Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Жоро, гледаш го от позицията на бензинов двигател. Дизела му трябва стартов ток. Ако го осигуриш палиш и тръгваш. Капацитет не ти трябва. Ако ще трябва да въртиш минута... Сменяй дизела. Капацитета не помага зимата, ако не може да превърти ;)

 

Иначе за дозараждането си прав, проблем с големия капацитет няма.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо що си такъв инат бе! омръзна ми да пиша едно и също и почвам да задавам въпроси

що си мислиш, че не съм се занимавал с дизели? от кога започнаха да пишат по акумулаторите стартов ток? и преди като не пишеше, въз основа на какво се купуваха акумулатори? и някоя ШКОДА МАДАРА зимата да не е завъртяла, напр. през 80та г. щото на акумулатора й ИСКРА не пише стартов ток, а само А/ч? И защо дизелите са с по-капацитивни акумулатори? Аз кво писах до сега?

не ви знам инструкциите на новите коли. Там какво пише? Волтаж и А/ч на акумулатора, нали? Нещо за стартов ток да пише?

Чел съм доста инструкции за стари бангии и там пише като спецификация САМО А/ч. Вкл. и на моята Шкода.

Ако ще трябва да въртиш минута... Сменяй дизела

 

естествено, или има нещо нередно.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо започнаха да пишат стартовия ток, въпроса сам го зададе.... Отговора също го знаеш, даже точно ти го написа по рано. Защото капацитета е пряка функция на размера. Капацитет лесно се постига, зора е да докараш ниско вътрешно съпротивление.

 

Апропо това го виждаш и в живота. Китайски акумулаторни батерии от най-тривиалните АА. Върху тях едни гигантски числа за капацитет. Слагаш ги - не работят. Не не те лъжат в капацитета. Толкова е. Почти толкова. Друг им е проблема.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако стартера е с редуктор големия стартов ток е излишен. Освен това аз също имам впечатление, че батериите с голям стартов ток не издържат във времето като тези с нисък- и то от експлоатация в бензинова кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С или без редуктор - важно е колко е мощен. Ако стартера ти е 1KW, то на 12V ще са ти необходими 80А. Ако е 10KW, то ти трябват 800А. Това което намерих в нета е, че на бензиновите мотори стартерите са от 0.9 до към 1.1KW, а на дизелите 1.8-2.0KW. Грубата сметка казва, че за бензинов мотор ти трябват поне 100А, за дизел грубо 200. Което означава, че всичко над 300А старов ток е добре дошло. От друга страна, при по-студено време пада и капацитета, и се вдига вътрешното съпротивление, а от там и намалява стартовия ток. Т.е. за дизел 300А може и да не са достатъчни в най-големите студове, но 400+ със сигурност ще покрият и -20 градуса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва какво? - КАПАЦИТЕТ !

Аз наистина приключвам с темата. Поздрави :hi:

 

п.п. Цецо, то и на китайските кастофоните пише 2х25W, ама са едва 2х3W. Ако и толкова имат. Всичко е лъжа и измама с тези стойности.

Пак ще кажа за едно време - тогава нещата бяха истински и стойностите им бяха истински.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва какво? - КАПАЦИТЕТ !

Аз наистина приключвам с темата

Капацитет - колко време ще въртиш на стартер. Пусков ток - дали въобще ще завъртиш...

 

Съвсем оперостено, с всичките му условности де....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-голям капацитет - по-висок стартов ток. Не можеш от малък акумулатор да извадиш висок стартов ток.

 

И тези производители за какви ги мислиш? Да продават акумулатори дето не могат да въртят ли?

 

И без да е упоменато на табелката стартов ток, акумулатора според А/ч си е предвиден къде ще се използва.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още една разлика между оригинален с висок пусков ток и афтър маркет акумулатор - времето което ще изкара! Интересно ми е колите със стоп енд гоу системата с какви ще ги сменят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Още малко размисли по темата ...

