Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Душевни терзания със съединител...


Цецо75

Recommended Posts

Октавия 2. Сменен съединител Luk преди 15 тина хиляди км (1 година). Сменено е всичко комплект с маховика. Уж читав, от Англия от дистрибутор на Люк... уж.

 

Както и да е. При смяната, съединителя отделяше ниско. Даже ми се струваше прекалено ниско, ама може би защото бях свикнал със стария. За тази една година, започна да отделя високо, в момента вече е неприятно високо. Иначе няма пързаляне, няма и тресене от маховика. Просто отделя в най-горния край на педала.

 

Та се чудя, от какво се обуславя хода на педала и къде точно да отдели, като това би трябвало да саморегулира на тая кола... уж. Нещо с тоя съединител не е наред, ама какво е. Не може да е износен за 15к, толкова калпав шофьор не съм. А и щеше да пързаля, колата е с въртящ момент над заводския, явно феродо има. Може ли да са меки пружините на притискателя? Може ли да е от лагера? Помпа нещо? Маховика не мисля, че има отношение по темата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое според теб в тая кола играе роля на саморегулиране ? Не ми идва на ум !!!  :nea:  Карал съм октавии на които отделя много долу и е с къс ход на зацепване, което е приятно и създава усещането, че колата потегля леко.  При мен потегля когато е над половината ход и самия ход до пълното зацепване е почти до горе (дълъг) - не е комфортно поне за мен и сякаш потеглянето е тегаво и мудно, ама така си е от магазина. Ако имаше няк'ва система са саморегулиране не би ли следвало на всички октавии 2  да зацепва на едно и също място примерно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло саксовите изпълнения отлепят по-рязко, ниско долу. Докато Люк е с дълъг ход и отлепя по - горе. Вероятно тази разлика си усетил. Що са различни - не ме питай. Дали се саморегулира е добър въпрос - ама аз така знам - хидравличен съединител не се регулира.

 

Проблема е,че при мен след смяната започна от най-долу и за година отиде най-горе. Ба ли го с тая тенденция де ще иде?  Дали това е нормално улягане или комплекта дето съм сложил нещо е калпав, това се чудя...

 

То вече е неприятно горе, поне на мен ми е неприятно за каране. И понеже съм свикнал да е по-долу особенно по баири на по-ниски обороти правя едни подскачания щото няма как да отпусна бързо съединителя и се ядосвам. Може и да си внушавам де.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое според теб в тая кола играе роля на саморегулиране ? Не ми идва на ум !!!  :nea:

 

Сам си регулираш движението на десния крак - от отделянето на стария съединител, към отделянето на новия съединител?! B)

 

Сега сериозно - моя на Октавията и стария, и новия /от ЕТ/ отделя посредата - на едно и също място. Много ми е удобен.

Качих се да карам Голф4 на жена ми - също нов съединител, но отделя високо горе. Не мога да му свикна.

Четох в Голф-форума - казват тази кола си е така, този съединител си е така - горе отделя. Саморегулиращ бил съединителя, старите съединители само могло да се регулират.

Нищо по-сериозно за механизма за саморегулация нямаше написано. Отказах се да търся и да променям нещо по голфа.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си регулираш движението на десния крак - от отделянето на стария съединител, към отделянето на новия съединител?! B)

 

 

 

Че то аз май с левия крак натискам съединителя...С десния не ми е удобно, понеже ми се кръстосват краката ... :)

 

п.п.   моят съединител е твърдичък на натиск . По-мек е да речем от на тойота (където е с жило и е адски твърд) , но на други октавии на които отделя долу е по-мек от моя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:eusa_liar:  ......... и аз пък с десния крак!? Естествено, че с левия крак! :blush:

И моят съединител е твърд на натиск, но пък на Гоуфо е мек, та чак имам чувството че ми пропада крака /левия/.

 

Цецо, сори за спама! Твоят въпрос е пределно ясен, но аз не мога да отговоря на него.

При мен нямаше никакво улягане - където отделяше стария, там отделя и новия.

Не ми се струва нормално за 1 година да има такава голяма промяна.

То вероятно и ти така мислиш - затова си пуснал и темата.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе той въпроса ми е по-скоро теоретичен - кое обуславя хода на педала при хидравличния съединител (колко да е мек и къде да отлепя). Според мен основно зависи са пружините на притискателния, ама аз съм лаик в тая област, затова питам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да зависи И от дебелината на феродото. Колкото по-тънко става - толкова по-напред ще иде притискателния диск и повече ход ще трябва на маслото да отцепи . Може и да е обратно , ба ли ма...му . Теб кой ти сменя съединителя, Цецо ? Гаранцийка нещо?,- не вярвам с брат ти да сте лежали пред блока ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм механик Димо, съответно няма как да знам. Повдигал съм въпроса и за мене, отговорът - не подлежи на регулиране съединителя, както е излязла от завода саморегулиращ е. Знам, че при смяна, Лук или Сакс трябва да се регулира налягането, май през един клапан на цилиндъра на кожуха на съединителя за правилна работа. Това пише в Елза-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе той въпроса ми е по-скоро теоретичен - кое обуславя хода на педала при хидравличния съединител (колко да е мек и къде да отлепя). Според мен основно зависи са пружините на притискателния, ама аз съм лаик в тая област, затова питам...

 

Колко да е мек, зависи от притискателния диск. Хода на педала се обуславя от регулиране и от износването на феродовия диск.

