Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb 1 дизел?


minkov89

Recommended Posts

Колеги, здравейте. Не знам дали съм писал във форума, но още миналата година продадох Octavia-та. Сега карам Volvo S60 2.4 D5, но обмислям завръщане в клуба този път със Superb. Ще е първа генерация, може би фейслифт и задължително дизел. Въпросът ми е относно моторите. 1.9TDI PD 131кс ми е ясно горе долу какъв е, като слабо място съм чувал за дюзи, геометрия на турбина и маховик. Има ли други характерни проблеми с него? И не е ли много слаб за това голямо купе?

 

Интересува ме също 2.5, така мразения и отричан (особено в ауди форума). Интересува ме по-новия мотор, който е 163кс. какви дефекти дава, пак ли е проблемен като старите 2.5 на VAG. Впрочем той не е ли 6-так и има ли общо със стария 5-так? Като цяло той ме вълнува най-много, защото Волво-то е 163кс и не ми се ще да слизам много надолу в мощността

 

И на последно място по-новия 2.0TDI PD 140кс, същия ли е като на Passat B6 и наистина ли е толкова проблемен? Там съм чувал ужасяващи неща за дюзи, пукнати глави, турбини. Чувал съм, че маслената помпа е зацепена с някакъв щифт като шестограм, който доста случай се чупи и за 100-200 метра хвърля турбина, а след това и целия мотор. Верни ли са тези приказки и наистина ли 2.0 е толкова ужасен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, от изброените мотори бих заложил само и единствено на 1.9 TDI PD 131hp. За добро, или за лошо опит с останалите нямам, но от не малкото изчетено за тях, не бих си го причинил никога, предвид наличието на 1.9 ;) Да не ми се обиждат колегите разполагащи с коментираните мотори, това си е мое мнение и не искам да ангажирам никой с него  :banana_beer:

Относно динамиката, ако 1.9-ката ти е слаба, винаги можеш софтуерно да й повлияеш  :moto:  Успех с избора и гледай преди всичко автомобила да е свеж и запазен  :doubleup:

 

Поздрави!

Редактирано от sharpshooter_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 tdi в супърб е 8v и е надлъжен а не напречен като в б6 според мен нямат нищо общо не съм чул да е проблемен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здарвейте,

аз карам Superb 1 1.9TDI 131h.p автоматик  и мога да кажа, че съм доволен от динамиката на колата с този двигател. Все пак това е индивидуално усещане и най-добре е да покараш за да усетиш. Ти сам знаеш каква динамика търсиш и те устройва.

 

От изброените мотори мисля, че 1.9 е най-безпроблемен, както и лесен и евтин за обслужване. 

За 2.0 мисля, че е с най-добра динамика, но и с изброените от теб минуси.

За 2.5 мнението е, че "гори повече от колкото върви" и е по-скъп за обслужване от 1.9, като цяло хората избягват 2.5.

 

Винаги имаш вариант за 1.9 с ремап или ремап + по-голямо турбо.

 

Иначе съм на мнение, че трябва да караш кола с някой от двигателите за да я усетиш, както и че трябва да вземеш автомобила в най-добро общо състояние.

 

При покупка на Superb 1 задължително проверка на:

1. предницата: носачи, тампони, шарнири - окачването е малко тегаво и скъпо за обслужване (комплекти за предница от 400 до 1400 лв)

2. ел.пакет,

3. климатик - климатроник - перка на климатика,

4. индикация за отворени врати на таблото + зумер,

5. съединител,

6. диагностика на мотор, дюзи, равномерна работа на мотора

 

Аз бих търсил екземпляр с високо ниви на оборудване: кожа, навигация, мултиволан.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз задължително ще търся с високо ниво на оборудване, защото Волвото има един куп екстри, с които съм свикнал и не ми се иска да взема кола без екстри. Попринцип колата най-вероятно ще я карам в Германия и от там ще я купя. Затова ми се ще да е евро 4 със зеления стикер, за да мога да влизам свободно в центъра на големите градове, а до колкото знам 1.9 е евро 3 само и не се предлага с DPF. Другото, което виждам в немското мобиле и аутоскаута е, че повечето елегнас са 2.5 и почти винаги са с повече екстри. Задължително ще търся мултиволан, навигация, кожа, самозатъмняващо се огледало за обр. виждане, ел. седалки и подгрев би било яко да има, но не е на всяка цена. Телефона също не е спешен, Волво-то има, но съм го ползвал 2 пъти :D Гледам, че се предлагат с ESP и тракшън контрол, каква е разликата и може ли да ли да ги има и двете? 1.9TDI ми харесва най-много, но има и доста минуси, трябва да е преди 2005-та колата, да е с 5 скорости... Може би 2.0TDI е удачен вариант.