 

Горе Жоро се чуди защо едно време не е пишело нищо за стартов ток, а само капацитет. Предполагам, защото тогава е имало само оловно-киселинни акумулатори, които за еднакъв капацитет са имали приблизително еднакъв стартов ток. Сега има различни технологии на производство на акумулатори и за приблизително еднакъв капацитет разликите в стартовия ток са до 50%. Аз не мисля, че стартовия ток е маркетигнов трик. Наскоро сменях акумулатор и продавача имаше уред за мерене на стартов ток. Даже го накрах да измери стартовия ток на едни използван акумулатор, с който карах.

 

Аз лично не виждам голям смисъл да се взима акумулатор с много по-голям капацитет от заводския. Според мен оптималното решение е акумулатор със заводския размер (съответно капациетът ще бъде сходен), но с възможно най-висок стартов ток. Най-малкото, защото по-големия акумулатор е и по тежък, било то и с няколко кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, защото съм имал оловно-киселинен акумулатор, на който пишеше стартов ток.

И въпросът в тези теми винаги е един и същ. И той е: Съществува ли проблем, ако се сложи акумулатор с по-голям капацитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, защото съм имал оловно-киселинен акумулатор, на който пишеше стартов ток.

И въпросът в тези теми винаги е един и същ. И той е: Съществува ли проблем, ако се сложи акумулатор с по-голям капацитет.

Жоро , ти един съд от 5 и от 10 литра можеш ли ги напълни за едно и също време?

И ако може как ?

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, от магазина си купуваш Зареден акумулатор.

първоначалното зареждане на акумулатора е на ЗАРядно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, от магазина си купуваш Зареден акумулатор.

първоначалното зареждане на акумулатора е на ЗАРядно.

Знаааам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , ти един съд от 5 и от 10 литра можеш ли ги напълни за едно и също време?

И ако може как ?

 

ами като знаеш, що пишеш това?

по-големия капацитет е 10 литровия.

ще ти отговоря буквално. С по голям заряден ток за по-големия. Но това не е здравословно. С малък ампераж по-добре се зарежда.

Ама ще разводним и объркаме темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , ти един съд от 5 и от 10 литра можеш ли ги напълни за едно и също време?

И ако може как ?

Не добре зададен въпрос :) Реално независимо дали съда е 5 или 10 литра от него са източени, да речем, 2 литра. Връщайки се към въпроса по-горе, ако го зададем правилно би гласил "За колко време ще допълним 5 и 10 литров съд от който са източени 2 литра". И верния отговор е "еднакво" ;) Но по-големия съд има предимството да поеме извънредни разреждания (т.е. да източим от него 7 литра), докато по-малкия не може. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако напишеш и официалното класиране ще е супер , защото Митака напоследък е станал много скромен (знам за подвизите му в едно международно рали от лятото , ама и за него нищо не казва) .

 

Не добре зададен въпрос :) Реално независимо дали съда е 5 или 10 литра от него са източени, да речем, 2 литра. Връщайки се към въпроса по-горе, ако го зададем правилно би гласил "За колко време ще допълним 5 и 10 литров съд от който са източени 2 литра". И верния отговор е "еднакво" ;) Но по-големия съд има предимството да поеме извънредни разреждания (т.е. да източим от него 7 литра), докато по-малкия не може. 

 

Пепи , правя аналогия с хидравликата както е всъщност в  техниката и живота . 2 литра в електротехниката са като 2 ампера . Допълнил си ме и коригирал де. :)

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И въпросът в тези теми винаги е един и същ. И той е: Съществува ли проблем, ако се сложи акумулатор с по-голям капацитет.

 

Мойто мнение (вероятно противно на твойто) е, че в много случаи ще има проблем. Най-малкото - защото доста по често ще се случва да се кара с недозареден акумулатор.

