Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

разработване на двигателя


yancho71

Recommended Posts

Здравейте колеги,потърсих из форума,но НЕ намерих подобна тема,затова викам да я започна! Предстои да стана собственик на SKODA OCTAVIA 3 1.4 TSI.Въпроса ми е какво е необходимо за да разработя правилно и напълно двигателя ?Трябва ли да се изминат определени км или не? Нещо по специфично с разработването или не?Благодаря предварително на отзовалите се колеги ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш полека до 3 000км, след това караш.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам полека :чести смени на предавките,без резки ускорения,плавно потегляне и т.н.Веднага възниква въпросът: Необходим ли е някакъв преглед на около 1000 км в Еуратек? Предишният ми автомобил,който също беше закупен нов от официален вносител не изискваше такъв преглед.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една темичка на човек, който пита същото като теб. Ето виж тук:

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50439-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F/

 

Накратко - нищо не се изисква - караш само. Под "полека" се разбира - то и в книжката го пише - да не се прекалява с оборотите. Двигателите били разработвани 1000км в завода (в моята книжка така пише), общо взето просто караш лекичко, без резки движения - да. След това си караш колата, както си се кара кола.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

................потърсих из форума,но НЕ намерих подобна тема,затова викам да я започна! ..................

 

Аз също се затруднявам с търсачката от форума, поради което използвам Google.

Като напиша Шкода форум и ключова дума по темата Google дава много добри предложения.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за бързият отговор.Прегледах темата и общо взето там са всички отговори. Нещо по-специфично?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за бързият отговор.Прегледах темата и общо взето там са всички отговори. Нещо по-специфично?

Просто карай спокойно и нормално без да форсираш над 2000 оборота, но гледай и да не я задавиш с твърде ниски.

 

Също първите 500км спирачките и гумите ще се поразработят - дай им този аванс без резки движения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам,че първоначалното сработване на всички възли и агрегати е много важно.Поради това ще се придържам към съветите ви и ще опитам да съм по внимателен с оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се филмирам на друга тема - Как да разберем дали сме разработили деигателя правилно? Щото при мен примерно на 600 км жената вдигна до 3500, а на 2500 км аз стигнах до 4500. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бащата на мой приятел си купи нова А6-ца. Откакто я изкара от шоурума тази коля не познава жалене, вече над 200к км. и нищо и няма, така че не им се филмирайте толкова, не ги купувате во веки тези ламарини :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Как да разберем дали сме разработили деигателя правилно?.....

 

 Докато разбереш и колата ше си я продал вече ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... и гумите ще се поразработят - дай им този аванс без резки движения.

 

ся да те питам ли да ми обясниш как се разработват гуми. Тези дни ми предстои да купувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз барабар Петко с мъжете да се включа в темата.

Темата беше актуална за мен преди 2-3 месеца като взех моята Октавия. Бая прочетох ... от едната крайност - "недей баба дига над 2000 оборота че ще се прецака" до "карай я сякаш си е откраднал". След малко чудене  реших да се возя с колата и да спазвам горе долу съветите на производителя (да не надвишавам 3/4 от оборотите на която и да е предавка).

Карам нормално, като внимавам да не вдигам много обороти(над 3000) преди да загрее до нормална температура. Първите 100 км също внимавах със спирачките.Като цяло не напъвам много. Рядко е качвам над 4-5000 оборота. То с тоя двигател/турбо няма и нужда. За сега съм на 4500 км и няма разход на масло. 

На работа има доста О3 вече и само един колега се оплаква от голям разход на масло, пък той е карал леко първите 3к.

 

За мен извода е "карай както ти доставя удоволствие(като се съобразяваш с правилата) и се наслаждавай  на добрата кола".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В завода е разработен двигателя - другото е "връзване на гащите", да не би нещо да е останало - та карат потребителя да бил внимателен, докато се разработвала... уж...

 

Аз също имам един познат, който си купи наскоро Дачийка - от 11 километра я е подкарал - никаква жал няма към колите :) Скъсва им дупцето и до 170 000км ги кара всички (до 2-3 години максимум - сменя се само задължителното за консумативите и вървят си колите) - след това ги продава.

 

Затова - първите няколко километра - полека, без 200 км/ч и т.н. - след 2 500 - 3 000км може и до 500 км/ч, който-колкото може.

 

Всичко е направено да не можеш да сбъркаш... и да си изкара гаранцията - след това => "майсторе, майстореее - кажи 'що не пали..." (така ли беше тая песньовка).

