужда да мери електролита. Достатъчно начетен си да знаеш, че един автомобилен акумулатор има основно 2 причини да не държи нормален волтаж - проблемна клетка или нисък заряд. В първия случай имаме гаранционен проблем. Във втория - дозареждаш или купуваш нов акумулатор, без да имаш основание за предявяване на гаранционно обслужване. Всичко е много просто. Не разбирам защо "клиента винаги е прав" без често да е прав и защо вечно търговеца/производителя влак да ги гази.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Втеляваш се, Гена :P

Няма нужда да мери електролита. Достатъчно начетен си да знаеш, че един автомобилен акумулатор има основно 2 причини да не държи нормален волтаж - проблемна клетка или нисък заряд. В първия случай имаме гаранционен проблем. Във втория - дозареждаш или купуваш нов акумулатор, без да имаш основание за предявяване на гаранционно обслужване. Всичко е много просто. Не разбирам защо "клиента винаги е прав" без често да е прав и защо вечно търговеца/производителя влак да ги гази.

Не се втелясвам .. ти спекулираш и аз спекулирам ;)

До сега (повече от 20 години) само една фирма (полска) ми продаде част с тестови данни на изделие (стартер) .. всичко останало съм купувал на юнашко доверие , а специално акумулаторите са изделие , което старее по рафтовете.

 

П.П. Сетих се един пример като антитеза на твоята - три Шкоди купени нови в една и съща година , като най-старата се кара предимно в града , втората смесено , но предимно на дълъг път и най-новата - изключително на дълъг път. Първият акумулатор , който сдаде багажа беше на най-новата , а последен (още не е умрял , но даде признаци) беше на колата , която се кара предимно градско.

Айде започвай да галиш кълбото и да мислиш защо така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един страничен въпрос - ясно е , че кола предвидена за АГМ акумулатор трябва да се обучава при поставяне на обикновен , но какво ще стане (ако изобщо стане нещо) ако на кола предвидена за обикновен акумулатор се сложи АГМ .. за един Форман питам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не слагай. На колата нищо няма да й стане. Но ще прецакаш акумулатора и язък за по-високата инвестиция. AGM акумулаторите се зареждат по различен начин и с малко по-висок волтаж. Според това, което съм чел, ако зареждаш AGM акумулатор със стандартно зарядно, което няма AGM режим на зареждане, ще заредиш AGM акумулатора между 80 и 85%. Съответно акумулатора ще има memory ефект и ще загуби тези свои 15-20%. Аналогичното би следвало да се случва, ако го зареждаш в автомобил, предвиден за стандартен акумулатор.

 

Ако ти се експериментира, играй си не с AGM, а с EFB акумулатор. EFB е най-общо казано по-нисък клас AGM акумулатор, съответно е малко по-евтин.

 

Предполагам правиш някакви сметки дали ще ти излезе по-евтино да купиш по-скъпия AGM, вместо по-евтиния стандартен акумулатор и след време да имаш келепир от по-високата инвестиция. Това е Божа работа и не съм убеден, че ще си на кяр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

AGM акумулаторите се зареждат по различен начин и с малко по-висок волтаж.

 

Юли, сигурно си допуснал неволна грешка за волтажа.

 

а това е за @The Best Forman:

 

Цитат

...Когато решите да замените стария си, обикновен акумулатор, с нов – АGM – трябва да имате предвид нещо много важно. Зарядното напрежение, необходимо при обикновения акумулатор е по-високо (обичайно 14,40 V или около 2,4 V за клетка) в сравнение с това на AGM-батериите (2,25-2,30 V за клетка). Ако подложите новия си акумулатор на такова предизвикателство, рискувате да унищожите потенциала и живота му за отрицателно време...

 

от тази статия:

https://akumulatorite.com/2016/02/07/agm/

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, не съм експерт на тема акумулатори. Но за лични нужди и информация съм изчел доста. Явно за разлика от този, писал глупостите в сайта, който посочваш. Съвсем накратко, а който иска повече, да пита чичо Гошо, всички отговори са там:

 

"If you take a look at the datasheets and technical specifications for AGM batteries you will see that AGM batteries are designed to require 14.6v – 14.8v when performing a full charge from a state of discharge, whereas standard lead acid batteries need 13.8v – 14.4v, hence this is what most normal chargers are designed to deliver – not the 14.6v – 14.8v that AGM requires."

 

В колата имам USB накрайник за запалката. Има дисплей и показва текущия волтаж. Не че нямам мултицет в багажника, но така винаги и най-лесно виждам какво се случва с акумулатора - колко волта е преди да запаля, колко са V докато се движи колата, на светофар и т.н. Ползвах го и в предишната ми кола. Старата беше с нормален акумулатор, сегашната - с AGM. Стойностите, които виждах преди на старата, сега са по-високи.

 

Ето какво казват Varta по въпроса.

 

Заряд на стандартен акумулатор:

Charging_Flooded.jpg.85a76e7acb59d4284f8fbfce6b002d4b.jpg

Заряд на AGM акумулатор:

Charging_AGM.jpg.17c5e8836f2829ba40a36ff6e9b8b286.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

....

