Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2 TFSI vRS 5W30 или 5W40


Recommended Posts

Точно за това масло (20/60)"за натоварен режим" по - скоро имат предвид, такова дето се жули на състезано темпо. Демек малко стартове на мотора, но висока работна температура и високи обороти на мотора. Затова маслото е с два високи индекса :) Защото не е правено да стартира, а да се настъпва яко с него малко километри и после да го изхвърлиш. Това не са масла за ежедневки, нито за гражни бегачки, а за "активно" карани бегачки.

 

 

Трябва да ви е ясно, че всяка тема за масло, по която започне някаква активност, накрая свършва по тоя начин. Не е само в нашия форум, във всички БГ форума това се случва. Теми за гуми, масло, разхдод... това им е съдбата.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    14

  • Mishelle

    11

  • b3lq7a

    8

  • Pepino

    6

Най-много писали в темата

Аз не разчитам на инфо от сайтове и статии.Аз се ръководя от опит и практика.Все пак от 20 години сменям масла.Много марки съм пробвал на много автомобили.И за това отговорих точно и ясно първия път.После го обърнахме на майтапи!

Последните ми наблюдения са,че оригиналното масло го гореше малко,а това не го пипа.Мотора е по тих при празен ход и натоварване.

Да разбирам ли, че и за мен според теб е добре 0в40 Кастрол едж или 5в40 пред 5в30? Или най-важното е откъде да го купя и да знам че не е менте! Става дума за 1.8тси CDAA 

 

 

"Точно за това масло (20/60)"за натоварен режим" по - скоро имат предвид, такова дето се жули на състезано темпо. Демек малко стартове на мотора, но висока работна температура и високи обороти на мотора. Затова маслото е с два високи индекса  :) Защото не е правено да стартира, а да се настъпва яко с него малко километри и после да го изхвърлиш. Това не са масла за ежедневки, нито за гражни бегачки, а за "активно" карани бегачки."

 

По-трудния начин го разбрах, иначе много ми го препоръчаха - двойни естери, велика работа ;)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя темата стана малко пишкомерна и предполагам, че моето мнение няма да е в повече. Та по въпроса - който се интересува по-задълбочено от темата може да отвори специализирания форум bob is the oil guу. Информацията там е безкрайна и доста изчерпателна.

Хубаво определяш темата, но да я беше и прочел... Иво още в началото е дал линк към въпросния сайт. Пък и по-горе написах - в нета инфо много. Защо да няма при нас, в български форум, на български език?

 

Сами, аз не виждам майтап в темата, освен шегата ти за Буреноска. Съдейки по последният ти пост, излиза, че училищата са загуба на време. Защо да четем, да се образоваме и учим, като направо можем да се хвърлим в практиката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20-60 300v е масло за каране на писта и рали.

За нас най доброто е масло с долен индекс 0 или 5.

Горното 30 или 40. Когато е 30 маслото е лонг лайф и е по рядко,за да може към 30 000 км.да събира сажди и частици, без да се сгъсти прекомерно.Но е по лошо като защита на мотора при натоварвания.

Теми за масла са ми супер тъпи,банални и смешни.Никога не съм писал в такива.В тази писах заради теб.

А вие философствахте много пак :)

Училището го остави за неуките,в случая не ми трябва да чета за масла в нета.

Питаш-отговарям.

п.п. в отпуск съм,внимавай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тях научих, че погрешно съм смятал, че сипвайки long life масло и сменяйки го на фиксиран 10-15 000 км на колата ще й е по-добре. Отсъствието на сяра, фосфор и сулфатна пепел влошава частично качествата на long life маслото, но за сметка на това удължава живота му и го прави по-подходящ избор за DPF например.

Тука нещо не се връзва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука нещо не се връзва.

 

Напротив всичко написано е така. 5W30 в масовия случай (но не 100%) са масла за лонг лайф. Ако ги сипваш на кола, която е мислена за Лонг Лайф масло (демек след 2010-2011) - ОК. Проблема е, че по ред причини (къде обосновани, къде не), масово го наливат и на 10 годишни автомобили. Което не е коректно, но се прави, нещо повече официалните дистрибутори го правят.

Редактирано от Mishelle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука нещо не се връзва.

Четеш няколко поста по-горе, следваш предложението на T5onko за SAPS и Google и ще разбереш, че маслата, съдържащи сяра, фосфор и сулфатна пепел мажат по-добре, но за сметка на по-кратък (фиксиран) интервал за смяната им. Long Life маслата са с ниско съдържание на същите тези сяра, фосфор и сулфатна пепел, което им позволява по-дълъг живот, за сметка на мазането. Под "за сметка на мазането" не трябва да се разбира, че не мажат... Слагат им се добавки/присадки за компенсиране липсата на SAPS. Собствениците на нови коли, особено на тези с DPF нямат голям избор и трябва да карат с Long Life масло именно заради отсъствието на SAPS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята бИгачка карам с 15W50 Мotul 300V но натоварването при мен няма нищо общо с вашите заводски машини. Сменям го на 5000 км. Евгени кара на джипа с 20W60 а там пък е съвсем друга бира! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де в този случай при PD двигател без DPF 2010 година с предписания за long life и променлив интервал кое е по-добре при градско/извънградско 70%/30%?

