Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Проблем с радиото


RahzeL

Recommended Posts

Здравейте, купих си ново радио за фабията сони и при всяко палене губи настройките и станции и час и всичко. Няма как да объркам буксите при монтажа (защото сам си го слагах) и е много дразнещо. Моля помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата може да е една и съща, но подреждането на проводниците не е стандартизирано. По памет 3 и 4 на буксата на колата са ти постоянен плюс от акумулатор, виж на сони-то къде му са пада постоянния плюс. Ако са на различни места трябва да смениш местата на проводниците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на български значи да ходя на жичкаджия ли ? Аз с тока не съм си приятел много много :) По принцип това преправяне ще ми влияе ли на гаранцията ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички радиа Сони имат възможност за преместване на ПЛЮСА . На червената и жълтата жици има гумен прозрачен куплунг, като единия е двоен . Може да се вкарат двата кабела в постоянен плюс и да работи винаги, даже и при изваден ключ. Може и да се направи при вадене на ключа да спира радиото, като е съпроводено с 3 бипа от говорителите на колата. Щом при теб губи настройките значи ти са разменени жълтия и червения плюс. Дърпай силно прозрачните гумички и размени двата кабела, така че да станат : червен с продължение жълт И жълт с продължение червен.

Могат и двата жълт и червен кабел от радиото да се мушнат в постоянния плюс идващ от "дупката" на колата. Сони са "умни" радиа и не консумират ток след спиране от копчето на радиото. След 30 сек. консумацията пада на 3 мА, което е безвредно за акумулатора.

 

п.п. надявам се да ползваш заводския кабел, който ти е в комплекта с радиото...за него иде реч .

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички радиа Сони имат възможност за преместване на ПЛЮСА . На червената и жълтата жици има гумен прозрачен куплунг, като единия е двоен . Може да се вкарат двата кабела в постоянен плюс и да работи винаги, даже и при изваден ключ. Може и да се направи при вадене на ключа да спира радиото, като е съпроводено с 3 бипа от говорителите на колата. Щом при теб губи настройките значи ти са разменени жълтия и червения плюс. Дърпай силно прозрачните гумички и размени двата кабела, така че да станат : червен с продължение жълт И жълт с продължение червен.

Могат и двата жълт и червен кабел от радиото да се мушнат в постоянния плюс идващ от "дупката" на колата. Сони са "умни" радиа и не консумират ток след спиране от копчето на радиото. След 30 сек. консумацията пада на 3 мА, което е безвредно за акумулатора.

 

п.п. надявам се да ползваш заводския кабел, който ти е в комплекта с радиото...за него иде реч .

Колега, въртях ги до сега 40мин вече в каквито комбинации се сетиш и няма и няма... :( Аз ли съм некадърен незнам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не става би следвало колата ти да няма постоянен плюс. Ако имаш мултицет примери при изваден ключ има ли на някой пин +12 волта! Ако няма, трябва да си изведеш от клемореда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, как няма да няма постоянен плюс?

@RahzeL, като хванеш заводската букса, има два реда. На долния е палеца за заключване, над него в срещуположния край има два дебели проводника (май бяха синьо бели - каквито и да са, са единствените два с еднакъв цвят), те са постоянен плюс през предпазител!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз снимах кабелите но не мога да качвам снимки. Не знам от къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали има колега от Добрич, който да не насочи към сервиз който да ми оправи касетофона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи едно фазомерче или някоя лампичка на 12 в. И премери  къде имаш постоянен плюс и къде е като включиш на контакт. По принцип,щом си разменил жълтият и червеният и не се е оправило може  да ти се губи някъде постоянният плюс. На жълтият кабел  трябва да е постоянен плюс за да не губи настройките, а на червеният променлив за да се изключва цд-то когато изключиш контакта. Ако ти се губи постоянният плюс си изкарай едно кабелче от предпазителите или от където намериш,свържи го към жълтият и си готов.

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво , изнамери някоя схема на инсталацията по-добре , щото имам някакъв спомен , че при тебе местихме тоя кабел в долния ред при минуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че постоянноя плюс от колата не отговаря на този от кабелитр на радиото. Не съм сигурен дали може да преместя само кабела на буксата от едното място на друго така че да съвпадне с жълтия кабел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, при мен още ЕТ бяха преаранжирали буксата. Иначе афтърмаркет радиата имат извод за ел. антена и като човек не знае какво прави, започват да се връщат напрежения където не трябва.

 

Така е подреден фабрично куплунга. Дори и да е променен, цветове си остават същите. Цифрите са сечение на проводника.  ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! да не се свързва нищо към 1 и 3 пин!!! Те са само за оригинални радиа!

