Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

O2 проблем с палене (не иска да запали)


superba

Recommended Posts

https://vid.me/Ytbj

 

на линка горе съм качил видео с това, което се случва в момента при опит да запаля колата.

 

А ето и малко предистория: всичко като че ли започна вчера към обяд. Колата запали със симптоми на слаб акумулатор (мъчно). По-късно през деня отново първото припалване беше тежко, изгасих я веднага и вторият път всичко беше 6. Проверих кабелите, акумулатора (окото му беше черно, според инструкцията е ОК). Всичко си беше ОК. Вечерта ме засърбя едно такова и слезнах пак да я пробвам ... няма палене. Едни звуци едно нещо, накрая запали, ама светнаха ЖЪЛТО кормило и ЕСП лампата. Загасих и веднага след това си запали нормално (лампите ЕСП и кормило пак светеха). Днес сутринта слизам и ... филмчето, не запали, нови шумове, нови лампи.Този път светна airbag лампата, че и съобщение изкара проблем в него, ЕСП пак светеше, волана НЕ (само като го дам на контакт по време на палене свети в ЧЕРВЕНО, после гасне сам). Явно таблото и датчиците се шашкат тотално. Иначе фаровете си светят нормално, не е като на умрял акумулатор.

 

От къде да почна, кабел нямам под ръка. Майстор (кой) ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От зареждане поне на акумулатора ... всички тези грешки могат да възникнат от ниско напрежение при въртене на стартер.

Премери с уеред и ще видиш , че напрежението пада под 10 В.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а само с кабели нали пак трябва да може да стане ?

да не местя акумулатор, че при мен там в кутията е и компа на газовата и е малко тегаво свалянето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз защо си мисля че ако окото е черно, си е заминал? Поне при мен на Фабията светеше зелено до последно, но все пак си замина ей така изведнъж. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами на лепенката пише, че е за смяна ако е clear или бяло. А то е плътно черно. С някаква ВАРТА съм.

Пък и толкова рязко да умре. и мен ме изненада, все си мисля, че като е тръгнал при втори старт веднага след първия пак ще върти мъчно, няма как да зареди за 5 секунди. Фаровете (късите) си светят нормално. Поне на джипа аку-то редовно го прави този номер, кара се рядко и като не е пален отдавна си има виене, притрисане, слаби фарове както си му е реда ... а тук някво странно щракане само, освен ако този не е някъв модел дето умира рязко. Другия момент е колата като види по-слаб ток и да блокира...

 

btw до сега никога не съм сменял акумулатор на кола, ама за всичко си има първи път :) трябва да си проверя и алтернатора, да не се окаже проблема от там да е тръгнал ... той как най-лесно може да се чекне ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лятната мор на акумулатори е най-често липса на електролит , а черното показва точно това , но за съжаление новите са запечатани и само могат да губят , но нищо не ти пречи да пробваш на зарядното , а за зимата вече може да си помислиш за нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефектът на мъртвата клетка.  Не може да завърти , след като запали и загасим двигателя пали от раз ...и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абс., това си е синдром мъртъв акумолатор. Хората са го казали. Дискотеката се появява точно тогава, кото умре акуто. Съвременните автомобили и по точно тяхната електроника, са много чуствителни към напрежението на акумолатора. Най - вероятно някоя клетка е умряла. Както Димон каза, клетката мре от раз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да си проверя и алтернатора, да не се окаже проблема от там да е тръгнал ... той как най-лесно може да се чекне ?

 

Палиш и през VCDS-a или с мултицет директно се закачаш на клемите на акумулатора и гледаш на колко волта зарежда - на празен ход/в обороти без никакви консуматори (фарове, парно и т.н.) и след това под товар с няколко консуматора. Общо взето под 13,8 V не трябва да пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси,

сложих нов акумулатор и колата запали, минах тънко  :heat:

сега остава да огася дискотеката (лампите по таблото), останаха да светят steering wheel и ESP, които въпреки сваленият акумулатор не огаснаха, явно им е дошло в повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пробвай следното - с включен двигател на място, завърти волана на пълен ляв и после на пълен десен (докрай). Това би трябвало да калибрира сензора и всичко да угасне.  :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, сега вече всичко е ток. Завъртях кормилото, изминах 10 метра и всичко угасна.

Егаси, за един акумулатор какво шоу !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, сега вече всичко е ток. Завъртях кормилото, изминах 10 метра и всичко угасна.

Егаси, за един акумулатор какво шоу !

 Това не е нищо...Имам един съсед с BMW530 - 2007 , при смяна на акумулатор трябва да се ходи на сервиз , закача се на компютър и се въвеждат данните на конкретния акумулатор и ако компа ги одобри разрешава да се кара колата. Адаптации и манипулации. Не може да смениш акумулатора сам зад блока ... :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа на старото ми БМВ даже смяната на накладки беше свързана с подобни болезнени манипулации.... на запален двигател, дръж спирачката натисната за 30 секунди като шофьорската врата е отворена .. хохохо.

