Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Необичаен шум...незнайно от къде


stennnly

Recommended Posts

Привет колеги.От известно време колата е решила да ми съсипе нервичките,та реших да попитам и Вас.Проблема се състои в следното - от време на време когато колата е спряла,обикновено по светофарите вътре от купето чувам едно неритмично като потропване и като казвам неритмично имам предвид че както си трака двигателя(1,9 ТДИ 105к,2008г) в ритмичен такт пъра-пъра-пъра се чува къде по-силно къде по-слабо въпросното потракване ли,почукване ли и аз не знам как точно да го опиша.При натискане на съединителя въпросния шум изчезва,при отпускане на съединителя пак се появява.И всичко това го чувам когато съм вътре в колата.За този проблем не мога да установя някаква специфика - че го прави само при студен или топъл двигател,само при студено или топло време,както и е факт че не го прави всеки път,а колата я карам всеки ден все пак.Разбира се ходих на майстор като се опитах преди да ида по телефона да опиша по подобен начин  въпросния шум,човека имаше подозрения за някои неща,но разбира се когато отидох при майстора нито звука го имаше,нито подозренията които той имаше се оказаха основателни.Излишно е да споменавам че след като си тръгнах от майстора и стигнах пред нас шума пак се появи,но нямах нерви вече.Днес същата ситуация,прибирам се към нас и това пак почва да ми яде нервичките с почукването и потракването.Спирам пред нас,отварям капака и установявам че проблематичния шум когато съм вътре в колата се чува далеч по отчетливо,защото застанал пред двигателя пърпоренето на самия двигател е доста шумно и въпросния вторичен шум се смесва с този на двигателя.Наведох се да чуя какво се чува отдолу и установявам че отдолу също се чува доста добре и по съвсем различен начин отколкото вътре в купето.Чува се един звук нещо като стържене,нещо като резонансно потропване,извадих телефона и направих два звукови клипа.Разбира се жената на клиповете нищо не чува защото на клип от телефона е едно,на живо е друго.Клипа е правен като заврях ръка под колата и доближих телефона максимално към двигателя на 25-28секунда и после на 45-48 секунда от клипа се чува отчеливо въпросния шум(поне според мен).Моля ви ако още някой го чуе и има идея от какво може да е,да хвърли жокер - поне като ида на майстор да му кажа какво да гледа

 

ето го и клипа
http://www.youtube.com/watch?v=cHa-XSd5k2c&feature=youtu.be

 

предварително благодаря на отзовалите се 

 

п.п.коригирам се и уточнявам че първта част на клипа(до към минута),не е правена с телефон доближен до двигателя отдолу,а с телефон заврян в левия калник при гумата,втората част на клипа е с телефон към двигателя!

Редактирано от stennnly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на маховик. Точно така се появява и изчезва, доколкото знам. Щом изчезва при натиснат съединител - значи е нещо около съединителя.

 

 

Прилича на:

 

Но не е толкова задълбочено при теб.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното от смнянията на майстора беше точно маховик,но доколкото можа да види и да не чуе шума според него,маховика е в някакъв супер начален стадии на заминаване,но е факт че той шума не го чу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с 1.9 105, само че 2005 и при мен го има абсолютно същия шум на празен ход от известно време и да - не се чува винаги. На произволен принцип се появява понякога. Като натисна съединителя и го държа натиснат спира. Отпускам го и пак почва да си тропка.

Говорил съм с няколко човека вече и диагнозата е маховик, но не е още толкова страшно - мненията, които получавам са, че смяната не е супер наложителна и спешна.  Съединителят и маховикът са на неясен брой километри - откакто колата е при мен съм минал 50 000 км, преди това колко са минали те - не знам.  Ако може да се вярва на предния собственик, излиза, че в момента комплектът е на 80 000 км, но... я камилата, я камиларят. Плюс това дори и да са на толкова, с какви ментаци са сменени, никой не знае :)

 

Просто си знам, че в близко бъдеще ще сменям комплекта и това. Поне са поевтинели. Въпреки, че като гледам на Цецо темата да се чудиш откъде и какъв да си купиш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 1.9-ката, 2010-та е моята (от панела вляво), се появи при потегляне едно дразнещо трополене - брррввввррррппп... и не се появява винаги - най-често на 1050-1100 оборота, иначе изчезва (на празен ход няма абсолютно никакви проблеми, само на скорост и при потегляне). Прилича малко на това от горното клипче. При мен също диагнозата беше маховик. Аз съм с всичко оригинално 95 000км вече и тропка... то оригиналното не кара вече кой-знае-колко, камо ли "ментаците"... то всичко е ментак.

 

Криво, ама факт...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различно е, но да споделя и аз.

Имах Пасат 1.9 ПД, 131 магарета. Колата я купих на измислени 92000 км., уж обслужена, а аз и навъртях още почти 130000 км. Горе-долу, към 80000 км., се появи аналогичен шум. Но се появяваше, при натискане на съединителя - в средно положение го нямаше, само в началото на натиска, а по-късно и при натиснат до края педал. Накрая, на 8-та година, на 130000 км., маховикът /вероятно и съединителят, макар да не приплъзваше/ се предаде - започнаха сериозни и крайно неприятни вибрации - направо се тресеше предницата при потегляне.