Долу paste-вам още разсъждения по същата тема от друг форум (http://hardwarebg.com/forum/printthread.php?t=112584&pp=25&page=17) :

 

 

Всеки ентусиазиран да сложи батерия с възможно най-голям капацитет във возилото си, трябва да има предвид няколко елементарни инженерни принципа. На едно от първите места е, че зарядната система в автомобила им е проектирана и изпълнена за цикли работа/свободен ход с определена продължителност и съотношение. Мантирайки самоволно батерия с капацитет надвишаващ препоръчания, те не само влизат в неоправдан финансов преразход, променят динамиката на автомобила, неговия разход на гориво, център на тежестта и т.н. и т.н., но и създават предпоставки за отказ на ел. зарядна система. Лагери, ремък, контактни повърхности и охлаждане на генератора в колите им са сметнати за интервал на работа, който е необходим за зареждането на изправен акумулатор с ПРЕПОРЪЧАНИЯ КАПАЦИТЕТ от 12,5 V (или на колкото там са сметнали, че генераторът трябва да се включи) до 13,2 V (напрежение на кипене на електролита при големи стойности на тока е 2,4V на елемент за повечето стандартни киселинни батерии), което за акумулатор 44Ah при включени консуматори е X, а за акумулатор 72Ah при включени консуматори е X+Y. И какво правим, ако времето X<Z (Z= средно времето на употреба на автомобила от старт до гасене на двигателя), а (X+Y)>Z? Ако сме ръгнали акумулатор с капацитет над предписания, почти винаги караме с недозареден акумулатор, което при драстични стойности, примерно при напрежение на елемент под 2,05V прави електролита податлив на замръзване. И като падне температурата до -18°C и дори и частично замръзване (защото има зони с критично ниска концентрация и от там - критично високи температури на замръзване на електролита) деформира тънките плочи от олово и ги допре до плочите от оловен окис, дори и в долното им крайче? Отиваме за нов акумулатор, този път поне с 60% по-висок капацитет от предписания... Това как да е, опитвам се да кажа, че ако (X+Y)>Z, то на практика ние шофираме автомобила при непрекъснато натоварен генератор, което поражда повишено износване на лагеруване, ремък, шум, разход на гориво, загуба на динамични характеристики, неравномерен свободен ход (от там и разбиване на лагеруването на други, дори по-важни и скъпи за ремонт системи), опасност от прегряване. Въобще без да взимаме предвид това, че акумулатор с по-висок капацитет от предписания има по-ниско вътрешно съпротивление, което означава по-голям от предписания електрически товар за зарядната система и тук включвам кабели, свръзки - започват локални прегрявания, ускорена оксидация и съответните повишено съпротивление и топлинни загуби, което вкарва системата в порочен кръг и води до отказ. А като включим и самия генератор - едно е да си изчислен да отдаваш 1,6 kW за 2 x 6 min на ден, друго е да трябва да отдаваш 1,8 kW за 2x30 min. Някой може би ще каже - това е в рамките на преосигуряването на системата. Аз ще му отговоря: да, бунако, но преосигуряването не е измислено да се противопоставя на хроничния идиотизъм на българския потребител, а да осигури запас от мощност/живот за моменти на редки и непредвидими (с инженерните методи на конструкторите на автомобили) по характер и ограничени по време претоварвания. Бях обещал на някого напред в темата, че ще се спра по-подробно на въпроса и ето - това са част от причините, които трябва да Ви мотивират да се спрете на акумулатор съгласно предписанията на производителя. Не пиша за екзотични случаи, като озвучителна уредба с обща мощност 2 kW, която потребителят държи да слуша на макс, при спрял двигател, с отворени прозорци пред някое модерно за момента кафене. Пиша за нормални, немодифицирани автомобили, използвани от нормални индивиди по нормален начин. Защото акумулатор за гореописания случай няма в търговската мрежа и това не е случайно. Както няма и акумулатор за човек, който всяка сутрин, преди да запали автомобила си, му вади акумулатора, качва се до четвъртия етаж и го хвърля от там върху асфалта, така три пъти, после си го монтира и потегля. Не че не може да се измисли такъв акумулатор. Просто в държавите извън България няма да има достатъчно потребителско търсене заради дванадесеторната му цена и тройния му обем, за да е икономически оправдано разработването му и пускането му на пазара...

