Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно Skoda Octavia II


someone7

Recommended Posts

Привет и от мен! От доста време чета този форум тъй като е наближила смяна на настоящото ни возило. Изчетох почти всичко намерено за Skoda Octavia II.Ето защо няма да питам „Какво е мнението ви за тази кола”  :plate_offtopic:

 Установих,че по-сигурно е да заложа на двигател  1.9 ТДИ 105. Година на производство  ще да е  2007-2008г.Имам само няколко питания – с удоволствие ще чета вашето мнение.  

Вярно ли е,че дюзите при тези двигатели са Bosch, а не Siemens – доколкото разбрах вторите са причините за проблеми при VW Passat ( Шкода слагали Bosch?).

 

Карал съм немски и френски автомобили – настоящият  е Пежо 406 2.0 HDI 110 k.с. и съм доволен от возия/разход. Просто вече е старичка -1999г. и смяната е наложаща ;)
Прави ми впечатление доста по-високата цена на Skoda Octavia в сравнение с всички френски от тези години, дори от Opel Vectra, Ford C-Max. Според  статистиките на ADAC  последните 2 споменати марки са с почти сходни проценти по рентабилност и установени дефекти в годините .Справка:

Skoda Octavia/ Ford C-max : http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/skoda-octavia

Skoda Octavia/ Opel Vectra: http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/skoda-octavia  )

 

 Чисто обективно – като собственици на марката споделете – струва ли си да дам 2000 – 3000 лв. повече за Skoda Octavia II ? А още отпреди съм фен на марката и преди бях  много близо до покупка на Octavia I, но това е друга тема…. ;)

Предпочитам  покупка на регистрирана, от частно лице, не от автокъща ( по обясними на всички ни причини). Още по-хубаво, ако е с история в Еуратек. Та ето го и конкретното питане:

Какво ще кажете за тези:

 

Въпреки, че тази е 2006 г.: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11435569082605168&slink=acw73z

 

2007 год.

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11424788792477877&slink=acw73z

 

2008 год.

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11418640538725008&slink=acw73z

 

Пазарджишката и сливенската са с история в Еуратек, което е плюс! Предполагам  200 000 км не трябва да са проблем за този двигател?

Струва ли си, обаче, да се дадат 2000лв. отгоре за кола, само с една година по-нова (ако приемем, че при оглед са в подобно състояние?) :book_2: Смененият маховик + съединител определено са плюс.

Тази от 2006 ме привлича само с това,че е комби. Това за мен си е плюс при пътуване, въпреки че е само с 20 литра по-голям багажник.

Е, с удоволствие очаквам мнения и съвети  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение:

1. ADAC каквито и тестова да провеждат, резултатите са си за тях. В България потребителите са друго тесто, пътищата и гориват също са други. Така, че тестовете на ADAC тук не важат.

2. Факт е, че френските коли не държат цени. Защо няма смисъл да коментираме. Ако покупката я гледаш от инвестиционна гледна точка, в момента на закупуването на колата (от изброените горе) губиш. На другия ден не можеш да я продадеш за същите пари освена с някакъв невероятен късмет.

3. Дали си струва да дадеш повече пари спрямо друг модел, това е редно да го решиш сам след като тестваш с шофиране и двата автомобила. Иначе на 100 човека 100 различни мнения. Моето е за Шкодата, защото мои познати си взеха неотдавна Рено Сценик 1.9 тдци (регистрирано от БГ) и почти всеки месец нещо се прави по тази кола, а не се кара често, стои за нова.

4. Ако много се задълбочаваш по тестове, износване, качество и други претенции по добре обмисли покупката на лизинг. Нова кола е най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Setfan, благодаря за мнението ти! Съгласен съм с теб на 100%! Аз съм решил този път да не е френско! Това, което се питам е, дали при Skoda по-високата цена определя и по-високо качество, както си мисля. Покупката я гледам не като инвестиция, а дали по-скъпа покупка предполага по-здрав и надежден автомобил впоследствие! Определено след толкова четене съм навит за Октавия! Просто мнения на собственици биха ми помогнали. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Това, което се питам е, дали при Skoda по-високата цена определя и по-високо качество, както си мисля. ...

 

Тук трабва да напиша, според мен НЕ. Тъй като говорим за употребявани автомобили, по-високата цена не може да гаранира качество и надеждност, освен ако някой не дава гаранция.

Примерно тази червената 2008, изглежда свежа (без волана и, който ми се вижда изтъркан), но не пише нищо за гаранция, пък цената е по-висока с 2 500 от другите. Нека да се включат хора с октавия 2, макар че скоро имаше подобна тема.  От тези 3 коли аз бих отишъл да погледна и покарам 2007 и 2006 г.

Това е от мен :) , поздрави и успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за мнението,колега Setfan!

