Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бял дим Октавия 2007


Zlatina12

Recommended Posts

 

Това с маслото и за мен остана загадка и аз сипах 3,8 литра и беше на максимума. Почвам да си мисля че има някакъв трик с това масло да се източи повече или някой маслени филтри събират повече масло от други.
Иначе към колежката внимазай къде ще ремонтираш турбото много малко хора го могат това, въпреки че всеки ще каже че може, хората са ти посочили по горе кой е правилния майстор за турбото.
Редактирано от mi6oka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Zlatina12

    30

  • b3lq7a

    27

  • Pepino

    6

  • legaltk

    6

Най-много писали в темата

Марката не е толкова важна колкото произхода, цялостно - не частично източено старо масло и после налято/долято ново масло и сигурността, че изобщо е сменено, а не са избърсани филтрите! Напатил съм се от майстори, които сменят и масла, затова си взимам тубите и отивам на маслар, давам 10лв източва старото и аз си доливам новото! 5 40 мотул или кастрол, пълна синтетика, не лонг лайф, на 10х км или 1год. Най често от Тех-ко си взимам нещата аз, не продават ментета там, особенно за маслата това е най-важно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клати я по калниците и все ще капе още, чакаш я 10м каквото изтече изтече. Сменяй го често, какво са стотина лева на 10х или на 15х км? Ако си опрял до 30лв за 5000км, лоша работа! Тогава няма да е притеснително колко старо е останало и колко е новото масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако верно са сложили 10w40 направо да ти поемaт ремонта на турбото.

иначе Кастрол не е лошо масло, оригиналните сиви туби на VW точно кастрол ги пълни, стига да е вярната спецификация :) ако не се лъжа за тия мотори трябва да е пълна синтетика 5w30 505.01 (или по-новото 506.01)

5w40 и 505.01 е WAG спецификацията, която трябва да има на тубата, но на 5w30 не съм я срещал. Както казва колегата b3lq7a - марката не е важна - важно е да е истинско. 504.00/507.00 покрива и 505.01 доколкото знам и е най-често 5w30.

 

....   

Другото, което реших е че ще си купя книги и ще изчета всичко за Шкода дизел....

Много съжалявам, че не се регистрирах по рано тук и не потърсих информация.

 

Няма нужда от книги, освен ако не искаш да почнеш сама да си я ремонтираш :)

Най-важно за дизелов мотор с турбо (не само на Шкода) е да се кара внимателно първите 3-5км докато загрее. После не се плаши от обороти, ако е със сменяни редовно консумативи (масла и филтри най-важно) - даже е полезно отвреме на време когато условията позволяват.

Смяната на турбина не е за всеки сервиз - ако не са с много опит е много вероятно проблема да се повтори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:idea:

Само да припомня какво е предупреждавал Бегачката в подобни случаи - всички турбопътища и кулерът неколкократно да се измият със силна струя на водоструйка, за да се отстранят евентуално попаднали там парченца от турбото, ако е било натрошено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще го кажа на майстора.....само да видим двигателя как е . Още не ме е уведомил. Сега тръгвам към него. Прочетах за клапана, който, се надявам да има шкодата и който не позволява да навлизат частици от турбината в двигателя. ако го няма сега непременнно ще си сложа такъв. ще видя и какво е маслото. мисля че е 5W40. от това, което чета тук вече трети ден, разбирам, че най- добре човек да се образова малко преди да кара или купува каквато и да е кола.....е ....малко късно го разбрах, но ще ми е за урок

благодаря на всички за информацията и за отзивите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 и 505.01 е WAG спецификацията, която трябва да има на тубата, но на 5w30 не съм я срещал. Както казва колегата b3lq7a - марката не е важна - важно е да е истинско. 504.00/507.00 покрива и 505.01 доколкото знам и е най-често 5w30.

 

Няма нужда от книги, освен ако не искаш да почнеш сама да си я ремонтираш :)

Най-важно за дизелов мотор с турбо (не само на Шкода) е да се кара внимателно първите 3-5км докато загрее. После не се плаши от обороти, ако е със сменяни редовно консумативи (масла и филтри най-важно) - даже е полезно отвреме на време когато условията позволяват.

