Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Бял дим Октавия 2007


Zlatina12

Recommended Posts

Здравейте,

Регистрирах се тук, за да помоля за съвет и помощ. Преди един час колата ми - октавия 2007г. Дизел2000.140кс. ме остави на пътя. При скорост140 км/ч. сменям предавките-от 4 на5, чу се нещо като "паффф", излезе не много сиво бял дим от ауспуха и колата повече не запали. Докарах я с пътна помощ. Дали е турбината или дюза? Или нещо още по лошо. До утре ще откача от притиснение. Ако някой може да ми каже нещо ще съм много благодарна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Pepino

    6

  • legaltk

    6

  • b3lq7a

    27

  • Zlatina12

    30

Най-много писали в темата

Само горната част на мотора, не се отваря целия. Може и в турбото да е проблема и в главата. На колко км е колата?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 150000км. Преди две седмици смених маслото. Най-много ме притеснява факта,че след като спря не искаше да запали отново. На таблото светна chek engine лампата.колата е купена от Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам от 2006 такава, никога до сега близо 10 години не съм сменял от 4 на 5 при тази скорост, това е направо в червеното на оборотите за тази кола, от 5 на 6 да, но от 4 на 5 при 140 км. в час направо си и стопил лагерите, много добре знам....... при такова каране не се учудвам да е фръкнало нещо в мотора.... тая кола се кара от 100 км. в час на 6-та предавка и си тегли доволно...

Редактирано от Cvetomir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, може и аз така си я карам моята. На 4та си върви до 140 добре и после 5та от 2007ма до сега 92х км не съм и "стопил лагерите" макар и да е с чип от как е на 2х км. Интересно, ако никога не си я вкарвал във високи колко ли ти е мръсно турбото? На 4та от 100км/ч нагоре и на 6та със 100км/ч нагоре разликата в ускорението е голяма... И колежката е дама!

 

Като изгасна продължи ли да пуши отзад колата? 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е здрав..никакви индикации за нищо до сега. Карам я предимно в града и отдавна не е вдигала повече от 80-100. Сега ми казаха,че може и нафтова помпа да е...не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте...не бях видяла всички отговори. Здрав е ангренажния ремък.скоро и прегледа всичко майстор и каза, че е перфектна....утре ще се види...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да е нещо не толкова скъпо. Като изгасна колата продължи да пуши...за около половин минута. Отворих капака и там имаше дим...от долната страна в ляво,като съм с лице към капака.Антифриза е ок. Димът излизаше от долу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гадно...най-лошото е, че дори и да я поправят не знам дали бих и имала доверие на тази кола вече. Ако се случи нещо такова в чужбина какво се прави? И защо не дава никакви признаци преди това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да имаш асистанс към каското и освен, че ще ти откарат колата с рапатрак и ще ти осребрят пътя и при нужда хотела. И в мойте ръце се случи същото с едно а3 1.9тди преди години   му гръмна турбото и продължи да пуши отзад след като изгасна мотора. Турбото си е консуматив! Дано да е само това. Пиши какво ще ти кажат майсторите преди да я правиш. Тук доста хора могат да ти помогнат с препоръки и съвети за цени и тн!

 

 

пс. Имаме форумен майстор за турбини(работи с гаранция), ако е това, най-добре при него! http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/39009-g%C3%BCnter-service-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0/page-23

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички, които се отзоваха. Утре като разбера ще кажа какво е. Ще прегледам и каското. Но днес като им звъннах за пътна помощ казаха че не се покрива от застраховката. Новата ще я направя непременно с такъв асистанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля ,че не е нормално до 140 да караш на четвърта. Няма значение какво казват някои колеги тука!! Щото после се случват ей такива случки. И защо карахте до 140 на четвърта колежке, забравихте че имате 5та и 6та скорост? И тия колеги дето дават съвети за вкарване във високите обороти , да си ги държат за себе си! Че тука не се знае какви деца четат тука и ще се помислят ,че е нормално. Ще си вкарвам двигателя във високи обороти ,за да си чистя турбото????? Тази кола е помпа дюза , тоест има помпа на всеки цилиндър! Не е само с една помпа.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако знаеш какво вади от ауспуха веднага, както я надуеш след 500км леко градско и след това как тръгва тая кола ;), кой говори да се кара нон-стоп двг-то във високи обороти? Да си минава през тях от време на време какво му е? То по тая логика и на 6та с 200+ км/ч не трябва да се кара :ДДД

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 е незаконна скорост в България! Няма какво да я коментираме. Просто този случай показва ,защо на някои разходът им е 11 на сто , а на други 5 на сто. Щото карат по такъв начин. И после се чудят какво не е наред с колата им.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя моята има поне 50х км с над 160 по-към 200км/ч, но няма изкочил "лагер" от мотора и не са ме санкционирали за незаконна скорост в България! За разлика от повечето с нови Шкоди си сменям маслото на под 10х км и знам как да изстудя турбото след яко каране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега айде ограничавай се  с тези коментари?? Хвали се в по близка компания. Казах ти това е форум и много хора дето не могат да карат четат. Какво ти правиш , си е твой проблем. Информацията по горе е ненужна са всички останали. Спести ни я. Доста хора дето са пострадали са мислили като теб. Да се фокусираме , към по нормалното движение по пътищата на страната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде, да успокоим страстите !

Иво е прав, че е не само безопасно, но и препоръчително, регулярно да се натоварва двигателя и турбото - поне практиката, това показва. Повече проблеми при ПД, има при каращите с до 2000 оборота, отколкото при "ръчкащите", отделно, че всичко е индивидуално - състояние на ДВГ, Турбо и прочие...

Иначе, ЗДП казва, че на магистрала, НЕ може да се движат МПС, които не могат да развиват скорост по-висока от 80 км/ч. Респективно, трябва да се движиш минимум с 80 км/ч, ама Не - редовно изпреварвам идиоти, каращи със 70 км/ч, в средна лента, а други, в лявата ги изпреварват със 80-90...

Да не говорим за роднините и почитателите на Адам Смит, каращи с 90 км/ч, в лявата лента...

Да, 200 и повече не е законно, но често е по-малко опасно, от това да застигнеш Москвич с 40 км/ч, излизайки от завой. .

Да, Форумът се чете от всякакви хора, на различни години, но със сигурност не е "Символ - Верую", което са си закачили над леглото и сляпо следват написаното в него.

Всеки има глава на раменете...

 

П.С. Няма, убеден съм в това, някой, който да не е превишавал 130 км/ч, и то не само на магистрала. Ако ще да ми се кълне в Белобрадия, в Рогатия или в Дебелия далекоизточен непукист и всякакви други...

За 8 години, не успях да убия нито ДВГ, нито турбо на ПД 131 кончета - нито със 140 на 4-та, нито с 4200 об/м, за цяла магистрала...

Ама не става само с ядене/четене и приказване, иска си практика - в случая, опит от "живия Живот", както казваше един Дългуч.

ДВГ с ПД, не са конструирани за моторни фрези /мотокултиватори/, а за натоварване - вържи им 2 тона каравана/ремарке, макар и със спирачки, пък зяпай в оборотомера - ще побелееш, нищо че по книжка, пише че е допустимо и няма проблем...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.