Разберете ме правилно! Аз не искам да ограничавам творческото у Вас и артистичното Ви, оригинално и самобитно мислене. Правете, каквото сметнете за нужно, за да се чувствате по-хитроумни от немски инженер 4-то поколение с 25-годишен стаж, който при изчислението на това, какъв капацитет акумулатори да препоръча, е взел предвид детайли, за които Вие дори няма да се сетите (за пример ще дам данни за ново поколение батерии, с по-висока циклична устойчивост и по-широка стъпка на стълбицата цена/капацитет, за което Вие дори не сте чували, защото не са превели на български все още въпросната серия по Discovery). Просто имайте едно наум. Пет минути четене на справочна литература спестява 2 години ходене по мъките и разходи, непосилни за нормално българско домакнство, а понякога и човешки живот. Последното не е хипербола. На Околомръсното преди десетина години, на разклона за Банкя се бяха ударили Лада (20 годишна, предполагам) и едно Рено. Със скорост, която предполага оживяване на всички замесени. Но не би. Пътникът до шофьора на Реното беше с буквално разплескан гръден кош от акумулатора на Ладата, който поради тарикатски подбуди е бил избран да бъде "калкото може да влезе" и съответно е надминал носимостта на системата за закрепване. Всяка модификация, колкото и невинна да изглежда, трябва да бъде предприемана след внимателно преценяване на всички свързани с нея фактори. "Акумулаторът е просто нещо, но не е за простаци."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... който е необходим за зареждането на изправен акумулатор с ПРЕПОРЪЧАНИЯ КАПАЦИТЕТ от 12,5 V ...

Този цитат е напълно достатъчен за да се разбере компетентността на писалия го! В допълнение - отдавна всички зарядни са с ограничение по ток, т.е. няма вариант да претовари алтернатора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този цитат е напълно достатъчен за да се разбере компетентността на писалия го! ....

 

:PDT_Armataz_07:

 

 

Не добре зададен въпрос :)

 

той Кирето нещо е недочел :) Майстор електричар е човека и аз много го уважавам! Така зададен въпроса може да се разбира само и единствено за първоначално зареждане на акумулатори с различни капацитети или за напълно разредени такива.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този цитат е напълно достатъчен за да се разбере компетентността на писалия го! В допълнение - отдавна всички зарядни са с ограничение по ток, т.е. няма вариант да претовари алтернатора. 

Ще конкретизирам цитата от друг ъгъл и зависимост- Капацитета на акумулатора е право пропорцонален на противо електродвижещото му напрежение. Тази величина се измерва пряко с методика с един лист диференциални уравнения. Но от своя страна противо е.д.н. то на всеки един акумулатор е в пряка

зависимост с това напрежение , което мерим с мултицета на акумулатора. Колкото по високо е то , толкова противо е.д.н. то е по високо и капацитета на

съответния акумулатор е по близък до зададения от производителя..

 

Най обективна величина за състоянието на един акумулатор е волт - амперната разрядна характеристика . Тя се снема за определен период от време

с някъкъв определен разряден  ток за акумулатор със съответния капацитет.Или комерсиално казано с калибрована товарна вилка или каквото покаже тя.

 

Иначе горенаписания цитат  не е написан компетентно в случая. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

да посъживим темата  :running:

 

на шкодата акумулатора (Banner 74 Ah) започва да се позачудва при студен старт, особено, ако колата не е палена ден-два. дилемата ми е Banner 77 Ah /680 А за 150 лв. с връщане на стария или Gigawatt 74 Ah / 680 А за 105 лв. без връщане. 
п.п. оригиналния на колата (пак Banner 74 Ah) го смених през 2012. отиде на ладата на един приятел и работи безупречно и до ден днешен, та е много вероятно и сегашния да търкаля безпроблемно бензинова каляска.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Гигавата има 3 години гаранция, със сигурност бих взел него, все пак е с 1/3 по-евтин. Не че съм недоволен от моя Банер, купуван януари 2013 г., работи като пушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.