Смяната на турбина не е за всеки сервиз - ако не са с много опит е много вероятно проблема да се повтори.

Само да добавя, след дълго каране е хубаво към края на пътя 1-2км на около 2000 оборота с 40-60км/ч спокойно каране да охлади турбото и тогава да се гаси колата. На место не се охлажда добре. За даването на газ - след като качи стрелката на водата до среда още няколко минути след това чак е загряла маслото колата, тогава няма проблем. 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, но това повече се отнася за бензиновите турбо мотори. На дизел все още не съм виждал "светнала" турбина от яко даване на газ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе брат ми умори едно турбо така ... след почти 2х200 км на пълна газ (90% от времето 200+ км/ч, колкото може тоя PD мотор) спиране без охлаждане, пак тръгване, гааз и турбото сдаде багажа, без да светне нито една лампа. То при такива обороти и разхода на масло е съвсем друг от нормалния. Сега вече си следи темп на масло и тн неща :)

 

ПП: случката е от немско 

 

и малко фън по темата, докато чакаме:

 

Въпрос: Проверявам нивото на маслото с щеката и е сухо! А таблото показва, че е нормално и лампичката за маслото не свети. На кого да вярвам - на щеката или на лампичката? 
Отговор: Вадя си члена, меря с линийката - 15 см, а жената ми твърди, че на усещане е 5 см! На кого да вярвам - на линийката или на жената?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, но това повече се отнася за бензиновите турбо мотори. На дизел все още не съм виждал "светнала" турбина от яко даване на газ ;)

 

Спомням си преди време в една тема Самуил беше показал снимка на посиняла ос със перката, резултат от термично прегряване.

Тогава темата се въртеше около въпроса от какво започва да свири турбото /симптом за какво е този звук?/ или пък беше за задирането на лопатките на перката - вече не си спомням точно?

Детайлът ми се губи, но изводът беше да се пази турбината от прегряване и рязко охлаждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, двигателят е превъртял. Т.е. най-вероятно няма поражения по него. Турбината, много ясно, е заминала. Говорих с майстора дали да взема нова или да се прави старата. Той може да ми уреди нова за 1800лв. Но, казва ако направим старата, също е добър вариант. Ще имам 6 месеца гаранция. Ремонта, както вече разбрах излиза около 800лв....още не съм решила какво да се прави. Ясно е че нова е по добре....ама...парите двойно. Ако решим да рециклираме ще ви пиша той къде ме праща. Лошото е че и с нова и със стара-рециклирана пак няма застраховка и не знам дали да не си мина пак на бензинова кола и Дизел, от тук натам да са само дънките и блузките ми...щи видим. Маслото, видях тубата,е било Кастрол фул синтетик Магнетек 5w30. След ремонта майстора ми казва да сложим пак същото.Вие как смятате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 и 505.01 е WAG спецификацията, която трябва да има на тубата, но на 5w30 не съм я срещал. Както казва колегата b3lq7a - марката не е важна - важно е да е истинско. 504.00/507.00 покрива и 505.01 доколкото знам и е най-често 5w30.

:rfm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ти е нова - тя е от 3 части. Ако няма проблем с топла и студена част се сменя само т.нар ядро, за около 800лв с 6м гаранция предполагам в РЕАЛ турбо? Не си давай парите за нова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка решихме да рециклираме турбината. Като всичко вътре, в същност, ще се смени. Остават само охлювите. В реал турбо ще я правим. Казали са, че ще струва по малко от800.дават 6м. гаранция. Старата турбина е била оригинална румънска. Сега ще слагат английска. Това, което ми каза днес майстора е че перката е закачала стените на турбината и рано или късно е щяло да стане. Аз нищо не съм усетила. За първи път имам турбо дизел кола. Майстора казва, че стария собственик най-вероятно е знаел....но това са само догатки. Здраве да е....поне двигателя е здрав. След ремонта ще отида за всеки случай и до Трансексперт за преглед....и дано повече да не се случва. Но понеже страх лозе пази....може и да си сменя колата пак с бензинова. Доколкото разбрах от всичко прочетено до сега няма как да се усети или предотврати това, което ми се случи на мен. Сега с новата турбина колата щяла да е като самолет....ами тя и преди си вървеше супер...ще видя дали има разлика.утре ще снимам тубата на маслото...не можах днес да запомня всичко което пише на нея. И още нещо...колко според вас струва работата на майстора, защото не ми иска пари а аз искам да си платя. Много ми е приятел и му е кофти от това, което ми се случи....но работата си е работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки може да се случи и проблема според мен не е в майстора ,а в предишния собственик(може би някой мърляч италианец).Между другото турбината на повечето автомобили е консуматив,така че след ремонта не би трябвало да има повече проблеми,а и евентуална причина за подмяна на целия автомобил.

