Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG - Размисли и страсти


Milen Dimitrov

Recommended Posts

Аз обаче знам - като се прибера в гаража, след 1/2 час на спортен режим по светофарите, на сутринта излизам от гаража с подскок и удар в гърба, а като се прибера след нормално каране, на сутринта пълзи като умряла...

 

Това беше доста изненадващо за мен в първите седмици след като купих моята кола. Случвало се е при излизане от гаража и на първите няколко светофара сутрин да си кажа "Добре, сега защо така подрипва? Вчера не го правеше." Леката паника отмина след като установих, че става "нервна" само след като преди това съм карал по-агресивно. Осезаемо се изостря реакцията на кутията след като си поомачкал педала на газта и определено й трябва някакво време, за да стане отново плавна.

 

Обаче има нещо друго. Дори да е карана по-спокойно до момента, в който решиш да я настъпиш, аз не съм забелязал споменатите от shaft бавно ускорение и липса на "ряз". Настъпиш ли педала по-солидно, колата живва на секундата и се изстрелва, дори при лост в позиция D. Точките на превключване на предавките се променят веднага. "Ряз" има, и още как.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    9

  • shaft

    9

  • Izolini

    5

  • Боре

    5

Най-много писали в темата

Добре, де, не е толкова фрапиращо... може да са си такива DSG-тата, аз не карам такава всеки ден и не знам много за тази кутия. Определено не ми харесва как върви на тестовете. Много хора й се кланят на тая кутия, представям си другите какви бълвочи са, значи... Никоя автоматична кутия не ми е позната...и не ме кефи.

 

Така че, карайте го и Вие Супърба, сравнете за себе си, кажете какво е реалното положение сравнено с другите DSG-та. Колата си върви за теглото си, според мен, не е умряла, ако така е прозвучало. За мен и моята кола си върви, така че... Като се качат 4 човека при мен става много много зле, но пък горе долу е окей... Само заради това бих я засилил малко.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, наскоро карах новите пасати, които обикаляха из БГ на ол инклузив тестдрайв . За мен също ДСГ-то е мудно в сравнение с ръчната кутия. Мисли, дълго мисли какво да прави- по сравнение с ръчката. Всъщност компа мисли, тя кутията няма какво да му мисли. Дори пасата с големия мотор ( 240 ли беше , не помня) ми се видя доста бавничък. Споделих го с представителя на ФВ , който седеше до мен, а той вика -"младеж, само така ти се струва" .  Може и наистина да е така понеже двигателите са по-безшумни от наще помподюзираните , ба ли му мамата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, наскоро карах новите пасати, които обикаляха из БГ на ол инклузив тестдрайв . За мен също ДСГ-то е мудно в сравнение с ръчната кутия. Мисли, дълго мисли какво да прави- по сравнение с ръчката. Всъщност компа мисли, тя кутията няма какво да му мисли. Дори пасата с големия мотор ( 240 ли беше , не помня) ми се видя доста бавничък. Споделих го с представителя на ФВ , който седеше до мен, а той вика -"младеж, само така ти се струва" . Може и наистина да е така понеже двигателите са по-безшумни от наще помподюзираните , ба ли му мамата.

Мдаам...

 

Почвам да се успокоявам, защото почти помислих, че съм луд. ;) Шегувам се, разбира се.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, наскоро карах новите пасати, които обикаляха из БГ на ол инклузив тестдрайв . За мен също ДСГ-то е мудно в сравнение с ръчната кутия. Мисли, дълго мисли какво да прави- по сравнение с ръчката. Всъщност компа мисли, тя кутията няма какво да му мисли. Дори пасата с големия мотор ( 240 ли беше , не помня) ми се видя доста бавничък. Споделих го с представителя на ФВ , който седеше до мен, а той вика -"младеж, само така ти се струва" .  Може и наистина да е така понеже двигателите са по-безшумни от наще помподюзираните , ба ли му мамата.