Предполагам правиш някакви сметки дали ще ти излезе по-евтино да купиш по-скъпия AGM, вместо по-евтиния стандартен акумулатор и след време да имаш келепир от по-високата инвестиция. Това е Божа работа и не съм убеден, че ще си на кяр.

Смених на Фабията акумулатора (както подсказах по-горе) , но стария не е съвсем мъртъв (по товарна вилка имаше 50% живот). Иво (I DA) ме подкокороса да съживявам стария акумулатор с новото му зарядно (Стек). След един пълен цикъл на регенерация , акумулатора задържа 12.7 В както е по книга. Ще го видя след седмица - две какво ще каже товарната вилка , но ако държи , мисля да го ползвам на Формана т.е. целта е да не инвестирам за акумулатор на Формана ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, Mishelle написа:

Жорка, не съм експерт на тема акумулатори. Но за лични нужди и информация съм изчел доста. Явно за разлика от този, писал глупостите в сайта, който посочваш.

 

Съжалявам. Извинявам се. И за пореден път се убеждавам, че не всичко в нета трябва да се приема за чиста монета.

Подведох и Гената. Нищо не знам за тези акумулатори. Това са нови съвременни неща. Откъде да търся инфо набързо. Първата ми попаднала статия. Добре, че 99% от знанията ми са от книги и учебници, щото нямаше Нет тогава. Сульо и Пульо се правят на специалисти и пишат квото си искат. Най-лошото е, че се подвеждат хората.

 

Поздрави! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, Жорка. Няма за какво да се извиняваш. Готино е, че имаше няколко мнения, които завързахме покрай въпроса на Гената. Така става интересно и се събира информация, която пък в последствие на друг да е полезна. И аз понякога съм си мислил, че е едно, после се оказва друго. Важното е да има дискусия, при това интересна.

 

Гена, в посочения от тебе случай, няма какво да губиш. Действай. Както вече ти написах - колата няма да страда. И можеш да разчиташ на зарядното на Ивчо. Ако с него не става, няма смисъл да пробваш с друго ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Стига бе, Жорка. Няма за какво да се извиняваш.

 

Извинявам се, че поставих под съмнение твоите знания. А подвеждаща информация не я търпя!

Горния пост трябваше да го напиша по друг начин, напр. "Юли, виж тази статия. В кого е грешката?"

В интерес на истината, докато си писал поста си, аз съм чел статията и като бях готов да публикувам, твоето мнение вече беше там.

Освен това, неща които са ми ясни ги говоря със свои думи. С които сега се запознавам, използвам цитати.

 

Преди 1 час, Mishelle написа:

Готино е, че имаше няколко мнения, които завързахме покрай въпроса на Гената.Така става интересно и се събира информация, която пък в последствие на друг да е полезна.

 

 Абсолютно е така! Няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

 

Съжалявам. Извинявам се. И за пореден път се убеждавам, че не всичко в нета трябва да се приема за чиста монета.

Подведох и Гената. Нищо не знам за тези акумулатори. Това са нови съвременни неща. Откъде да търся инфо набързо. Първата ми попаднала статия. Добре, че 99% от знанията ми са от книги и учебници, щото нямаше Нет тогава. Сульо и Пульо се правят на специалисти и пишат квото си искат. Най-лошото е, че се подвеждат хората.

 

Поздрави! ;)

Жоре , то голяма разлика няма - и двата вида са оловно- киселинни , но АГМ държат на повече разряд (при работа на Старт-Стоп системата). Другата голяма разлика е напрежението на празен ход - при обикновенния е 12.4 - 12.5 , при АГМ - 12.7 , инак и при двата вида появи ли се високо вътрешно съпротивление - към рЯката.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно акумулатори Ханкук но най обикновен 72Ач при мен изкара 5г и един месец, но преди да умре около месец имах проблем с динамото и явно това му помогна.Сега отново си взех същият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа също че и зарядното нещо ме дъни и казва че е заредило батерията на 100%, но не е. Интелигентно е, спецална функция за АГМ и т.н.,но неможе да вдигне  над 13.6Вт а уж не е от най-китайските (37744). Купих си СТЕК 5А и то дозареди около 4часа допълнително старата батерия (15.0Вт), която всъщност се оказа здрава. И да, начина ми на каране я е скапало, но след заряд с новото е пак корав, върнах го на колата за тест, вече повече от седмица си джитка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато един акумулатор е жив се зарежда .. в моя случай явно е с единия крак в отвъдното. След като премина пълния цикъл регенерация на Стек-а и достигна 12.7 В , започна плавен спад в напрежението - за две седмици загуби 0.3 В , а сега на третата предполагам ще е под 12.4 В , което може само да ме радва , че сложих нов. Та и патентованата технология на Стек не е всесилна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Днес и моят акумулатор "умря" - беше заводски, сложих си BANNER, 60 Ah пусков ток -640 A.  10-тина минути обучаване и готов. Ще видим колко ще изкара.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.