Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Душевни терзания със съединител...


Цецо75

Recommended Posts

На Цецо би трябвало да е високо налягането. Много яко му отцепва съединителя, затова му е горе педала. При по-ниско налягане мисля нещата ще се нормализират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, е това не мисля да го барам. :)

 

Ако трябва се консултирай в сервиз, защото притискателния диск се натоварва повече. Прекалено отделя и пластините на диафрагмата се огъват повече от нормалното. Другия вариант е да свикнеш да не натискаш педала до долу, а до половината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На москвичите (412) , които бяха с хидравличен привод на горната помпичка имаше вилка с резба. Имаше възможност да се даде малко преднапрежение на педала и по този начин и мястото на отделяне... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше много работи едно време Димо. Вземаш едно ключе 10 и съединителя е регулиран за 5 мин. Сега висят кабели.

Съединителя - мястото на отделяне се регулира от долния цилиндър. Това е за хода на педала. Колко да натисне помпата. Обикновено е фабрично настроен и не се пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, искам да ти използвам темата, за да попитам и аз за мои душевни терзания със съединителя или нещо друго може да се окаже...

 

Значи, преди пътуването ми из европата се появи един странен глух звук при ниски обороти идващ от нещо около двигателя, който се мени с оборотите - почва след подаване на леко газчица от към 1050 об. - на 1100 об. е доста силно и до към 1150-1200 об. някъде изчезва тотално, тоест пак си става моята кола на звук. Първоначално реших, че е някаква пластмаса, някъде около двигателя и огледах всички видове пластмаси - не е. След това, обаче чух "цвич-кащ" звук откъм двигателя, прилича 1:1 на този:

 

При мен "цвичкането" не се чува така на свободен ход, ами само при подаване на газ и потегляне (винаги при потегляне, не на свободна), като съм включил климатика на макс също най-често го чувам и т.н...(свалям прозорците и слухтя) В купето нищо не се чува, освен бучащият звук при ниските обороти, боботи едно такова, сякаш съм откачил ауспуха...

 

При пътуването ми трябваше да изляза от един подземен гараж, който беше адски стръмен, като за капак имаше навят пясък по рампата за излизане и колата избуксува! Измъчих я, да я изкарам от там, като от третия път успях. Пробвах я и на задна да я изкарам, за да са натискати повече предните колела, но нито имаше мощност за целта, нито успях да я изкарам, нито пък имах място да я засиля хубаво - общо взето много куц подземен гараж! Както и да е... 

 

Тези дни карам колата повече и усещам, че съединителя ми отлепя малко по-горе от преди пътуването (90% по магистрали съм карал). Познавам си колата страшно много като поведение... карам по един и същи начин и т.н. При превключване на предавките сега понякога ми подскача, тоест сякаш пускам неправилно съединителя или съм подал повече газ отколкото трябва (невъзможно е да ми се случи това нещо - карам/превключвам като робот, без грешки). В момента не успявам да я накарам да избуксува дори - подавам газ, вдига около 2 000 - 2 500 оборота, отпускам съединителя по-рязко и тя просто замира леко и тръгва плавно, без да буксува - преди въртеше гуми при това положение (случвало ми се е, при преминаване на главен път през кръстовище/престрояване и т.н., да трябва бързо да мина - сега не смея да го направя, защото се намали малко и тягата, тоест не усещам седалката в гърба, както досега беше)...

 

За високи скорости, тоест като набере хубаво - върви си - пушка е - всички проблеми и усещания са ми само в ниските обороти до към 1500 някъде. Например, слагам трета, малко са ниски оборотите (около 1400-1500), преди си издърпваше плавно, докато сега сякаш не съм натиснал газта, замисля се 1 секунда, през това време оборотите паднат още малко и започва плавно да ускорява чак тогава.

 

Боботещият звук ту се появява, ту изчезва. Като се появи - колата става бъркоч... не е моята кола просто. Като изчезне - колата е пушка, същата си е каквато си беше и преди, съединителя е окей тогава - хвърка си!

