Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Разработване на Рапид


j.mok

Recommended Posts

Здравейте,

 

Скоро ще бъда собственик на чисто нов Рапид 1,6 TDI 115 коня и се чудя какъв е най-добрият начин за разработване на двигателя. Четох форуми и за други марки (тъй като не намерих такава тема тук) и еднозначен отговор не намерих, пък и най-добре информацията да е от извора.

 

Едни твърдят, че новите двигатели идват разработени от завода, други, че трябва 3000 км да се разработва с повишаване и смъкване на оборотите, да има игра...

 

При мен, на всичкото отгоре, само няколко седмици след доставката на колата ще има и пътуване до Берлин, което значи предимно магистрала.

 

Благодаря Ви предварително и вярвам, че темата ще е полезна и на други.

Жмок

Редактирано от j.mok
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 500 км.по леко,до 1500 км.нормално,след това може пълна газ и вис.обороти.

Маслото на 10000 го смени. Не на 3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 500 км.по леко,до 1500 км.нормално,след това може пълна газ и вис.обороти.

Маслото на 10000 го смени. Не на 3.

 

След като минеш етапите посочени от bega4kata до към 3х км е най-добре да се изхвърли това масло и вече с ново няма как да имаш притеснения с мазането в мотора! Не знам на някоя кола да и е навредила смяна на масло, по-честно се случва обратното - нередовната смяна да е предпоставка за проблем.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 2000 км внимавам да не вдигам повече от 2500 оборота, в повечето случаи си правя една разходка с магистрала и междуградски път. 6 коли съм разработвал така и нито една от тях не е имала проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло което са сложили от завода е предвидено на 30 000 км да се сменя! Защо трябва да го хвърля след 3 000 ????????????

А,това ми обяснете.

Ново масло качествено да го хвърляш?

10 000 може да се кара!

Колата си има маслен филтър!!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо българите се мислим за по-умни и знаещи от инженерите.

 

Това, че е лонг-лайф нищо не значи, нито пък това че е Low-SAPS е кой-знае какъв проблем за двигател, който е проектиран и тестван за такова масло. Бъдете сигурни, че тези двигатели са тествани за пробег с това масло. Бъдете сигурни, че сплави, технология на изработка, допуски и както начина на впръскване и горене е тотално различен от моторите от преди 10 години.

 

Аз не бих експериментирал с никакво друго масло освен препоръчаното, защото в един съвременен двигател баланса е много тънък и има много неща, които можеш да прецакаш ако го караш с неправилното масло. Я DPF, я нещо друго. Нито пък бих го сменил по-рано от 20000км при положение, че това не са състезателни коли, а такива които се експлоатират нормално за ежедневни нужди и рядко виждат над 3000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Тома неверни,не се хаби да  обясняваш! 95% от авто парка на България е от запад,не знам коя си рака. А там дали е сменяно масло на 10000км? 

Ама като си купиш нов автомобил, може да правиш каквото си искаш! Ти го плащаш,и правото на личен избор е само и единствено твое. Формула няма,сам избираш. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бегачката го каза. Прочети си в книжката какво пише като получиш колата, тук ще получиш 1000 различни мнения и само ще се объркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ........двигател, който е проектиран и тестван за такова масло. Бъдете сигурни, че тези двигатели са тествани за пробег с това масло. Бъдете сигурни, че сплави, технология на изработка, допуски и както начина на впръскване и горене е тотално различен от моторите от преди 10 години.....

Ужасно много си прав (за съжаление...) никога няма да се върнат старите мотори, които изкарваха по 500-600 хил км без особени драми, (имал съм 2такива), пък ако щем и на 5000 да сменяме масло. Сега някои даже гаранцията не могат да си изкарат, а в перфектния случай за марката е да се повреди малко след това .... И да отидеш за ново разбира се....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради еко изисквания и евростандарти искат от производителите да има по-дълъг период за смяна на масла! Но това ги устройва - при по-къс живот следва по-бърза смяна на кола! Аз си сменям консумативите по-често, разхода не е болка за умиране и не съм забелязал да й вреди на колата ново масло на 10х км(първото на 02ката съм го сменил на 3х км)! Да, за разлика от повечето тук, аз карам бързо, не гоня икономия на гориво и натоварвам двигателя и спирачките постоянно. Може би и заради стила си на каране и накладки сменям по-често. Всички масла губят своите свойства и почват да се скапват на около 70-80% от живота им по-предписание. Това показва статистиката на тестовете! Интересно и за въздушния филтър, пак ли смятате че нищо му няма след 1,5 год и интервал 20 до 30х км?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите.

 

Реших да направя, както Шкодко казва - да погледна в книжката, въпреки че още не съм получил колата. Оказва се, че просто трябва да се кара нормално и разумно:

 

***Разработване на двигателя

През първите 1500 км двигателят трябва да се разработи В рамките на тозипериод начинът на шофиране е решаващ за качеството на този процес наразработване.По време на първите 1.000 километра препоръчваме да не се шофира сповече от 3/4 от максимално допустимите обороти на двигателя, да не сешофира с пълна газ и да не се прикачва ремарке.

От 1.000 до 1.500 км натоварването на двигателя може да бъде увеличенодо максимално допустимите обороти на двигателя.

***

 

Остава въпросът дали има смисъл да се играе с оборотите и да се смени маслото в допълнение към препоръките от Шкода.

 

Поздрави,

Жмок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.