Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG - Размисли и страсти


Milen Dimitrov

Recommended Posts

Продължение на ТАЗИ тема

 

Относно DSG-то - аз по принцип не обичам автоматик. Затова си говоря негативно за него - хубава кутия си е, за който си обича автоматици. Аз такова не мога да карам, много ми е терсене - приятелчето с мене ме бъзика - плесна ме по ръката, защото държа скоростния лост - вика ми "да не превключиш ей!"  :D Това е вторият супърб, който карам с DSG - фейслифта го карах с такова и горе-долу по-добре беше...

 

Та... впечатленията ми от DSG-то, като човек, който не обича автоматици са следните:

1. Включих на спортен режим, тръгвам от място по прав булевард, горе-долу равен терен. Трима човека сме в колата - двама слаби и един като за двама (тоест аз).

2. Пускам спирачката, натискам до 50-75% газта, не чак до долу, малко остава още, сигурно около 25% остават докрая.

3. В началото нищо не се случва, след секунда избучава двигателя до (не видях колко оборота точно) над 2000 оборота, мисля, че беше и тръгва някак добре, кефи ме.

4. превключва на втора и не забива муцуната, както ръчката би направила в повечето случаи, но след това вече почва много плавно да набира, няма го тоя ряз. Натискам газта до долу, щраква нещо педала, помислих, че е готов да се троши... и питам дилъра - защо така щрака тоя педал (все едно ABS както рита само веднъж - така се усеща щракането при натиск до пода на педала) - не си спомням отговори ли ми защо е така, ама живи и здрави...

5. Плавно и бавно превключва кутията, не скача и т.н.

 

Хубава кутия е, но на мен не ми харесва - не съм за автоматик аз. Не ми носи кеф. :)

 

Пак казвам - аз не обичам автоматици, просто нямаше с ръчни, да си покарам и да добия точна представа за колата.

 

Колегата ми каза " 'ми... става... " като си тръгнахме. Както казах - не носи фън, става за придвижване, да е комфортно и да е сигурно. Всичко друго просто го няма, защото не е направена за фън колата. За това за което е направена си става определено.

 

Поздрави

 

ПП: Сега точно говоря пак с колегата, питах го какви са му впечатленията от DSG-то - каза ми "много бавно сменя на спортен режим... това ми направи впечатление" ми казва :)

 

Ако преди колата е карана спокойно това е напълно нормално да е по мудна. Забелязал съм, че и трябват около 10км да се адаптира към новия стил на шофиране.

S- режима е само за спускане на наклон и чистене на филтъра, няма никаква полза от него /лично мнение/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    9

  • shaft

    9

  • Izolini

    5

  • Боре

    5

Най-много писали в темата

Ясно, Благодарско. Не го знаех това какво е... Но нищо не се случваше, държах го, цъках го, нищо не правеше. Тоест, очаквам да свали предавката, ама не...

 

Значи, може да е била мудна, заради това което казва Милен. Не знам. Затова искам да видя ръчката как върви и пак ще пиша.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако преди колата е карана спокойно това е напълно нормално да е по мудна. Забелязал съм, че и трябват около 10км да се адаптира към новия стил на шофиране.....

 

ше я чакам аз 10км. да мисли и да се адаптира кой я кара?! Умна кола нема що.

Стил на шофиране дрън, дрън.. Както си карам спокойно и изведнъж ме прихваща и искам да я настъпя, или ситуация налага....." и аз те чекам да ми дойдеш душо...."

Милене, нищо към теб. Просто е тъпо това нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ше я чакам аз 10км. да мисли и да се адаптира кой я кара?! Умна кола нема що.

Стил на шофиране дрън, дрън.. Както си карам спокойно и изведнъж ме прихваща и искам да я настъпя, или ситуация налага....." и аз те чекам да ми дойдеш душо...."

Милене, нищо към теб. Просто е тъпо това нещо.

 

Тъпо, не тъпо, това е положението базирано на две 7-DSG карани от трима човека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, джудже палаво :), не си се качил да караш "правилния" Сюпърб с DSG ;)

Милен, дори и предно каращия, да е бил спокоен тип, с три-четири сериозни "настъпвания" на газта, се адаптира веднага. Виж за обратния вариант - да, повече време и трябва, да се успокои.

Жоре, повярвай ми, ако ситуацията /или настроението/ изискват, при превключване от Д на С, са необходими няколко милисекунди, за да се събуди Звяра - абсурд е, да останеш без мощност и ускорение.

Всичко това, се отнася за 6 DSG и за Съби...