 

Успех и безаварийни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, сега вече всичко е ток. Завъртях кормилото, изминах 10 метра и всичко угасна.

Егаси, за един акумулатор какво шоу !

Е така си е колкото повече електроника, толкова повече капризи от към токове и напрежения и при едно падане на акумулатора...и започват проблемите. Понеже и за мен темата акумулатор е актуална, може ли да споделиш каква марка взе. Аз се двоумя м/у Искара и Варта. Иска ми се да заложа на родното производство но варатата ме съблазнява с по-малкото си килограми. Пък нали олекотяването е модерно...

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента съм с един оборотен, но най-ветоятно ще взема тази Варта http://www.acdc.bg/%D0%90%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-60Ah-VARTA-Blue-Dynamic-D24

доколкото разбрах, тези идват на място. Спрямо други магазини как са им цените ?

 

Единственото, което ме тормози е, че си мисля за някой акумулатор, който да може да се обслужва, защото такъв филм да ми замине акумулатора от раз малко ме притеснява, преди 2 седмици бях на път извън БГ ... но пък от друга страна, вероятността да се случи отново във времето през което колата ще е при мен е нулева ... та не знам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е цените са им по-ниски от друг сайт на който гледах аз и еко цените са им доста добри. Аз гледам обаче 54-ка на Варта. Ок, благодаря за инфото. Май ще вземам Варта и аз, но при мен не е спешно за сега :)

 

Обслужваемите батерий май са тези които могат да изкипят и да съсипят нещо. За това много хора ги избягват, въпреки че са по-евтини. Някъде прочетох, че състава на електролита при необслужваемите почти не кипи, затова и не се губи с времето. А пък за внезапното "умиране", е по повод прекъсване на клетка, и затова хората се насочват към по-скъпи батерии уж заради гаранциите им за качество....

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента съм с един оборотен, но най-ветоятно ще взема тази Варта http://www.acdc.bg/%D0%90%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-60Ah-VARTA-Blue-Dynamic-D24

доколкото разбрах, тези идват на място. Спрямо други магазини как са им цените ?

 

Единственото, което ме тормози е, че си мисля за някой акумулатор, който да може да се обслужва, защото такъв филм да ми замине акумулатора от раз малко ме притеснява, преди 2 седмици бях на път извън БГ ... но пък от друга страна, вероятността да се случи отново във времето през което колата ще е при мен е нулева ... та не знам :)

Такъв ама силвер динамик с повече ампера взех преди месец за моято 02ка - 77амп е. 166лв и върнах стария. Така е с 2год гаранция още 20-30лв за 3год гаранция. Точно оттия юнаци и вчера се зачудих какво ми тропат корите на мотора, а те направили един монтаж без да закрепят пластмасовите кори на акумулатора. Гледай да си го сглобят, ако взимаш оттях. Иначе са им пресно прозиводство.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се възползвах от услугите на akumulatori.bg и съм супер доволен. Много любезни хора, комуникацията също е на ниво (разпитвах ги какви ли не неща, обясниха ми всичко и съвети ми дадоха), идват и на място (моя акумулатор за късмет се предаде пред блока, та дойдоха на място, даже човека дойде и 30 мин по-рано от часа за който се бяхме разбрали). Аз взех EXIDE. Също така правят и отстъпка за стария. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се възползвах от услугите на akumulatori.bg и съм супер доволен. Много любезни хора, комуникацията също е на ниво (разпитвах ги какви ли не неща, обясниха ми всичко и съвети ми дадоха), идват и на място (моя акумулатор за късмет се предаде пред блока, та дойдоха на място, даже човека дойде и 30 мин по-рано от часа за който се бяхме разбрали). Аз взех EXIDE. Също така правят и отстъпка за стария. Поздрави!

Стария беше EXIDE, точно му изтече гаранцията и се предаде!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз както казах, до сега не съм сменял аку, сменям колите средно 3-5 години.

Рекордът за дълголетие на акумулатор в един стар голф, който се задържа доста около мен, е 8 години работа в бг, а преди това колко е работил в колата не знам :)

Та сега като слушам как говорите за 3-4 години, егати, планираното изхабяване е засегнало много този сектор явно.

 

 

Само да попитам, може ли заради кофти акумулатор (от тия запечатаните) при влизане в дупка колата да гасне в движение за момент (губи ток), след което пак припалва и си продължава ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам, може ли заради кофти акумулатор (от тия запечатаните) при влизане в дупка колата да гасне в движение за момент (губи ток), след което пак припалва и си продължава ?

Няма как, нали генератора продължава да се върти . По-скоро някъде има нЯщо хлабаво по колата като цяло. Може да е всичко - от клема, бушон, кабел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.