Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Айде и аз с Шкода Октавия 1999


Recommended Posts

Здравейте на всички,

Казвам се Диана и съм горда шофьорка на Шкода Октавия 1999 г, бензин 1,6 – 75 коня-бензин– да старичка си ми е, а и е „малко”(абе много си е) очукана на външен вид – яко бита от градушка, но откъм двигател си я гледам и поддържам - колкото и невероятно да ви се струва за жена. Мъжа ми се занимава с коли и по принуда съм понаучила това онова. Купила съм я тази година, пояснявам това за да поянся проблемите по надолу.

Засичала съм я от София до Черноморец по борд компютър, а и на реално зареждане 5,4 средна скорост 100-110 км.

Като я купих Януари тази година съм сменила, всички ремъци – включително ангренажен ремък + ролката, термостат, масло, филтри, спирачни дискове и свещи. Казвам всичко това, за да потърся пробелмите които ми създава колицата в момента. Моля Всички, не ми се подигравайте понеже съм жена – разбирам от коли да кажем прилично, но не мога да установя слените причините:

  1. Като запаля и тръгна давам на 1-ва и всичко е ок, превключвам на 2 - ра и ми забива муцуната – пояснявам все едно губя мощност. Сменила съм свещите на марка BERU са – предполагам че проблема е в кабелите – спряла съм се на тези http://store.emk-33.com/product/896942/kabeli-sveshti-skoda-octavia-1996-1-6-magneti-marelli.html . Акумулатора ми е нов, там не търсете проблема – иначе приемам всякакви други предположения!
  2. Втория ми проблем – сменила съм всички филтри включително и този на купето, но като пътувах за морето ме валя 2 часа дъжд. Запотяваха ми се всички прозорци и се налагаше на 20 мин. Да пускам климатика за 30 секунди, за да ми изчисти прозорците. Питането ми това от какво може да е? Зимата не съм имала проблем, това стана сега лятото и то е само при дъжд? 
  3. Харчи малсо и то много, сменила съм всичко без сегменти, предполагамм че е от тях. Обаче установих друг проблем, при смяната на маслото пое само 3 литра и пръчката ми мина над максимума? Невъзможно е или поне аз не мога да си го обясня. Възможен проблем е да не ми отчита правилно пръчката.                                                                                                   Благодаря че ме приехте а и на всички отзовали се и ми помогнат да установя проблемите.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://dianakraiceva.snimka.bg/automobiles/kola.874663.35797003 това е моята кола в сравнение с вашите красоти дето поразгледах, моята Баба не е за снимки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и много безаварийни километри.

За 1-ви и 3-ти въпрос Трансексперт от белия списък.

Относно 2-я и при мен се е появява чат пат при валеж запотяването. Според мен това се получава заради температурната разлика отвън и вътре в колата и влажността отделно. Има доста компетентни колеги които ще кажат точно какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и със здраве да си я караш. Всичко се прави и няма нещо което да не се разваля! Само по т.3 да питам мирише ли силно на бензин щеката за маслото, дори и веднага след смяната, преди да се запали двг на колата?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hello:

1........... 

2. Почисти каналите за отводняване на предното стъкло - вероятно са запушени. С годините се събира много боклук под пластмасовата кора под предното стъкло и се запушват отводнителните канали, водата прелива и мокри филтъра за купето. Намират се, като отвориш предния капак, отляво и в дясно в ъглите към предното стъкло и излизат от долу в задната част на подкалника. Може още да отстраниш подкалника и да изчистиш насъбралата се в задната част кал и боклуци, които запушват отворите от долната им страна.

3...........

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

  1. Като запаля и тръгна давам на 1-ва и всичко е ок, превключвам на 2 - ра и ми забива муцуната – пояснявам все едно губя мощност. Сменила съм свещите на марка BERU са – предполагам че проблема е в кабелите – спряла съм се на тези http://store.emk-33.com/product/896942/kabeli-sveshti-skoda-octavia-1996-1-6-magneti-marelli.html . Акумулатора ми е нов, там не търсете проблема – иначе приемам всякакви други предположения!