Иначе, при първия ми "кик-даун", аз също реших, че съм счупил превключвателя - изхрущя като счупена ампула, чак сърцето ми прескочи. Обаче не, просто такъв звук издава, като го сгазиш - може и умишлено да е, знам ли...

 

П.С. За качеството на материалите и изработката в новия Сюпърб, не ми се говори повече - тотална излагация! Пък и само ще се повтарям.

Поздрави

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви глупости с адаптирания на кутията говорите.Като смачкаш газта си тръгва по един и същ начин,независимо как и колко е карана преди това

Ще ме уморите от смях в тази тема.

Не 10 ,понякога 50км.и трябва да се адаптира.....хахаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смуиле, ако не бъркам, Стрелата е с ръчни...

Колкото и да си карал DSG, няма как да добиеш реална представа, за адаптирането на кутията!

Колкото и да разбираш, няма как, да отречеш адаптирането, което от Шкода са описали и те инструктират в Ръководството за употреба.

Няма как да знаеш, как се държи кутията, при потегляне, а и известно време след това, с оглед начина на шофиране от последния път.

Аз обаче знам - като се прибера в гаража, след 1/2 час на спортен режим по светофарите, на сутринта излизам от гаража с подскок и удар в гърба, а като се прибера след нормално каране, на сутринта пълзи като умряла...

Като навъртиш 12-15 хиляди, или повече, с DSG, при всякакви условия и режими на шофиране, пак се обади ;)

Иначе, тези приказки, за колата на Лелята на Стринката, дето е братчедка на Шурето, пък тя не е и нейна, пък е Октавия, ама е със 7 DSG, и веднъж я карах до Чехия, ама не правеше така, сме ги слушали...

Почети малко - инфо от производителя, от собственици, от ползватели, пък се изкажи компетентно.

То, ясно, че от твоята камбанария на автомеханик с 20 годишен стаж, и на форумен гуру, е лесно да речеш и да отсечеш, ама понякога, може и да бъркаш ;)

 

П.С. И аз не вярвах, че DSG-то е умно, ама...

П.С.2. Хаде, стига толкова съм писал, че ще стане като с маслото "Кастрол - Пърформанс" - всички са го чували, ама никой не го е виждал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си виждал Кастрол 0-40 ли бе???Малеее.

Айде някой друг освен тебе и колегата с др.суперб да каже,че се адаптира и глупостите на другата сутрин,че тръгвала с шут.

Единствената адаптация,е че ако я караш с много газ,около половин минута,може да се държи като в спортен режим,тоест да ти държи по високи обороти на мотора.

Стига са излагахте.

НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ ПО БЪРЗА,ИЛИ ПО БАВНА,АКО НАКОЙ ПРЕДИ ТОВА Е КАРАл БАВНО.

Венци,колко тежи вовия суперб дето си карал знаеш ли?

Вие не знаете за какво ви е копчето под педала,седнали сте да ми обяснявате на мене.

Знаете ли,че и колите с ръчните кутии имат такова копче.Примерно моята.А,КАЖЕТЕ МИ ЗА КАКВО Е? Който ми отговори,получава 5литра масло Пентосин за колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде някой друг освен тебе и колегата с др.суперб да каже,че се адаптира и глупостите на другата сутрин,че тръгвала с шут.

Единствената адаптация,е че ако я караш с много газ,около половин минута,може да се държи като в спортен режим,тоест да ти държи по високи обороти на мотора.

Стига са излагахте.

НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ ПО БЪРЗА,ИЛИ ПО БАВНА,АКО НАКОЙ ПРЕДИ ТОВА Е КАРАл БАВНО.

Аз съм този някой друг. И го твърдя от 5 години и половина каране на 6DSG и още 2 и половина на 7DSG. Като при 6DSG е много по-ясно изразено, може би защото тя е 140 коня и там разликите във вървежа са по-големи. А това се случва поради една единствена причина - DSG е не просто автоматик, това е АДАПТИВНА скоростна кутия. И знам, че беше писал някъде, че ти не разчиташ на инфо от никъде, освен от собствения си опит, ама вземи прочети упътването на Октавия 2 и тогава пиши пак.

 

Венци, я погледни, какво е написал Самуил - Супърба е ТЕЖЪК, сигурно съотношението конски сили/тон му е по-лошо от на твоята кола. Как точно искаш да ти доставя фън? Друга причина е всички накичени заради фикс-идеята за по-ниски вредни емисии простотии, било то хардуерни или софтуерни, които по един или друг начин ограничават двигателя.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, ако си в еко режим, с този бутон не излизаш ли от него? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с DSG-то и аз съм го забелязал, вече 25 хил. км. карам.

