Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Потъва педала на съединителя на ОКТАВИЯ 2.0 TDI 140 PS, 2005


als1

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Притежавам от скоро ОКТАВИЯ 2.0 TDI 140 PS, 2005 г., седан.

Автомобила има следния проблем:

При повече газ - пропада педала на съединителя – до долу, от което не може да се превключи на по висока или ниска предавка, трябва с крака да го повдигна и тогава пак си е нормален и така да превключа. Друг вариант е да спра, да загася двигателя и да превключа на първа и на скорост да тръгна. Това го прави единствено при подаване на повече газ. Консултирах  се с хора от автосервизи  и имат противоречиви мнения-след като я тестваха. Един казва, че бил маховикът за  смяна, но маховикът няма тресене, как може да еДруг твърди убедително, че е долна помпа на съединителя-която била вътре, в скоростната кутия. Последно ми предлагат да я отворят и щяло да си проличи дали е от маховика или от долната помпа на съединителя. Спори се и как се разбира долната помпа на съединителя дали е изпуснала-дали трябва да е външно омаслена или може да не е, а да е само вътрешно изпуснала. Така не си е за каране.

Бих се радвал да има някой компетентен от Вас колеги, или поне със същия случай досега и да знае решението на въпроса.

Очаквам да споделите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих, казаха ми и за друга възможност:

помпата (по-скоро гумичките) на съединителя горе или цилиндърчето, което движи вилката на самия съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм най-големия гуру на хидравличните съединители , но логиката ми е , че педала се държи от горната помпа ... ако има нещо повредено би трябвало да е в нея .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауспух ..

Айде изчакай да го отвори и да видим, преди 3мес със същия симптом смених комплект съединител с маховик и помпа, пък на ауспуха още му няма нищо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен двете помпи на съединителя, плюс самия съединител защото имаше малко живот в него. Маховика се оказа здрав. Само от маховика няма как да потъва педала на съединителя. Като положителен ефект при мен след смяна на съединителя изчезна досадното притрисане на мотора на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я отвориха и се установи, че са за смяна и ги смениха с LUK:

Маховик, съединител, долна помпа, т.е. целия комплект, и с болтове.

Изненадан бях,че всичко е за смяна във висока степен. Явно така е

по-добре, с едно отваряне-пари за труд, а и спестени бъдещи нерви.

Ефект:

1. Вече не пропада педала на съединителя.

2. Самият ход е друг на педала, както се изразиха от сервиза-перфектния ход.

3. Скоростите се сменяват някак по-плавно.

4. На празен ход, няма я минималната вибрация.

Друго за сега не установих/ме.

Благодаря, на колегите, които споделиха мнение по въпроса, а за останалите

дано бъде полезна тази информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва му времето колега, консуматив се води комплекта! Да те питам ауспуха как е, казаха ли нещо за него от сервиза?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ауспух не е ставало на въпрос, защо?

Това не е насочено към теб.

Не го приемай сериозно.

ОК ти е ауспуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Да те питам ауспуха как е, казаха ли нещо за него от сервиза?

 

Въпросът естествено е насочен индиректно към мен. :)

При разбит маховик, навярно си запознат горе-долу с устройството му- няма кое да доведе да запецване на педала долу. За всичко друго освен маховика би могло, но не и само маховик - затова те контрирах !!! :)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде я прави ? От известно време на моята (O2 1.9 105) педала на съединителя от време на време не се връща напълно - застава на около 75% от хода си наобратно. След 2-3 секунди се връща, а понякога аз трябва да му помогна. И аз май ще минавам по същият път скоро. За съединител и маховик знам горе-долу какво да очаквам. Тези помпи обаче какви пари са ориентировъчно и пак ли да гледам да са LUK както комплекта съединител-маховик ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кай ще смени само маховик без съединителя, помпата и притискателя. От бързо писане ония ден не съм написал комплект, а само маховик. Както и да е, иронията ти ме впечатли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... От известно време на моята (O2 1.9 105) педала на съединителя от време на време не се връща напълно - застава на около 75% от хода си наобратно. След 2-3 секунди се връща...

 

Преди време имах едно ауди 80. Правеше същото с педала на съединителя. Оказа се горната помпичка на педала. Две гумички се бяха разяли от спирачната течност и една кръгла ламаринка с дупчица по средата ( нещо като клапан) се беше изметнала. След смяната на тези неща и 20 лв за труд на майстора педала започна да се връща нормално. Предполагам обаче, че и от други неща може да се получи същия ефект - долна помпа, вилка и т.п.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах едно ауди 80. Правеше същото с педала на съединителя. Оказа се горната помпичка на педала. Две гумички се бяха разяли от спирачната течност и една кръгла ламаринка с дупчица по средата ( нещо като клапан) се беше изметнала. След смяната на тези неща и 20 лв за труд на майстора педала започна да се връща нормално. Предполагам обаче, че и от други неща може да се получи същия ефект - долна помпа, вилка и т.п.

:PDT_Armataz_07: Скоро идва поредната смяна на масло и ще го обсъдя с Ники и Мишо в Герман и ще видим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Давай инфо какво са предложили, ще е полезно на всички ни.

Вкрайна сметка смених и двете помпи в Трансексперт. Задържането е било най-вероятно от горната, а от долната ми липсваха части и беше за смяна :crazy:  и сега съм с две нови помпи.

Педалът си се връща нормално, стана по-мек и е много по-приятно за каране.

 

Както споменах по-горе педалът рядко не се връщаше. Последния уикенд обаче проблемът се задълбочи и на почти всяко натискане си оставаше малко след средата на хода му. Съответно 3-та, 4-та и 5-та, особено 3-та и 4-та, влизаха много трудно. Сега вече е ОК, но скоро ще трябва да сменям и съединител.

 

Помпите, които са свалили от колата са SACHS с щампа 2005 година - явно са оригиналните. Новите пак са SACHS.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос!

Да са ти честити двете помпи и да помпят без проблем чак докато и следващия наследник на колата не я продаде!!! :)

 

п.п. колко пари са тези помпи, ако е удобно...просто за сведение ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че може да се достига до долната помпа лесно, поне по думите на майстор трябвало да се разглобява доста. Интересно е какви са цените на помпите и като цяло колко излезе ?

При теб след голямо натоварване ли се получаваше това потъване - примерно магистрала 3-4 часа без прекъсване?

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При BKD за да се достигне до долната помпа се свалят и скоростите. По случая с единият масраф минах и смяна на съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен така ми казаха, но аз съм с ВХЕ, не знам има ли разлика. Чакаме колегата Alexander да внесе малко яснота :coffee: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото видях/разбрах втората помпа е вътре при съединителя. Но не съм на 100% сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.