Забелязах, че ако външната температура е под 30-тина градуса - няма ги тия ефекти, или са доста по-слабо изразени, почти нулеви. Щом не боботи в купето - колата е окей. Щом почне да боботи - имам чувството, че карам 50 коня на това купе... трябва да я държа в обороти, за да върви.

 

Не ми е забивала муцуна, когато е в обороти пърха си, както досега... само при ниските е много дразнеща, а преди не беше така!

 

Който има боб или му се е случвало същото - да сподели... Може ли тия неща да се случват от фрайлауф-а, ако нещо е прецакан? От какво може да е това "цвичкане" при потегляне и т.н...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като започнах да чета поста, а и от самото клипче бях слконен да обвиня фрайлауф(демпферната) шайбата или някоя ролка по ремъчните предавки. Но после като се намеси и странното поведения на съединителя ... може и да не е. Казвам го, защото на по-предишната ми кола подобно скърцане се получи след един преход от 1000 км с 2 кратки спирания. Скърцаше/просвирваше по същия начнин на празен ход и студен мотор. Оказа се, че една от ролките беше изхвърлила греста и "жули на сухо". 

По отношение на съединителя - аз също имах съмнения за боксуване преди време, защото не искаше да превърти гуми понякога, но после покарах с исключен  ASR, и се оказа, че било от него. Извинявам се, ако изглежда глупаво като предположение.

Между другото шума променя ли се при натиснат/отпуснат съединител на разен ход и има ли вибрация/пулсация на педала в началото на хода му? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не, не се променя звука изобщо. Няма значение дали е натиснат или не. Има едни тракания, които са си от чисто новичка, те са нормални. Затова бях склонен да псувам някоя пластмаса или нещо друго. Обаче се чува много гадно при потегляне с ниска скорост, с ниски обороти и т.н. - тоест, хем го има на място без никакви предавки боботенето, няма значение дали е натиснат, или не съединителя - боботи си еднакво, а стърженето като при фрайлауф-а е само при потегляне чат-пат, дори малко повече като се озори се чува "цвичкането" като при фрайлауф-а.

 

За момента много ми се иска да не е съединителя - ами да е фрайлауф-а - ще го сменя веднага, ако е от него. Но, пък няма признаци и "цвичкане" на свободен ход изобщо.

 

Колкото до боксуването - моята си боксува и с вкл. и с изкл. ASR, просто след две превъртания на гумите се успокояваше сама, а сега изобщо не може да превърти... не се сетих да го изключа, да го тествам без ASR това нещо. Утре или като излизам с колата ще го видя това нещо.

 

Поздрави

 

ПП: Вибрации/пулсации в съединителя има доста, да. Мисля, че винаги си е била такава, не си спомням, да не е вибрирал педала досега - може би се е увеличила вибрацията, но си има - да. При полу-натиснат, при леко натиснат в горния край и т.н. - усещат се вибрациите, докато когато е натиснат най-долу - усеща се лееекичко почукване първите 1-2 секунди и след малко вече няма нищо.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При превключване на предавките сега понякога ми подскача, тоест сякаш пускам неправилно съединителя или съм подал повече газ отколкото трябва...

 

Поздрави

Все едно за мойта го написа. Откачам като го направи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все едно за мойта го написа. Откачам като го направи.

 

Е същото... Може и да посвикнах, може би и се замислям малко повече - та днес не успя да ми го направи... Покарах я малко - общо взето "боботенето" в ниските обороти може да се окаже от въздухозаборника отпред, преди въздушния филтър... много тъпо е направен и вибрира в гредата и е супер дразнещо. Подпирах го с разни пластмаси, малко намаля, но не съм 100% сигурен, че е от това. Ще го видим.

 

Относно буксуването - спрях ASR-a и си буксуваше както си трябва. Пуснах ASR-a и пак си буксуваше както си трябва. Не я знам тая кола - понякога е така, друг път иначе... карам докато не каже "мяу" напълно и това е. За сега се отказвам да правя каквото и да било... писна ми - ще я чакам да се оплаче хубаво.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.