 

Особено на извънградско - като искам да изпреваря повече коли винаги си превключвам на S и така по-лесно става. След няколко изпреварвания дори на D да го правя пак осезаемо по-пъргаво превключва и изпреварва колата.

 

Иначе спокойно като карам на D или след като жена ми е карала и се разменим да шофираме - колата върви супер спокойно и мазничко :)

 

Това са лични наблюдения без да съм чел абсолютно нищо по темата или  да разбирам от скоростно кутии. Независимо от това са ми странни коментарите против DSG-то, как нямало смисъл от S режима и т.н. Вози супер комфортно и релаксиращо, когато не я натискаш, а от друга страна става доста пъргава от старт или дори при изпреварване като се включи в S режима. Освен това може и ръчно да си превключваш - ползвам го понякога по магистрала и това почти замества усещането да си контролираш напълно колата (единствено при твърде ниски обороти сама си сваля скоростите).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Wiki има не лоша статия по въпроса за DSG - ЦЪК. В нея има интересен абзац относно самообучението:

 

 

When the floor-mounted gear selector lever is in position D, the DSG works in fully automatic mode,[3][5] with emphasis placed on gear shifts programmed to deliver maximum fuel economy.[3][10] That means that shifts will change up and down very early in the rev-range. As an example, on the Volkswagen Golf Mk5 GTI, sixth gear will be engaged around 52 km/h (32 mph), when initially using the DSG transmission with the 'default' ECU adaptation - although with an "aggressive" or "sporty" driving style, the adaptive shift pattern will increase the vehicle speed at which sixth gear engages.

 

Та не знам къде точно е "големия смях" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това е препис от моята книжка:

 

 

Динамична програма за превключване

Прочетете информацията и указанията за безопасност на стр. 109 и ги вземете под внимание.
Автоматичната скоростна кутия на автомобила Ви е оборудвана с управляваща електроника. Скоростите се превключват автоматично, в зависимост от конкретната програма.
При спокоен стил на шофиране, автоматичната скоростна кутия избира най-икономичната програма за превключване на скоростите. Своевременното превключване на скорости намалява разхода на гориво.
В случай на спортен стил на шофиране с резки движения на педала за газта, при рязко ускоряване, честа смяна на скорости и при използване на максимална скорост, след като натиснете спирачния педал до упор (режимът kickdown), автоматичната скоростна кутия се приспособява към този стил на движение и по-рано превключва за по-ниски скорости отколкото при спокоен
стил на шофиране.
Избирането на най-подходяща програма е процес, който постоянно се развива. Независимо от това обаче е възможно с бързо натискане на педала на газта да преминете към по-динамична програма за превключване на скорости. При тази програма скоростната кутия превключва за по-ниска скорост и по такъв начин Ви позволява по-голямо ускорение (например при изпреварване) без необходимост да натискате педала на газта в кик даун позиция. При съответния стил на шофиране, след превключване на по-висока скорост отново се избира първоначалната програма.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, съм виждал Бе, от къде да съм го виждал!!!

Нямам приятел, да ми го носи от ФРГ, и то експортно за Франция...

Само "М 10Д" съм виждал, също и "Президент", а може и "Краварката в левия ъгъл" - за последното, не съм сигурен...

Никой не е казал, че автомобила става по-бърз или по-бавен, няма и как !

Говорехме за динамика и реакции на скоростна кутия и двигател, спрямо стила на шофиране, ама кой да чете...

 

Осрахме и тази тема - вместо за Сюпърб 3, стана "За и против DSG и всичко свързано с него"!

Време е за местене или метла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе?! Моите глупости, явно никой не ги чете правилно. Казах ли сто пъти, че Супърба е тежък, съотношението му с двигателя става същото като при моята, обаче няма фън, да. Така е, Ице.

 

Веднага ми се каза, че говоря глупости и не можело 190 коня да вървят като 105... На едно купе не може, да... Много хитро! Аз спирам да пиша... Нещо не се разбираме, какво си говорим. Като карам машината и с ръчните, ще си кажа финалното мнение.

 

Поздрави

 

ПП: Боре, ще те издебна аз, да видим кога точно - и ще разберем тогава, дали 3,6 върви като 1.9, или не! хахаха!!!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаете ли,че и колите с ръчните кутии имат такова копче.Примерно моята.А,КАЖЕТЕ МИ ЗА КАКВО Е?

 

На мен ми е интересно за какво е. Както и на автоматика за какво му е. Нали педала се следи в проценти, компютъра има точна информация какво се случва и колко точно и колко бързо потребителя мачка газта.

