Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Воден радиатор на фабия 1.4 МПИ и закрепване на перката.


Eagle

Recommended Posts

Здравейте,колеги.

Имам едно питане относно монтажа на вентилатора на горепосоченият автомобил  Шкода Фабия  1.4 MPI  (AZE) 60к.с. без климатик. Водният ми радиатор "сдаде багажа"  и вземах нов.  Питанката ми е как се монтира перката за охлаждане,на старият беше директно завита през радиатора с болтове,и това  ме озадачава: дали е оригинално така или са го правили допълнително. Първоначално си мислех,че са го "побългарявали" и не е възможно да са го направили така инженерите от Шкода,докато не  видях схемата на снимката по долу. И реших да попитам дали така наистина се монтира или има друг начин,преди да се изгавря с новият радиатор.

 

Благодаря ви,предварително.

8280358N.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С болтове през радиатора? Това включва ли пробиване на радиатора или си има направени отвори?

Тази снимка която си качил не ми се струва да на оригинален радиатор. Виж аз какво намерих:

 

fabia-mk1-4054.png

 

Оппа, май е така. Явно съществува и този вариант.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за бързият и точен отговор,колега. Тя буксата на самата перка е изведена с пластмаса в която са заработени проводници,това също ме наведе на мисълта че е оригинално за такъв монтаж,но пак  си мислех ,че може да са приспособили от нещо друго.

Новият радиатор e  Nissens (сравнително добра марка) и на него няма пробити отвори,а като го пробия може би  автоматично губя гаранцията. Старият е Валео оригинален,на него също няма специални отвори,подготвени предварително,а са набити директно тези пластмаски,които се виждат на схемата.

 Явно са пестили пари от всичко и са решили да слагат дифузьор само на коли с климатик.  Ще го дупча, и толкова,щом е оригинално решение,няма да си усложнявам работата,да търся дифузьори и перки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги.

Имам едно питане относно монтажа на вентилатора на горепосоченият автомобил  Шкода Фабия  1.4 MPI  (AZE) 60к.с. без климатик. Водният ми радиатор "сдаде багажа"  и вземах нов.  Питанката ми е как се монтира перката за охлаждане,на старият беше директно завита през радиатора с болтове,и това  ме озадачава: дали е оригинално така или са го правили допълнително. Първоначално си мислех,че са го "побългарявали" и не е възможно да са го направили така инженерите от Шкода,докато не  видях схемата на снимката по долу. И реших да попитам дали така наистина се монтира или има друг начин,преди да се изгавря с новият радиатор.

 

Благодаря ви,предварително.

8280358N.jpg

 

Оригинално е така твоя радиатор и се продава заедно с перката и ел. двигателчето за охлаждане . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да знаеш,че водният ти радиатор се продава оригинално с направени отвори и без перка.

Повечето радиатори които нямат отворите за перката имат една скрита особеност.

Тръбите в радиаторната пита са разположени шахматно а този който сваляш от колата е със симетрично разположени тръби.

Демек внимавай като го дупчиш да не си купиш още един.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързите отговори,колеги. Вече е монтиран радиаторът. Нямаше отвори,аз го пробивах,може би защото се монтира и на други автомобили,с по-кадърно закрепване на перката. "Заводското" пробиване на старият,също не беше , кой знае какво,даже го бяха одърпали повече от мен .  Като цяло такова изпълнение на автомобил след 2000 година и то не руски,не съм вярвал,че може да има. Ето снимка на монтираната перка:

 

8284079j.jpg

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаден е този монтаж, ама както беше казъл някой "инженерите са го измислили".

Иначе можело е да завариш някаква рамка-стойка за перката от неръждавейка примерно, ама вече явно е късно.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и къде ще я хване тази рамка-стойка?

За първи път виждам такова захващане-през ламелите на радиатора. Дано от вибрациите при работа на вентилатора да не се разшлякат отворите. Щом и заводски е така.