 

Тази загуба на мощност, кога се усеща - само при потегляне след първоначално палене? Или при всяко потегляне, дори и на загрял мотор?

Подобна загуба на мощност и като цяло не добра работа на мотора при сутрешно палене се проявява при проблемен температурен датчик, който се намира някъде отстрани до блока на двигателя. Този датчик дава информация при запалване на мотора. Със сугурност диагностика би помогнала. За кабелите, моят съвет е да се убедиш, че са за смяна преди да си даваш парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за отговорите, сега ще ви отговарям подред

maisuba бе не е нормално, имаме още 2 коли само на тази прави така  :nea:

Stefan l аз съм с климатик не с климатроник и няма как да задавам градуси.

b3lq7a не не мирише на бензин, а и проблем е че пое по малко масло 3 литра само а по книжка е много повече  :exclaim: . Надран е разпределителния вал - това е показател че или е прегрявана или е карана без масло. Предполагам че моркова е сменян и не е сложен оригинален днес стигнахме до този извод. А и компресията на мотора е ок днес я мериха.

legaltk всичко е почистено там, давай следващо предположение.

setfan да само първоначално палене е, хмм за датчика не знаех, но и кабелите са за смяна, така че нямам избор.

Благодаря на всички дадохте ми добри идеи, надявам се да се видим в неделя ако има сбирка и да си полафим.  :coffee:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диана, добре дошла при нас. Безаварийни километри ти желая. И една молба. В раздела за моделите има Octavia 1. Пусни в него всичките си въпроси от настоящата тема. След което ще прехвърля отговорите на колегите от тук, да се виждат там. И ще почистя настоящата тема. Защото този раздел е само за представяне на автомобил. За дискутиране на проблеми си имаме раздели по модели.

 

Благодаря ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

legaltk всичко е почистено там, давай следващо предположение.

 

Не е предположение - от личен опит е.

Всички коли, които съм карал, като завали силен дъжд през лятото и запарват прозорците.

Мисля, че това е нормално и няма връзка с повреда в колата.

Препоръката в този случай е да се обдухват с климатик, защото неговият въздух е сух.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Обдухване с климатик" най-вероятно означава пускане на компресора, който охлажда. Освен в днешния дъжд, обикновено температурите сериозно се понижават и охлаждането от компресора води до дискомфорт, повишаване на разхода и спъване на вървежа. Затова - по-добре е да се пусне парното :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преместих темата по молба на модератора, но ще ви отговоря 

 

Не е предположение - от личен опит е.

Всички коли, които съм карал, като завали силен дъжд през лятото и запарват прозорците.

Мисля, че това е нормално и няма връзка с повреда в колата.

Препоръката в този случай е да се обдухват с климатик, защото неговият въздух е сух.

 

Съгласна съм че е от личен опит не го и оспорвам, но карам още 2 коли и само тази баба ми прави така  :angry_jumping:  Само че климатика изстудява, а пътувах за морето с две малки деца които заспаха за моя радост. Искам ако мога за в бъдеще да го нямам този проблем.

 

"Обдухване с климатик" най-вероятно означава пускане на компресора, който охлажда. Освен в днешния дъжд, обикновено температурите сериозно се понижават и охлаждането от компресора води до дискомфорт, повишаване на разхода и спъване на вървежа. Затова - по-добре е да се пусне парното :sorry:

 

За дискомфорта си прав, ставаше си студено, остави разхода на гориво и това че я спъва, ама и парното не ми е решение - все пак си бе топло.  :blush:

Имам уговорен час другата седмица за цялостен преглед в сервиз ще видя какво ще ми кажат те. Най ме притеснява маслото в момента, за да не потроша двигателя, другото са ми бели кахъри дето има една дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Летния порой запотява повече стъклата. За да се сушат бързо стъклата отвътре трябва да са чисти. Аз обикновено си  пускам обдухване само на стъклото и перката на предпоследна степен или последна ако е много зле. Това е варианта без климатик. Ако пуснеш климатика, а пък ти е студено, тогава започваш да въртиш копчето за парното къъм червеното. Но не до края а някъде посредата за да не пък да духа жега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.