   Тия, които твърдите, че DSG е мудно, сте в грешка. Или рядко шофирате автомобил с автоматична скоростна кутия/DSG, или не знам.... Всеки автомобил, без значение с каква скоростна кутия е оборудван, се шофира с душа, т.е. шофьор и автомобил стават едно цяло. А DSG (говоря специално при моя автомобил) се шофира с десния крак, демек - с педала на газта. При DSG алгоритмите на управление на компютъра може да са странни, но превключването не е бавно. Плавно натискане на газта - икономичен режим и плавно превключване; рязко натискане на газта - предавка или две надолу. Мигновено превключване. Съмнявам се да има шофьор на тоя свят, който да може да превключва по-бързо от DSG. Елементарен пример - нормално тръгване от сфетофар.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ...

Съмнявам се да има шофьор на тоя свят, който да може да превключва по-бързо от DSG. Елементарен пример - нормално тръгване от сфетофар.

Поздрави.

 

Е не, това не го казвай, човек :) Готов съм да тестваме еднакви коли с ръчни предавки и автоматик - който не може да сменя с ръчната кутия, много ясно, че автоматът ще го бие... :)  Сетих се как една кифла веднъж каза "аз кола с ръчни скорости не мога да карам изобщо - татко имаше мерцедес автоматик и аз от 11 години само това съм карала, на ръчна не мога да включа дори и първа - не знам как..." - тогава може и да е по-бавна ръчната спрямо автоматика ;)

 

Явно си пропуснал да видиш клипчетата на RS-ките по магистралата - има сравнение с DSG и без - общо взето се видя, че няма как DSG-то да е по-бързото, когато знаеш как, и най-важното КОГА, да превключваш с ръчката. ;)

 

Наистина, не сме на състезания, не сме на писти, ала-бала - за ежедневието е въпрос на предпочитание - всичко друго е само бла-бла...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое скромно мнение, огромната част от средностатистическите шофьори ще бъдат "бити" от DSG във всякакви ситуации.

 

Съмнявам се да има шофьор на тоя свят, който да може да превключва по-бързо от DSG.

В самото преминаване между предавките човек не би могъл да се справи по-бързо от DSG - говорим за милисекунди, при това много малко милисекунди. Аз продължавам да бъда шокиран от бързината, с която тази кутия сваля предавки, например.

 

Друг е въпросът дали DSG подбира upshift точките така, че да изстиска съвсем всичко от двигателя при ускорение. Сравнена с опитен шофьор, който знае какво прави, тук тази кутия сякаш мъничко отстъпва пред ръчната. Разликата обаче е съвсем малка и на практика незабележима в ежедневието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не, това не го казвай, човек :) Готов съм да тестваме еднакви коли с ръчни предавки и автоматик - който не може да сменя с ръчната кутия, много ясно, че автоматът ще го бие...

 

Явно си пропуснал да видиш клипчетата на RS-ките по магистралата - има сравнение с DSG и без - общо взето се видя, че няма как DSG-то да е по-бързото, когато знаеш как, и най-важното КОГА, да превключваш с ръчката. ;)

 

 

Шафте и ти си пропуснал някои неща като например, че дсг ищма два съединителя и следващата скорост директно чака заредена. А относно клипчетата дсг е с по- дълги скорости при рската от ръчните и затова е по-бавно, а не заради превключватията на скоростите. А и е по-бавно на високите предавки респективно скорост на движение.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И има по-голям процент загуби, от колкото ръчната кутия.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четири години имах база за сравнение между О2-105к.с. и Супърб-170,DSG.

Разликата е огромна и във вървежа и в комфорта,а пък за шумовете в Октито,да не говорим-след 120 вътре се гонеха ветровете в сравнение със Супърба.

Относно адаптирането на кутията,не съм забелязал да се влияе от стила на шофиране,това по скоро са внушения на колегите.

Колата върви толкова и така сменя скоростите според педала на газта и спирачката.

Това е от моя скромен "пет годишен опит" с DSG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаптирането е на какви обороти да превключва кутията. При по-агресивно шофиране започва да превключва на по-високи обороти, при по-спокойно шофиране на по-ниски. При кик даун винаги си изпълва оборотомера. Отделно отчита товар на двигателя, скорост и други и това влияе на алгоритъма на какви обороти превключва. А сигурно и самото превключване има някакво адаптиране, щом колегите усещат по-рязко потегляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Иво, само дето "усещането" си е доста "хард".