 

1 гала (скорост) бяло/лилав 0,5
3 К линия зелено/бял 0,5
5 + постоянен черен/син 1,5
7 + постоянен черен/син 1,5

2 Мute
4 + контакт кафян/червен 0,5
6 + подсветка зелен/син 0,5
8 - кафяв 1,5

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, не се занимавайте с глупости ! Аз като не мога да меся хляб си купувам от магазина. :)

Не вярвам в Добрич да нямате сервизи за битова техника.За монтаж на радио в кола се взима 10 лв. По-добре иди в някой сервиз и дай 10 лв, отколкото да си дефектираш я радиото, я колата !!!...

 

 

п.п. Освен това , за да важи 24 мес. гаранция на уреда радиото ТРЯБВА задължително да е монтирано в сервиз , както и да е заверена гаранционната карта в съответния сервиз. 

 

п.п.п.  Най са ми сладки младежи , които идват след неправилен монтаж - не им се дават 10 лв , после дават повече...

 

Без нищо лошо към темоповдигателЯт  !  Поздрави !

Редактирано от димон
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне , ти изкара щракането на две букси мозъчна операция ... аз имам два касетофона с неподпечатени гаранционни карти и до ден днешен не са стъпвали в сервиз и не съм се обаждал , защото не съм сигурен пинаута на Сони и Пионер дали са еднакви , ама след като Иво изнамери подребата на буксата се вижда , че двете трябва да са на късо (червено и жълто) и да са вързани на червеното , но за разлика от Пионера , където и червеното и жълтото са двойни към буксата , тука трябва да се резнат накрайнците и се омотаят и радиото ще работи винаги .

 

П.П. Извинявам се ако съм бил малко рязък , ама последната седмица имах възможността да се насладя на българската форумна култура ... добре , че има и руски форуми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, пак ще го повторя : като не може човекЪт да меси хляб да си купи !

Ти имаш някакви технически познания, можеш да си направиш това-онова. Обаче има хора които не им е по силите да се справят с малки електрически проблеми .

 

пример: дъщерята в студ. град, общежитие , няма кой да смени копчето за лампата на банята . Приятели много, ухажори - " ама те не разбират нищо от ток , бе тате "....

Защо да трябва човека повдигнал темата да може да си оправи връзките на радиото ? Може да не разбира човека как се мери с уред дори, може да се страхува да пипа и т.н.

Не значи, че като пише във форума трябва сам да си оправя колата... То по тая логика аз трябва вече да знам как се сменя ремък и спирачни дискове. Може и да знам горе долу от това което съм чул , ама нещЪ !

 

виж кво пише в първия си пост : "няма как да объркам жиците"....:) ....- ми като няма как да ги обърка що не става  ? Винаги има какво да се обърка като не ти е това работата.

Ей го пример : взимаме Шафта - много умен Член, знае да прави програми на световно ниво, да мери пулс със смартфон и кво ли не още ...., ама я го накарай да не му мигат ксеноните ! Ша са справи сам - га ма няма !!! Отива в сервиз за ксенони дава 10 лв и му ги оправят . :) Сложили му кондензатор ( гасител) .

 

Ам що да не тоя човек да не е объркал кабелите - червен и жълт , а някой преди него да е ръчкал буксата, да е сменявал пинове или пък да има изгорял предпазител на нещо си в колата , дефектен клеморед или квото там искаш.  Как да му се обясни на човека, че  има 2 плюса - постоянен и "на контакт" и на кои места да ги търси и докато ги търси с някой иззмислен мултицет да му изтреперат ръцете и да изгори някой бушон , а дали знае човека как се мери плюса ( ти знаеш) , относно кое се мери и т.н.

Логиката ми е, че щом пита човека не е много в час  и вероятността да се справи сам е малка и е по-голяма да наака нещо.

Затова предложих и НАСТОЯВАМ да даде 10 лв в сервиз да му сложата коректно радиото.

Ако случайно минава през Казанлък има безплатно монтиране, подробно обяснение, заверяване на карта и пиене на 2 малки бири .

 

п.п.  Добре поне , че за Филипсите картите не се подпечатват ( няма монтаж) защото ще ти потрябват непременно, ако вече не са потрябвали, де. :) Майтап!:) Ако нещо ти трябва по гаранциите на Филипс ( ТВ) - свиркай , нямаш проблем !!!

Лека и Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен! Оказа се изгорял бушон :) Търсих постоянния плюс и се оказа че няма такъв но като дам на контакт радиото тръгва. Смених бушона и преместих постоянния плюс на жълтата жичка и сега няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам само още един въпрос. Сега както е свързано радиото може ли да се направи като извадя ключа и да се гаси без да губи настройките и като дам контакт да си тръгва пак? Питам защото на предния касетофон се получаваше. Може би сега като има постоянен плюс трябва да си играя с червената и жълтата жички?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да може да се направи.  Мисля,че на жълтата трябва да ти е постоянният плюс ,а на червената променлив при контакт,и ще стане.Ако не стане,обратният вариант и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.