 

За 2.5 четох, че не е с кухите валове, като по-старите и този проблем бил решен, но си остава проблема със смотаното ГНП. А 2.0 пукали глави, трябвало да се гледа номера на главата... едните били с пиезо=дюзи на сименес, другите не... На едните им се чупел шестостена на маслената помпа, на др. не.... Много сложен е подбора на хубав 2.0, но има поне 5 различни кода за 2.0TDI, кой точно се слага на този Superb?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,само не разбрах волвото проблеми ли ти прави,че ще се махаш от него?Щото търпях,ама тук хора си хвалят тяхното гардже и сигурно нито са карали 2.5 дизел,/а може и да не са се возили:)))/Имам суперб 2.5тди 155кс автоматик и до този момент нямам проблеми с него.Все пак трябва да си прецениш къде ще го караш-градско или извънградско?Щото в града си гори,ама аз имам и друга кола по този случай.Ако е извън града,твърде е възможно някой от колегите с 1.9 суперби да са били изпреварвани от мен:)Ако ме разбираш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надлъжните 2.0тди помпа-дюза имат проблем с балансиращия вал, който не е никак евтин за отстраняване. Търси 1.9тди BPZ 115к.с., слага се в последните години 2006-08 и е евро 4, лошо е че е леко скопен откъм въртящ момент и е само 250 нютона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди форума е пълен с необслужвани дараци нов внос, нормално е да реват.

На този мотор 2.5 v6 TDI това му е най-големият проблем, обслужването, ако е каран с гадно масло дълго време ще се скапе. В противен случай е малко вероятно да имаш проблем. Имал съм и двата, и 155, и 163 коня. Колите в мен станаха на по 250-300 хиляди. Валове, кобилици и тн бяха от здравите неща по тях :) не бяха мръднали. ГНП-то също е капризно от към "майстори" и нафта зимно време, факт. 

 

Щом търсиш дизел, явно пътуваш, но моят съвет е, ако ще караш повече градско вземи си 1.9, ако ще е повече магистрали загледай и 2.5, но задължително да е с някаква реална история.

Фейслифтът е само 163 коня, което е една идея по-добре. Обслужването му е по-скъпо от на 1.9, но се прави веднъж на 100-120 хил км, разходът му градско (за автоматик) е 10-12, извън градско може и на 6.5 да го свалиш.

163 коня се чипва до около 390 нм и 190 коня без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно споделям мнението на колегата "Superba" относно 2.5 TDI.

Имам добри отзиви от хора, който са си потдържали мотора коректно и навреме.

2.5 е правилният избор при по-дълги пътувания, на магистрали, аутобани, планинско - просто трябва да намериш гледан автомобил.

 

Надявам се няма обидени, когато казах, че хората избягват 2.5 при покупка на автомобил втора ръка.

2.5 си има свойте предимства и много зависи колко километра правиш на година и по какви пътища.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правя по около 25-30К на година. След месец заминавам за Германия и ще пътувам още повече. Карам 50:50 градско/извънградско, така че 1.9 може да ми се види слаб. За поддръжката няма да ми е нещо ново, Волво-то е шведски 5-так и е същата история. Събира 6л. масло, дават го на 160К смяна ангренаж и окачването му е скъпо за правене. На колегата, дето ме пита по-горе. Не ми дава ядове колата, просто ми се кара VAG, има много повече инфо и форуми за тях. Частите са взаимозаменяеми от 100 коли. А и Superb-а е една идея по-нагоре, като клас и размери над S60. Също така ми трябва Евро 4 за в Германия, а Волво-то е Евро 3.

 

ПП Superb ще търся само от Германия или от Италия, но със сервизна история. Октавия-та ми беше италианка и беше перфектна. И ще си я докарам сам, така че лошата поддръжка, превъртените километражи и гадната нафта почти отпадат. А относно 2.0TDI никой нищо не казва, проблемен ли е както при Passat B6 или е по-различен мотора, който се вгражда на Superb-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз точно по аутобаните бях най-доволен от 2.5-цата :) ляга и заспива на всякаква скорост и трафик.

Под хубаво масло имам предвид само 5в-40. Ако колата има история може да се провери, на тоя двигател му трябва тънко масло, сменяно на време (15к км).

 

Относно 2.0 ТДИ мотора ... нищо не мога да кажа, само че е малко екзотика, кодът му е BSS и е слаган само в този суперб и някакъв СЕАТ, май. Доколко е съвместим с другите двулитрови мотори на ВАГ не знам, това може и да е добре (ранните верси на 2.0 тди си имат своите грижи), но и лошо, защото може да се окаже, че караш екзотичен модел с проблемите на по-ранните, а ти точно от това бягаш. Доколкото разбрах е 16в с ДПФ, евро4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата отиват към запазен 2.5TDI от Европа с история. На около 200К ако е, да изкара още 100, пък се надявам да дойде ред и за по-новия Superb след това. Аз не мисля, че една кола трябва да е вечна. Да ме слуша 2-3 години и това е. Октавия-та я карах точно 1г. и нямах никакви ядове с нея, същото важи и за Волво-то. Но Superb-а е друг клас и предполагам, че ще ме грабне. А и екстрите, които търся ги има почти само на 2.5 Уморих се да ви кажа да си купувам коли, по които да надграждам. Фарове с лупи, салони, джанти, фейслифтови брони, 100 чудеса. Искам да си взема един Superb, нагласен, с кожа, с навигация, с подгрев и само да го обслужвам. По-добре човек да хвърля 2К на година и да няма ядове, от колкото само с колата да се занимава.

Да попитам някой от 2.5TDI моторите има ли нещо общо с онова 2.5 на Touareg-а (5-така, който е със зъбни колела) ? За него съм чувал, че е много читав мотор.

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам нямат нищо общо, при Туарега двг е редови :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.