 

Това копче го виждам само като сейфти паралелен механизъм. Ако се строши енкодера на педала, да не стане сакътлък при изпреварване. Което не е излишно де, просто не мога да му намеря друг смисъл.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще ме издебнеш бре, като и Ти и Окито се забелязвате от поне 100 метра /без значение, дали си в колата, или пешак/ ?!? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще ме издебнеш бре, като и Ти и Окито се забелязвате от поне 100 метра /без значение, дали си в колата, или пешак/ ?!? :)

Ахахах! Абе, и ти си много прав, дори не си седнал... Нали сме се разбралЕ, НИМ-че и биричка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха Аз си мислех, че копчето под педала е за тия дето им липсват скърцанията и хрупанията от таблото, та докато си карат да си скърцат, ама май Юли е дал по-верен отговор.

Венци, вярно ли мислиш, че след 120 твоята върви повече? Айде качете се същите 3ма човека и ги повози с твоята и после напиши какъв фън доставя 105кс и как блъска и яко залепя гърбовете Ви за седалката :)

Не знам какво очакваш от ръчната кутия като фън, но като вървене няма да е нищо по-различно - мога да го докажа с някои други тестове на ДСГ срещу ръчна, провели се наскоро...:)

 

В Wiki има не лоша статия по въпроса за DSG - ЦЪК. В нея има интересен абзац относно самообучението:

 

 

 

Та не знам къде точно е "големия смях" ;)

Аз доколкото виждам Сами е казал точно същото, което пише и във въпросния абзац. Ако кутията е сменяла на 4500 не виждам никаква причина тя да е виновна, че колата е бавна.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само, ако е набил kick-down-а. Ако не е ще е по-бавна. 

 

 

...  although with an "aggressive" or "sporty" driving style, the adaptive shift pattern will increase the vehicle speed at which sixth gear engages.

 

В превод - ще сменя при по-висока скорост, т.е. по-високи обороти, т.е. ще е по-динамична и ще стои по-близо до максималната мощност. И обратно, при по-спокойно каране, ще сменя на по-ниска скорост, т.е. по-ниски обороти, т.е. по-далеч от максималната мощност, т.е. по-мудна, т.е. по-бавна. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип съм скептичен към неща дето се опитват да ме заместват.

 

Що и трябва на кутията да е адаптивна? Не може ли просто като я сложа на S да се пържи яко, а като я сложа на П (от пенсия) да кара икономично? Що трябва тя да решава какво искам (евентуално) аз?

 

Утре ще измислят някоя дето ти проверява парфюма и според това те кара до любовницата или в къщи :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип съм скептичен към неща дето се опитват да ме заместват.

 

Що и трябва на кутията да е адаптивна? Не може ли просто като я сложа на S да се пържи яко, а като я сложа на П (от пенсия) да кара икономично? Що трябва тя да решава какво искам (евентуално) аз?

 

Утре ще измислят някоя дето ти проверява парфюма и според това те кара до любовницата или в къщи :)

А ти с ръчната кутия само по тези два начина ли караш? Или като пенсионер на 1500 оборота, или като натопорчен тинейджър до "лютеницата" на 5000 оборота? Можеш да не отговаряш де, то е ясно.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви глупости с адаптирания на кутията говорите.Като смачкаш газта си тръгва по един и същ начин,независимо как и колко е карана преди това

Ще ме уморите от смях в тази тема.

Не 10 ,понякога 50км.и трябва да се адаптира.....хахаха

При положение, че не караш ежедневно DSG, защото коментираш толкова крайно?

Миналата събота с един комшия водихме същия разговор, та след 2 часа тестове се оказа, че и на неговия Туарег кутия се адаптира /не е DSG,a 8-степенна чист автомат/

 

 

Това са лични наблюдения без да съм чел абсолютно нищо по темата или  да разбирам от скоростно кутии. Независимо от това са ми странни коментарите против DSG-то, как нямало смисъл от S режима и т.н. Вози супер комфортно и релаксиращо, когато не я натискаш, а от друга страна става доста пъргава от старт или дори при изпреварване като се включи в S режима. Освен това може и ръчно да си превключваш - ползвам го понякога по магистрала и това почти замества усещането да си контролираш напълно колата (единствено при твърде ниски обороти сама си сваля скоростите).

 

Аз DSG-то много си го харесвам и нямам никакви оплаквания от него. Просто не ползвам S режима, защото и без друго си карам нервно и след като висшата сила каже на колата, че аз съм зад волана нещата си заспиват  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.