Поздрави и безаварийна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка решихме да рециклираме турбината. Като всичко вътре, в същност, ще се смени. Остават само охлювите. В реал турбо ще я правим. Казали са, че ще струва по малко от800.дават 6м. гаранция. Старата турбина е била оригинална румънска. Сега ще слагат английска. Това, което ми каза днес майстора е че перката е закачала стените на турбината и рано или късно е щяло да стане. Аз нищо не съм усетила. За първи път имам турбо дизел кола. Майстора казва, че стария собственик най-вероятно е знаел....но това са само догатки. Здраве да е....поне двигателя е здрав. След ремонта ще отида за всеки случай и до Трансексперт за преглед....и дано повече да не се случва. Но понеже страх лозе пази....може и да си сменя колата пак с бензинова. Доколкото разбрах от всичко прочетено до сега няма как да се усети или предотврати това, което ми се случи на мен. Сега с новата турбина колата щяла да е като самолет....ами тя и преди си вървеше супер...ще видя дали има разлика.утре ще снимам тубата на маслото...не можах днес да запомня всичко което пише на нея. И още нещо...колко според вас струва работата на майстора, защото не ми иска пари а аз искам да си платя. Много ми е приятел и му е кофти от това, което ми се случи....но работата си е работа.

150лв поне е сваляне - качване на турбо по-принцип може и доста повече да искат на някои места. Като си направиш турбото може и да тръгне по-добре колата, но ако и сложиш един чип ще видиш какво може този мотор. Днес с Пепи пробвахме моята след чипа, който той направи за нея и на 4та стигнахме до 150-160км/ч няколко пъти, дори я и задържах и не ми "изкочиха лагерите" :Д, ще замълча за 5та и 6та, да не ме нападнат, че давам лош пример ;). Страхотна тяга има и е много приятно за дълъг път така! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ново 20 при мен. От сервиза са се обадили на моя майстор и са казали, че турбината е аут и дори и да я рециклират няма да работи добре-само на 60%. Отиваме на нова турбина, като майстора ще ми я вземе без никакви надценки за 1450лв. От Англия ще я поръчат. Предложи и втора употреба да вземем но без никаква гаранция.....е пихме още една студена вода и това е.новота поне има една година гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецално питах за гаранция. Сервизът, който ще я поръча дава гаранцията и тя ще е на името на майстора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не се обърнеш към някой от белия списък да попиташ за турбо и консултация?

Малко на монолог ми прилича тема :sorry:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колежке, каквато и турбина да избереш едно от най-важните неща е да се почистят основно всички турбо пътища. Счупени части от старото турбо остават на много места и после ще потрошат и новата турбина.

Аз дадох добра сума пари на прехваления сервиз Трансексперт и останах разочарован и разорен.

Над 300 лв дадох за сваляне на счупената турбина, почистване на турбопътищата и слагане на нова турбина.

Резултат - никакво почистване, парчета от старото турбо минали през новото и след няколко месеца нова смяна на турбината.

Има кой да потвърди моите твърдения, човекът е професионалист и има най-бързата Бяла Октавия RS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо чак сега изкарваш тази информация? Потърси ли сервиза за рекламация? Имаш ли снимков материал, преди качване на новото турбо(и колко е било ново, оттях ли го взе или ти си оправя старото с нова средна част и просто им го занесе да го сложат) или поне след свалянето му заради предполагаемите попаднали останали неизчистени частици? Защо това го пишеш тук, а не в темата за сервиза? 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото това, което е написал не е вярно. Помня драмите около турбините, които счупи. Мога да ги разкажа, но ще злепоставя не само него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.