То няма и кво да се пробива. Разместваш ламелите с една отвертка и готово. Стегни го добре да не мърда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е има някакви отвори за болтове в краищата на радиатора, обаче те пластмасови. Колко са надеждни не е ясно. Който монтира, си преценява дали монтажа е станал добре.

Иначе ако колегата ще кара колата на рали (през дупките - гравъл стейдж), може в последствие да тунингова монтажа. (това майтап)

Ламелите са крехко нещо, на бащата така гадно му съсипах радиатора с една домашна водоструйка........

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали, като предлагаш идеи, обясняваш до край и монтажа как ще стане.

Виждат се някакви дупки. Не знам отвори ли са. Както и да е.

С тази рамка, конструкцията става тежка. Отворите са в края на радиатора и са в пластмасата на самия казан. За мен не е удачно да се захваща там. Или аз не бих го хванал там щото ме е страх, че е слабо и ще се изкъртят.

Така, като го виждам този вентилатор тежи 200гр. Не му пречи това захващане. Сигурно си има и гумени тампони/шайби/, което е добре.

Да не търка и да обират вибрации. Ако няма, аз бих подложил.

т.е. този радиатор няма какво толкова да носи.

 

п.п. ламелите са изключително меки, да, с тях се увеличава охлаждащата повърхност, но ако се вгледаш закрепването на вентилатора ляга върху тръбичките за водата.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да има проблем с това захващане. Има разстояние между тръбите, и има пластмасови водачи,не опира метал в метал и ламелите които се смачкаха също не позволяват да опира в тръбичките. Старият ,щом е изкарал 12 години така и пак проблемът му не беше от захващането на перката,а от корозия.  

Иначе според схемите,които е качил колегата "setfan" ,за този радиатор си има фабрично дифузьор с перка,който се захваща  към радиатора за тези стърчащи уши и към маската,но явно се слага само на варианти с климатик,за без климатик са го сложили директно да пестят пари може би.

Редактирано от Eagle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали, като предлагаш идеи, обясняваш до край и монтажа как ще стане.

Вероятно тук е времето да напиша, че такава кола с такъв двигател (без клима) на живо не съм виждал. Видях на снимката, че колегата има куфарче с инструменти (вероятно се занимава с разни ремонти) и просто подвърлих идея. Най-добре е да се придържа към спецификациите на производителят, който дава гаранциии при нормална експлоатация :)

И моите инструменти са FORCE макар и не пълен комплект, но се доказаха във времето като здрави и надеждни :banana_beer:

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сефан-е пак ще се повторя, че за първи път виждам такъв монтаж на вентилатор.

Изключително просто и универсално решение. Затова се и включих в темата. Щото ми хареса идеята.

По този начин, този вентилатор може да се монтира на всички видове радиатори 

Иначе - трудно е да се направи рамка за вентилатора - материал, мерене, рязане, заварки, пари. Няма смисъл.

Чак, като колегата пусна реална снимка, тогава зацепих за какво става въпрос...и какви са тез дупки в радиатора

За инструмента - не напъвай тресчотката. ;)

 

:cheers: Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стефан-е

 

setfan, колега, извинявай, не съм ти прочел правилно ника  :blush:

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,то и аз за първи път виждам такъв монтаж. Монтажът не ме притеснява толкова,като надежност ,колкото до последно не можех да повярвам ,че е оригинален и затова отворих тема. Иначе радиаторът ми направи впечатление,че за разлика от други разстоянието му между тръбичките е по-голямо и буксата на вентилатора е изведена с тази пластмаса в която са вградени проводниците.

 

А за тресчотките имам ги от около 4 години и  мога да кажа ,че за тази цена по-добро трудно може да се намери ,дори и за по-висока.Отначало ги жалех,като бяха нови първите месеци, после яко гърч в рамките на разумното.Тази голямата я напъвам,колкото мога,но без удължител (иначе съм виждал такива да ги удължават и с тръби,но са им служебни) и няма мърдане.

 

Благодаря ви още веднъж,че се включихте в темата,вече спирам да пиша,че отиваме към спама и модераторите,ще се карат. :banana_beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.