Надали, всички сме болни от една болест, и си внушаваме.

Може пък Ники да не е толкова сензитивен, колкото нас, останалите.

То и аз много неща не ги чувам, ама я питай Венци и Димон...

Както и да е, не ми е първия "автомат", няма и да е последния, но смея да твърдя, че не е безкрайно лош - това е запазено за "Роботроник" на Ситроен - няма, няма и да има, по-голямо скудоумие от него..., дори вариаторите на Хонда и Тойота, дразнят по-малко, мислят по-бързо, и реагират по-адекватно...

На обратната страна, е ZF - сигурен съм, че и Венци ще я хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое скромно мнение, огромната част от средностатистическите шофьори ще бъдат "бити" от DSG във всякакви ситуации.

 

 

В самото преминаване между предавките човек не би могъл да се справи по-бързо от DSG - говорим за милисекунди, при това много малко милисекунди. Аз продължавам да бъда шокиран от бързината, с която тази кутия сваля предавки, например.

 

Друг е въпросът дали DSG подбира upshift точките така, че да изстиска съвсем всичко от двигателя при ускорение. Сравнена с опитен шофьор, който знае какво прави, тук тази кутия сякаш мъничко отстъпва пред ръчната. Разликата обаче е съвсем малка и на практика незабележима в ежедневието.

Според мен колегата е много, много прав за всяка една написана дума!

Иначе наистина най-добрите думи са за 8степения автомат на ZF - никога ръчна кутия няма да го бие на каквито и да е дисциплина! Някой ден бих скочил в точно такъв.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 cent и от мен  :fiu:

Автомата е естествената еволюция в автомобилостроенето! Няма нито една премиум кола с ръчка. Има някои даже, които и лост нямат на скоростите. За състезателни автомобили не говорим, там нещата стоят по друг начин. Така че ръчката е все още на лице поради 2 основни причини - по евтина е и е по дуракоустойчива. 

 

За мен ДСГ съвсен не е отличен автомат. Има обаче доста добри страни. Като цяло мога да го сложа в графа става. Главния му проблем е компютъра му по някога се обърква. Иначе като знае какво да прави е доста добър. Другия му проблем е че не е класически автоматик с хидротрансформатор, а нормална кутия с 2 мокри съединителя и компютър от коети има дребни недостатъци. За здравина не мога да коментирам. Като мисли добре се справя супер, и превключва много по бързо от човек. 

 

Определено е едно отлично решение за 90% от шофьорите. Останалите 10% ще трябва да преглътнат робския труд на ръчката.

 

За мен шофирането трябва да е удоволствие - какво по добро удоволсвтие от автомобил 200+ коня и перфектен автомат.. ? 

 

 

П.П. всички модерни автоматични  кутии са адаптивни, това бе добре обяснено от колегите по горе. Кое се адаптира и как и защо. Главно се прави с цел икономия на гориво, за тези които се чудят. Едно е да ти сменя на 3000 оборота всеки път друго е да знае че ти не бързаш и да мушка следващата скорост на 1200 оборота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма да пиша повече.

НЕ МОЖЕ ЕДНА КОЛА ДА ВЪРВИ ПО БАВНО,ЗАЩОТО ПРЕДИ ТОВА Я Е КАРАЛ ПЕНСИОНЕР. За адаптацията ви обясних в какво се изразява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за нюанси на шофирането... в момента в който настъпиш газта и се изстелва.. просто трябва да покараш за разбереш каква е логиката. Това че я е карал пенсионер преди тебе няма никакво значение, ако ти я гониш тя ще си върви.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, има бутон за кикдаун под педала на газта, той ти е щракнал.

Да да, разбрах вече... Нищо не се случи и затова се чудех какво е, но вече разбрах, да :) благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Знаете ли,че и колите с ръчните кутии имат такова копче.Примерно моята.А,КАЖЕТЕ МИ ЗА КАКВО Е? Който ми отговори,получава 5литра масло Пентосин за колата.