 

- смяна с 5w30 на 15000км 

- смяна с 5w40 на 10000км 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 е по-добрият избор. Освен това има и трети вариант, който е толкова верен, колкото и посочения втори - смяна на 15000 км. На 10000 сменяш ако си манияк и имаш собствено мнение по въпроса. В повечето останали случаи смяната на 15000 няма да е вредна, така я дават по спецификация.
 

Когато е 30 маслото е лонг лайф и е по рядко,за да може към 30 000 км.да събира сажди и частици, без да се сгъсти прекомерно.Но е по лошо като защита на мотора при натоварвания.

 

Теми за масла са ми супер тъпи,банални и смешни.Никога не съм писал в такива.В тази писах заради теб.
п.п. в отпуск съм,внимавай  :)

Сами, карам подред:
 
Има доста масла, които са xW30, които не са лонг лайф. Да, почти всички лонг лайф масла към момента са xW30, но 30 не е критерии.
 
Лонг лайф маслото не е по-рядко. При 100 градуса вискозитета му е същия, като на стандартно 5W40. А за сгъстяването, което посочваш, по-добре да не пиша... :)
 
Напротив, лонг лайф маслото е много по-неудачен избор при натоварвания, съпоставено с 5W40 за фиксиран интервал на смяна. Няколкото градуса, които ги делят са фатални за лонг лайфа.

 

Знам, че заради мен си писал в темата, за което ти благодаря. Завиждам ти за отпуската, много яки снимки пускаш във фейса ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,зависи от самия клас на маслото.

0-30 едж е по добре от 5-40 магнитик,но 5-40 едж е по добре от 0-30 eдж.

Както и да е,исках да помогна само,сигурен съм,че ще направиш правилния избор.

Водата е перфектна,топла,кристална и без вълни. Действай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка на каква марка се спря след като уточнихме вискозитета?

Защо не харесваш Кастрола? Серията ЕДЖ доколкото знам е с ПАО база и не е никак лоша - стига да е истинско. Аз карам с такова, но за мое успокоение не го купувам от тук. Иначе това, което съм чел (няма как да съм тествал), Мобил, Мотул, Шел, Пентосин, кастрол.. И др в този ценови диапазон (около 20лв/л и не менте) са долу горе на едно качество. Ако някой каже това е най-доброто, то това ще е понеже той продава или кара с такова! Ако наистина искаш най, най-доброто за буреноската, разгледай естерните синтетични масла на Редлайн и АМС - от това, което съм изчел мисля така - не съм ги пробвал, понеже и цената е друга! Казват, че държат много на високи натоварвания и температури - за педанти, като Сами са, ама той не го интерисува, нали ще я сменя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка на каква марка се спря след като уточнихме вискозитета?

Защо не харесваш Кастрола? Серията ЕДЖ доколкото знам е с ПАО база и не е никак лоша - стига да е истинско. Аз карам с такова, но за мое успокоение не го купувам от тук. Иначе това, което съм чел (няма как да съм тествал), Мобил, Мотул, Шел, Пентосин, кастрол.. И др в този ценови диапазон (около 20лв/л и не менте) са долу горе на едно качество. Ако някой каже това е най-доброто, то това ще е понеже той продава или кара с такова! Ако наистина искаш най, най-доброто за буреноската, разгледай естерните синтетични масла на Редлайн и АМС - от това, което съм изчел мисля така - не съм ги пробвал, понеже и цената е друга! Казват, че държат много на високи натоварвания и температури - за педанти, като Сами са, ама той не го интерисува, нали ще я сменя :)

Не смятай, че Редлайн и АМС са нещо страхотно! Интересното при тях е, че са масла за определени температурни диапазони и нямат добро за нашия климат. Едно ти е за зимно, друго за лятно! Редлайн са добри за състезателни коли. АМС са с много нисък интервал на смяна. Ако четеш тук и в САЩ форумите нещата много се разминават в изложената информация за интервали за смяна и препоръки за ползване! Да не говорим, с каква 300% надценка се опитват да ги продават в БГ! Отделно доставят доста старо производство - поне така беше, че го взимаха през 2 ръце от европа...

 

Пак казвам за РАВЕНОЛ марката - немско, те си го добиват, добра цена и по-спецификация не отстъпва на РЕДЛАЙН и ЕНЕОС. АМС не го казвам, че са доста обикновенни масла!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, я сподели малко кое е за зимно, кое за лятно?