Аз мисля, че единствената "гаранция" при кола на старо е сервизната книжка:)

Направо ми четеш мислите- дали да не се пробват тези от 2006 и 2007, че 2500 по-малко за 1 година разлика ми се виждат вповече!...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение е да гледаш за кола под 100х км и по възможност обслужена в ЕТ - агренаж. Такава с история отива на около 14х лв. Иначе за модел и мотор избора е чудесен, след чип става много приятна за каране, мотора е надежден. Успех с търсенето!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих се поогледал за двигател под 100 000 км. В такъв случай 100% трябва да е с история в Еуратек, но 200 000 км. (реални) много ли са за такъв двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда...и това не е за подценяване. Четох в тема из форума за това, че Октавия 2 не се слави с безупречна корозионна устойчивост :( И все пак- досега не съм видял някоя със зараждаща се ръжда по калници и други характерни за това места;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда...и това не е за подценяване. Четох в тема из форума за това, че Октавия 2 не се слави с безупречна корозионна устойчивост :( И все пак- досега не съм видял някоя със зараждаща се ръжда по калници и други характерни за това места ;)

Зависи откъде е колата, ако е от Австрия то и аудитата идват оттам с ръжди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм се замислил за автомобил от Бг, който да е с история в Еуратек. За Австрия зная,че е най-зле работата с "осоляването" на возилата   :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих се поогледал за двигател под 100 000 км. В такъв случай 100% трябва да е с история в Еуратек, но 200 000 км. (реални) много ли са за такъв двигател?

Ако е гледана о2ка на под 100х км в нея има живот много! Кола на 200+ х км си е на 200+ х км. Наблюдава се умора в материалите, износване и тн. Идеята ми е че за 2-3х лв отгоре можеш да вземеш доста по-нова като състояние кола!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега b3lq7a , напълно си прав! По- хубаво от новото ( или по-новото) няма. Разгледах обявите с изтория на автомобили с около и под 100 000 км, които са с история. Проблемът е,че повечето от тях нямат автопилот, парктроник и т.н. Те са по-базови модели.

Преди 2 години бях решил да взема възможно по-нова кола, макар почти без екстри . Та - взех на 4 години и половина. :birthday_cake:   Наистина вътре си беше като нова, пълна история в официалния представител, но без автопилот, парктроник, МP3 и т.н. - базов модел.Установих,че без екстри колата ограбва голяма част от удоволствието от шофиране. Ето защо съм склонен на компромис относно годините, но поне да е с малко екстри ( най-основните, ако може така да се каже)  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено като нови се продават повече базови или опоскани откъм екстри коли. Елеганс и ЛК по-често се взимат от частни лица или шефчета на фирми. Трябва да чакаш, кола не се взима набързо(2 пъти съм бързал заради мерак, не че е имало зор и съм имал проблеми). 

За темпомат, парктроник, радио, подлакътник, джанти, кожен волан - тези неща се добавят и не са скъпи като цяло! Ако гледаш от автокъщи коли имай предвид, че състоянието на салона, волана и ск лост са в 99% пребоядисвани или претапицирани за да поотговори на километража!

 

По снимка се въздържам от коментари за конкретен автомобил, не е сериозно да изказвам мнение без да съм видял колата на живо!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, колега! Наистина повечето нови коли са базови- предполагам всеки прави разумния компромис- ще дам повече пари за нова кола, макар по-бедна откъм оборудване!

За колите от автокъщи съм си казал " Не!", защото там скачаш в тъмното и не се знае какво следва. Направо съм се изумил какви "майстори" в дегизировката са автоджамбазите;(

Що се отнася за мнение по снимка- то е ясно, че е ориентировъчно. Просто това е една начална база за придобиване на представа. Иначе наистина чакане му е майката... А и както гледам май всички собственици си обичат Октавийките и не искат да се разделят с тях :)

Поздрави на всички;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, моето мнение е че аз кола купувам само от автокъща.  С достатъчно опит абсолютно винаги можеш да разпознаеш един смазан автомобил и един перфектен. Ако обаче колата е карана в БГ, вече връщане назад няма, знайни и незнайни майстори са се упражнявали на нея, включително и тези от дилъра (там също е боже опази). Разбити пътища + кофти гориво и неясно масло е гаранция за проблеми. По добре италянка на която са сменяли маслото на високосна година. :) Успех с търсенето колата е супер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с автокъщата е наѝ-вече, че не се знае на колко км. е. Като чувам какви врътки правят- едва ли не ти си взимаш кола на 400 000-500 000 км и оттам насетне се започват ремонтите безкрай! Вярно, че и от Бг не е 100% гаранция, но поне на първо четене купената стока е с що-годе достоверна информация и състояние, доста отговарящо на действителния пробег....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега paradox , наистина си много прав! Нали "Хубавите неща стават бавно"... Проучвам, чакам и ..... ще видим какво ще изскочи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя - на Шкода Октавия не гледай волана дали е протрит и да вадиш заключение за километрите. Мойта на 40хил.км. и 2 години беше протрит волана и това е масово. Ако обаче не е протрит волана - очите на 4 :) или е била с облицовка или е преправян.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JIJOMAMA, това явно е както при Пежо. Имах 308-ца на 4 години и половина и като беше  само на 90 000 км  воланът беше сериозно изтъркан! Явно и при Шкода е така . . . Благодаря за съвета - добре е да го зная! 

 

 

:plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, исках да попитам дали при този двигател - 1.9 TDI 105 - винаги дюзите са на Бош? Има ли вероятност да са на Siemens и ако "Да" - може ли при проверка на VIN да се установи това?  :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не няма. Всичко е бош.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.