 

Веднага давам пример - моята е на 94 000км в момента, карам си я само аз, обаче направи 5 години и 8 месеца - вече имам няколко неща за смяна (предни/задни биалетки, маховик /май-май/, шайбата на алтернатора /цвили чат-пат/) - дупка не е видяла, бързо каране по павета не е видяла, абе въобще нищо не е видяла от това, което вижда служебната кола! Обаче си остаря като време - демек "100/150 000км или 5 години" - нали така лъжат сега (моята беше 100 000 или 2 години с опция до 5 години, пък си изкара 5-те години без грешка) ;)

 

Така че "газ до дупка мадафака, докат' паднат колелата на колата мадафака", обаче след 2-3 000км. ;)

 

Поуката е: Новата кола може да те предаде, само ако нещо има производствен дефект и си със "150км/ч" по магистралата (за справка колегата ruark /не е бил със 150 по магистралата/ - мисля, че неговата точно умря на 300-тина км пробег, ако си спомням правилно от "запушена маслена магистрала", пък му смениха двигателя гаранционно на чисто новата кола, та ако беше със 150 по магистралата нямаше да е много забавно - затова се казва полека първите километри, за да видиш какво ще стане, ако нещо стане, а ако нищо не стане до 3 000км - разработена си е).

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали сте гледали по нешънъл джиографик за автомобилните заводи - накрая на пшточната линия качват колата на стенд и я засилват примерно до 140 км/ч. Това е първо палене все пак. Така че умната и няма страшно. А по отношение на гумите Пуф паф е напълно прав, има период от няколкостотин километра, в който не показват пълните си качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам такава октавия - вече трета седмица.

Като и гледам ДВГ-то как се държи и при какви обороти си мисля, че докато е в мене тая кола аз все ще я разработвам :)

 

за 2500 км не съм минал 3000 оборота и то не защото се старая да не превишавам заветните 3000 оборота и съм се вперил в оборотомера, дето се вика можеше един гвоздей да му ковна :) че да не ги превишавам пустите му обороти.

 

сериозно с 3000 оборота на магистралата съм с около 130 км/ч; 90-100 км/ч са 2000-2100-2200 оборота. Из града или извънграда не ми се е случвало да я "изрежа" за да получа максимално ускорение. 

Искам да кажа, при тоя тип на шофиране - тъй ше си отиде тая кола. 

Бъдещия и притежател, ако е спокоен шофер, просто няма какво да се притеснява.

Само лично благородно му завиждам от емоцията която му предстои.

 

Аз лично се сещам, като я взех не спрях да се усмихвам - сега се хиля само като я карам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... А по отношение на гумите Пуф паф е напълно прав, има период от няколкостотин километра, в който не показват пълните си качества.

 

аз затова си купувам втора употреба, готови, разработени и без риск да се пребия някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми обяснявай какво е гумата. Кажете ми с нови гуми как да карам, с колко - 50,60,.......100. Как да вземам завои, с колко се увеличава спирачния път. От далеч ли да почвам да спирам.... и др. подобни изненади, които ме очакват.  Е, това е докато се разработят. После знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми обяснявай какво е гумата. Кажете ми с нови гуми как да карам, с колко - 50,60,.......100. Как да вземам завои, с колко се увеличава спирачния път. От далеч ли да почвам да спирам.... и др. подобни изненади, които ме очакват.  Е, това е докато се разработят. После знам.

Хуморист :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хуморист :)

 

Нали знаеш. С какъвто се събереш, такъв ставаш. Вместо да давам квалификации кой какъв е.

И ти си с нови гуми. Чети в прав текст какво съм написал и търси логика. Гумите как са? Разработи ли ги?

 Ако не се разработят правилно, по бързо ще се износят ли? Казвайте и си защитете тезата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал странни истории, как се пробват новите коли още преди да са попаднали в ръцете на собственика. За други представителства, не Шкода! Затова много хора които си поръчват премиум автомобили, най-често поръчкови изискват да бъдат повикани при пристигането на автовоза, за да видят състоянието и километража, преди някой от представителството да я "пробва".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто карай спокойно и нормално без да форсираш над 2000 оборота, но гледай и да не я задавиш с твърде ниски.

 

Също първите 500км спирачките и гумите ще се поразработят - дай им този аванс без резки движения.

Яко го емнахте Павката, макар и индиректно, ама не сте много прави! За разработването на гумите и аз бях на неговото мнение, докато двама различни гумаджии не ми обясниха как нямало такова нещо като "разработване" на нови гуми. Има някакъв повърхностен слой, няколко микрона, който е различен, но няма как да се усети при нормален начин на каране. Обаче за дисковете и накладките е прав. Да, километрите които е написал са много, поне според мен. Ама, Жорка, ти и тях ли ги купуваш втора употреба, комплект, за да не ги разработваш?

Новата кола крие капани. При мен беше ниско ниво на охладителната течност, прояви се на 800 км - бял кахър. При друг е прецакана маслена магистрала и "чао" на двигателя. При трети може да е лошо затегнато нещо по спирачната система. Много неща се правят от хора, а хората грешат.

От сервизите - незатегнати кормилни накрайници, необезвъздушени спирачки, необезмаслени при смяната нови дискове, незатегнати болтове на джантата (и четирите са ми се случвали на мен, в 4 различни сервиза), непочистени турбо-пътища при смяна на повредена турбина. Да продължавам ли? Колко човека вадят колата от сервиза и я вкарват директно в "лютеницата" без да се уверят, че всичко е направено както трябва?

ПС: И тея 2000 оборота, които е написал Павката са малко. 3/4 от максималните допустуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, хора... Не мога да разбера защо се филмирате излишно? Карайте си разумно новите коли и им се кефете :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.