 

А до кога е валидна играта ?

Ако има повече от един отговорил правилно томбола ли ще има?

 

п.п. Ама маслото ново или втора употреба? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валидна е Пепи.

Кутията е адаптивна,ама има само 2 режима на работа.Спортен и нормален.Когато си карал с пълна газ,изпреварвал си в колона и т.н. извтесно време кутията преминава в спортен режим изразяващ се в задържане на по-високи обороти дори и при ниски нютон метри подавани от педала на газта.Това е само!!!!!!!

И това трае кратко.

При кик-даун сменянето на предавките е при по-високи обороти,дори и да е на нормален режим лоста,но после при отпускане на газта търси бързо най висока предавка.Ако е карана пълна газ-спирачка,пълна газ-спирачка,започва да задържа оборотите Високи при ниско натоварване на педала-като в спортен режим.

При спортен режим и сменя на по-горна на по-високи обороти и ги задържа по-високи-тоест не сменя веднага на висока предавка при намаляне на педала на газта.

Един разбирко,даже каза ,че спортния режим бил за спускане по наклон само......поредната тъпня.

Кутията в софтуера работи по алгоритъм нормален и алг.спортен ,който е според 1:нютон метри -от педала,лимитера по атмосферно,по мап ,ако има и по маф.Най-малкия от трите,който се явява реалния,след като е изчислен и милиграма на цикъл в преобразуващата,2:обороти,3:км.

Ако приемем ,че нютонметрите реалните след лимитера са 360,и оборотите са 4500,значи 360по3700 /махам 800 оборота за празния ход/ има 1 332 000 и по 250 км.=333000000 комбинации за адаптиране само в единия режим. МНОГО Е АДАПТИВНА ДА. Като умножим по 2 заради другия режи ,още по-адаптивна става и като сметнем и в комбинациите с кик даун,когато в нормален сменя при високи обороти като в спортен,но яко не си я карал газ -спирачка,газ спирачка няколоко пъти ,при отпускане на газта търси най висока предавка с цел икономичнос още по адаптивна стана :) Ако пък в си погонил преминава в спортен режим при нормал лост -при леко натоворване на педала за около 30 секунди.30 сек. се държи като в спортен,задържа високи обороти при върната газ.

За какви тъпи адаптивни магии ми говорят някои и си внушават не знам. Не вървяла щото преди това я карал някой бавно.....трябва да карам 10 км че сигурно да стане бърза колата.Глупости на търкалета.Даже другия пък му тръгвала с шут на другия ден чак колата,ако преди това като я прибирал я карал агресивно.Ще умра от смях честно.

Кутията единствено прави следното,че задържа 30 сек.в спортен режим при ниско натоварване от педала на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се е случило,защото си бил с високи обороти вече и без това.

Не спори,преди да си сигурен в нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще помоля да се придържаме към темата. Драмите с DSG-то и какво се/не се случва, нека бъдат в другата тема. Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де аз така да попитам нещо друго.

Как точно работи автопилота с ръчна кутия задал си му примерно 150км/ч натискаш спирачката той се анулира намаляваш до 50км/ч и после какво правим трябва да му ги превключиш ръчно това автопилот ли е или пполу автопилот?

Как точно работи системата дистроник и подобни системи за дистанция и автоматично спиране с ръчна кутия.

Колко от вас са имали автоматик кола от новото поколемие не от миналия век и са готови да се върнат към ръчна кутия

Според мен да имаш кола ежедневна не някоя която е предназначена за "фън" и да си я купиш с ръчна кутия и да и хамалуваш ми се струва леко........

Аз лично никога не би си взел отново кола с ръчна скоростна кутия по никакъв повод да и робувам.

Колко точно е разликата в ускорението между дсг и ръчна и колко точно е важно това?

Колко от вас са съгласни на следния екперимент 200км на пълно натоварване на шофьора на колата единия с ръчна другия с дсг кой ще има повече пропуснати превключвания може на писта дракон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.