Аз съм чел, че в Европа на доста ежедневни бегачки слагат такива и държат на високи обороти, температури и т.н. - може да има и други по-добри. Стига с тоя климат - по важно според мен е кво става с това масло на изхода на турбината където темп хич не е малка, особено ако е с различни от заводските настройки! Не са евтини масла дори и в USA - мисля, че качеството има и цена, макар и да има изключения. Каква е цената на Равенола от Германия. Енеоса също е много висок клас масло и е над цената на другите мисля?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Равенола на едро както го взимахме от Германия(заслугата е на колега, модератор от субару форума VMAX) беше около и под 20лв литъра. Карал съм на субару близо 300к.с. разреден мотор с ковани бутала, РЦС серията им 5 40. Страхотно масло, но не знам има ли подходящо за ТСИта. Загледай за редлайн и АМС хубаво и ще видиш на тестове, че няма унифицирано за топло и студено време, затова си ги бъркат и мешат с яко добавки - при което цената вече е страхотна. В САЩ продават различни на север и на юг масла. За бегачки РЕДЛАЙН е добре, но за тази цена РАВЕНОЛА е много по-добър. Сустината на ЕНЕОС е доста скъпа и с нея съм карал 2 смени - преди РАВЕНОЛА и не видях и усетих разлика между двете. Сега съм с Кастрол и скоро ще го сменям, ще поискам мнение от VMAX(Станислав) за ТСИ и РАВЕНОЛ.

 

http://www.ravenol.de/produkte/verwendung/d/Product/show/p/ravenol-rcs-racing-competition-synto-sae-5w-40.html

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам ти, щом си от Субару форума -доколкото знам и въпросните птедставители за Бг са точно от там. Защо на тоя Равенол няма данни за спецификациите, на които отговаря??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с Равенол VST 5W40 http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.htmlи съм много доволен. Добро качество на много прилична цена. Обаче около Равенола има две неизвестни поне за мен:

1. Не дават пълна спецификация за маслата.

2. В посочения по-горе американски форум един руснак пишеше, че при правени от него тестове Равенола няма постоянно качество т.е. при две различни туби от едно и също масло има различни показатели.

Знам че точка 2 ще се види на някой смехотворна, но за мен поставя известни въпросителни.

Цонко - стандартите на ваг ли имаш предвид? Има един модел за помпа дюза 505.01, VPD ако не се лъжа. http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vpd-sae-5w-40.html

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това съм имал впредвид, но на някои ги има, като се поразрових. Това, което си пуснал VPD за ПД е low saps и не ми харесва, но намерих едно друго, което на данни e много много добро и бих го пробвал - и за ТСИ става доколкото виждам.

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vmo-sae-5w-40.html

това за тестовете на руснака няма да го коментирам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм сигурен моята с 505 07 или 507 00(бъркам ги тия номера) ли е или с VW 502 00 / 505 00 / 505 01 както е равенола, които Цонко показа?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка на каква марка се спря след като уточнихме вискозитета?

Защо не харесваш Кастрола? Серията ЕДЖ доколкото знам е с ПАО база и не е никак лоша - стига да е истинско. Аз карам с такова, но за мое успокоение не го купувам от тук. Иначе това, което съм чел (няма как да съм тествал), Мобил, Мотул, Шел, Пентосин, кастрол.. И др в този ценови диапазон (около 20лв/л и не менте) са долу горе на едно качество. Ако някой каже това е най-доброто, то това ще е понеже той продава или кара с такова! Ако наистина искаш най, най-доброто за буреноската, разгледай естерните синтетични масла на Редлайн и АМС - от това, което съм изчел мисля така - не съм ги пробвал, понеже и цената е друга! Казват, че държат много на високи натоварвания и температури - за педанти, като Сами са, ама той не го интерисува, нали ще я сменя :)

Не че не харесвам Кастрол, но е пълно с ментаци. Същото важи и за Мобил, който исках да пробвам. Най-лесно ми доставиха Мотул, затова днес сипах от него. Избрах 8100 X-cess 5W40. Съгласен съм, че всички масла от изборените от теб са добри, но както Цецо75 уточни - важен е произхода. И цената, на която се намира. Преди това разгледах 300V серията, но тя щеше да е изхвърляне на този етап. Другото, което ме спря да я сипя е, че смяната й е на макс 7000 км. В момента по прогноза правя 30 000 км годишно, което са си четири смени както и да го погледна. Ако някой ден засиля колата, тогава ще се огледам пак за 300V или за аналога при Бардал, който казват, че бил по-добър от Мотула.

 

Между другото, навярно някой е останал с впечатление, че съм пуснал темата, защото имам нужда от помощ при избора на масло. Което не е вярно. Аз масло мога и сам да си избера. Идеята ми беше да се позадълбае в показателите на различните масла при различни режими на работа на двигателя, защото ми стана интересно.

 

Съгласен съм, че Сами е педант. Но не мисля, че има нужда от свръх добри масла, които държат на температура (всъщност температураната разлика е "само" няколко градуса), защото той колата си я пази, на писта не излиза. А няколко шосейни гонки годишно не изискват такива масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.