 

 

..... ама аз така знам - хидравличен съединител не се регулира.

 

Съединител с хидравличен привод се регулира. Конкретно за новите коли и по точно новите Шкоди  не знам дали имат възможност за регулиране, но това, че е хидравличен, няма значение. Само знам, че неправилното регулиране води до поразии.

Вдигането на педала означава износване на феродовия диск. Но, ако е САМОРЕГУЛИРАЩ това трябва да се компенсира автоматично и да не усещаш разлика и така докато започне да приплъзва.

Педала е нормално и трябва да отделя по средата. Също трябва да се усеща лек свободен ход в началото при натискането. общо взето това са признаците за правилно регулиран съединител.

 

п.п. За който се интересува какво се регулира - това е разстоянието от работния цилиндър на съединителя до вилката на аксиалния лагер или някои му казват - изключвателен лагер, който пък задейства притискателния диск.

Класическо изпълнение. При новите коли не знам. Нещата се променят, но принципа е такъв.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе това добре, ама как си обясняваш да се изтърка съединител за 1 година и 20000км? Може да не съм ветеран шофьор, ама въртя по толкова на година, все си мисля, че знам как да го натискам. Още повече, че ако е износен с тия нютонметри на колата трябваше да пързаля, а феродото си държи.

 

Димо - аз колата като цяло си я правя в приятелска обстановка за 90% от ремонтите. Рисковете на това са ясни, ама така съм си решил, така го правя. Не мисля, че е сложен грешно - то няма какво толкова да се сложи грешно - сваляш единия, слагаш другия. Щом не е изтропал още с потелгянето, значи е ОК. По скоро съм склонен да мисля, че комплекта е калпав. Нещо много зачестиха случаите на калпави комплекти последните 2 години (и цената им падна двойно).

 

Обаче симптомите не ми пасват, обикновенно на калпавите им се разхлопва маховика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен наистина може да е калпав - износвателно феродо или омекнали пружини .  Или пък това нещо което компенсира да стои педала на едно и също място въпреки износването- само дето не знам кое е тва нещо което отговаря за таз екстра и дали въобще го има .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя моите впечатления : миналата година пролетта смених моя (на Октавия 1 1.9 ТДИ) с LUK - всичко комплект с маховика. Преди да го сменя, старият взе да преплъзва - нормално - години, ремап, НО си отделяше високо горе. Като сложих новият и той си отделя там - няма разлика. Но не съм склонен да вярвам, че може съединител да си отиде за 20к. км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе това добре, ама как си обясняваш да се изтърка съединител за 1 година и 20000км? Може да не съм ветеран шофьор, ама въртя по толкова на година, все си мисля, че знам как да го натискам. Още повече, че ако е износен с тия нютонметри на колата трябваше да пързаля, а феродото си държи....

 

Цецо, далеч съм от мисълта да те обвинявам и да търся вината в теб.

Говоря за принципа.

Ми ше се изтърка, както се кривят дискове на 2000км. напр. Не знам. С нови части не съм се занимавал още.

Ако е проблема в хидравличния привод или притискателния диск, по скоро ще отделя долу, не и горе.

 

п.п. първо трябва да разбереш дали е саморегулиращ или не.

Ако не е, регулира се хода и толкоз. Ако е, търсиш проблема в механизма за саморегулиране.

Това, че педала е горе не означава, че се е износил феродовия диск. В случая съединителя може и да е натегнат.

Иска се едно отпускане от мястото за регулиране.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво би станало, ако не е обезвъздушен масления привод на съединителя ?  Демек да е имало въздух като са сменяли съединителя и да е трябвало по-дълъг ход на педала ( почти долу) и след това въздуха да е отлетял , да не трябва дълъг ход и да отделя горе ???

...мисля си просто на глас ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има въздух в привода, /при смяна на нормално конструиран съединител хидравличния привод не се пипа! От къде да дойде този въздух/

съединителя няма да отдели и не можеш да включиш. След няколко напомпвания може да се получи. И така всеки път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вентилиращ клапан при съединителя.

 

И какво прави този вентилиращ клапан? Какво вентилира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачен на хидравличната линия и отворен към атмосфера в единия край. Би трябвало да служи за обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е отворен, НО трябва да го РАЗВИЕШ, за да се отвори към атмосферата. Сам няма как да се отвори.

Това е обезвъздушителен щуцер. Естествено, че го има. Без него не може. Като на колесните спирачни цилиндри.

Същото е, като спирачките. Има си главен цилиндър, който се командва от педала и работен, който вече след него чрез механика задейства съединителя. Ако има въздух в спирачките, педала пропада и не държат или хващат след напомпване и педала се вдига. Същото е при съединителя. При наличие на въздух няма да отдели - просто няма да се задейства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За него пише, че се регулира в зависимост от съединителя Лук или Сакс на какво налягане да работи. Освен това има и куплунг с кабели към него. Не е обикновен щуцер, защото на разни сечения го дават с пружина вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За него пише, че се регулира в зависимост от съединителя Лук или Сакс на какво налягане да работи. Освен това има и куплунг с кабели към него. Не е обикновен щуцер, защото на разни сечения го дават с пружина вътре.

 

аха, добре. аз съм до тук. модерна работа. щом и кабели висят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност има и модели с кабели и такива без. Идея нямам каква е разликата по-между им. Едно бързо търсене в нета показва, че ако има проблем набива грешка clutch vent valve switch и оборотите играят при натискане на съединителя. Но май е само за VW и Ауди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.