Мисълта ми е, че ако причината за шума е същата, то и в двата случая /маховик и съединител/ има да минеш още дооста километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колко време караш въпросната кола ? Мисля, че това е проблема ,- не си и свикнал. Моята я имам от 8 години и този звук го чувам понякога по-силно или по-слабо...Аз също продължавам да и свиквам , но не мога все още. Мисля, че няма нищо притеснително поне засега !

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колеги разбрах всеки един от вас и благодаря на всеки един за мнението - ама вие чухте ли го това шиб..но потропване от клипа,щото жената нищо не чува и допълнително ме изнервя,аз пак ше ида при майстора и ще го помоля да види тия ролки на пистовия ремък,а относно от кога я карам - тук Димон ме фана на тясно,има няма два месеца,и всички тия потропванки,проскърцванки,почуквания къде по купе,по врати лекинко може би са ме изнервили.Пу-пу да не и уроки на колата - доволен съм и не съжалявам към момента,обаче колкото шумове чух за тия два месеца ,при старата кола за 8 години накуп  нямаше толкова при все че беше на 15 годинки вече 

Редактирано от stennnly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава е колата и двигателя , бе човек ! Такива са. Пълни са с неритмични звуци , пък ся зимата ще се видиш в чудо !!!  Зимата симфонията от звуци е пълна! Ще си мислиш, че всичко по двигателя ти е износено, особено като палиш сутрин в студа. Трябва да се свиква и да се трае. :) :) Току виж си се наканил да я продаваш...

 

п.п. както писах - 8 години продължавам да свиквам, макар че е купувана нова , на 4 км беше.

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами шкодата си потропва и похлопва ама не съм съгласен че е от най-звучащите. Къде по-реномирани марки съм карал и там е майка плаче неизлечима симфония от звуци, които докарват съвестния шофьор до лудост. Таа не обръщайте толко внимание и се запасете с добро настроение  :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа,един вид  ми казвате да си пусна филма "Не мърдай,ше свикнеш"...ми аз направо да отивам от сега вместо на море,да карам жената на павел баня да лекувам нерви за зимата  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жена ти много те е наплашила нещо? Като всяка :D Иначе... нещо музика нямаш ли в тая кола? Пускаш я по-кротно да си свири непрекъснато и само караш или жена ти кара - така ще й кажеш, да пуска музика тихичко! Такива са колите - чисто новите, да не ти казвам какви звуци се чуват от съединители и т.н. :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бреййй,ама как ме нацели на друга болна тема като каза музика,аз музика че имам-имам,ама това радио има ли причина от време на време да прекъсва ей така както си свири - без да съм влязъл в дупка или да се е раздрусала колата.Това отвреме на време да се разбира няколко пъти докато отида до работа,което е 20-30 минути?А прекъсването е може би за секунда,може дори да няма скунда

Редактирано от stennnly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че си със Stream:

- ако слушаш диск - зацапана е вероятно оптиката, щом така се държи. Имаше по форума писано от димон как се чисти и т.н...

- ако слушаш радио и се случва това нещо - най-вероятно нещо отзад е хлабаво, кой знае...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За радиото говорех.при слушане на диск нищо не прекъсва

А ясно, не съм разбрал. Радиото гаси ли се от захранване или просто спира да приема?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се гаси радиото,индикацията си остава по дисплея - просто за части от секундата или секунда все едно сигнала спира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И аз съм с 1.9 105, само че 2005 и при мен го има абсолютно същия шум...

Ако може да се вярва на предния собственик, излиза, че в момента комплектът е на 80 000 км, но... я камилата, я камиларят. Плюс това дори и да са на толкова, с какви ментаци са сменени, никой не знае :)

 

Смених комплекта съединител+маховик и вече нямам такива шумове.

Съединителят в последно време беше много зле, не ми включваха скоростите както трябва и общо взето не можеше да се кара повече така.

 

Предположенията ми се потвърдиха - съединителят и маховикът, които са свалили, са с неясна марка и произход.

 

Абсолютно нищо не пише нито на съединителя, нито на маховика, няма парт номера - нищо :D

 

Явно наистина са сменени, защото не са оригиналните, не ме е излъгал човека, обаче с някакви китайци най-вероятно. 83 000 км са изкарали.

 

И междудругото маховикът, който е бил на колата е твърд, а не демпферен.

 

Новият комплект е LUK с демпферен маховик и една година гаранция. Също съм и с нова вилка.

 

Смениха ми и маслото на скоростите - звъннах на предишния и единствен собственик преди мен (изненада се, че му се обаждам 3 години почти след покупката :) ) и както очаквах не го е сменявал.

 

Сега няма шумове,тропане на празен ход и скоростите включват перфектно.

Супер яко се кара сега :)

 

Отново съм много доволен от Евгени и Трансексперт, но затова ще напиша в другата тема.

 

Ето няколко снимки на сваления маховик и чаркаляците:

WP_20151006_22_38_14_Pro_zpsmqwvqh87.jpg

WP_20151006_22_37_40_Pro_zpsuwzej32x.jpg

WP_20151006_22_39_55_Pro_zpsovjkwhez.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конструктивните простотии с фрапантни дефекти на Фолксваген край нямат... Затова и почнаха да ги дават всяка вечер по новините. Как един тъп Хюндай и една убита Киа може да навърти 1 милион км с табелата на бакшиш без да повреди нищо особено, а един реномиран Фолксваген/Шкода с уважавания TDI с предпазливо каране може да пръска маховици, глави, турбини, дюзи и тем подобни елементи с четири цифрени цени в първите си 100 - 150 000км ?  :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.