Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Профилактика на старер


bakalovag

Recommended Posts

Стартера е профилактиран и темата е за ключ!

Насе ако няма снимки поне разкажи какво си направил, за да може и друг нуждаещ се да е подготвен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление нямаше кой да снима но така протече ремонта:

1. Сваля се акумулатора и кутията която го държи.

След това откача се плюсовата клема и буксата от шалтера на стартера. Буксата е една особена с метални пластинки които силно трябва да се стиснат иначе няма изваждане.

2. Развива се гайка 13 на долния долния болт която държи планка на тръбопровода на климатика и същата тази планка се завърта надолу за да не пречи /може да се завърти защото е на гумено тампонче/. След което се развива долната шпилката на стартера с дълъг камък 18 на гедорията и късо рамо, че малко трудно се пъха трисчотката /с къс не става, тъй като задния край на шпилката е дълъг и не позволява късия да влезе, а и мястото там е тясно /. Аз лично не можах да я развия сам и извиках комшията да помага, че много яко са стегнати и даже лепило на резбата им е сложена. Трябва да се внимава с тази шпилка отдолу, че както казах малко трудно се развива заради това че няма как да движиш тресчотката лесно.

3. Развива се горната шпилка на стартера като след като мръдне го придържаме с ръка за да не падне. Развиваме шпилката и изваждаме стартера нагоре.

4. Сле3едва разглобяване на стартера като моя се оказа, че е на VALEO. Маха се тапата на оста на ротора в задния край и се изважда зегерката с двете шайби. След което се развиват двете шпилки и много внимателно се изважда четкодържателя. Двете четкина статора ще се откачат но после се слагат лесно.

Аз лично не съм разглобявал шалтера с бендикса, защото проблема блесна в четките. Проверих лагерчето в четкодържателя и беше добре а и втулката в планетарния механизъм не беше износена за да се сменя. Смазах планетария и бендикса с гресчица която получих от колега и запоихме четките с един 250 ватов поялник на колегата. Сглобих по обратния ред. И като запалих огромна промяна, даже и проблема с топлото палене изчезна но това е друга тема. Всичко това извърших пред блока без да вдигам колата даже на крик. Ако някой има въпроси готов съм да помагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"................. и запоихме четките с един 250 ватов поялник ....................."

Само да отбележа, че четки се запояват само на "пункшвайс" със сребърен припой,защото тинола е леснотопим и при по-голямо натоварване на стартера и загряване, е възможно да се получи разпояване на някоя четка.

 

PS:   Услугата струва 5 лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте,

 

Свалил съм стартера. При мен прави този проблем 1:1 

 

Четките като ги гледам нямат особено много живот в тях. Иска ми се и тях да сменя. Гледам, че сменят направо целия четкодържател, но не мога да намеря къде в София продават.

 

Отделно, че не мога да развия трите болта на "селеноида". Момчето  в клипа "изяжда" главите на болта с бургия. 


Може ли съвет от къде да закупя четкодържател или къде да отида да ми "запоят" нови четки? Не ми се сваля стартер след неопределено време само за да сменя четките. 

 

Ако може и телефон и направо да им  нося стартера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на Раковска и Сливница, мисля че там може да ти свършат работа. Не съм ползвал техни услуги, но там има доста работилници и магазинчета за стартери. Намират се срещу евроболт, посока козлудуй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по-скоро исках сам да се справя. Но след като попрочетох и не успях да намеря материали по магазини реших да свърша работата "като белите хора".

 

По препоръка на Сашо (maxrpm) и успоредно препоръчано същото място от колега от фиат форума отидох днес тук:

 

https://www.google.bg/maps/place/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%B8%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BF/@42.7047751,23.3290704,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipOUHnMNLwv5m8rYuyCm0xpkPPhTcrF8ub5ShZRX!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOUHnMNLwv5m8rYuyCm0xpkPPhTcrF8ub5ShZRX%3Dw203-h152-k-no!7i1280!8i960!4m8!1m2!2m1!1z0YDQsNC60L7QstGB0LrQsCDRgdC70LjQstC90LjRhtCw!3m4!1s0x40aa85639531255f:0x69c673e2faeaf41b!8m2!3d42.7049357!4d23.3289868?dcr=0

 

"смяна на четки" и втулки ми струваше ~60лв с издадена касова бележка (не знам за какво ми е) и 6 месеца гаранция. Надявам се човекът да си е свършил добре работата. Преди да отида поразглобих стартера изчистих, обезмаслих и пак изчистих излезнаха много, много черни мизерии. Надявам се човекът да ми е сложил качествена смазка и повече да не се налага да се отваря този стартер. Преди това е отварян определено. Не знам кога. Преди повече от 50 000км ще да е било (тогава взех колата, преди 2 години). 

 

Поздрави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.